Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

De arra amúgy is kéne hibakódot dobnia nem?

Nem törvényszerű, amikor el volt szakadva a kilóméteróra spirál így nem működött az útjeladó sem nekem is csak hosszú motorféknék sárga lámpázott majd a következő indításkor már nem jelezte a hibát, de persze villogtatáskor ott volt eltárolva.

Elküldve

Egy kérdés a szakértőkhöz. :) Egy 1999-es évjáratú 1.4-es 60 lóerős példányon a vezérlés cseréje nagyjából mennyibe kerül? Illetve még azt szeretném megkérdezni, hogy ennél a típusnál feszítőgörgő van, vagy pedig a vízpumpát kell cserélni ilyenkor a szíjjal együtt?

Előre is köszönöm!

Elküldve

Egy kérdés a szakértőkhöz. :) Egy 1999-es évjáratú 1.4-es 60 lóerős példányon a vezérlés cseréje nagyjából mennyibe kerül? Illetve még azt szeretném megkérdezni, hogy ennél a típusnál feszítőgörgő van, vagy pedig a vízpumpát kell cserélni ilyenkor a szíjjal együtt?

Előre is köszönöm!

Nagyjából olyan 30-40 ezer forint maga az anyagköltség. Feszítőgörgőt is van ezt is kell cserélni, plusz a vezérműszíjat és a vízpumpát. Meg ha már le van engedve akkor nem árt bele új hűtőfolyadék.

Elküldve

Nagyjából olyan 30-40 ezer forint maga az anyagköltség. Feszítőgörgőt is van ezt is kell cserélni, plusz a vezérműszíjat és a vízpumpát. Meg ha már le van engedve akkor nem árt bele új hűtőfolyadék

A termosztátot is ki lehet cserélni ha már bontva van... 1-2 ezer pénz csak..

Elküldve

Köszönöm szépen a válaszokat!

Megnéztem most a Start Auto webshop-ját és látok olyan egységet, hogy "vezérműszíj készlet".

Van:

1. Bosch - ezt ismerem, világmárka. 48E Ft.

2. Contitech - a jelenlegi autómban ilyen van, azt mondta a szerelő, hogy ez nagyon jó minőségű. 32E Ft

3. Gates. 30-37E Ft.

4. Ina. 23E Ft. (Vízpumpa nincs benne.)

A 3-ikat és 4-iket nem ismerem. Ha megveszem a kinézett autót, mit javasoltok, melyik szettet érdemes megvenni? Gondolom, az ár alapján a Bosch a legjobb, vagy csak a neve miatt kerül ennyivel többe? <_<

Elküldve

A termosztátot is ki lehet cserélni ha már bontva van... 1-2 ezer pénz csak..

Igaz, az sem árt. :icon1:

Köszönöm szépen a válaszokat!

Megnéztem most a Start Auto webshop-ját és látok olyan egységet, hogy "vezérműszíj készlet".

Van:

1. Bosch - ezt ismerem, világmárka. 48E Ft.

2. Contitech - a jelenlegi autómban ilyen van, azt mondta a szerelő, hogy ez nagyon jó minőségű. 32E Ft

3. Gates. 30-37E Ft.

4. Ina. 23E Ft. (Vízpumpa nincs benne.)

A 3-ikat és 4-iket nem ismerem. Ha megveszem a kinézett autót, mit javasoltok, melyik szettet érdemes megvenni? Gondolom, az ár alapján a Bosch a legjobb, vagy csak a neve miatt kerül ennyivel többe? <_<

Igazából általában vegyesen szoktunk "ajánlani" szíjból a Gates, vízpumpából, feszítőből meg SKF....de pölö nekem most valami GM-dobozos akármilyen feszítő van benne, ha már a termosztát is szóbajött abból meg Wahlert. Aztán persze kinek mi jön be. :rolleyes:

  • Like 1
Elküldve

Üdv mindenkinek.

18. hibakódot jelezte ki az astám, x16sz motorkódos. ingadozó alapjárat, erőtlen motor.

Cserélve lett kopogás érzékelő, komplett központi injektor (kitakarítva), univerzális lambdaszonda. Csatlakozók takarítva. De a hiba nem szűnt meg. Főként üzem meleg motornál ingadozik és erőtlen. De széthúzott lambdaszonda csatlakozóval szebben jár az alapjárat, de a motor így is erőtlen, gyenge.

Elküldve

Üdv mindenkinek.

18. hibakódot jelezte ki az astám, x16sz motorkódos. ingadozó alapjárat, erőtlen motor.

Cserélve lett kopogás érzékelő, komplett központi injektor (kitakarítva), univerzális lambdaszonda. Csatlakozók takarítva. De a hiba nem szűnt meg. Főként üzem meleg motornál ingadozik és erőtlen. De széthúzott lambdaszonda csatlakozóval szebben jár az alapjárat, de a motor így is erőtlen, gyenge.

Sajna az uiverzális lambdaszondát nem nagyon szeresse az opel. Mi lett a régi gyárival?

Elküldve

Hello Mindenkinek!

Öcsém a héten vett egy kombi F Astrát, 1.4-es 60LE-s motorral. Csöpögött a tanknál, kicserélte a tankot. Most azt csinálja az autó, hogy ha beindítja alapjáraton ketyeg de kb 2 perc után leáll, menet közben terhelés alatt pedig ki sem pörög. Úgy kezdődött, hogy néha néha megtorpant menet közben, utána már egy traktort se tudott megelőzni és a végén haza kellett húzni... A tank cseréje előtt nem volt ilyen probléma vele. Valakinek lenne valami ötlete hogy mi okozhat ilyet?

Előre is köszönöm!

Elküldve

Felvettem a viselkedését videóra. Hirtelen gázadásra "cuppan" egy nagyot, mint amikor egy kólát, vagy befőttet nyitnék fel. Lassan húzva rendesen felpörög. Pillangó szelep aránylag tiszta.

(csak a linket akartam betenni)

http://youtu.be/qoY6L4gseUg

Enyèm is ezt csinálja, új gyertyákkal ès új gyújtókábelekkel új benzinszűrővel.
Elküldve

Hello Mindenkinek!

Öcsém a héten vett egy kombi F Astrát, 1.4-es 60LE-s motorral. Csöpögött a tanknál, kicserélte a tankot. Most azt csinálja az autó, hogy ha beindítja alapjáraton ketyeg de kb 2 perc után leáll, menet közben terhelés alatt pedig ki sem pörög. Úgy kezdődött, hogy néha néha megtorpant menet közben, utána már egy traktort se tudott megelőzni és a végén haza kellett húzni... A tank cseréje előtt nem volt ilyen probléma vele. Valakinek lenne valami ötlete hogy mi okozhat ilyet?

Előre is köszönöm!

Próbáld úgy hogy leveszed a tanksapkát, lehet a tankszellőztetés csöveit rosszul kötöttétek vissza és nem "kap levegőt" a benzintank.

Elküldve

Igaz, az sem árt. :icon1:

Igazából általában vegyesen szoktunk "ajánlani" szíjból a Gates, vízpumpából, feszítőből meg SKF....de pölö nekem most valami GM-dobozos akármilyen feszítő van benne, ha már a termosztát is szóbajött abból meg Wahlert. Aztán persze kinek mi jön be. :rolleyes:

Köszönöm!

Elküldve

Üdv mindenkinek.

18. hibakódot jelezte ki az astám, x16sz motorkódos. ingadozó alapjárat, erőtlen motor.

Cserélve lett kopogás érzékelő, komplett központi injektor (kitakarítva), univerzális lambdaszonda. Csatlakozók takarítva. De a hiba nem szűnt meg. Főként üzem meleg motornál ingadozik és erőtlen. De széthúzott lambdaszonda csatlakozóval szebben jár az alapjárat, de a motor így is erőtlen, gyenge.

Elküldve

Üdv mindenkinek.

18. hibakódot jelezte ki az astám, x16sz motorkódos. ingadozó alapjárat, erőtlen motor.

Cserélve lett kopogás érzékelő, komplett központi injektor (kitakarítva), univerzális lambdaszonda. Csatlakozók takarítva. De a hiba nem szűnt meg. Főként üzem meleg motornál ingadozik és erőtlen. De széthúzott lambdaszonda csatlakozóval szebben jár az alapjárat, de a motor így is erőtlen, gyenge.

Univerzális lambdaszonda nem jó ötlet, maximum bosch vagy bontott.

Elküldve

De biztos hogy az a hibás? Mert nekem hőfokjeladót is mondtak hogy azt cseréljek.

Ha egyvezetékes a szonda akkor ezt hidegen még nem figyeli a motorvezérlő, a motorhőfok jeladót pedig ki lehet mérni hidegen-üzemmelegen az ellenállását multiméterrel.

Vízhőfok Kétvezetékes jeladó ellenállása

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

Idézve FPepétől....

Elküldve

Próbáld úgy hogy leveszed a tanksapkát, lehet a tankszellőztetés csöveit rosszul kötöttétek vissza és nem "kap levegőt" a benzintank.

Megpróbálta, hogy leveszi a tanksapkát, szusszant egy nagyot, szóval vákum volt benne rendesen, viszont nem lett jobb a helyzet. Azt mondja, hogy ahová az AC be van lógatva egy fehér műanyagba, arra egy cső nincs rádugva a tankon belül. Mi lehet az? Mi annak a szerepe? Nem értem én se teljesen a dolgot....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.