Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hello! Kicseréltem a lambdaszondát és örömmel szolgált hogy a fogyasztás már nem 10 liter környékén van és nem világít a check engine sem. Most viszont más dolgot vettem észre azt hogy darabosan jár. Remeg is a kocsi meg a kipufogónál is hallom hogy puffog. Valamelyik henger kihagyna? mit nézzek át? gyertyát? gyertyakábelt? kpiuf ha összeomlik fojthatja igy hogy puffogjon?és gyertyakábelt mérjem multiméterrel?

Link to comment
Megosztás:

Jolvan lehuzgálom sorban és ha nem változik akkor meglátom melyik nem okés. de baja ugye nem lesz hogy csak ugy lehúzom a pipát?

Én nem huzigálnám! Ha nincs a szikra útja normális szikraközön levezetve, könnyen áthúzhat ott ahol nem kellene, pl a trafóban... Aztán az mehet a kukába!

Inkább álló motornál venném le a pipát és letestelném a kábelt, vagy egy használaton kívüli gyertyát dugnék a pipába amit a testre tartanék és úgy indítanám a motort.

Link to comment
Megosztás:

dises c20xenél, ha tekerek a rotoron akkor állítja a lambdajelet a megtehető útvonalhoz?

Ez függ attól, hogy épp autópályán mész vagy városban, esetleg főúton. Egyébként tekerj 45 fokot a kétvezetékes hőjeladón és akkor 3 fokkal eltolja az utógyújtást. Viszont az index villogás sebessége nem fog változni ez esetben.

Én nem huzigálnám! Ha nincs a szikra útja normális szikraközön levezetve, könnyen áthúzhat ott ahol nem kellene, pl a trafóban... Aztán az mehet a kukába!

Inkább álló motornál venném le a pipát és letestelném a kábelt, vagy egy használaton kívüli gyertyát dugnék a pipába amit a testre tartanék és úgy indítanám a motort.

Nem fog áthúzni, normális esetben. Annyit meg kibír a dolog, ha nincs rajta egy pipa.

Ha már belül áthúz a trafó (DIS-es), akkor az már rég rossz és általában már meg is döglött.

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg az immobilizer gátolja az ac pumpa önkioldását, emiatt a központizár nem tudja beindítani a motort, ezáltal az index fars levegőt szív és a dugattyúvisszahúzórugó eltörött.

Ilyen összetett lenne a probléma? :rolleyes: :icon13: :icon6:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14NZ-hez 1 éve vettem egy komplett szervót mindennel együtt, aztán a végén rájöttem hogy a feszítőgörgőnek nincs felfogatási helye a blokkon <_< szóval arra gondoltam hogy azt kihagyom, veszek egy rövidebb szíjat (130-as kellene bár foggalmam sincs honnan szerzek majd na mindegy...) és befeszítem a generátorral.... ez elég nagy hülyeség vagy kivitelezhető??? Csak mert a régi kormánymű, koppanik egy marha nagyot kitekeréskor, cserére szorul és a szervós pont helyben van :smartass: ha 10ből 1 ember azt mondja hogy oké, akkor már neki is állok, de így nem merek :D

Link to comment
Megosztás:

Ha a hosszbordás szíjad van (bár írtad a feszítőt, tehát akkor az) annál a generátor fix, nem mozdítható sehova. AMennyire én megnéztem nem megy fel rá sima ékszíjas tárcsa.

Viszont a régi rendszerek ékszíjasak voltak. AMit most bontok c20ne vectra, abban is egy külön szíj van a szervónak a főtengely szíjtárcsa meg dupla.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Most ékszíj van bennt, de ahogy irtam a szervo ugye hosszbordás, tudom hogy akkor a generátor fix, de mivel nem tudom feltenni a görgőt ezért gondoltam rá hosz esetleg feszíthetné a generátor egy rövidebb szíjjal....erre lennék kiváncsi hogy ez így oké-e vagy bele se kezdjek ??

Ha a hosszbordás szíjad van (bár írtad a feszítőt, tehát akkor az) annál a generátor fix, nem mozdítható sehova. AMennyire én megnéztem nem megy fel rá sima ékszíjas tárcsa.

Viszont a régi rendszerek ékszíjasak voltak. AMit most bontok c20ne vectra, abban is egy külön szíj van a szervónak a főtengely szíjtárcsa meg dupla.

Link to comment
Megosztás:

Most ékszíj van bennt, de ahogy irtam a szervo ugye hosszbordás, tudom hogy akkor a generátor fix, de mivel nem tudom feltenni a görgőt ezért gondoltam rá hosz esetleg feszíthetné a generátor egy rövidebb szíjjal....erre lennék kiváncsi hogy ez így oké-e vagy bele se kezdjek ??

Az a baj ezzel, hogy akkor a generátort iszonyat erővel kell megfeszíteni, hogy a szíj rendesen tapadjon, mivel a szervószivattyú nem kevés terhelést ad a motornak, így a szíjnak is. Ezért van egy bazi erős feszítő, amit még 13-as csillagvillás + 1 méteres 1 colos csővel is jókora erő kifejtésével lehet ellenfeszíteni. A generátorhoz meg akkor kell egy jobb 8.8-as csavar és anya is, mert őrült módon meg kell húzni, ha pl egy két colos csővel megfeszítetted. :)

Link to comment
Megosztás:

Az a baj ezzel, hogy akkor a generátort iszonyat erővel kell megfeszíteni, hogy a szíj rendesen tapadjon, mivel a szervószivattyú nem kevés terhelést ad a motornak, így a szíjnak is. Ezért van egy bazi erős feszítő, amit még 13-as csillagvillás + 1 méteres 1 colos csővel is jókora erő kifejtésével lehet ellenfeszíteni. A generátorhoz meg akkor kell egy jobb 8.8-as csavar és anya is, mert őrült módon meg kell húzni, ha pl egy két colos csővel megfeszítetted. :)

Ez érdekes, mert volt olyan régebbi hosszbordás rendszer, aminél nem volt feszítőgörgő, facelift előtti 1.4-es és 1.6-os rendszereknél használták, és 4-bordás szíja volt. Viszont ott meg a szivattyú ment abba a kivágásba a vezérműszíjburkolatban, ahol a cartársnak a feszítő lenne, úgyhogy ezt a fajtát se tudná felrakni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.