wookie Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 A kiszerelt vezérműtengelyt hogy tudom lemérni hogy hány fokos? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 A kiszerelt vezérműtengelyt hogy tudom lemérni hogy hány fokos? Hőmérővel. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 A kiszerelt vezérműtengelyt hogy tudom lemérni hogy hány fokos? Olvasnivaló: http://mindenamituning.uw.hu/motorvezerles.htm Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiww Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Lenne egy elég szopatós problémám: a generátor tengelye nem párhuzamos a főtengellyel. Sima ékszíjas kivitel, és hát szoktam égett gumi szagot érezni a bódéban, főleg múltkor olyan ötezres fordulat környékén :evilgrin: Na de szóval, ami a lényeg, a generátor alsó része ahol tud forogni előfeszítésnél az gumiszilentekkel van felrakva, mint ahogy a felső tartó vas is. Ezzel az a gond hogy ha megfeszítem a szíjat elég szép szöget zár be a főtengellyel a generátor... Attól tartok hogy ezen mókeráltak valamit a generátorral (csere v valami ilyesmire gondolok) mert párszor vissza kellett cserélni a szíjat mert nem volt jó a hossza... Kérdésem, C14SE, GL felszereltség mellett milyen generátorral jött ki a gyárból? És hol és miképp van gumizva a felfogatása? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Lenne egy elég szopatós problémám: a generátor tengelye nem párhuzamos a főtengellyel. Sima ékszíjas kivitel, és hát szoktam égett gumi szagot érezni a bódéban, főleg múltkor olyan ötezres fordulat környékén :evilgrin: Na de szóval, ami a lényeg, a generátor alsó része ahol tud forogni előfeszítésnél az gumiszilentekkel van felrakva, mint ahogy a felső tartó vas is. Ezzel az a gond hogy ha megfeszítem a szíjat elég szép szöget zár be a főtengellyel a generátor... Attól tartok hogy ezen mókeráltak valamit a generátorral (csere v valami ilyesmire gondolok) mert párszor vissza kellett cserélni a szíjat mert nem volt jó a hossza... Kérdésem, C14SE, GL felszereltség mellett milyen generátorral jött ki a gyárból? És hol és miképp van gumizva a felfogatása? Gumizva nincs tudtommal, fixen rögzül vas a vassal, a jobb kontakt érdekében. Egyébként valószínűsíthető, hogy 70A-es delco-remy a generátorod. Klímásba pakoltak pl 100 vagy épp 120A-es generátort. Utóbbi bosch. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Enyémben Bosch 70A-es van, és nincs benne gumiszilent a felfogatásnál. Alul egy alu öntvény tartó benne tengellyel, felül egy laposvas horonnyal, ahol a feszesség állítható. Ezen kívül még egy hajlított lemezzel is van rögzítve a szívócsőhöz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Gumizva nincs tudtommal, fixen rögzül vas a vassal, a jobb kontakt érdekében. Egyébként valószínűsíthető, hogy 70A-es delco-remy a generátorod. Klímásba pakoltak pl 100 vagy épp 120A-es generátort. Utóbbi bosch. Nekem 70 Delco-Remy van benne, abban van gumiszilet, 2 lent,1felül szerintem a C14SE későbbi évjárat abban inkább Bosch van és szerintem a sima tárcsásakat(mit amiről szó van) mind lehet feszíteni Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Lenne egy elég szopatós problémám: a generátor tengelye nem párhuzamos a főtengellyel. Sima ékszíjas kivitel, és hát szoktam égett gumi szagot érezni a bódéban, főleg múltkor olyan ötezres fordulat környékén :evilgrin: Na de szóval, ami a lényeg, a generátor alsó része ahol tud forogni előfeszítésnél az gumiszilentekkel van felrakva, mint ahogy a felső tartó vas is. Ezzel az a gond hogy ha megfeszítem a szíjat elég szép szöget zár be a főtengellyel a generátor... Attól tartok hogy ezen mókeráltak valamit a generátorral (csere v valami ilyesmire gondolok) mert párszor vissza kellett cserélni a szíjat mert nem volt jó a hossza... Kérdésem, C14SE, GL felszereltség mellett milyen generátorral jött ki a gyárból? És hol és miképp van gumizva a felfogatása? sztem közelebb jutsz a megoldáshoz, ha leveszed, akkor látod a típusát is Delcoba a szilent filléres cucc alulra: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41070000-generator-es-onindito-reszei/41070295-generator-alkatreszei/142538-gumiszilent-generator-tartobakba-opel-astra-f-1_4-1_6 felülre: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41070000-generator-es-onindito-reszei/41070295-generator-alkatreszei/142529-generator-feszito-gumibak-opel-astra-f-1_4-1_6 ha elfogyott a gumi szilent attól lehet ferde (persze, ha nem a generátor csapágyas) Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiww Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 sztem közelebb jutsz a megoldáshoz, ha leveszed, akkor látod a típusát is Delcoba a szilent filléres cucc alulra: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41070000-generator-es-onindito-reszei/41070295-generator-alkatreszei/142538-gumiszilent-generator-tartobakba-opel-astra-f-1_4-1_6 felülre: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41070000-generator-es-onindito-reszei/41070295-generator-alkatreszei/142529-generator-feszito-gumibak-opel-astra-f-1_4-1_6 ha elfogyott a gumi szilent attól lehet ferde (persze, ha nem a generátor csapágyas) Fene tudja, szerintem inkább ki lesz véve a felső vastag lemez alól a gumibak, és egy távtartóval fixre lesz húzva. Legalábbis eddig erre a megoldásra jutottam, mert hogy ilyen szilentes tartóbakra nem költök az egyszer biztos... Kemény műanyag alsó bakkal kettővel biztosabb tartást adtak volna annak a szerencsétlen generátornak, lehet ilyen lesz bele esztergálva. De legalább már tudom hogy a gyárban nem túl okos mérnökök ültek, és hogy a felfogatás nem lett átvariálva. Köszi a segítséget mindenkitől! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Lenne egy elég szopatós problémám: a generátor tengelye nem párhuzamos a főtengellyel. Sima ékszíjas kivitel, és hát szoktam égett gumi szagot érezni a bódéban, főleg múltkor olyan ötezres fordulat környékén :evilgrin: Na de szóval, ami a lényeg, a generátor alsó része ahol tud forogni előfeszítésnél az gumiszilentekkel van felrakva, mint ahogy a felső tartó vas is. Ezzel az a gond hogy ha megfeszítem a szíjat elég szép szöget zár be a főtengellyel a generátor... Attól tartok hogy ezen mókeráltak valamit a generátorral (csere v valami ilyesmire gondolok) mert párszor vissza kellett cserélni a szíjat mert nem volt jó a hossza... Kérdésem, C14SE, GL felszereltség mellett milyen generátorral jött ki a gyárból? És hol és miképp van gumizva a felfogatása? Valszeg az van, hogy egy nz generátort kapott, ott ugyanis a főtengely jeladó miatt, egy szíj szélességgel kijjebb van a szíj. Szóval az se-nél van főtengely jeladó, az nz nél nincs, ezért az se-nél kintebb fut a szíj mint az nz-n. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Gumizva nincs tudtommal, fixen rögzül vas a vassal, a jobb kontakt érdekében. Egyébként valószínűsíthető, hogy 70A-es delco-remy a generátorod. Klímásba pakoltak pl 100 vagy épp 120A-es generátort. Utóbbi bosch. Én úgy tudtam egy szép vastag barna kábel adja a kontaktot a motor és a generátor között. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Én úgy tudtam egy szép vastag barna kábel adja a kontaktot a motor és a generátor között. :icon1: Is. Nekem pl nincs vastag barna drót, hanem néhány vékony. :) A generátor háza a testpont és minél több helyen van kontakt, annál jobb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 én a Delco-nál az eredeti feszítőnél lévő földelést kicseréltem és egy hosszabb kábellel rákötöttem a generátoron eredetileg(!) kialakított testpontra mondjuk azóta már beruháztam egy 30cmx2cm lapos rézszövet földelő kábelre Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Fene tudja, szerintem inkább ki lesz véve a felső vastag lemez alól a gumibak, és egy távtartóval fixre lesz húzva. Legalábbis eddig erre a megoldásra jutottam, mert hogy ilyen szilentes tartóbakra nem költök az egyszer biztos... Kemény műanyag alsó bakkal kettővel biztosabb tartást adtak volna annak a szerencsétlen generátornak, lehet ilyen lesz bele esztergálva. De legalább már tudom hogy a :icon4: gyárban nem túl okos mérnökök ültek :icon4: , és hogy a felfogatás nem lett átvariálva. Köszi a segítséget mindenkitől! 2x310HUF? (felrakni mondjuk macerás) az alsó is gumi megnyugtatlak és abból is 2van mind1 hogy delco vagy bosch (nekem most Bosch van benne átmenetileg, mert felújítom a Delco-t) persze lehet wookie -nak van igaza, mondjuk, akkor nem ferdén állna, hanem párhuzamosan csak kijjebb lenne Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiww Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 2x310HUF? (felrakni mondjuk macerás) az alsó is gumi megnyugtatlak és abból is 2van mind1 hogy delco vagy bosch (nekem most Bosch van benne átmenetileg, mert felújítom a Delco-t) persze lehet wookie -nak van igaza, mondjuk, akkor nem ferdén állna, hanem párhuzamosan csak kijjebb lenne Avagy még ami történhetett az az hogy valaki anno két gumi szilentet rakott felülre a tartóvas alá (kétoldalról), mert akárhogy is nézem ezen a robbantott ábrán csak egy darab van belőle. http://www.partsbase.org/opel/corsa-a-1983-1992-16-1-37-2-alternator-fittings-contd-14nv-l89-c14se-l48-c14nz-2h6-petrol-engines/ Amúgy azért írtam azt amit, mert ezt biztosabban is meglehetne oldani gumik használata nélkül. Egyenlőre megnézem mit mutat egy felső szilenttel, ha már szét lesz hozzá borítva a fél vezérlés... Aztán lehet hogy még az alsó hosszú tartó tengely sem stimmel, és esetleg azon lötyögnek a szilentek. :omg: Már rég megnéztem volna ha nem a vezérműszíj alsó műanyag burkolata alatt lenne a laposvas felfogató csavarja... Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Avagy még ami történhetett az az hogy valaki anno két gumi szilentet rakott felülre a tartóvas alá (kétoldalról), mert akárhogy is nézem ezen a robbantott ábrán csak egy darab van belőle. http://www.partsbase.org/opel/corsa-a-1983-1992-16-1-37-2-alternator-fittings-contd-14nv-l89-c14se-l48-c14nz-2h6-petrol-engines/ Amúgy azért írtam azt amit, mert ezt biztosabban is meglehetne oldani gumik használata nélkül. Egyenlőre megnézem mit mutat egy felső szilenttel, ha már szét lesz hozzá borítva a fél vezérlés... Aztán lehet hogy még az alsó hosszú tartó tengely sem stimmel, és esetleg azon lötyögnek a szilentek. :omg: Már rég megnéztem volna ha nem a vezérműszíj alsó műanyag burkolata alatt lenne a laposvas felfogató csavarja... pedig 2 darab kell, a vas 2 oldalára (de mingyá megnézem) úgy hogy a rögzítő csavar a 2 szilnet belső vas "betétéjén" legyen meghúzva és a vas szabadon forduljon rajta. meg a generátor helyzettét az ALSÓ tartóbak határozza meg nem a felső tudom, tudom hülyék, de nem hiába találtak oda ki gumiszilenteket Astráról van szó nem? http://www.partsbase.org/opel/astra-f-1992-1998-16-1-63-1-alternator-fittings-14nv-l89-c14nz-2h6-x14nz-2h6-14se-l48-c14se-l48-16nzr-l73-c16nz-l73-x16sz-l73-x16szr-l73-c16se-l55-petrol-engines-with-manual/ 24el jelölt alkatrész tudom hogy ott van DE szét ne szedd!!! én csak levettem a felsőt, felmelegítettem egy 13 krovát(asszem) és áttoltam az alsó burkolaton ott ahol a csavar van és azon a lyukon kihajtottam a csavart és beraktam a szilenteket, csavar meg vissza utánna meg tettem a likra egy gumiharangot kis ragaccsal (vízzáró dugó elektromos dobozról) oszt kész egyébként nekem a motor melegétől teljesen fel voltak keményedve a felső gumibakok, úgy törtek, mint ha műanyag lett volna, és tartó vas már kezdte szét verni a csavart is Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 én a Delco-nál az eredeti feszítőnél lévő földelést kicseréltem és egy hosszabb kábellel rákötöttem a generátoron eredetileg(!) kialakított testpontra mondjuk azóta már beruháztam egy 30cmx2cm lapos rézszövet földelő kábelre Nem is tudtam, hogy nullázott rendszer van a kocsiban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 most akkor köss bele (negatív)"testelés" így jó? és különben is mióta nekem benne van a motor előmelegítőm, azóta (ha be van dugva akkor) le IS van földelve! :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 most akkor köss bele (negatív)"testelés" így jó? és különben is mióta nekem benne van a motor előmelegítőm, azóta (ha be van dugva akkor) le IS van földelve! :P Ebbe is belekötök. :D Nem földelés a dugaszoló aljzat harmadik érintkezője, hanem védővezető. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 nyertél vérbeli vellanyszerelő.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 nyertél vérbeli vellanyszerelő.... Ezt teszi a villanyszerelővel, ha rendszeresen szabványossági felülvizsgálatokat is csinál. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Is. Nekem pl nincs vastag barna drót, hanem néhány vékony. :) A generátor háza a testpont és minél több helyen van kontakt, annál jobb. Nekem ugye ott van a két gumi közdarab a felfogatásnál a veszítő meg eleve nem fix a motor felől hogy lehessen állítani így hát össze van kötve a blokkal vastag barnával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lajko Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Minek a jele az,hogy ha a gyújtótrafó (kocka) 4. pipáját lehúzom akkor olajos? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Minek a jele az,hogy ha a gyújtótrafó (kocka) 4. pipáját lehúzom akkor olajos? Gondolom van ott szimering vagy O-gyűrű a vezérműtengely felől mint a rotoros gyujtásnál azt kéne cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Gondolom van ott szimering vagy O-gyűrű a vezérműtengely felől mint a rotoros gyujtásnál azt kéne cserélni. Olyan ott nincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts