Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

De mi keményedett meg egy szűrőn? Nem értem. A benzinszűrő egy fémházas cucc, bilincsekkel rögzítve, mi tud ott rohadni, keményedni?

Megkeményedni nem igazán tud, de a mikroszűrő ami bent van a koszos, fos benzintől pillanatok alatt eltömődik.

Ilyenkor szokták azt mondani, hogy hol van a benzinben kosz, abban nem lehet, azok mondják akik még nem cseréltek szűrőt, vagy nem láttak tankot belülről, elég kiborítani a benzint a szűrőből a beömlő oldalon és máris látszik amiről szó van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy apró problémám,94-es 1,4-es Astrával.Kinyomja a hűtővizet a hűtő oldalán.Már cseréltünk hűtőt,kiegyenlítő tartálykupakot.Utána nem jött a hűtővíz a hűtő oldalán. Most egy "kiherélt"fedél van a tartályon.Szelep nélkül.Hosszabb úton,meg a városi forgalomban van probléma.A kiegyenlítő tartály megtelik teljesen a hűtővízzel,és kifolyik a lyukon keresztül.A ventillátor nem indul el,a hőfok 90 fok körül van.Segítségre lenne szükségem mielőtt szétszedem.Hengerfej tömítés biztosan kell,de nem tudom,hogy a hengerfej nem repedt-e valahol.A hiba csak nyáron fordul elő.Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy apró problémám,94-es 1,4-es Astrával.Kinyomja a hűtővizet a hűtő oldalán.Már cseréltünk hűtőt,kiegyenlítő tartálykupakot.Utána nem jött a hűtővíz a hűtő oldalán. Most egy "kiherélt"fedél van a tartályon.Szelep nélkül.Hosszabb úton,meg a városi forgalomban van probléma.A kiegyenlítő tartály megtelik teljesen a hűtővízzel,és kifolyik a lyukon keresztül.A ventillátor nem indul el,a hőfok 90 fok körül van.Segítségre lenne szükségem mielőtt szétszedem.Hengerfej tömítés biztosan kell,de nem tudom,hogy a hengerfej nem repedt-e valahol.A hiba csak nyáron fordul elő.Köszi előre is.

A hűtőrendszer nyomás alatti működésre van kitalálva, ezért van az a nyomorult szelep a kupakban. Ha túl nagy a nyomás, azt elengedi, de azt ami kell neki, megtartja. Ha ki van szedve a szelep belőle, olyan mintha rá se tennéd a kupakot, max kevésbé lötyög ki a víz. A ventillátort a legtöbb c14xx mutató szerint 100 fok fölött kapcsolja. Ha még hengerfejes is, és beledolgozik a vízkörbe, akkor szinte mindegy, milyen állapotú a hűtőkör, úgyis föl fogja fújni az egészet, mint a lufit. Addig kár foglalkozni vele, amíg fejes. :rolleyes:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hűtőrendszer nyomás alatti működésre van kitalálva, ezért van az a nyomorult szelep a kupakban. Ha túl nagy a nyomás, azt elengedi, de azt ami kell neki, megtartja. Ha ki van szedve a szelep belőle, olyan mintha rá se tennéd a kupakot, max kevésbé lötyög ki a víz. A ventillátort a legtöbb c14xx mutató szerint 100 fok fölött kapcsolja. Ha még hengerfejes is, és beledolgozik a vízkörbe, akkor szinte mindegy, milyen állapotú a hűtőkör, úgyis föl fogja fújni az egészet, mint a lufit. Addig kár foglalkozni vele, amíg fejes. :rolleyes:

Teljes mértékben egyetértek! Hengerfej hiba esetén nyomja szét a rendszert, mert ugye a normál üzemi nyomás nem éri el azt a szintet, hogy kinyomja a vizet. Bármit csinál, a túlzott nyomás miatt valahol szökni fog a lötty, és valamit kinyom, szétnyom.

Link to comment
Megosztás:

Szia mindenki!

Hengerfejezés lesz hamarosan a kocsimon F Asztra(C14NZ), és a megvásárolt elring hengerfejtömítés útmutatóját nemigazán tudom értelmezni. Nem mintha én csinálnám a műveletet, csak nagyon érdekelne.

A meghúzási sorrend tiszta... A nyomatékok nem tiszták számomra. Addig ok hogy először 25 Nm a nyomaték. Ezután csak 3X írja egymás alatt (feltételezem több nyelven) hogy 60°. Ez azt jelentené, hogy a 25 Nm-es meghúzás után majd mindig csak 60°-ban kell meghúzni a csavarokat, és ezt 3X?

Vagy a másik elméletem, hogy a 25Nm után csak egyszer kell meghúzni a csavarokat 60°-ban...

Miért nem ír nyomatékot??? Úgy sokal egyszerűbb és pontosabb, mint kb-ra 60°ban meghúzni...nem?..

Amúgy ez látható a papíron:

Anziehen/ 25Nm

Tighteining/ -> 60°

Serrage/ -> 60°

Apriete/ -> 60°

Nagyon köszönöm előre is a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Szia mindenki!

Hengerfejezés lesz hamarosan a kocsimon F Asztra(C14NZ), és a megvásárolt elring hengerfejtömítés útmutatóját nemigazán tudom értelmezni. Nem mintha én csinálnám a műveletet, csak nagyon érdekelne.

A meghúzási sorrend tiszta... A nyomatékok nem tiszták számomra. Addig ok hogy először 25 Nm a nyomaték. Ezután csak 3X írja egymás alatt (feltételezem több nyelven) hogy 60°. Ez azt jelentené, hogy a 25 Nm-es meghúzás után majd mindig csak 60°-ban kell meghúzni a csavarokat, és ezt 3X?

Vagy a másik elméletem, hogy a 25Nm után csak egyszer kell meghúzni a csavarokat 60°-ban...

Miért nem ír nyomatékot??? Úgy sokal egyszerűbb és pontosabb, mint kb-ra 60°ban meghúzni...nem?..

Amúgy ez látható a papíron:

Anziehen/ 25Nm

Tighteining/ -> 60°

Serrage/ -> 60°

Apriete/ -> 60°

Nagyon köszönöm előre is a válaszokat.

Először 25Nm-el meghúzod utána pedig már nem nyomatékra hanem szögre húzod.

Részletesen itt: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/163/hengerfejezes

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Akkor az enyém kuka. :(

A videón úgy tudom diagnosztikai üzemben van gép, nem is jár a motor, ebben az üzemben jár ki és be a tengelye mivel így tudja tesztelni a végállásait a motornak az ECU.

Te is tedd diagnosztikai üzembe és úgy is próbáld meg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A videón úgy tudom diagnosztikai üzemben van gép, nem is jár a motor, ebben az üzemben jár ki és be a tengelye mivel így tudja tesztelni a végállásait a motornak az ECU.

Te is tedd diagnosztikai üzembe és úgy is próbáld meg.

Igazad van, köszönöm. Kipróbáltam OP-COM-mal és nyit és zár. Akkor mégsem kuka! :) Nagy bánatomban el is felejtettem, hogy le is tesztelhetem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek !

Nemrég opeltulajdonos lettem( 1.4 60 kw. hengerenkénti befecskendezéses 1994. 7. havi), és 2 egész hónapig büszke is voltam hogy csak beültem és vezeni kell csak, semmi baja.

Azonban egyik pillanatról a másikra leált, bár elötte, pár orája, nem ütemes de kattogás előzte meg,próbáltam inditani, de már csak a főtengely forgott.

Sajnos a vezérműszij bordái igencsak hiányosak lettek hirtelen, azóta nem indul.

Kérdésem az lenne,hogy az új szij felrakásánál,a görgők beálításakor a jelek egyeztetésén kívül,

más beálításra szükség van e?

segitséget előre is köszönöm !

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek !

Nemrég opeltulajdonos lettem( 1.4 60 kw. hengerenkénti befecskendezéses 1994. 7. havi), és 2 egész hónapig büszke is voltam hogy csak beültem és vezeni kell csak, semmi baja.

Azonban egyik pillanatról a másikra leált, bár elötte, pár orája, nem ütemes de kattogás előzte meg,próbáltam inditani, de már csak a főtengely forgott.

Sajnos a vezérműszij bordái igencsak hiányosak lettek hirtelen, azóta nem indul.

Kérdésem az lenne,hogy az új szij felrakásánál,a görgők beálításakor a jelek egyeztetésén kívül,

más beálításra szükség van e?

segitséget előre is köszönöm !

Ha menet közben szállt szét a szíj, akkor szinte biztos, hogy összeakadt. :rolleyes: Első körben kézzel tekerd meg párszor, nem akad -e meg valahol, de szerintem akkora szerencséd nem lesz. :(
Link to comment
Megosztás:

Ha menet közben szállt szét a szíj, akkor szinte biztos, hogy összeakadt. :rolleyes: Első körben kézzel tekerd meg párszor, nem akad -e meg valahol, de szerintem akkora szerencséd nem lesz. :(

Szerencsére nem nagy fordulatnál volt ,ill. nem is elszakadt a vezérműszij inkább ledarálta a bordákat, össz 15 db-ot .

Időközben kikupálódtam, és az utcán nekiálltam szétszedni.Persze felszerelkeztem mindenféle szerszámmal.

Bár soha nem csináltam ijesmit azelöt,t muszáj volt kezdeni valamit vele.

Lebontottam minden burkolatot, a jeleket beálítottam a megfelelő pozicióra vezmű szij fel aztán főpróba!

Mákom volt, elsőre beindult duruszol is szépen de szerintem kissé kopog 1,2 szelep, azzal még kéne valamit kezdenem.

Ha van jó tanács annak örülnék.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szerencsére nem nagy fordulatnál volt ,ill. nem is elszakadt a vezérműszij inkább ledarálta a bordákat, össz 15 db-ot .

Időközben kikupálódtam, és az utcán nekiálltam szétszedni.Persze felszerelkeztem mindenféle szerszámmal.

Bár soha nem csináltam ijesmit azelöt,t muszáj volt kezdeni valamit vele.

Lebontottam minden burkolatot, a jeleket beálítottam a megfelelő pozicióra vezmű szij fel aztán főpróba!

Mákom volt, elsőre beindult duruszol is szépen de szerintem kissé kopog 1,2 szelep, azzal még kéne valamit kezdenem.

Ha van jó tanács annak örülnék.

Üdv!

Az a két szelep valószinüleg görbült valamilyen mértékben, nekem ennyire:1146306-20130817-nuhhpc.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ugynéz ki,hogy tulaja leszek egy 98-as 1.6-os f astrának. Szerintetek a x16szr motor mennyire megbízható? Mire kell odafigyelni? Mik a nyűgjei? előre is köszi

Nekem 1993-as 1,6-os x16sz jelu motorral szerelt gepem van, es nagyon jol megy. Kozel negy eve van nalam, es egy vezermuszijjat csereltem benne, es ket hete halt meg a hutoventillator kapcsolom, ezen kivul csak tankoltam, es olajat csereltem. Olajat egyaltalan nem eszi. 500 km utan annyi van benne amit bele toltottem. Kb 25-30000 km utan utan irom ezt rola, de elott 3 evig ocsem hajtotta, es neki sem volt semmi baja vele. A kombi kasznival, 5 emberrel csomagtarto tele, nyugodt szivvel lehet vele elozni mert jol gyorsul, furge auto. Nekem nem is kell ettol nagyobb kocsi, mert a magyar utakon ugy sem lehet kihasznalni, ha az ember nem akar draga kepeket kapni rendszeresen. udv.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.