Gabibácsi Elküldve Május4, 2013 Megoszt Elküldve Május4, 2013 Nálad valami útban volt, azért vetted le a motorháztetőt? Igaz én hengerfej nélkül vettem ki a motort, de már kész. :D Aztarohadt, de szép motortér Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május4, 2013 Megoszt Elküldve Május4, 2013 Nálad valami útban volt, azért vetted le a motorháztetőt? Igaz én hengerfej nélkül vettem ki a motort, de már kész. :D 4 csavar...így biztos nem volt útban a zsiráfnak Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 c14nz, kicseréltem az alapjárati motort, de még mindig olyat csinál, hogy egyszer csak elkezd pörögni a motor és nem ejti vissza, nincs motorfék ilyenkor, meg pl. megyek vele, lámpa, megállok, kuplung ki és van, hogy akkor sem esik le a fordulat alapjáratra, ha le is esik, az legalább ~ 3 sec. Mi lehet a gond? Vezérlő? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 Tiedben gyári van? Erre mit mondjak? :) Gyári de nem gyári beépítés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 c14nz, kicseréltem az alapjárati motort, de még mindig olyat csinál, hogy egyszer csak elkezd pörögni a motor és nem ejti vissza, nincs motorfék ilyenkor, meg pl. megyek vele, lámpa, megállok, kuplung ki és van, hogy akkor sem esik le a fordulat alapjáratra, ha le is esik, az legalább ~ 3 sec. Mi lehet a gond? Vezérlő? Nekem is néha felpörög az új alapjáratival is, de ritkán, van hogy le is állítom és újraindítva már jó...hát ez van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 c14nz, kicseréltem az alapjárati motort, de még mindig olyat csinál, hogy egyszer csak elkezd pörögni a motor és nem ejti vissza, nincs motorfék ilyenkor, meg pl. megyek vele, lámpa, megállok, kuplung ki és van, hogy akkor sem esik le a fordulat alapjáratra, ha le is esik, az legalább ~ 3 sec. Mi lehet a gond? Vezérlő? Vákuumcsöveket nézd át, valahol lehet, hogy falsot szív, ami ugyan úgy befolyásolja az alapjáratot. Nekem pl a fő-vákuumcsőnél található visszacsapó elosztónál szívott falsot és nem volt alapjáratom, megálltam és leesett a fordulat, majd megállt, utána majdnem el sem indult. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nandorbauman Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 Sziasztok! Rákerestem a problémámra itt a fórumon, de nem találtam ugyanilyen problémát leirva... Ezért gondoltam megkérdezlek titeket, mi a véleményetek. A probléma a következő: 94-es Opel Astra C16SE Motor (kb 210000 km) elkezdett gyorsításkor remegni, dadogni, nehezen veszi fel a sebességet, kb. amíg eljut 2000es fordulatig, onnan általában életre kap, de van amikor elhúzódik 2500ig is. Alapjárat rendben, kb 900on áll a tű. Már egy jó ideje használom ezt az autót, de ilyet még nem csinált. Amióta elkezdte ezt csinálni, úgy 150-200km-t mentem, de egyre rosszabb a helyzet. Gyertyákat (NGK 2 polusu) ellenőriztem, mind a 4 hamuszürke, száraz. Levegőszűrőt (ALCO) ma cseréltem benzinszűrővel (BOSCH) együtt. Mind a mindhárom kb 17-18e km-t ment. Olaj decemberben volt cserélve (kb 5e km). Lemértem az injektorokat, mind a négyen kb 13 ohm volt az ellenállás. Hőmérséklet jeladók rendben. Trafó ellenállása páronként 6e ohm. Csatlakozóján kap áramot, bár kb 0.5V-al kevesebbet, mint ami az akksin van. Földelése Ok. ECT (Engine Coolant Temp) jeladó rendben hidegen és melegen is. iolvastam a hibakódot. Egyedül a 15ös hibát adja. Ha jól tudom, ez épp ennek a jeladónak a feszültségére vonatkozik. 2.2-2.3V a feszültség 90 fokos motornál. Főtengely jeladó rendben, 510 ohm. Nem találtam repedt csövet vagy rossz csatlakozót. A füst szaga sem okés. A probléma maradt. Tudtok esetleg tippet adni, mit ellenőrizzek le még? Előre is köszönöm a segitséget. Üdv, Nándi. Hali! Valakinek egy tipp, hogy mivel lehet a gond? Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 Vákuumcsöveket nézd át, valahol lehet, hogy falsot szív, ami ugyan úgy befolyásolja az alapjáratot. Nekem pl a fő-vákuumcsőnél található visszacsapó elosztónál szívott falsot és nem volt alapjáratom, megálltam és leesett a fordulat, majd megállt, utána majdnem el sem indult. Amúgy nálam is ez van, de fogalmam sincs mely csövek játszhatnak szerepet, melyikeket nézegessem át. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 Hali! Valakinek egy tipp, hogy mivel lehet a gond? Előre is köszönöm! Hol tankoltál utoljára, ugyanott, ahol máskor is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nandorbauman Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 Hol tankoltál utoljára, ugyanott, ahol máskor is? Igen, ugyanott ahol eddig mindig. Teletankoltam úgy, hogy volt még benne kb 10L. Még van kb. 15 benne. Várjam meg míg ez nagyjából elfogyik, utána tankoljak rá, vagy tegyek bele megint? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 Amúgy nálam is ez van, de fogalmam sincs mely csövek játszhatnak szerepet, melyikeket nézegessem át. Szívócsonk és a fékrásegítő közti fő-vákuumcső két végét, ha van rajta visszacsapó és leágazó akkor azt is (NZ-n biztos van) Szívóoldali tömítés. Injektorfedél gumitömítése. Repedt csövek keresése. Tankszellőztető, és a róla elmenő összes cső. Vedd is le és nézz bele, ha találsz bent szénport, vagy darabokat, akkor széthullott az aktív szénszűrőd, az is okozhatja. Nézd meg még a légszűrőház oldalán a zsalumozgató csövét is. Az injektor fedél hátulján is van 2 cső, az egyik a zsalué, a másik lemegy az injektorház végébe. Ha van -1 bar-ig mérőd akkor tedd rá a zsalumozgató csövére és hideg motornál kellett ha jól emlékszem -0,6 bar-t mérni. Ha nagyon ugrál vagy nincs meg akkor baj van a rendszerben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 Igen, ugyanott ahol eddig mindig. Teletankoltam úgy, hogy volt még benne kb 10L. Még van kb. 15 benne. Várjam meg míg ez nagyjából elfogyik, utána tankoljak rá, vagy tegyek bele megint? Lehet, hogy csak sikerült "vizesebb" anyagot kifognod. Ha következő tankolás után is ilyen marad a motor járása, akkor lehet hibát keresni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 Szívócsonk és a fékrásegítő közti fő-vákuumcső két végét, ha van rajta visszacsapó és leágazó akkor azt is (NZ-n biztos van) Szívóoldali tömítés. Injektorfedél gumitömítése. Repedt csövek keresése. Tankszellőztető, és a róla elmenő összes cső. Vedd is le és nézz bele, ha találsz bent szénport, vagy darabokat, akkor széthullott az aktív szénszűrőd, az is okozhatja. Nézd meg még a légszűrőház oldalán a zsalumozgató csövét is. Az injektor fedél hátulján is van 2 cső, az egyik a zsalué, a másik lemegy az injektorház végébe. Ha van -1 bar-ig mérőd akkor tedd rá a zsalumozgató csövére és hideg motornál kellett ha jól emlékszem -0,6 bar-t mérni. Ha nagyon ugrál vagy nincs meg akkor baj van a rendszerben. Köszi:) ezt lementem Link to comment Megosztás: More sharing options...
nandorbauman Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 Lehet, hogy csak sikerült "vizesebb" anyagot kifognod. Ha következő tankolás után is ilyen marad a motor járása, akkor lehet hibát keresni. Köszi szépen, akkor türelmesen elautózom a benzinem, s meglátom a következő tankolás után... Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 Szívócsonk és a fékrásegítő közti fő-vákuumcső két végét, ha van rajta visszacsapó és leágazó akkor azt is (NZ-n biztos van) Szívóoldali tömítés. Injektorfedél gumitömítése. Repedt csövek keresése. Tankszellőztető, és a róla elmenő összes cső. Vedd is le és nézz bele, ha találsz bent szénport, vagy darabokat, akkor széthullott az aktív szénszűrőd, az is okozhatja. Nézd meg még a légszűrőház oldalán a zsalumozgató csövét is. Az injektor fedél hátulján is van 2 cső, az egyik a zsalué, a másik lemegy az injektorház végébe. Ha van -1 bar-ig mérőd akkor tedd rá a zsalumozgató csövére és hideg motornál kellett ha jól emlékszem -0,6 bar-t mérni. Ha nagyon ugrál vagy nincs meg akkor baj van a rendszerben. Nem tudom, de városban már hülyének néznek, mintha állnék a gázon mindig, és jött a meglepi, leállítottam boltba be, indítok, azóta meg jó:S Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maxyy Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 A lambdaszondát csak gyárival érdemes helyettesíteni? Úgy néz ki ,hogy teljesen megdöglött, 13-mas hibakódot villogott ki az autó. Csak azért kérdem ,mert a legolcsóbb gyári lambda amit találtam is 50.000 forint környékére esik. Más megoldás ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 Nem tudom, de városban már hülyének néznek, mintha állnék a gázon mindig, és jött a meglepi, leállítottam boltba be, indítok, azóta meg jó:S Vákuumcsöveekt meg kell fújkálni járó motornál féktisztítóval, ha felpörög, akkor ott a hiba. Egyébként nekem akkor csinálta ezt az alapjárat eltűnős, felpörgős témát az nz. mikor haldoklott benne az induktív tekercs. Bár az 1.4 meg hallos... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május5, 2013 Megoszt Elküldve Május5, 2013 A lambdaszondát csak gyárival érdemes helyettesíteni? Úgy néz ki ,hogy teljesen megdöglött, 13-mas hibakódot villogott ki az autó. Csak azért kérdem ,mert a legolcsóbb gyári lambda amit találtam is 50.000 forint környékére esik. Más megoldás ? Bosch is jó lehet...nekem nincs bajom vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 A lambdaszondát csak gyárival érdemes helyettesíteni? Úgy néz ki ,hogy teljesen megdöglött, 13-mas hibakódot villogott ki az autó. Csak azért kérdem ,mert a legolcsóbb gyári lambda amit találtam is 50.000 forint környékére esik. Más megoldás ? Van valami 7 ezer forintos GM-zacsis...valaki majd dob egy linket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 A lambdaszondát csak gyárival érdemes helyettesíteni? Úgy néz ki ,hogy teljesen megdöglött, 13-mas hibakódot villogott ki az autó. Csak azért kérdem ,mert a legolcsóbb gyári lambda amit találtam is 50.000 forint környékére esik. Más megoldás ? A 13-as hibakód nem feltétlenül jelez hibás lambdát,, mert ezt akkor is dobja az ECU, ha például lehúzod a csatlakozóját! Először átnézném a motor test átkötéseit és a lambdán is húznék egy kicsit villágkulccsal. Valamint ugye a csatlakozóját is kontakt sprayezném (nem WD40!). Van valami 7 ezer forintos GM-zacsis...valaki majd dob egy linket. Má nincs. De a 20 ezer forintos bosch teljesen jó, mivel eredetileg is Bosch van, ami a gyári GM. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono88 Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 Sziasztok! Egy 1,6-os 16szelepes motor alja van lefényképezve!http://hasonmas.atw.hu/olaj/01.jpgAz 1-es képen az olajgomba látszik. Ez csak olajnyomás kapcsoló 1 vezetékes gomba. Szeretnék betekerni egy kadett olajgombát ami olajnyomást is mér (2 vezetékes) csak sokkal nagyobb és nem férne el ugyan oda!http://hasonmas.atw.hu/olaj/02.jpgA 2-es képen a motor másik oldala van lefényképezve ahol látszik az a csavar! Oda is lehet tekerni olajgombát vagy olajnyomást mérő órát?http://hasonmas.atw.hu/olaj/03.jpgVectra 2000 digitális km óráját kötöm épp be és ahhoz szeretném az olajgombát betekerni. Menet átalakítót csináltam a gombához ( 3. kép ) mivel az enyém az M10x1-es a kadett olajgomba M14x1,5 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maxyy Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 A 13-as hibakód nem feltétlenül jelez hibás lambdát,, mert ezt akkor is dobja az ECU, ha például lehúzod a csatlakozóját! Először átnézném a motor test átkötéseit és a lambdán is húznék egy kicsit villágkulccsal. Valamint ugye a csatlakozóját is kontakt sprayezném (nem WD40!). Má nincs. De a 20 ezer forintos bosch teljesen jó, mivel eredetileg is Bosch van, ami a gyári GM. Egy linket tudnál ? Elég sok fajta Bosch van, találni sima egy vezetékest 8000-ért meg univerzálisat 16-ért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 A lambdaszondát csak gyárival érdemes helyettesíteni? Úgy néz ki ,hogy teljesen megdöglött, 13-mas hibakódot villogott ki az autó. Csak azért kérdem ,mert a legolcsóbb gyári lambda amit találtam is 50.000 forint környékére esik. Más megoldás ? Én ngk-t vettem, gyári minőség, és tizenvalamennyi volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 A lambdaszondát csak gyárival érdemes helyettesíteni? Úgy néz ki ,hogy teljesen megdöglött, 13-mas hibakódot villogott ki az autó. Csak azért kérdem ,mert a legolcsóbb gyári lambda amit találtam is 50.000 forint környékére esik. Más megoldás ? Én 8ezer körül vettem bele Ngk-t, teszi a dolgát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 Nálad valami útban volt, azért vetted le a motorháztetőt? Igaz én hengerfej nélkül vettem ki a motort, de már kész. :D Nah így kell kinézni 1 motor térnek le a kalappal!!;):D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts