Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Köszi szépen!

Azt nehéz cserélni? Ha soha nem csináltam olyat akkor elmondások és leírások alapján neki merjek állni? Vagy inkább szerelő?

A csapágy nem drága, kérdés a meló mennyi vele.

Az attól függ, 94-es gyártási évig ablakosak a váltók általában onnan ha jól tudom lehet cserélni ha nincs ablak akkor motor vagy váltó kiemelés.

Nem a váltásnál recseg, hanem amikor a pedált engedem fel.

Akkor lehet a kuplung szerkezet közepében a lemezek törtek el.

Link to comment
Megosztás:

Az attól függ, 94-es gyártási évig ablakosak a váltók általában onnan ha jól tudom lehet cserélni ha nincs ablak akkor motor vagy váltó kiemelés.

Akkor lehet a kuplung szerkezet közepében a lemezek törtek el.

Hogy is van ez? A 92-es se astrámon az f13 ablaktalan.

Link to comment
Megosztás:

Nem.

Köszi.

Múlt héten bevittem a verdát mert kegyetlenül itta a vízet, szerelő monndja hogy hengerfejes (sejtettem) na de itt jön a csavar mondja alig van benne olaj uh szerinte motorgeneral ami max 180-200K ( az autó nem ér többet 500K nál :D) de olcsóbb ha veszek bele egy bonott motort, autót hazahoztam feltöltöttem olajjal (1-1,5 L) én is úgy gondoltam hogy nem olyn sok. Most csak az a kérdésem hogy ha nem szedik szét a motort kivülről honnan gondolják hogy csere az egész?

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Múlt héten bevittem a verdát mert kegyetlenül itta a vízet, szerelő monndja hogy hengerfejes (sejtettem) na de itt jön a csavar mondja alig van benne olaj uh szerinte motorgeneral ami max 180-200K ( az autó nem ér többet 500K nál :D) de olcsóbb ha veszek bele egy bonott motort, autót hazahoztam feltöltöttem olajjal (1-1,5 L) én is úgy gondoltam hogy nem olyn sok. Most csak az a kérdésem hogy ha nem szedik szét a motort kivülről honnan gondolják hogy csere az egész?

Fel lehet mérni a motor állapotát is bontás nélkül, kompresszió és sürítési végnyomás méréssel a hengerfal állapotát is meg lehet nézni a gyertyanyíláson átt bedugott kukucskállóval. Csak ebben nincs akkora pénz mert ha kiderül hogy megvan a pölö 9bar mindegyik hengerben akkor jó. Ha egyből szétkapja és gépmunka meg cseréltem mindent azt jóval nagyobb biznisz. Mindegyik motor eszi az olajat kivétel nélkül, a mennyiség nem mindegy de ha tényleg 15000kilóméter alatt kellett rátölteni 1.5-2litert itt a fórumon ezzel nagyon sokan kiegyeznének. Nekem általában 10000kilóméter alatt elég az 5literes kanna feltöltéssel és rátöltéssel számolva, van hogy vennem kell még 1 litert de eszem ágában sincs bontani.

Na, trafócsere után 3 napja nem jött elő a probléma...

Milyet vettél végülis?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mi kell ennél több segítség? Pontosan tudod hol a hiba!

Valszeg ki van kopva és lötyög már a tengelye, én cserélném élből egy jobb állapotú bontotra.

Az alapjárati nyakán rajta van a szilikon Ó gyűrű?

Megoldottam a problémámat. Eléggé megszivatott a kocsi, de megcsináltam. egy gem kapoccsal, ami kb 100 db kerül vagy 200 Ft-ba, azzal kiolvastam a kocsiból a hiba kódot. Ami roszabb helyeken is 5-8 ezer nekifutásból. az alapjárati vezérlőszelepet kaptam válaszul ebből. utána leszedtem a szívó csonkot, megnéztem hogy a folytó szelep nyit-e rendesen, utána leszedtem a karburátort is, kifújtuk féktisztítóval.. utána megint nem lett jó. Majd leszedtük az alapjárati motort is. a menetes részén próbáltunk be illetve kifelé tekerni, hogy állítsunk rajta. kb nyolcadjára lett tökéletesen eltalálva. Azt hiszem hogy vagy teljesen ki, vagy teljesen be lett tekerve. már nem emlékszek rá pontosan. Ja meg volt 2 gumi cső is, ami a karburátorra ment, és azok eléggé szét voltak repedve az össze illesztésnél. azokat kicseréltük, és a kocsi úgy megy mint az álom. Beált a gyári 8-900-as fordulatszámra. igaz ez vagy 3 óra tömény szopás után volt, de végeredményt nézve, megérte.

Link to comment
Megosztás:

Jah olyan kérdésem lenne. hogy a kocsiba a sebességeket is ugyan úgy tudom 1-5 ig pakolgatni kuplungal, mint kuplunk nélkül. itt a hangsúly a kuplunk nélkül-ön van :D szóval szerintem esedékes egy kuplung tárcsa csere. jól gondolom én ezt? vagy még mást is lehetne cserélni benne vagy ki hogy gondolja ezt ? igaz hogy ezt akkor látná az ember ha szét van szedve, de még nincs :D

Link to comment
Megosztás:

Jah olyan kérdésem lenne. hogy a kocsiba a sebességeket is ugyan úgy tudom 1-5 ig pakolgatni kuplungal, mint kuplunk nélkül. itt a hangsúly a kuplunk nélkül-ön van :D szóval szerintem esedékes egy kuplung tárcsa csere. jól gondolom én ezt? vagy még mást is lehetne cserélni benne vagy ki hogy gondolja ezt ? igaz hogy ezt akkor látná az ember ha szét van szedve, de még nincs :D

Mivel a sebességváltó szinkornizált némi gyakorlás után kuplung nélkül is lehet vele váltani, én ezt nem tekinteném hibának. Természetesen nem így kell használni. Akkor mondják hogy "kuplung tárcsás" az autó ha teljesen benyomott kuplungal sem kapcsol szétt a sebességváltás zajos, kerregős. Ha a kulungbowden végén található állítócsvart tekerve sem szűnik meg a hiba akkor lehet gyanakodni a kuplungtárcsára-szerkezetre. ha abalakos a váltód (általában 94-előttieknél) rá lehet nézni a tárcsára bontás nélkül.

1074820-20130617-NEs1GO.jpg

Link to comment
Megosztás:

Jah olyan kérdésem lenne. hogy a kocsiba a sebességeket is ugyan úgy tudom 1-5 ig pakolgatni kuplungal, mint kuplunk nélkül. itt a hangsúly a kuplunk nélkül-ön van :D szóval szerintem esedékes egy kuplung tárcsa csere. jól gondolom én ezt? vagy még mást is lehetne cserélni benne vagy ki hogy gondolja ezt ? igaz hogy ezt akkor látná az ember ha szét van szedve, de még nincs :D

Elméletileg ha be tudod lőni állandó 2500-as fordulatra a gépet akkor be tudod tenni kuplung nélkül is.

Én nem mertem soha megpróbálni.

Csak 5-ből sikerül kivennem kuplung nélkül, de az is csak véletlenül volt :D

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg ha be tudod lőni állandó 2500-as fordulatra a gépet akkor be tudod tenni kuplung nélkül is.

Én nem mertem soha megpróbálni.

Csak 5-ből sikerül kivennem kuplung nélkül, de az is csak véletlenül volt :D

Igazából nem pont a 2500-as fordulatszám lényeges, gyorsítás után el kell venni a gázt majd amikor a motor már nem húz, de még nem motorfékez finoman átt kell tolni a váltókart.

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem pont a 2500-as fordulatszám lényeges, gyorsítás után el kell venni a gázt majd amikor a motor már nem húz, de még nem motorfékez finoman átt kell tolni a váltókart.

sikerült már úgy egy párszor, hogy akármelyik sebességbe mentem a kocsival, elvettem a gázt, hagytam hogy olyan alapjáraton szaladjon a kocsi, aztán menet közben kuplunk nélkül kitudtam venni sebességből .. de nem mertem berakni másikba .. az kicsit necces lett volna :D amúgy 94-es a kocsi F astra. hol is van akkor pontosan az az állító csavar ? mert fölöslegesen nem akarok venni akkor kuplung tárcsát.

Link to comment
Megosztás:

sikerült már úgy egy párszor, hogy akármelyik sebességbe mentem a kocsival, elvettem a gázt, hagytam hogy olyan alapjáraton szaladjon a kocsi, aztán menet közben kuplunk nélkül kitudtam venni sebességből .. de nem mertem berakni másikba .. az kicsit necces lett volna :D amúgy 94-es a kocsi F astra. hol is van akkor pontosan az az állító csavar ? mert fölöslegesen nem akarok venni akkor kuplung tárcsát.

Sebességből kivenni azzal nincs gond hiszen a fogaskerekeket széthúzod és nem kapcsolod. A váltó tetején van keresztben egy fekete kar abba csatakozik a tűzfal felől jövő kuplunbowden a végén a csavar. De ha csak annyi a gondod hogy ki tudod venni sebességből kuplung nélkül akkor nincs hiba.

1074847-20130617-rFWZnX.jpg

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem pont a 2500-as fordulatszám lényeges, gyorsítás után el kell venni a gázt majd amikor a motor már nem húz, de még nem motorfékez finoman átt kell tolni a váltókart.

94-es a kocsi F astra. hol is találom azt az állító csavart pontosan? vagy hogy férek én hozzá? ha sikerülne rajta állítani akkor nem kellene kuplung tárcsát vennem. :D

Link to comment
Megosztás:

94-es a kocsi F astra. hol is találom azt az állító csavart pontosan? vagy hogy férek én hozzá? ha sikerülne rajta állítani akkor nem kellene kuplung tárcsát vennem. :D

Itt van a hozzászólásod felett a képen bejelölve. Jobb alsó felén keresd

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Elméletileg ha be tudod lőni állandó 2500-as fordulatra a gépet akkor be tudod tenni kuplung nélkül is.

Én nem mertem soha megpróbálni.

Csak 5-ből sikerül kivennem kuplung nélkül, de az is csak véletlenül volt :D

Ez egy f.szság :D Nem 2500-as fordulat kell, hanem az a fordulat, amikor mind a 2 oldal azonos sebességgel forog. Gázzal teljesen jól el lehet találni, és simán lehet váltogatni, ha az embernek nem fadarabok lógnak a lábai helyén. Nem izomból, nem fosva, hanem érzéssel. Mondjuk az autóvezetők 90%-a még akkor is kinyomja a kuplungot, ha kanyarodik, meg áll a pedálon, ha piros a lámpa, na ők nem éreznek semmit, csak közlekednek. A többiek meg vezetnek :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az előbb írtam.

Köszi szépen. nem láttam hogy az előbb írtál, de most már megvan. hálás vagyok érte.

a Motort is szeretném fel újítani. kicsit taknyolja az olajat, a szelepfedélnél, vagy a hengerfejnél a tömítésnél, már nem is tudom pontosan, meg az olajteknőnél is újra akarom pasztázni, meg a szervónál is nyomja kicsit. szerinted mit érdemes rajta csinálni ? lehet a henger fejeket is ki szedem újra síkoltatni őket.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.