DP@i Elküldve Június12, 2013 Megoszt Elküldve Június12, 2013 Sziasztok! A családban egy X16XEL motorú Astrával van valami baj. Ma produkált beindíthatatlanságot (mintha üzemanyagot nem kapna) és menet közbeni leállást is, de nagy nehezen, sok indítgatással hazaért. Hiba lámpa nem villant be - gondolom nem is tárolt így el hibakódot. A motorhiba lámpa működik, gyújtásra kontrollként világít, majd kikapcsol a járó motornál. Üzemanyag szivattyú volt cserélve (igaz, használtra) és hónapok óta jól működik. Kérdések: - Üzemanyag szivattyúnak üzemelni kell folyamatosan az indítózástól a motor leállításáig? (Gyanús a riasztó, lehet hogy az blokkolja amikor nem kéne...) - Milyen hiba lehet, ami néha meggátolja a motor működését, de nem generál hibakódot? Van valami tippetek vagy tapasztalatotok, hogy merre érdemes körülnézni ilyenkor az autóban? Választ előre is köszönöm. Jó éjt, holnap benézek Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június12, 2013 Megoszt Elküldve Június12, 2013 Sziasztok! A családban egy X16XEL motorú Astrával van valami baj. Ma produkált beindíthatatlanságot (mintha üzemanyagot nem kapna) és menet közbeni leállást is, de nagy nehezen, sok indítgatással hazaért. Hiba lámpa nem villant be - gondolom nem is tárolt így el hibakódot. A motorhiba lámpa működik, gyújtásra kontrollként világít, majd kikapcsol a járó motornál. Üzemanyag szivattyú volt cserélve (igaz, használtra) és hónapok óta jól működik. Kérdések: - Üzemanyag szivattyúnak üzemelni kell folyamatosan az indítózástól a motor leállításáig? (Gyanús a riasztó, lehet hogy az blokkolja amikor nem kéne...) - Milyen hiba lehet, ami néha meggátolja a motor működését, de nem generál hibakódot? Van valami tippetek vagy tapasztalatotok, hogy merre érdemes körülnézni ilyenkor az autóban? Választ előre is köszönöm. Jó éjt, holnap benézek AC ha cserélve is volt, a reléje még mindig lehet hülye. Ha nem kap villanyt, akkor a jó pumpa se megy. Ha olyan risaztó van benne, ami megszakítja az üzemanyag ellátást, akkor arra is érdemes lenne ránézni (legalább próbára kiiktatni) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Június12, 2013 Megoszt Elküldve Június12, 2013 Sziasztok, néhány napja tulajdonosa vagyok egy f astranak. Sajnos 2 nap után érdekes hangot vettem észre a motorból. Szerelő megállapította, hogy egyik henger nem megy. Megnézte a gyertyákat, egyik olajos volt, másik hűtővizes, ez kinyírta a gyertyát. Beletett két használtat, azzal tökéletesen megy minden, baromi csendes a motor. Azt mondta, hogy továbbra is vizes és olajos lesz a gyertya, és mindig elő fog jönni a baj, ami azt jelenti, hogy hengerfejes a motor, és erről az eladónak tudnia kellett. Ismerősöm viszont azt mondta, hogy hengerfejtömítést kell csak cserélni, és nem lesz se olajos, se hűtővizes a gyertya. Mi a véleményetek? Tényleg hengerfejes a motor? Az én kocsim volt hengerfejes úgy, hogy alig fogyott a hűtővíz. Alattomosan, hónapok alatt lett csak annyira egyértelmű a dolog, mint most neked. Akkor én hirtelen "útszéli" idegen szerelőkkel (vasárnap!) lecseréltettem a hengerfejtömítést, de síkolás nélkül talán 10ekm-t ment el és újra rossz lett. Na akkor beadtam a szerelőimhez, síkoltatás, megint új hengerfejtömítés + új hf csavarok + új vezérszíj + feszítő + sallangok. Ez több éve volt, azóta (kb. 50ekm) nem kellett a motorba nyúlni. Csináltasd meg úgy ahogy gondolod - olcsón nem lesz időtálló megoldás a bajra. Előző tulaj pedig "biztos nem vette észre"... Amit vagy elhiszel, vagy nem, de ha be akarod hajtani rajta a javítás árát, akkor igazságügyi szakértőt fogadj a javítás előtt és készülj fel pár évnyi polgári peres eljárásra. Éljen a magyar valóság! Bocs ha lehangoltalak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Június12, 2013 Megoszt Elküldve Június12, 2013 AC ha cserélve is volt, a reléje még mindig lehet hülye. Ha nem kap villanyt, akkor a jó pumpa se megy. Ha olyan risaztó van benne, ami megszakítja az üzemanyag ellátást, akkor arra is érdemes lenne ránézni (legalább próbára kiiktatni) Jogos amit írsz, csak egykor valaki valahova befaragta azt a riasztót - most lehet kutatni hol lehet a megszakítás. Ha folyton kell menjen a szivattyú, akkor lehet egyszerűbb fix 12V-ot vinni neki és kiderül a próba idején jelentkezik-e a hiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Június12, 2013 Megoszt Elküldve Június12, 2013 Az én kocsim volt hengerfejes úgy, hogy alig fogyott a hűtővíz. Alattomosan, hónapok alatt lett csak annyira egyértelmű a dolog, mint most neked. Akkor én hirtelen "útszéli" idegen szerelőkkel (vasárnap!) lecseréltettem a hengerfejtömítést, de síkolás nélkül talán 10ekm-t ment el és újra rossz lett. Na akkor beadtam a szerelőimhez, síkoltatás, megint új hengerfejtömítés + új hf csavarok + új vezérszíj + feszítő + sallangok. Ez több éve volt, azóta (kb. 50ekm) nem kellett a motorba nyúlni. Csináltasd meg úgy ahogy gondolod - olcsón nem lesz időtálló megoldás a bajra. Előző tulaj pedig "biztos nem vette észre"... Amit vagy elhiszel, vagy nem, de ha be akarod hajtani rajta a javítás árát, akkor igazságügyi szakértőt fogadj a javítás előtt és készülj fel pár évnyi polgári peres eljárásra. Éljen a magyar valóság! Bocs ha lehangoltalak. Ja és az enyémnek csak a tömítése ment el, hengerfejet nem kellett javíttatnom vagy cserélnem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isuzuvectra Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Sziasztok!Nem tudjátok véletlenül, hogy 1,6 16V Ecotec astrának az üzemanyag rendszerébe van-e valamilyen nyomástartó szelep? köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül, hogy 1,6 16V Ecotec astrának az üzemanyag rendszerébe van-e valamilyen nyomástartó szelep? köszi! Tudtommal magában az AC-pumpában van csak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isuzuvectra Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Tudtommal magában az AC-pumpában van csak.Aha, köszi. Azért kérdezem, mert olyan hiba jelenség van, hogy ha mondjuk áll egy fél napot, 5-6szori inditás után indul el nagynehezen és ezrét gyanakodtam nem-e ez a szelep engedi visszafolyni a benzint a tankba a csőből. De most volt benzin szivattyú cserélve, ugyhogy, akkor nem ez a gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boros Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Sziasztok! Túlzott olajfogyasztás ellen mit tegyek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Sziasztok! Túlzott olajfogyasztás ellen mit tegyek? Szelepszárszimering, vagy lehúzógyűrű csere. Van valami szabály hogy pölö indításkor füstöl meg ilyenek akkor pont melyik a bűnös, de azt nem vágom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boros Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Szelepszárszimering, vagy lehúzógyűrű csere. Van valami szabály hogy pölö indításkor füstöl meg ilyenek akkor pont melyik a bűnös, de azt nem vágom. Nincs füst. Csak már öreg és kopott. Ezért túl sok olajat dolgoz el :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Nincs füst. Csak már öreg és kopott. Ezért túl sok olajat dolgoz el :( A szelepszár szimeringet egyszerűbb cserélni, mondjuk a lehúzógyűrűt sem olyan vészes...akár lehetne mindegyiket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boros Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 A szelepszár szimeringet egyszerűbb cserélni, mondjuk a lehúzógyűrűt sem olyan vészes...akár lehetne mindegyiket. Köszönöm a segítséget :) Remélem ez majd orvosolja a hibát. Mert sajnos 7-800 km/l :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
sándor89 Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Sziasztok. Olyan problémám van hogy egy opel astra f tulajdonosa vagyok. A problémám a következő. Jó ideje kigyulladt egy motorhibát jelző lámpa. Ma itthon leolvastam, és a 35-ös kódot kaptam. az az "Az alapjárati vezérlőszerep". Régebben volt már szerelőnél, ő vagy 3x cserélte ki az alapjárati motrot, és kb 2 hét múlva megint jelentkezett a lámpa a hibával. Az alapjáratom 1500-2000-2200 között van. a folytószelep nyit normálisan, a folytószelep és a szelepfedél közti gumi nincs megrepedve sem hogy esetleg ott fals levegőt szívna. Olvastam hogy ha kiszedem az alapjárati motort és megtisztogatom jó lehet utána. de mi van ha megtisztogatom, vissza rakom és még mindíg fenn áll a probléma, és elkezdem megint máshol keresni, hol ott tényleg eleve rossz az alapjárati motor. amúgy vagy 2 éve van ez a probléma. (kocsi nem sokat van használva.) Bármi tipp vagy ötlet nagyon jól jönne. Előre is köszi. amúgy 1994-es a kocsi 1.6 injektoros és 16 szelepes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Sziasztok.Olyan problémám van hogy egy opel astra f tulajdonosa vagyok. A problémám a következő. Jó ideje kigyulladt egy motorhibát jelző lámpa. Ma itthon leolvastam, és a 35-ös kódot kaptam. az az "Az alapjárati vezérlőszerep". Régebben volt már szerelőnél, ő vagy 3x cserélte ki az alapjárati motrot, és kb 2 hét múlva megint jelentkezett a lámpa a hibával. Az alapjáratom 1500-2000-2200 között van. a folytószelep nyit normálisan, a folytószelep és a szelepfedél közti gumi nincs megrepedve sem hogy esetleg ott fals levegőt szívna. Olvastam hogy ha kiszedem az alapjárati motort és megtisztogatom jó lehet utána. de mi van ha megtisztogatom, vissza rakom és még mindíg fenn áll a probléma, és elkezdem megint máshol keresni, hol ott tényleg eleve rossz az alapjárati motor. amúgy vagy 2 éve van ez a probléma. (kocsi nem sokat van használva.) Bármi tipp vagy ötlet nagyon jól jönne. Előre is köszi. amúgy 1994-es a kocsi 1.6 injektoros és 16 szelepes. Itt mindenkinek ez a baja... :D :D :D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Sziasztok. Olyan problémám van hogy egy opel astra f tulajdonosa vagyok. A problémám a következő. Jó ideje kigyulladt egy motorhibát jelző lámpa. Ma itthon leolvastam, és a 35-ös kódot kaptam. az az "Az alapjárati vezérlőszerep". Régebben volt már szerelőnél, ő vagy 3x cserélte ki az alapjárati motrot, és kb 2 hét múlva megint jelentkezett a lámpa a hibával. Az alapjáratom 1500-2000-2200 között van. a folytószelep nyit normálisan, a folytószelep és a szelepfedél közti gumi nincs megrepedve sem hogy esetleg ott fals levegőt szívna. Olvastam hogy ha kiszedem az alapjárati motort és megtisztogatom jó lehet utána. de mi van ha megtisztogatom, vissza rakom és még mindíg fenn áll a probléma, és elkezdem megint máshol keresni, hol ott tényleg eleve rossz az alapjárati motor. amúgy vagy 2 éve van ez a probléma. (kocsi nem sokat van használva.) Bármi tipp vagy ötlet nagyon jól jönne. Előre is köszi. amúgy 1994-es a kocsi 1.6 injektoros és 16 szelepes. 10-20 hozzászóláson keresztül lehetne boncolgatni mit és hogyan lehetne ellenőrizni ilyen problémával kapcsolatban, de szerintem egyszerűbb, ha keresel egy olyan szakit, aki pár perc alatt orvosolja a problémát és nem csak tüneti beavatkozást eszközöl. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Itt mindenkinek ez a baja... :D :D :D Igen, ez elég magas labda volt! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 A szelepszár szimeringet egyszerűbb cserélni, mondjuk a lehúzógyűrűt sem olyan vészes...akár lehetne mindegyiket. Ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, ha ezek egyszerű dolgok, akkor a corsával mi a baj? Ott is csak pár dizájnos műanyag cuccal van több, ami takarja ugyanazt mint ami ebben van. Igaz, a sok torx csavar is elrettentő lehet. :) Tudom, az autót a szerelő javítja. Tényleg, mi a helyzet a corsával? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
sándor89 Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat. Elhihetitek hogy nem írkálnék ide, ha már nem vittem volna egy szerelőhöz jó párszor, eredménytelenül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zhangya Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Hello! Szeretnék egy kis alap segítséget kérni: az 1.4-es 60 lóerős motorból ugyebár van injektoros és hagyományos karburátoros. Azt szeretném megkérdezni, hogy a motortérbe történő betekintés (fénykép) alapján el lehet dönteni, hogy az adott példány melyik verzió? Ha jól gondolom ez: karburátoros ugye? A hagyományos gyújtáselosztó alapján feltételezem ezt. Meg azt szeretném megkérdezni, hogy: - a karburátorost is egészen 2002-ig gyártották? - illetve, hogy a karburátorosban van valami szabályozatlan katalizátor, vagy abszolút "katalizátor mentes"? Előre is köszönöm a választ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, ha ezek egyszerű dolgok, akkor a corsával mi a baj? Ott is csak pár dizájnos műanyag cuccal van több, ami takarja ugyanazt mint ami ebben van. Igaz, a sok torx csavar is elrettentő lehet. :) Tudom, az autót a szerelő javítja. Tényleg, mi a helyzet a corsával? :rolleyes: Igen a corsa....röviden....falusi autószerelőhöz került aki cserélte bontottra az EGR-szelepet( a tisztításra neki sem javult) a réginek a tekercse volt szakadt. A hibalámpa elaludt de még mindíg 3 hengerezett. Gyertyát akart cserélni de nagyon rá volt tépve így visszaküldött a márkaszervízbe ahol elméletileg cserélték, szakítsák bele ők. Visszavittük, kértünk gyertyacserét, a csávó kitekerte őket a 3-as henger gyertyájának hiányzott a középső porcelán része. Tettünk bele új gyertyát a hiba maradt, valószinűleg szelepben okozott kárt nincs kompresszió ezért nem megy a henger. Némi vita volt a szervízben mert ugye itt volt a kocsi HF-generálon mivel anyuék megfőzték, de nem bizonyítható hogy a hiba akkor is fennált amikor hazahozták, csak mi tudjuk, de ez nem perdöntő. Meg aztán a műhelyfőnök ezen mondata:" meg amúgy is csak fél év garit adunk az meg lejárt szóval nincs miről beszélnünk" meggyőzőtt arról hogy a javítás bárhol lesz csak itt nem. kifele menet még megemlítettem nekik hogy amúgy a kocsit itt vettük ( egyik itt dolgozó kocsija volt) itt vezették a szervízkönyvet bár ennek a gépben nem volt nyoma...lehetne ebből balhét csinálni, de mire mennénk vele. Hát ennyi, már tudjuk mi a baja HF-ujból le szelep meg egyéb cserék, és a márkaszervíz messziről elkerülendő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jafo Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Hello! Szeretnék egy kis alap segítséget kérni: az 1.4-es 60 lóerős motorból ugyebár van injektoros és hagyományos karburátoros. Azt szeretném megkérdezni, hogy a motortérbe történő betekintés (fénykép) alapján el lehet dönteni, hogy az adott példány melyik verzió? Ha jól gondolom ez: karburátoros ugye? A hagyományos gyújtáselosztó alapján feltételezem ezt. Meg azt szeretném megkérdezni, hogy: - a karburátorost is egészen 2002-ig gyártották? - illetve, hogy a karburátorosban van valami szabályozatlan katalizátor, vagy abszolút "katalizátor mentes"? Előre is köszönöm a választ! Ez konkrétan egy központi injektoros motor... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Hello! Szeretnék egy kis alap segítséget kérni: az 1.4-es 60 lóerős motorból ugyebár van injektoros és hagyományos karburátoros. Azt szeretném megkérdezni, hogy a motortérbe történő betekintés (fénykép) alapján el lehet dönteni, hogy az adott példány melyik verzió? Ha jól gondolom ez: karburátoros ugye? A hagyományos gyújtáselosztó alapján feltételezem ezt. Meg azt szeretném megkérdezni, hogy: - a karburátorost is egészen 2002-ig gyártották? - illetve, hogy a karburátorosban van valami szabályozatlan katalizátor, vagy abszolút "katalizátor mentes"? Előre is köszönöm a választ! Az 1.4 karbis 14nv motor 75lovas és egészen korai f-astrákba szerelték csak. Lambda szabályzás nélküli tudtommal,tehát szabályozatlan katis. Rögtön feltűnhet a vákumdoboz a gyújtáselosztón,valamint az 1.4nv-nek duplacsöves leömlője van,míg az 14nz-nek egycsöves. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sándor89 Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Akkor senkinek semmi tipp hogy mitől lehet magas az alapjárat a F-es astrában ? folytószelep nyit rendesen, ott minden rendben van, gumi tömítő gyűrű nincs elrepedve, még megpróbálom leszedni az alapjárati motort, azt kipucolni .. több ötletem nincs. Esetleg valakinek valami tippe? a 35-ös hibakódot írja ki. Az az alapjárati vezérlőszelep. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Hello! Szeretnék egy kis alap segítséget kérni: az 1.4-es 60 lóerős motorból ugyebár van injektoros és hagyományos karburátoros. Azt szeretném megkérdezni, hogy a motortérbe történő betekintés (fénykép) alapján el lehet dönteni, hogy az adott példány melyik verzió? Ha jól gondolom ez: karburátoros ugye? A hagyományos gyújtáselosztó alapján feltételezem ezt. Meg azt szeretném megkérdezni, hogy: - a karburátorost is egészen 2002-ig gyártották? - illetve, hogy a karburátorosban van valami szabályozatlan katalizátor, vagy abszolút "katalizátor mentes"? Előre is köszönöm a választ! én nem is gondoltam, hogy volt karbis 2002ig biztos nem, max (ahogy kollega írta) a legelején azaz '92 körül lehetett karbis a fenti gép facelift utáni(lámpa, hütőrács) ráadásul, ami 94 körül vót központi befecsis, mert a motor mögött van egy kör "valami" abban van az (1) inyektor (hengerenkéntinél van egy hosszú híd ott amiben a 4 befecskendező van) 1,4es, mert ilyen az elosztófeje (1,6é más rendszerű) egyébként meg egyedül nem menj autót venni.... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts