Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv!

Azt szeretném mekérdeni, hogy ha belenézek a motortérbe a sebbváltónál hol keressem a km óra spirált amit le akarok szedni ?

A váltókulisszától felfelé és balra, ahol a váltórudazat is van.

Egy hengeres csatlakozása lesz a váltó tetejében.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Új vagyok itt nálatok és lenne néhány kérdésem hozzátok.

Nos,használt kombi autót akarok vásárolni és képben van egy F Astra 1.6 16v és egy B Vectra 1.8 16v.

Azt szeretném kérdezni,hogy kb mennyivel ehet többet a vectra-ha egyáltalán többet eszik?Az 1.8-as is fogyasztja-e annyira az olajat?Esetleg több-e a szervízigénye?Egyszóval drágább-e a fenntartása az 1.8-as motornak?És ha igen véleményetek,tapasztalatotok szerint megéri-e ez a pluszköltség?Ja,és mindkét autóban van klíma,az 1.6-os elbírja normálisan?

Előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Új vagyok itt nálatok és lenne néhány kérdésem hozzátok.

Nos,használt kombi autót akarok vásárolni és képben van egy F Astra 1.6 16v és egy B Vectra 1.8 16v.

Azt szeretném kérdezni,hogy kb mennyivel ehet többet a vectra-ha egyáltalán többet eszik?Az 1.8-as is fogyasztja-e annyira az olajat?Esetleg több-e a szervízigénye?Egyszóval drágább-e a fenntartása az 1.8-as motornak?És ha igen véleményetek,tapasztalatotok szerint megéri-e ez a pluszköltség?Ja,és mindkét autóban van klíma,az 1.6-os elbírja normálisan?

Előre is köszönöm!!

1.6-os még az olajzabáló típus volt, az 1.8-as már hiába nem.

Szervizigényesebb mint egy 8 szelepes, de a kettő egy kaptafa.

A fogyasztás meg miegymásról talán majd nyilatkoznak a kollégák.

Link to comment
Megosztás:

Hello! Nem tudom jó helyre írok, vagy ezzel a problémával már foglalkozott-e valaki, mindenesetre a gugli szerint nem, ha esetleg mégis akkor bocsi.

A problémám a következő: egyszercsak kilukadt a hűtőm, beruháztam egy újra, a szerelő kicserélte, de kb 2 hét múlva vettem észre hogy elfolyt a fagyálló, a tágulási tartály már üres. Gondoltam veszek hűtőtömítő folyadékot ami jól be is tömítette a lyukat, de utána vettem észre hogy egyre később nyit a termosztátom. A múlt héten már kb 105C-ig ment fel, igaz utána gyorsan visszaesett 45-re, de engem zavar hogy elhagyja a mutató a biztonságos 90-et. Nem értek a kocsikhoz sajna, egyik ismerősöm mondta hogy levegötleníteni kell a rendszert, vegyem le a tartály tetejét. Ne ezt megtettem, szépen kibugyogott az összes fagyálló (aminek a tömítőfolyadéktól barna színe volt). Ezután másik ismerősöm azt mondta hogy nem kellett volna ezt csinálni mert azért van a tartály hogy levegőtlenítse. Lehet hogy a tömítőfolyadék leszigeteli a termosztátot ezért nem érzékeli időben hogy nyitnia kellene? Javítható a dolog a termosztát megbontása nélkül? C 14 NZ motornál nagyon szerencsétlen helyen van a termosztát. Ja vízpumpa, termosztát teljesen új, kb 2 hónapja lettek a vezérműszíjal cserélve. A kocsim 1.4-es F astra 93as, központi befecskendezéses.

Esetleg azon nem gondolkodtál, hogy az autód hengerfejes??? Lehet nem véletlenül lyukadt ki a hűtőd, és az új hűtő után ment el a vized. Ha felfújja a rendszert, akkor elég hamar tönkre vágja. A túlmelegedő víz is lehet attól... 45-re visszamegy?? Az megint érdekes! Egy hibás termosztát okozhatja szintén ugyan azt a problémát...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok fórumlakók!Azzal a problémával szeretnék tőletek segítséget kérni,hogy van 1 astra f 1,6i 16v 74Kw ecotec motoros autóm reggelente olyat produkál hogy rettentő sokat kell indítózni mire el indul,ha netán be is indul olyan mintha 1-2 henger menne csak és még ráadásul le is áll többször.Ha pedig el kapja nagy nehezen kb 5 hosszas inditózás után mind a 4 henger megy (hallomásból)közben a szekunder szivattyú is süvít :) viszont fel kúszik abban a pillanatban az alapjárat 2000 fölé majd vissza esik kb 500 szóval ide oda ingázik úgy vagy fél percig.Viszont ezt csak reggelente produkálja,utána egész nap semmi probléma pöccintésre indul mindig,és jól is megy.Motor diagnostica semmit nem jelez csak néha gyullad ki motorféknél,de gondolom az az EGR lezárás miatt.Volt már gyertya,ac,gyújtókábel csere+full ki tisztítva minden féktisztító spray vel (alapjárati motor,folytó szelep,egr stb)és mégis ezt produkálja.Esetleg valakinek valami ötlet vagy tanács?Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Helló lenne egy aprócska gondom tény hogy az enyém de hátha találkozott vele valaki és tud megoldást rá.

Nos 1.6 16v ECOTEC motorol lenne szó nyáron rendesen indul reggelente majd ha jöttek a hűvösebb idők és többször indítgatásra indul csak el nehezen kicseréltem az alapjárati motort az IAC-t és egy fokkal könnyebben indul de még mindig sokat kell indítózni

De ha elindul akkor rendesen be is áll az alapjáratra majd ahogy melegszik szép lassan vissza esik a fordult csak ez az első indulással van a probléma reggel

Köszönöm a válaszokat előre is!!!

Link to comment
Megosztás:

Helló lenne egy aprócska gondom tény hogy az enyém de hátha találkozott vele valaki és tud megoldást rá.

Nos 1.6 16v ECOTEC motorol lenne szó nyáron rendesen indul reggelente majd ha jöttek a hűvösebb idők és többször indítgatásra indul csak el nehezen kicseréltem az alapjárati motort az IAC-t és egy fokkal könnyebben indul de még mindig sokat kell indítózni

De ha elindul akkor rendesen be is áll az alapjáratra majd ahogy melegszik szép lassan vissza esik a fordult csak ez az első indulással van a probléma reggel

Köszönöm a válaszokat előre is!!!

Na sztem most pont erről van itt szó, egyébként ezt nekem is elárulhatná valaki hogy miért csinálja ezt reggelente... :D

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Szia! Sajnos azt a tömítőt kár volt beleönteni. A termosztátot is megfogja, és (azt ugyan még nem vetted észre, de) a fűtésed is olyan intenzitású lesz, mintha megpróbálnád belehelni az utasteret. Ha új hűtőt tettek bele, és az is ereszteni kezdett, akkor gariban szó nélkül cserélniük kellett volna, de ezzel a beleöntött takonnyal tuti nem veszik vissza. A légtelenítés egyébként nagyjából magától lezajlik, de ha mégsem akkor is csak a hőmérséklet jeladót kell kitekerni, az a legmagasabb pontja a rendszernek. Ha nincs irdatlan nagy szerencséd, akkor nagyjából újabb hűtőcsere, termosztátcsere, fűtőradiátor csere (ezt a taknyot esélyed nincs kimosni belőle) és persze víz leenged, rendszer átmos, új hűtőfolyadékkal feltölt. :rolleyes:

Elmesélem mi történt a géppel: a fűtéssel nem volt gond, fűtött rendesen, mert a termosztát későn nyitott, rendesen melegedett a motor és gyorsan. Nem a hűtő folyt, valahol eresztett a rendszer, de nem tudom hol.

Szerdán nekiálltunk, leeresztettük a fagyállós vizet, a radiátort leszereltük slaggal jópárszor átmostuk, a túlfolyót is, az utasfűtés radiátorának a csövébe is belenyomtuk a slagot, szóval amit lehetett átmostunk. Feltöltöttük fagyállós ioncserélt vízzel és normálisan melegedett a hűtővíz végre! (eddig seperc alatt felszaladt 80 fokra, most megint időbe telik mire bemelegszik, mint a malőr előtt) de ezután vettük észre hogy valószínűleg kinyírtuk a gombát mert nem kapcsolt a radiátorventilátor. Miután azt is kicserétük úgy tűnik rendesen működik végre. 3 nap használat után még mindig szép rózsaszín a hűtőfolyadék, pedig arra számítottunk hogy újra át kell öblíteni a rendszert.

Link to comment
Megosztás:

Lehet gyertya, motorhőfok jeladó, a gyujtáselektronika is tud szórakozni hidegen.

Mire elküldtem akkor láttam hogy erről van szó nos az én tapasztalatom hogy nem árt gyárilag előírt gyertyát rakni bele plusz én most gyorsan frissen kicseréltem a gyújtás elektronikát így reggel és nálam ez megoldotta a problémát remélem ezzel a tapasztalattal tudtam segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

92-es f astrám van és nekem is azt csinálja, hogy hidegen nehezen indul és amikor beindul akkor várni kell rá még beáll az alapjárat.

Amikor meleg akkor pöcc röff!!! Ezeket próbáljam akkor ki én is /gyertya, gyújtáselektronika, hőfokjeladó/ ?!

Amm...de viszont amit kérdezni akartam az az, hogy nekem olyat csinál mikor megyek vele és felengedem a gázt, hogy motorféket használjam

akkor el kezd rángatni, de nem egyhuzamban hanem egyszer van motorfék, utána meg mintha kapna benzint és megye

aztán megint van motorfék és utána megint mintha kapna és ezt így váltogatja!!

Mit nézzek meg rajta, vagy mit kellene cserélni??!

Előre is köszönöm a segítséget!!

Link to comment
Megosztás:

A hidegben első indításkor nehezen induló, majd a nap folyamán rendesen induló opelok legtöbbjénél (általában x-es motorok de a többinél is előfordul, ha van ilyen érzékelő) a motorhőmérséklet érzékelő ad rossz hőmérséklet adatot.

először nem indul, majd még annyira sem, aztán már benzin szag is van, következőnél már taposod teis a gázpedált-de nem indul, következőnél már ígér egyet-kettőt, aztán egyszer-csak! beindul, de valami förtelmes traktor zakatolással és kis-idő múlva szépen kisimul, mintha semmi sem történt volna

Természetesen nem mindig megoldás de 10-ből 8-nál bevált. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello,

Végül mi volt a baja az autónak?

Én most ugyanígy jártam és még nincs meg a megoldás. tünetek ugyanezek. (H astra Z17DTH)

köszi

Szerintem jobbik esetben nem zárlatos az önindító bár akkor kattanásnál el halványodnának a vissza jelző lámpák,szerintem inkább vagy kopott szénkefe vagy a bendix végén nem ad le áramot a forgórészhez amikor be húzz,kapcsoló meg hasonlókat ki hagynám ha már egyszer be húzz(Kattan)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap ráakadtam autóvadászat közben egy hirdetésre,amelyben egy Astra f szerepel 1.6 si jelzésű motorral,amiről azt írják,hogy 101 le.Tényleg létezik ilyen motorral szerelt Astra?Ez jobb vagy rosszabb,mint a 1.6 16v ecotech?Eléggé felkeltette az érdeklődésemet az autó.

Köszi,a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap ráakadtam autóvadászat közben egy hirdetésre,amelyben egy Astra f szerepel 1.6 si jelzésű motorral,amiről azt írják,hogy 101 le.Tényleg létezik ilyen motorral szerelt Astra?Ez jobb vagy rosszabb,mint a 1.6 16v ecotech?Eléggé felkeltette az érdeklődésemet az autó.

Köszi,a válaszokat!

Nem mondanám sem jobbnak, sem rosszabnak. Más. Nagyjából egy C16NZ, hengerenkénti injektorral. Egyszerűbb, "butább", de a hibalehetőség is kevesebb benne. Mostanra fekete matricás. Szóval létezett igen. (Ecotech viszont nem :D )

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.