Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv.!

Mit lehet tenni ha már a hengerfal annyira kopott, hogy hallani a dugattyú falnak ütközését?

Kizárásos alapon ez okozhatja a furcsa hangot a motorban...

Előbb fog a dugattyú elkopni mint a hengerfal. Persze ha még nem hónolták és még az eredeti hőkezelés van a hengerfalon.

Link to comment
Megosztás:

Mert azt nem kötik rá az ECU-ra, pedig mindegyik ecu tudja amúgy a klímát vezérelni legjobb tudomásom szerint.

De rákötik! Ettől függetlenül nem kapcsolja ki, ha lepadlózom (legalább is eddig nem vettem észre ilyet). Azért kell rákötni, hogy alapjáraton ne fulladjon a motor, ha bekapcsolom a klímát szépen emeli is a fordulatszámot.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Mit lehet tenni ha már a hengerfal annyira kopott, hogy hallani a dugattyú falnak ütközését?

Kizárásos alapon ez okozhatja a furcsa hangot a motorban...

Már akkor mondtam,amikor gyűrűket cseréltél,hogy jó dízel hangja lesz.

Tenni ellene úgy lehet,hogy mondjuk Tomi x18xe1 dugó-hajtókar-főtengelyét megveszed (adok-veszek) és felfúratod blokkot. Több póver is lesz örömbódottá.

A hang a kisebbik baj,mert a billegés miatt a gyűrűk is jobban kopnak meg valszeg vagy valamelyik gyűrű fog törni vagy a gyűrűk közti gát fog reccsenni egyszer.

Link to comment
Megosztás:

Hát ja, h rohadna meg... most volt veztengely, himba csere is, kopott volt, azt gondoltam attól hangos, de nem...

Halkabb lett, erősebb, de az a dizeles hang még ott van... Szerintem nekem nem éri már meg fúrással szórakozni, előbb is elkopik majd utána, meg semmi kedvem a blokkot újrafűzetni megint... Előző tulajok elbántak vele...:\

Link to comment
Megosztás:

De rákötik! Ettől függetlenül nem kapcsolja ki, ha lepadlózom (legalább is eddig nem vettem észre ilyet). Azért kell rákötni, hogy alapjáraton ne fulladjon a motor, ha bekapcsolom a klímát szépen emeli is a fordulatszámot.

Három ponton kell a gyári klímát kötni az ecuhoz, ez tuti. Egyik engedélyező, a másik tiltó a harmadik meg a gomb megnyomásának tudomásulvétele.

Enyém egy pillanatra ledobja a fordulatot a terheléstől, majd az ecu korrigál, de tartja az eredeti alapjáratot, ami klíma nélkül is lenne.

Link to comment
Megosztás:

Hát ja, h rohadna meg... most volt veztengely, himba csere is, kopott volt, azt gondoltam attól hangos, de nem...

Halkabb lett, erősebb, de az a dizeles hang még ott van... Szerintem nekem nem éri már meg fúrással szórakozni, előbb is elkopik majd utána, meg semmi kedvem a blokkot újrafűzetni megint... Előző tulajok elbántak vele...:\

Ha gondolod szerelő cimbimnek van egy kb. 150ekm-t futott X16SZ blokkja (teljesen egyforma a c16se blokkal) ,osztrák autóból,biztos van az a pénz amennyiért megválik tőle,de még az is van amennyiért összerakja neked.
Link to comment
Megosztás:

De rákötik! Ettől függetlenül nem kapcsolja ki, ha lepadlózom (legalább is eddig nem vettem észre ilyet). Azért kell rákötni, hogy alapjáraton ne fulladjon a motor, ha bekapcsolom a klímát szépen emeli is a fordulatszámot.

Nekem nincs rákötve, ha bekapcsolom alapjáraton, majdnem lefullad, utána mászik vissza a fordulat csak.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infókat, ezt az autót már klíma nélkül fogom még terv szerint 2 évig nyüstölni. Nem gazdaságos a klímabeszerelés, és ahogy utánajártam sok a buktatója is. Majd a következő Opelben, ami H-s Astra, vagy Meriva lenne elméletben.

Link to comment
Megosztás:

Három ponton kell a gyári klímát kötni az ecuhoz, ez tuti. Egyik engedélyező, a másik tiltó a harmadik meg a gomb megnyomásának tudomásulvétele.

Enyém egy pillanatra ledobja a fordulatot a terheléstől, majd az ecu korrigál, de tartja az eredeti alapjáratot, ami klíma nélkül is lenne.

Nekem nincs rákötve, ha bekapcsolom alapjáraton, majdnem lefullad, utána mászik vissza a fordulat csak.

Nekem pedig rajta van, éppen 3 vezetékkel. Azt mondjuk nem tudtam sose, minek ennyi szál oda. Ezek szerint lehet, hogy az automatikus kompresszor kikapcsolást is tudnia kéne? Mind1. A lényeg, hogy a klíma miatt nem fullad le (ha mégis akkor azért mert sajna alapból is ingadozik a motor alapjárata, de remélem már nem sokáig).

Link to comment
Megosztás:

Pedig nem kellett volna. Lepadlózásnál automatikusan kikapcsolja az ecu. :rolleyes:

De kellett!

Nem tudtam, hogy így van, de az biztos, hogy ha a (gyári beépítésű) klímával előztem, akkor sokkal lassabb volt a reakció. Nem is beszélve arról az esetről, hogy amikor dombra fel kellett elindulni!!! Az egy kínszenvedés volt, ha a klíma rajta maradt. Szinte jártányi ereje sem maradt az elvileg (max) 90 LE-es motornak!

Szóval aki egy 60 lovas gépre klímát akaszt, jól gondoljon meg minden manővert az úton!

Link to comment
Megosztás:

Azt mondjuk hozzátenném, hogy járok gyenge autóval, járok egész fürge döggel, járok teherautóval, járok agyig leáttételezett terepjáróval, gyakran "beleesek" soksoksokszelepes turbós benzinesbe, egy besorolhatatlan gyáriklímás zafirával is előfordulok, egy párszázezer km-t azért elgurulgattam, de szerintem egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor adtam szó szerint padló gázt, egész életemben. Egyszerűen életszerűtlen. Ha érzed az autót, helyből nem rúgod tűzfalig a pedált, mert tudod hogy semmivel nem fog nagyobb dolog történni, mint ha simán csak mélyebben belelépsz. Előzésnél se a pedált hajlítja az ember a szőnyeg formájára, akkor már régen baj van... Hamarabb vált vissza, mint koppintja a pedált.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nemrég vettem egy X16SZ motorral szerelt Astrát, a gondom az hogy nagyon el volt hanyagolva, de kapott friss olajat,

és most jobb is lett, de a vezérműtengelyt sajnos kopás miatt cserélni kell. Ilyenkor mit illik még cserélni a vezérlésben,

himba, hidrotőke?

Valamint a kopás csak 4 bütyköt érintett a 8-ból azok is mind a jobb oldalon vannak. Szerelő szerint a rossz olaj és az

elhanyagolás miatt ilyen, de szeretném ha az új Vezmű tengely már nem kopna el. Olajfuratok kifuvatásán kívül mit kellene

még ellenőrizni?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

De kellett!

Nem tudtam, hogy így van, de az biztos, hogy ha a (gyári beépítésű) klímával előztem, akkor sokkal lassabb volt a reakció. Nem is beszélve arról az esetről, hogy amikor dombra fel kellett elindulni!!! Az egy kínszenvedés volt, ha a klíma rajta maradt. Szinte jártányi ereje sem maradt az elvileg (max) 90 LE-es motornak!

Szóval aki egy 60 lovas gépre klímát akaszt, jól gondoljon meg minden manővert az úton!

Oké nagyon meg fogom gondolni!!!

Link to comment
Megosztás:

Nekem pedig rajta van, éppen 3 vezetékkel. Azt mondjuk nem tudtam sose, minek ennyi szál oda. Ezek szerint lehet, hogy az automatikus kompresszor kikapcsolást is tudnia kéne? Mind1. A lényeg, hogy a klíma miatt nem fullad le (ha mégis akkor azért mert sajna alapból is ingadozik a motor alapjárata, de remélem már nem sokáig).

De az is lehet, hogy külön programozni kell a klímát az ecu-ban, hogy jelen van. Itt a fórumon említette valaki, hogy elvileg tanítani kéne neki, ahogy az utólagos ABS-t is lehet.

Link to comment
Megosztás:

Azt mondjuk hozzátenném, hogy járok gyenge autóval, járok egész fürge döggel, járok teherautóval, járok agyig leáttételezett terepjáróval, gyakran "beleesek" soksoksokszelepes turbós benzinesbe, egy besorolhatatlan gyáriklímás zafirával is előfordulok, egy párszázezer km-t azért elgurulgattam, de szerintem egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor adtam szó szerint padló gázt, egész életemben. Egyszerűen életszerűtlen. Ha érzed az autót, helyből nem rúgod tűzfalig a pedált, mert tudod hogy semmivel nem fog nagyobb dolog történni, mint ha simán csak mélyebben belelépsz. Előzésnél se a pedált hajlítja az ember a szőnyeg formájára, akkor már régen baj van... Hamarabb vált vissza, mint koppintja a pedált.

:icon13:

Link to comment
Megosztás:

Nekem pedig rajta van, éppen 3 vezetékkel. Azt mondjuk nem tudtam sose, minek ennyi szál oda. Ezek szerint lehet, hogy az automatikus kompresszor kikapcsolást is tudnia kéne? Mind1. A lényeg, hogy a klíma miatt nem fullad le (ha mégis akkor azért mert sajna alapból is ingadozik a motor alapjárata, de remélem már nem sokáig).

Az alapjárat szabályozás miatt nem fullad! szervo is eléri azt, hogy megváltozik a fordulatszámod, és az ECU korrigál, de nem a szervót figyeli, hanem a motor fordulatszámot. Ahhoz nem kell vezérlés a klímától. Igazából az ECU szál 2 dolgot tesz. 1, előzésnél lekapcsolja a klímát, 2. induláskor nem hagyja a kompresszort bekapcsolni, míg el nem éri az alapjáratot. Ez ugye azért van, ohgy ne fogja a klíma kompi a motort. Minden egyéb funkciót mások intéznek.

Link to comment
Megosztás:

Az alapjárat szabályozás miatt nem fullad! szervo is eléri azt, hogy megváltozik a fordulatszámod, és az ECU korrigál, de nem a szervót figyeli, hanem a motor fordulatszámot. Ahhoz nem kell vezérlés a klímától. Igazából az ECU szál 2 dolgot tesz. 1, előzésnél lekapcsolja a klímát, 2. induláskor nem hagyja a kompresszort bekapcsolni, míg el nem éri az alapjáratot. Ez ugye azért van, ohgy ne fogja a klíma kompi a motort. Minden egyéb funkciót mások intéznek.

Tiedben gyári van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rákerestem a problémámra itt a fórumon, de nem találtam ugyanilyen problémát leirva... Ezért gondoltam megkérdezlek titeket, mi a véleményetek. A probléma a következő:

94-es Opel Astra C16SE Motor (kb 210000 km) elkezdett gyorsításkor remegni, dadogni, nehezen veszi fel a sebességet, kb. amíg eljut 2000es fordulatig, onnan általában életre kap, de van amikor elhúzódik 2500ig is. Alapjárat rendben, kb 900on áll a tű. Már egy jó ideje használom ezt az autót, de ilyet még nem csinált. Amióta elkezdte ezt csinálni, úgy 150-200km-t mentem, de egyre rosszabb a helyzet. Gyertyákat (NGK 2 polusu) ellenőriztem, mind a 4 hamuszürke, száraz. Levegőszűrőt (ALCO) ma cseréltem benzinszűrővel (BOSCH) együtt. Mind a mindhárom kb 17-18e km-t ment. Olaj decemberben volt cserélve (kb 5e km). Lemértem az injektorokat, mind a négyen kb 13 ohm volt az ellenállás. Hőmérséklet jeladók rendben. Trafó ellenállása páronként 6e ohm. Csatlakozóján kap áramot, bár kb 0.5V-al kevesebbet, mint ami az akksin van. Földelése Ok. ECT (Engine Coolant Temp) jeladó rendben hidegen és melegen is.

iolvastam a hibakódot. Egyedül a 15ös hibát adja. Ha jól tudom, ez épp ennek a jeladónak a feszültségére vonatkozik. 2.2-2.3V a feszültség 90 fokos motornál. Főtengely jeladó rendben, 510 ohm.

Nem találtam repedt csövet vagy rossz csatlakozót. A füst szaga sem okés.

A probléma maradt.

Tudtok esetleg tippet adni, mit ellenőrizzek le még?

Előre is köszönöm a segitséget.

Üdv, Nándi.

Link to comment
Megosztás:

...

Amúgy érzésre jól megy. Mentem pár kört motorháztető nélkül, vicces volt milyen furán néznek az emberek. :D

Még légszűrőházzal is hallani a túrót...lehet nem müxik a wastegate szelep? :icon11:

Nálad valami útban volt, azért vetted le a motorháztetőt?

Igaz én hengerfej nélkül vettem ki a motort, de már kész. :D

gallery_5473_225_772758.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.