Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Lenne egy elég szopatós problémám: a generátor tengelye nem párhuzamos a főtengellyel. Sima ékszíjas kivitel, és hát szoktam égett gumi szagot érezni a bódéban, főleg múltkor olyan ötezres fordulat környékén :evilgrin:

Na de szóval, ami a lényeg, a generátor alsó része ahol tud forogni előfeszítésnél az gumiszilentekkel van felrakva, mint ahogy a felső tartó vas is. Ezzel az a gond hogy ha megfeszítem a szíjat elég szép szöget zár be a főtengellyel a generátor... Attól tartok hogy ezen mókeráltak valamit a generátorral (csere v valami ilyesmire gondolok) mert párszor vissza kellett cserélni a szíjat mert nem volt jó a hossza...

Kérdésem, C14SE, GL felszereltség mellett milyen generátorral jött ki a gyárból? És hol és miképp van gumizva a felfogatása?

Elküldve

Lenne egy elég szopatós problémám: a generátor tengelye nem párhuzamos a főtengellyel. Sima ékszíjas kivitel, és hát szoktam égett gumi szagot érezni a bódéban, főleg múltkor olyan ötezres fordulat környékén :evilgrin:

Na de szóval, ami a lényeg, a generátor alsó része ahol tud forogni előfeszítésnél az gumiszilentekkel van felrakva, mint ahogy a felső tartó vas is. Ezzel az a gond hogy ha megfeszítem a szíjat elég szép szöget zár be a főtengellyel a generátor... Attól tartok hogy ezen mókeráltak valamit a generátorral (csere v valami ilyesmire gondolok) mert párszor vissza kellett cserélni a szíjat mert nem volt jó a hossza...

Kérdésem, C14SE, GL felszereltség mellett milyen generátorral jött ki a gyárból? És hol és miképp van gumizva a felfogatása?

Gumizva nincs tudtommal, fixen rögzül vas a vassal, a jobb kontakt érdekében. Egyébként valószínűsíthető, hogy 70A-es delco-remy a generátorod. Klímásba pakoltak pl 100 vagy épp 120A-es generátort. Utóbbi bosch.

Elküldve

Enyémben Bosch 70A-es van, és nincs benne gumiszilent a felfogatásnál.

Alul egy alu öntvény tartó benne tengellyel, felül egy laposvas horonnyal, ahol a feszesség állítható. Ezen kívül még egy hajlított lemezzel is van rögzítve a szívócsőhöz.

Elküldve

Gumizva nincs tudtommal, fixen rögzül vas a vassal, a jobb kontakt érdekében. Egyébként valószínűsíthető, hogy 70A-es delco-remy a generátorod. Klímásba pakoltak pl 100 vagy épp 120A-es generátort. Utóbbi bosch.

Nekem 70 Delco-Remy van benne, abban van gumiszilet, 2 lent,1felül

szerintem a C14SE későbbi évjárat abban inkább Bosch van és szerintem a sima tárcsásakat(mit amiről szó van) mind lehet feszíteni

Elküldve

Lenne egy elég szopatós problémám: a generátor tengelye nem párhuzamos a főtengellyel. Sima ékszíjas kivitel, és hát szoktam égett gumi szagot érezni a bódéban, főleg múltkor olyan ötezres fordulat környékén :evilgrin:

Na de szóval, ami a lényeg, a generátor alsó része ahol tud forogni előfeszítésnél az gumiszilentekkel van felrakva, mint ahogy a felső tartó vas is. Ezzel az a gond hogy ha megfeszítem a szíjat elég szép szöget zár be a főtengellyel a generátor... Attól tartok hogy ezen mókeráltak valamit a generátorral (csere v valami ilyesmire gondolok) mert párszor vissza kellett cserélni a szíjat mert nem volt jó a hossza...

Kérdésem, C14SE, GL felszereltség mellett milyen generátorral jött ki a gyárból? És hol és miképp van gumizva a felfogatása?

sztem közelebb jutsz a megoldáshoz, ha leveszed, akkor látod a típusát is

Delcoba a szilent filléres cucc

alulra:

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41070000-generator-es-onindito-reszei/41070295-generator-alkatreszei/142538-gumiszilent-generator-tartobakba-opel-astra-f-1_4-1_6

felülre:

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41070000-generator-es-onindito-reszei/41070295-generator-alkatreszei/142529-generator-feszito-gumibak-opel-astra-f-1_4-1_6

ha elfogyott a gumi szilent attól lehet ferde (persze, ha nem a generátor csapágyas)

Elküldve

Fene tudja, szerintem inkább ki lesz véve a felső vastag lemez alól a gumibak, és egy távtartóval fixre lesz húzva. Legalábbis eddig erre a megoldásra jutottam, mert hogy ilyen szilentes tartóbakra nem költök az egyszer biztos... Kemény műanyag alsó bakkal kettővel biztosabb tartást adtak volna annak a szerencsétlen generátornak, lehet ilyen lesz bele esztergálva.

De legalább már tudom hogy a gyárban nem túl okos mérnökök ültek, és hogy a felfogatás nem lett átvariálva.

Köszi a segítséget mindenkitől!

Elküldve

Lenne egy elég szopatós problémám: a generátor tengelye nem párhuzamos a főtengellyel. Sima ékszíjas kivitel, és hát szoktam égett gumi szagot érezni a bódéban, főleg múltkor olyan ötezres fordulat környékén :evilgrin:

Na de szóval, ami a lényeg, a generátor alsó része ahol tud forogni előfeszítésnél az gumiszilentekkel van felrakva, mint ahogy a felső tartó vas is. Ezzel az a gond hogy ha megfeszítem a szíjat elég szép szöget zár be a főtengellyel a generátor... Attól tartok hogy ezen mókeráltak valamit a generátorral (csere v valami ilyesmire gondolok) mert párszor vissza kellett cserélni a szíjat mert nem volt jó a hossza...

Kérdésem, C14SE, GL felszereltség mellett milyen generátorral jött ki a gyárból? És hol és miképp van gumizva a felfogatása?

Valszeg az van, hogy egy nz generátort kapott, ott ugyanis a főtengely jeladó miatt, egy szíj szélességgel kijjebb van a szíj.

Szóval az se-nél van főtengely jeladó, az nz nél nincs, ezért az se-nél kintebb fut a szíj mint az nz-n.

Elküldve

Gumizva nincs tudtommal, fixen rögzül vas a vassal, a jobb kontakt érdekében. Egyébként valószínűsíthető, hogy 70A-es delco-remy a generátorod. Klímásba pakoltak pl 100 vagy épp 120A-es generátort. Utóbbi bosch.

Én úgy tudtam egy szép vastag barna kábel adja a kontaktot a motor és a generátor között. :icon1:

Elküldve

Én úgy tudtam egy szép vastag barna kábel adja a kontaktot a motor és a generátor között. :icon1:

Is. Nekem pl nincs vastag barna drót, hanem néhány vékony. :)

A generátor háza a testpont és minél több helyen van kontakt, annál jobb.

Elküldve

én a Delco-nál az eredeti feszítőnél lévő földelést kicseréltem és egy hosszabb kábellel rákötöttem a generátoron eredetileg(!) kialakított testpontra

mondjuk azóta már beruháztam egy 30cmx2cm lapos rézszövet földelő kábelre

Elküldve

Fene tudja, szerintem inkább ki lesz véve a felső vastag lemez alól a gumibak, és egy távtartóval fixre lesz húzva. Legalábbis eddig erre a megoldásra jutottam, mert hogy ilyen szilentes tartóbakra nem költök az egyszer biztos... Kemény műanyag alsó bakkal kettővel biztosabb tartást adtak volna annak a szerencsétlen generátornak, lehet ilyen lesz bele esztergálva.

De legalább már tudom hogy a :icon4: gyárban nem túl okos mérnökök ültek :icon4: , és hogy a felfogatás nem lett átvariálva.

Köszi a segítséget mindenkitől!

2x310HUF? (felrakni mondjuk macerás)

az alsó is gumi megnyugtatlak és abból is 2van

mind1 hogy delco vagy bosch

(nekem most Bosch van benne átmenetileg, mert felújítom a Delco-t)

persze lehet wookie -nak van igaza, mondjuk, akkor nem ferdén állna, hanem párhuzamosan csak kijjebb lenne

Elküldve

2x310HUF? (felrakni mondjuk macerás)

az alsó is gumi megnyugtatlak és abból is 2van

mind1 hogy delco vagy bosch

(nekem most Bosch van benne átmenetileg, mert felújítom a Delco-t)

persze lehet wookie -nak van igaza, mondjuk, akkor nem ferdén állna, hanem párhuzamosan csak kijjebb lenne

Avagy még ami történhetett az az hogy valaki anno két gumi szilentet rakott felülre a tartóvas alá (kétoldalról), mert akárhogy is nézem ezen a robbantott ábrán csak egy darab van belőle. http://www.partsbase.org/opel/corsa-a-1983-1992-16-1-37-2-alternator-fittings-contd-14nv-l89-c14se-l48-c14nz-2h6-petrol-engines/

Amúgy azért írtam azt amit, mert ezt biztosabban is meglehetne oldani gumik használata nélkül.

Egyenlőre megnézem mit mutat egy felső szilenttel, ha már szét lesz hozzá borítva a fél vezérlés... Aztán lehet hogy még az alsó hosszú tartó tengely sem stimmel, és esetleg azon lötyögnek a szilentek. :omg:

Már rég megnéztem volna ha nem a vezérműszíj alsó műanyag burkolata alatt lenne a laposvas felfogató csavarja...

Elküldve

Avagy még ami történhetett az az hogy valaki anno két gumi szilentet rakott felülre a tartóvas alá (kétoldalról), mert akárhogy is nézem ezen a robbantott ábrán csak egy darab van belőle. http://www.partsbase.org/opel/corsa-a-1983-1992-16-1-37-2-alternator-fittings-contd-14nv-l89-c14se-l48-c14nz-2h6-petrol-engines/

Amúgy azért írtam azt amit, mert ezt biztosabban is meglehetne oldani gumik használata nélkül.

Egyenlőre megnézem mit mutat egy felső szilenttel, ha már szét lesz hozzá borítva a fél vezérlés... Aztán lehet hogy még az alsó hosszú tartó tengely sem stimmel, és esetleg azon lötyögnek a szilentek. :omg:

Már rég megnéztem volna ha nem a vezérműszíj alsó műanyag burkolata alatt lenne a laposvas felfogató csavarja...

pedig 2 darab kell, a vas 2 oldalára (de mingyá megnézem) úgy hogy a rögzítő csavar a 2 szilnet belső vas "betétéjén" legyen meghúzva és a vas szabadon forduljon rajta.

meg a generátor helyzettét az ALSÓ tartóbak határozza meg nem a felső

tudom, tudom hülyék, de nem hiába találtak oda ki gumiszilenteket

Astráról van szó nem?

http://www.partsbase.org/opel/astra-f-1992-1998-16-1-63-1-alternator-fittings-14nv-l89-c14nz-2h6-x14nz-2h6-14se-l48-c14se-l48-16nzr-l73-c16nz-l73-x16sz-l73-x16szr-l73-c16se-l55-petrol-engines-with-manual/

24el jelölt alkatrész

tudom hogy ott van DE szét ne szedd!!!

én csak levettem a felsőt, felmelegítettem egy 13 krovát(asszem) és áttoltam az alsó burkolaton ott ahol a csavar van

és azon a lyukon kihajtottam a csavart és beraktam a szilenteket, csavar meg vissza

utánna meg tettem a likra egy gumiharangot kis ragaccsal (vízzáró dugó elektromos dobozról)

oszt kész

egyébként nekem a motor melegétől teljesen fel voltak keményedve a felső gumibakok, úgy törtek, mint ha műanyag lett volna, és tartó vas már kezdte szét verni a csavart is

Elküldve

én a Delco-nál az eredeti feszítőnél lévő földelést kicseréltem és egy hosszabb kábellel rákötöttem a generátoron eredetileg(!) kialakított testpontra

mondjuk azóta már beruháztam egy 30cmx2cm lapos rézszövet földelő kábelre

Nem is tudtam, hogy nullázott rendszer van a kocsiban.

Elküldve

most akkor köss bele

(negatív)"testelés"

így jó?

és különben is mióta nekem benne van a motor előmelegítőm, azóta (ha be van dugva akkor) le IS van földelve! :P

Elküldve

most akkor köss bele

(negatív)"testelés"

így jó?

és különben is mióta nekem benne van a motor előmelegítőm, azóta (ha be van dugva akkor) le IS van földelve! :P

Ebbe is belekötök. :D

Nem földelés a dugaszoló aljzat harmadik érintkezője, hanem védővezető. :D

Elküldve

Is. Nekem pl nincs vastag barna drót, hanem néhány vékony. :)

A generátor háza a testpont és minél több helyen van kontakt, annál jobb.

Nekem ugye ott van a két gumi közdarab a felfogatásnál a veszítő meg eleve nem fix a motor felől hogy lehessen állítani így hát össze van kötve a blokkal vastag barnával.

Elküldve

Minek a jele az,hogy ha a gyújtótrafó (kocka) 4. pipáját lehúzom akkor olajos?

Gondolom van ott szimering vagy O-gyűrű a vezérműtengely felől mint a rotoros gyujtásnál azt kéne cserélni.

Elküldve

Minek a jele az,hogy ha a gyújtótrafó (kocka) 4. pipáját lehúzom akkor olajos?

Nekem akkor volt olajos ott, mikor a szelepfedél már ott is engedte az olajat.

Gondolom van ott szimering vagy O-gyűrű a vezérműtengely felől mint a rotoros gyujtásnál azt kéne cserélni.

Olyan ott nincs.

De nincs ám! DIS-esnél az a vége zárt. A vezérműtengely azon az oldalon nincs kivezetve.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.