gagavectra Elküldve Április25, 2013 Elküldve Április25, 2013 Hali!Kéne egy kis help!c20ne vagy c20xe injektor fejek jók c14se be?méreteikben megeggyeznek?
djhalasi Elküldve Április25, 2013 Elküldve Április25, 2013 Na sikerült elvinnem az autót diagnosztikára. Hibakód nincs, ezt eddig is tudtam, viszont van 1-2 érdekes dolog. A kopogásérzékelő szenzornak mind a 4 hengernél 0 értéket kellene mutatniuk a gyári opel program szerint, viszont nekem 4-5-6-ra is felment, de 0 egyik sem volt. A lambdám és a jeladók jól működnek, viszont az előgyújtásommal baj van, ingadozik 3-4-5-6 értékek között és a program szerint 8-12 között lenne normális. Annyit csinált vele a srác, hogy kinullázta a kopogásérzékelőt, hogy tanulja újra az ECU, utána már a 4-ből 3 érték beállt 0-ra, a 4. meg 1-re. Most szépen is jár a motor, az előgyújtás is jobb lett, kíváncsi leszek reggel mit fog csinálni, ha hidegen indítom. Na meg az a rejtély, hogy mitől lett ilyen? Mivel tankolás után jött elő erősen gyanús,hogy a benzinnel volt valami, persze az is lehet, hogy teljesen más a gond. Annyit mondott, hogy ha ettől nem javul meg, akkor gyanús, hogy valamelyik kipuff szelep rosszalkodik és az okozza a dadogást, esetleg gyertyakábel.
daykiller Elküldve Április25, 2013 Elküldve Április25, 2013 Na sikerült elvinnem az autót diagnosztikára. Hibakód nincs, ezt eddig is tudtam, viszont van 1-2 érdekes dolog. A kopogásérzékelő szenzornak mind a 4 hengernél 0 értéket kellene mutatniuk a gyári opel program szerint, viszont nekem 4-5-6-ra is felment, de 0 egyik sem volt. A lambdám és a jeladók jól működnek, viszont az előgyújtásommal baj van, ingadozik 3-4-5-6 értékek között és a program szerint 8-12 között lenne normális. Annyit csinált vele a srác, hogy kinullázta a kopogásérzékelőt, hogy tanulja újra az ECU, utána már a 4-ből 3 érték beállt 0-ra, a 4. meg 1-re. Most szépen is jár a motor, az előgyújtás is jobb lett, kíváncsi leszek reggel mit fog csinálni, ha hidegen indítom. Na meg az a rejtély, hogy mitől lett ilyen? Mivel tankolás után jött elő erősen gyanús,hogy a benzinnel volt valami, persze az is lehet, hogy teljesen más a gond. Annyit mondott, hogy ha ettől nem javul meg, akkor gyanús, hogy valamelyik kipuff szelep rosszalkodik és az okozza a dadogást, esetleg gyertyakábel. A rossz benzin miatt a kopogásérzékelő alapján el tud állítódni az ECU, hogy jól tudja tartani a megfelelő előgyújtást és keverékképzést. Viszont egy idő után ha jobb minőségű benzint kap, hozzá tud tanulni. Mikor én is 100-as benyát tankolok, kell vagy 50km intenzív használat, mire "átszokik" erre a benzinre. Ugyanez fordítva, mikor 100-as után 95-öst kap. Na az egy külön kínszenvedés. :D
djhalasi Elküldve Április25, 2013 Elküldve Április25, 2013 A rossz benzin miatt a kopogásérzékelő alapján el tud állítódni az ECU, hogy jól tudja tartani a megfelelő előgyújtást és keverékképzést. Viszont egy idő után ha jobb minőségű benzint kap, hozzá tud tanulni. Mikor én is 100-as benyát tankolok, kell vagy 50km intenzív használat, mire "átszokik" erre a benzinre. Ugyanez fordítva, mikor 100-as után 95-öst kap. Na az egy külön kínszenvedés. :D Hát legutóbb kínomban már kapott 100-as benyát is, meg bele injektortisztítót, de nem lett jobb, azóta már tankoltam rá 95-öst. Na most vagy ez zavarta össze, vagy a 2 hónapja tankolt retek benzin, bár azóta már újratanulhatta volna. Na mind1. Kíáncsi leszek reggel mit csinál, ha jó lesz, akkor öröm bódottág, ha nem, akkor mehet tovább a szívás. :S Bár attól tartok inkább az utóbbi esélyes.
wookie Elküldve Április25, 2013 Elküldve Április25, 2013 Nekem akkor volt olajos ott, mikor a szelepfedél már ott is engedte az olajat. De nincs ám! DIS-esnél az a vége zárt. A vezérműtengely azon az oldalon nincs kivezetve. Tévedés, mert van. A vezműtengely ház is ugyanaz, mint az elosztósnál, csak amire a trafót tesszük, az is fel van rá csavarozva, Alatta meg ott az o gyűrű.
djhalasi Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Na sikerült elvinnem az autót diagnosztikára. Hibakód nincs, ezt eddig is tudtam, viszont van 1-2 érdekes dolog. A kopogásérzékelő szenzornak mind a 4 hengernél 0 értéket kellene mutatniuk a gyári opel program szerint, viszont nekem 4-5-6-ra is felment, de 0 egyik sem volt. A lambdám és a jeladók jól működnek, viszont az előgyújtásommal baj van, ingadozik 3-4-5-6 értékek között és a program szerint 8-12 között lenne normális. Annyit csinált vele a srác, hogy kinullázta a kopogásérzékelőt, hogy tanulja újra az ECU, utána már a 4-ből 3 érték beállt 0-ra, a 4. meg 1-re. Most szépen is jár a motor, az előgyújtás is jobb lett, kíváncsi leszek reggel mit fog csinálni, ha hidegen indítom. Na meg az a rejtély, hogy mitől lett ilyen? Mivel tankolás után jött elő erősen gyanús,hogy a benzinnel volt valami, persze az is lehet, hogy teljesen más a gond. Annyit mondott, hogy ha ettől nem javul meg, akkor gyanús, hogy valamelyik kipuff szelep rosszalkodik és az okozza a dadogást, esetleg gyertyakábel. Na eddig úgy néz ki ez volt a baja, mert ma reggel nem dadogott, szépen járt. Még jó, hogy nem cseréltem tízezrekért alkatrészeket, megúsztam 3 ezerből. Azért nem akarom még elkiabálni, de remélem más gond nem lesz. :)
djhalasi Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Na eddig úgy néz ki ez volt a baja, mert ma reggel nem dadogott, szépen járt. Még jó, hogy nem cseréltem tízezrekért alkatrészeket, megúsztam 3 ezerből. Azért nem akarom még elkiabálni, de remélem más gond nem lesz. :) Na eddig tartott az öröm. Nemrég indítottam az autót, alig akart beindulni, tekertetni kellett vagy 5-6 mp-ig, aztán jött egy kis dadogás, de hamar abbahagyta. Tegnap mielőtt kinullázták az ECU-t ugyan ezt csinálta. Azt hozzá kell tenni, hogy napon állt az autó tegnap is és ma is, amikor ezt produkálta, de tavaly nyáron ilyen baja sosem volt. Mi lehet a gond? Mégiscsak becsöpögnek az injektorok?
daykiller Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Tévedés, mert van. A vezműtengely ház is ugyanaz, mint az elosztósnál, csak amire a trafót tesszük, az is fel van rá csavarozva, Alatta meg ott az o gyűrű. Mikor kezemben fogtam a bontott vezérműtengelyházat, benne a tengellyel, úgy láttam, hogy semmi csavarozás nincs, hanem egybe van öntve a házzal a trafó felőli vége is. Ez a saját motoromhoz bontott alkatrész volt.
wookie Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Mikor kezemben fogtam a bontott vezérműtengelyházat, benne a tengellyel, úgy láttam, hogy semmi csavarozás nincs, hanem egybe van öntve a házzal a trafó felőli vége is. Ez a saját motoromhoz bontott alkatrész volt. Majd ha jobban lesz időm, visszakeresem a hsz-t, ahol az egyik kollega leírta, ő már cserélt disben ilyen o gyűrűt.
Imi (Astra) Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Majd ha jobban lesz időm, visszakeresem a hsz-t, ahol az egyik kollega leírta, ő már cserélt disben ilyen o gyűrűt. Mi a jele annak, ha ezt az O gyűrűt cserélni kell? X14NZ-nél, ha jól értem ez az, ami a rotor alatt van elhelyezve? Hogyan lehet cserélni? Köszi!
zotya975 Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Mi a jele annak, ha ezt az O gyűrűt cserélni kell? X14NZ-nél, ha jól értem ez az, ami a rotor alatt van elhelyezve? Hogyan lehet cserélni? Köszi! Igazából ott két O-gyűrű van az egyik a főtengely "kihajtásnál" a másik egy nagyobb meg a Hall-jeladó alatt. A belső kicsi szokott elkopni. Össze kell jelölni a hengerfejjel az elosztófedél alatti alu részt amiben a Hall jeladó van, le kell szedni az Y-ont és az egész kivehető. Egy stiftet kell kiütni óvatosan ekkor jön le a rotor alatti kerék és ki lehet húzni a tengelyt, és így lehet cserélni az O-gyűrűt.
daykiller Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Igazából ott két O-gyűrű van az egyik a főtengely "kihajtásnál" a másik egy nagyobb meg a Hall-jeladó alatt. A belső kicsi szokott elkopni. Össze kell jelölni a hengerfejjel az elosztófedél alatti alu részt amiben a Hall jeladó van, le kell szedni az Y-ont és az egész kivehető. Egy stiftet kell kiütni óvatosan ekkor jön le a rotor alatti kerék és ki lehet húzni a tengelyt, és így lehet cserélni az O-gyűrűt. Nem vezérműtengely?
Imi (Astra) Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Igazából ott két O-gyűrű van az egyik a főtengely "kihajtásnál" a másik egy nagyobb meg a Hall-jeladó alatt. A belső kicsi szokott elkopni. Össze kell jelölni a hengerfejjel az elosztófedél alatti alu részt amiben a Hall jeladó van, le kell szedni az Y-ont és az egész kivehető. Egy stiftet kell kiütni óvatosan ekkor jön le a rotor alatti kerék és ki lehet húzni a tengelyt, és így lehet cserélni az O-gyűrűt. Hűha... Na ez már nem tűnik annyira egyszerűnek bár nehéznek se. Mi a jele ha ez cserés? Nyomja vhol az olajat? Köszi!
zotya975 Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Hűha... Na ez már nem tűnik annyira egyszerűnek bár nehéznek se. Mi a jele ha ez cserés? Nyomja vhol az olajat? Köszi! Igen, a rotor alól szivárog az olaj pontosabban ránézésre az elosztófej alól. Igazából ahogy kezded bontani adja magát mert úgy nem bonyolult csak leírva tűnik annak.
Imi (Astra) Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Igen, a rotor alól szivárog az olaj pontosabban ránézésre az elosztófej alól. Igazából ahogy kezded bontani adja magát mert úgy nem bonyolult csak leírva tűnik annak. Na akkor király... cserés lesz a dolog. Azt hittem elsőre hogy a szelepfedél miatt nyomja, de csodálkoztam is, hogy a rotor, illetve az elosztófedél belseje trutyis... f@sza... Köszi az infót, holnap olajcsere, akkor ránézek egyúttal erre is...
zotya975 Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Na akkor király... cserés lesz a dolog. Azt hittem elsőre hogy a szelepfedél miatt nyomja, de csodálkoztam is, hogy a rotor, illetve az elosztófedél belseje trutyis... f@sza... Köszi az infót, holnap olajcsere, akkor ránézek egyúttal erre is... Nincs mit.
Jafo Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Üdv! Mitől van az, hogy ha ráadom a világítást és pl a hátsó ablak fűtést leesik az alapjárat majdnem lefulladásig???
zotya975 Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Üdv! Mitől van az, hogy ha ráadom a világítást és pl a hátsó ablak fűtést leesik az alapjárat majdnem lefulladásig??? Hát mert mindkettőnek relatív nagy az áramfelvétele és ez terheli a generátort amit ugye a motor hajt. De a motorvezérlő észleli az alcsony fordulatszámot, és az alapjárati motor segítségével állítja vissza a normálisra. 1
daykiller Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Ennyitől nem kéne megfognia a motort. Így. Motor test átkötéseit megnézném. Ha nincs úgy megoldva mint nálam, hogy a generátor testpontja az akku-ra is rá van kötve. 1
Jafo Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Kb milyen vastag kábel kell a generátor és az akksi direktbe kötéséhez???
zotya975 Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Kb milyen vastag kábel kell a generátor és az akksi direktbe kötéséhez??? Szerintem elég 2.5-ös...
daykiller Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Szerintem elég 2.5-ös... 25A-t el is bír...
daykiller Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 Kb milyen vastag kábel kell a generátor és az akksi direktbe kötéséhez??? De nem azt írtam, hogy kösd át, bár célszerű, hanem hogy a barna vezetékek csavarkötéseit lesd meg, 13-as villáskulccsal húzz rá.
daykiller Elküldve Április26, 2013 Elküldve Április26, 2013 20 as elég lesz???? :) 10mm2 keresztmetszetű vezeték már elbírja a 70A-t. Ha persze 70A-es a generátorod. Ha klímás, akkor 100, akkor 16-os keresztmetszetűt legalább. 1
Recommended Posts