Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hali!

Egy ismerősömnek a következő gondja van a 1.6-s F Astrájával:

A probléma úgy kezdődött, hogy hidegen csak három henger ment, amíg a motor el nem érte az üzemi hőfokot. És persze alapjáraton leállt a motor.

Elvitte valami "szakihoz", aki valamit mókolt a gyertyával. Persze rosszabb lett a helyzet.

Mostmár még üzemmelegen is lefullad és az autó nem képes 40-nél többel menni.

Valakinek van ötlete, hogy mi lehet a gond?

Előre is köszi.

Elküldve

Hali!

Egy ismerősömnek a következő gondja van a 1.6-s F Astrájával:

A probléma úgy kezdődött, hogy hidegen csak három henger ment, amíg a motor el nem érte az üzemi hőfokot. És persze alapjáraton leállt a motor.

Elvitte valami "szakihoz", aki valamit mókolt a gyertyával. Persze rosszabb lett a helyzet.

Mostmár még üzemmelegen is lefullad és az autó nem képes 40-nél többel menni.

Valakinek van ötlete, hogy mi lehet a gond?

Előre is köszi.

Üzemanyagszűrőt cseréljen. Ha fekete lé folyik ki belőle, akkor a szénszűrő is szétment és az hamarosan kinyírja az AC pumpát.

Elküldve

A Fojtószelepállás érzékelő okozhatja az alapjárat magason tartását (C14NZ), de nem mindig? Ma ha lesz időm rá ki szeretném venni és ha egyáltalán lehet féktisztítóval megtisztítani az érzékelőt és környékét, mert azt vettem észre, hogy eléggé dzsuvás a körülötte lévő rész.

Elküldve

Hali. Mitől lehet az,hogy ha kigyorsitok vagy ha erölködik a motor akkor csörgő hangot lehet hallani? Amikor csak simán ketyeg alapjáraton akkor nincs semmi ilyen hang vagy ha szépen normálisan egyenletesen hajtom akkor sem. Elsőnek hidrotőkére gondoltam,de az folyamatosan csattogna. Olajat nem eszi,szint maximumon 3hónapja volt olajcsere.

Elküldve

Hali. Mitől lehet az,hogy ha kigyorsitok vagy ha erölködik a motor akkor csörgő hangot lehet hallani? Amikor csak simán ketyeg alapjáraton akkor nincs semmi ilyen hang vagy ha szépen normálisan egyenletesen hajtom akkor sem. Elsőnek hidrotőkére gondoltam,de az folyamatosan csattogna. Olajat nem eszi,szint maximumon 3hónapja volt olajcsere.

Szerintem sok előgyújtás, a múlt héten próbálgattam a c14nz-n az előgyújtást állogatni és volt egy határ, ahonnan már csörgő, csilingelő hang volt hallható, főként ha odaléptem neki, alapjáraton sima volt.

Elküldve

A kopogásérzékelőt nem fogja a gyújtáskábel vagy a trafó szerintem zavarni.

Ezt az érzékelőt úgy kell elképzelni, mint egy mikrofont. Ha kopogásnak a jelét küldi, az ECU visszaveszi az előgyújtást.

Na most a kopogás hangját nem csak a rossz égés okozhatja. Nekem a főtengelyszíjtárcsa néha-néha odakoccintott a motortömbnek, amit végül már füllel is lehetett hallani, és rögtön elszaladt az ereje, mert nullára ugrott az előgyújtás. Miután ezt megcsináltam, meg helyre tettük a tárcsát, jelre, megtáltosodott.

Itt látszik, hogyan is nézett ki a tárcsa belső oldala... :-(

PICT0004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt meg az elfordult főtengely-szíjkerék van. Ez szívatott sokáig.

PICT0011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerintem érdemes körül nézni, hogy mi okozhat kopogó hangot. Mechanikusan. Lehet hogy valami mást "hall" a szenzor...

Köszi, majd ránézek, ill fülelek! :) Egyébként kb. 1 hete nem jelentkezik a hiba, szépen jár hidegen is, nem puffog. Lövésem sincs eddig mitől csinálta. Azt tudom még elképzelni, hogy a télen tankolt retek benzin koszolhatta le az üzemanyagrendszert és idáig tartott neki mire kitisztult. Ma reggel is tökéletesen ment, nem dadogott, pedig hűvös volt az idő. Csak maradjon is így. Viszont a hosszabb ideig napon állás után többet kell tekertetni, hogy beinduljon, ez a hiba továbbra is fennáll. Az aktívszén szűrőt meg ki fogom iktatni, mert kb 4-5 napja takarítottam ki a csöveket, de megint tele van.

Elküldve

Sziasztok!

96-os Opel Astra F 1.6 16V

Hibajelenség: Bemelegedett motor alacsony fordulatnál, váltásnál rángat, ill. motorfékezésnél a sárga motorlámpa kigyullad, esetenként (váltás közben) a motor leáll. Menet közben ha leveszem gyújtásról majd vissza, a lámpa kb. 10mp múlva kialszik. Következő motorféknél újra kigyullad. Ha a motor nem áll le, alapjáraton érezhetően egyenetlenül jár. Leállítva majd újraindítva mint ha mi sem történ volna. Ez a jelenség azért kellemetlen vagy inkább különösen balesetveszélyes, mert a minap kanyarodáskor leállt a motor (közben váltottam) és kis híján elütöttem egy kerékpárost, ugyanis értelemszerűen a szervó is elmegy, a kormány nagyon elnehezül... Megköszönném az építő jellegű hozzászólásokat!

Még annyi, a meleg motort újraindítva előfordul, h. pár másodpercre 2.5-ig is felpörög, kuplunggal fojtva gyorsan leesik a fordulat és úgy is marad.

Elküldve

Sziasztok!

96-os Opel Astra F 1.6 16V

Hibajelenség: Bemelegedett motor alacsony

fordulatnál, váltásnál rángat, ill. motorfékezésnél a sárga motorlámpa kigyullad, esetenként (váltás közben) a motor leáll. Menet közben ha leveszem gyújtásról majd vissza, a lámpa kb. 10mp múlva kialszik. Következő motorféknél újra kigyullad. Ha a motor nem áll le, alapjáraton érezhetően egyenetlenül jár. Leállítva majd újraindítva mint ha mi sem történ volna. Ez a jelenség azért kellemetlen vagy inkább különösen balesetveszélyes, mert a minap kanyarodáskor leállt a motor (közben váltottam) és kis híján elütöttem egy kerékpárost, ugyanis értelemszerűen a szervó is elmegy, a kormány nagyon elnehezül... Megköszönném az építő jellegű hozzászólásokat!

Még annyi, a meleg motort újraindítva előfordul, h. pár másodpercre 2.5-ig is felpörög, kuplunggal fojtva gyorsan leesik a fordulat és úgy is marad.

Ez 100% hogy az EGR szelep kokszosodása okozza.Ki kell szedni,és meg kell tisztítani,majd egy lemezzel le kell zárni.Hidd el jobb lesz:)

Elküldve

Ez 100% hogy az EGR szelep kokszosodása okozza.Ki kell szedni,és meg kell tisztítani,majd egy lemezzel le kell zárni.Hidd el jobb lesz:)

Akkor abban a topickban folytatom. Köszi:)

Elküldve

Szerintem sok előgyújtás, a múlt héten próbálgattam a c14nz-n az előgyújtást állogatni és volt egy határ, ahonnan már csörgő, csilingelő hang volt hallható, főként ha odaléptem neki, alapjáraton sima volt.

ha jól tudom akkor az én mocimnál nem lehet előgyújtást állítani mert kocka gyújtás elosztóm van. vagy tévedek? egyébként lehet ez a gyújtás dolog nem rossz ötlet mert mostanság észrevettem,hogy néha-néha ha motorfékezek nagyobb sebességről akkor vissza durrog eddig pedig nem csinálta.

Elküldve

A Fojtószelepállás érzékelő okozhatja az alapjárat magason tartását (C14NZ), de nem mindig? Ma ha lesz időm rá ki szeretném venni és ha egyáltalán lehet féktisztítóval megtisztítani az érzékelőt és környékét, mert azt vettem észre, hogy eléggé dzsuvás a körülötte lévő rész.

Szerintem nem szól bele...

Elküldve

Üdv Szakik!

Lenne egy problémám egy X20XEV motoros astrával.

Korábban : 1x - 2x lámpánál az autó alapjáraton ketyeg, majd gondol egyet és leáll. Mint amikor elfordítod a kulcsot . ( nem fullad ) Hibajelenséget nem mutat a műszerfal.

Most : bemelegszik a motor és leáll! Bemelegítés közben 1x állt le, majd miután beíndult a hűtőventilátor ( a ventilátoron indítóellenállást cseréltem) visszehűtötte a vizet és sztem ha nem tartom 1200 on a fordulatot leállt volna, mihelyst levettem a lábam a gázrol, leállt a motor.

Pöccre indul de le is áll, melegen!

Mi lehet a hiba?

alapjárati motort cseréltem 1 éve ( bontott ) , arra nem gyanakszom, mert más volt a hibajelenség, ugrált az alapjárat.

gyertyakábeleket 1 éve cseréltem újra.

gyertyákat tegnap vettem bele ( GM ).

SZerintetek?

Elküldve

Üdv Szakik!

Lenne egy problémám egy X20XEV motoros astrával.

Korábban : 1x - 2x lámpánál az autó alapjáraton ketyeg, majd gondol egyet és leáll. Mint amikor elfordítod a kulcsot . ( nem fullad ) Hibajelenséget nem mutat a műszerfal.

Most : bemelegszik a motor és leáll! Bemelegítés közben 1x állt le, majd miután beíndult a hűtőventilátor ( a ventilátoron indítóellenállást cseréltem) visszehűtötte a vizet és sztem ha nem tartom 1200 on a fordulatot leállt volna, mihelyst levettem a lábam a gázrol, leállt a motor.

Pöccre indul de le is áll, melegen!

Mi lehet a hiba?

alapjárati motort cseréltem 1 éve ( bontott ) , arra nem gyanakszom, mert más volt a hibajelenség, ugrált az alapjárat.

gyertyakábeleket 1 éve cseréltem újra.

gyertyákat tegnap vettem bele ( GM ).

SZerintetek?

Motorhofok jelado?

  • Like 1
Elküldve

Motorhofok jelado?

Ez érdekes!

Visszatettem a "régi" gyertyákat ( 20e km van bennük ) és melegen is ketyeg!

Viszont alkalmankét azaza 1x most is leállt lámpánál, alapjáraton ketyegés közben. DE viszont megy!

Létezne hogy a gyertyákkal van gond hogy bemelegedés után abszolut nem akar menni a motor?

A "régi" gyertya : GM FLR8LDCU MADE IN GERMANY 884

Az "új" gyertya : GM FLR8LDCU MADE IN RUSSIA 205

Valaki látott már ilyet?

Elküldve

Ez érdekes!

Visszatettem a "régi" gyertyákat ( 20e km van bennük ) és melegen is ketyeg!

Viszont alkalmankét azaza 1x most is leállt lámpánál, alapjáraton ketyegés közben. DE viszont megy!

Létezne hogy a gyertyákkal van gond hogy bemelegedés után abszolut nem akar menni a motor?

A "régi" gyertya : GM FLR8LDCU MADE IN GERMANY 884

Az "új" gyertya : GM FLR8LDCU MADE IN RUSSIA 205

Valaki látott már ilyet?

Bosch kétpólusút kéne venni. :D

Elküldve

Ez érdekes!

Visszatettem a "régi" gyertyákat ( 20e km van bennük ) és melegen is ketyeg!

Viszont alkalmankét azaza 1x most is leállt lámpánál, alapjáraton ketyegés közben. DE viszont megy!

Létezne hogy a gyertyákkal van gond hogy bemelegedés után abszolut nem akar menni a motor?

A "régi" gyertya : GM FLR8LDCU MADE IN GERMANY 884

Az "új" gyertya : GM FLR8LDCU MADE IN RUSSIA 205

Valaki látott már ilyet?

http://www.hyundaiaccent.atw.hu/temp/szereles/gyertya/index.html

  • Like 1
Elküldve

Bosch kétpólusút kéne venni. :D

BOSCH t?

ezek is 2 pólusuak.

Nekem azt mondta mindenki hogy opelnak GM kell , semmi más. Itt is olvastam hogy pl NGK val se ment az opel. Bezzeg GM el..... :)

De nem is ez volt a kérdésem lényege, hanem:

GM és GM gyertya között ekkora különbség? ( made in GER vs. Russia )

Tök egyformák a gyertyák, 2 pólusuak, kék.fehérek, réz csúccsal. "CSAK" az egyik Germany 884 , a másik RUSSIA 205.

Eddig is GM el jártam 3 éve tettem bele.

Elküldve

ha jól tudom akkor az én mocimnál nem lehet előgyújtást állítani mert kocka gyújtás elosztóm van. vagy tévedek? egyébként lehet ez a gyújtás dolog nem rossz ötlet mert mostanság észrevettem,hogy néha-néha ha motorfékezek nagyobb sebességről akkor vissza durrog eddig pedig nem csinálta.

Ja azt lehet csak cserélni tudod, de majd a szakik megmondják:) Viszont ha vissza durrog az gyújtás hibára utal. Vagy lehet még gyertyakábel is talán.

Elküldve

Hali. Mitől lehet az,hogy ha kigyorsitok vagy ha erölködik a motor akkor csörgő hangot lehet hallani? Amikor csak simán ketyeg alapjáraton akkor nincs semmi ilyen hang vagy ha szépen normálisan egyenletesen hajtom akkor sem. Elsőnek hidrotőkére gondoltam,de az folyamatosan csattogna. Olajat nem eszi,szint maximumon 3hónapja volt olajcsere.

tipikus nagy előgyujtás jelenség,a korai szikra miatt megnő a dugattyúcsapszeg terhelése ez adja a csörgő hangot :icon1:

Elküldve

Érdekességképpen. Az autóban van egy kapcsoló ami az oktánszám kiválasztáshoz kell. 98 as-oktánszámú benzinnel próbálkozott már valaki? Erősebb az autó tőle esetleg? Az alap 60 Le megpakolva nem túl duhaj.

Elküldve

Érdekességképpen. Az autóban van egy kapcsoló ami az oktánszám kiválasztáshoz kell. 98 as-oktánszámú benzinnel próbálkozott már valaki? Erősebb az autó tőle esetleg? Az alap 60 Le megpakolva nem túl duhaj.

98-ra fordított dugóval se lesz 75 :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.