Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Alapjárati motornak a közepe (bekarikázott rész) mennyire kotyoghat, ha kicsit ide-oda mozgatom? Mert nekem eléggé, és olyat csinál az autó, mikor kinyomom a kuplungot pl. lámpánál, akkor felpörög, majd ~3-4 sec múlva beáll normálra. Másik kérdésem, hogy érdemes megvenni a 4ezer forintos Hanspries-t?

KÉP

Elküldve

ööööö tudom béna kérdés de nem maradt bent véletlenül hibakód kiolvasásnál az áthidalás? Csak mert akkor is vészprogin megy a motor tudtommal.

Az a legszebb a jelenségben hogy kitapasztaltam hogy ha fennáll a 4500-as tilás, ha leállítom a motort és újraindítom(üresben, v kinyomott kuplungnál) utána leforog 7000-ig. Egy darabig működött ez a trükk, de mostmár csak hébe hóba jön be.... Nem is kínozom tovább mert egyértelmű hogy valami nem stimt :(

Ja és egyszer az is volt hogy normálisan futott a motor elvileg, és egyszer csak menet közben vészprogira állt.

Igazából tényleg az a fránya check engine lámpa idegesít...miért nem szól hogy baj van?! Talán kivettek egy relét belőle, azt ami az ecu felől menne a check engine-es lámpához, mielőtt eladták a kocsit nekem? (ez már csak a fantáziám szüleménye :D )

Elküldve

Az a legszebb a jelenségben hogy kitapasztaltam hogy ha fennáll a 4500-as tilás, ha leállítom a motort és újraindítom(üresben, v kinyomott kuplungnál) utána leforog 7000-ig. Egy darabig működött ez a trükk, de mostmár csak hébe hóba jön be.... Nem is kínozom tovább mert egyértelmű hogy valami nem stimt :(

Ja és egyszer az is volt hogy normálisan futott a motor elvileg, és egyszer csak menet közben vészprogira állt.

Igazából tényleg az a fránya check engine lámpa idegesít...miért nem szól hogy baj van?! Talán kivettek egy relét belőle, azt ami az ecu felől menne a check engine-es lámpához, mielőtt eladták a kocsit nekem? (ez már csak a fantáziám szüleménye :D )

gyújtásra világol? ha igen, akkor nemvalószínű hogy hiányzik valami is

Elküldve

gyújtásra világol? ha igen, akkor nemvalószínű hogy hiányzik valami is

Jaja, világít ahogy kattan a benzinszivattyú reléje... és jaja, én sem értem akkor ez hogy van... :D

Elküldve

Az a legszebb a jelenségben hogy kitapasztaltam hogy ha fennáll a 4500-as tilás, ha leállítom a motort és újraindítom(üresben, v kinyomott kuplungnál) utána leforog 7000-ig. Egy darabig működött ez a trükk, de mostmár csak hébe hóba jön be.... Nem is kínozom tovább mert egyértelmű hogy valami nem stimt :(

Ja és egyszer az is volt hogy normálisan futott a motor elvileg, és egyszer csak menet közben vészprogira állt.

Igazából tényleg az a fránya check engine lámpa idegesít...miért nem szól hogy baj van?! Talán kivettek egy relét belőle, azt ami az ecu felől menne a check engine-es lámpához, mielőtt eladták a kocsit nekem? (ez már csak a fantáziám szüleménye :D )

Nincs ilyen relé.

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy nekem gyárilag klímás és szervós az autóm és ha kiveszem a kompresszort akkor jó hozzá a csak a "sima" szervós hosszbordás szíj?

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy nekem gyárilag klímás és szervós az autóm és ha kiveszem a kompresszort akkor jó hozzá a csak a "sima" szervós hosszbordás szíj?

Nem. Motortartóbakot kell cserélni, mert nem fér el a rövidebb szíj.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy nekem gyárilag klímás és szervós az autóm és ha kiveszem a kompresszort akkor jó hozzá a csak a "sima" szervós hosszbordás szíj?

Asszem Daykillernek volt olyan játéka hogy felújításra kivette a kompit....

Elküldve

Asszem Daykillernek volt olyan játéka hogy felújításra kivette a kompit....

Csak szeretném, de ahhoz kéne egy másik bontott rossz olcsó kompi a helyére. :) Fent leírtam, hogy miért. :)

  • Like 1
Elküldve

Csak szeretném, de ahhoz kéne egy másik bontott rossz olcsó kompi a helyére. :) Fent leírtam, hogy miért. :)

Köszi a válaszokat!

Az a bajom, hogy hangja van ha nedves az idő, fújkáltam eddig olajozóval, de már meguntam, amúgy sem működik a klímám már egy jó ideje, mert még régebben felakadtam egy betontuskón és széthasítottam az alsó csövet és azóta nem tudtam megjavíttatni. Meg nem is nagyon van rá szükségem igazából, mert 60 lovas a kocsim és nagyon visszafogta. Ezért is kérdeztem, hogy mit tegyek! Még egyszer köszi, azt hiszem, hogy hangosabban fogom hallgatni a zenét amíg nem lesz pénzem megjavíttatni! :D

Elküldve

Köszi a válaszokat!

Az a bajom, hogy hangja van ha nedves az idő, fújkáltam eddig olajozóval, de már meguntam, amúgy sem működik a klímám már egy jó ideje, mert még régebben felakadtam egy betontuskón és széthasítottam az alsó csövet és azóta nem tudtam megjavíttatni. Meg nem is nagyon van rá szükségem igazából, mert 60 lovas a kocsim és nagyon visszafogta. Ezért is kérdeztem, hogy mit tegyek! Még egyszer köszi, azt hiszem, hogy hangosabban fogom hallgatni a zenét amíg nem lesz pénzem megjavíttatni! :D

Milyen motoros az autód?

Elküldve

Alapjárati motornak a közepe (bekarikázott rész) mennyire kotyoghat, ha kicsit ide-oda mozgatom? Mert nekem eléggé, és olyat csinál az autó, mikor kinyomom a kuplungot pl. lámpánál, akkor felpörög, majd ~3-4 sec múlva beáll normálra. Másik kérdésem, hogy érdemes megvenni a 4ezer forintos Hanspries-t?

KÉP

Biztos hogy nem szabad neki kotyogni.Legalább is ennyire. Hogy a 4000 ft-os mennyire jó, azt mindenki döntse el maga egy pár napos teszt után...én inkább egy eredeti bontott jó állapotút vennék....

Elküldve

Alapjárati motornak a közepe (bekarikázott rész) mennyire kotyoghat, ha kicsit ide-oda mozgatom? Mert nekem eléggé, és olyat csinál az autó, mikor kinyomom a kuplungot pl. lámpánál, akkor felpörög, majd ~3-4 sec múlva beáll normálra. Másik kérdésem, hogy érdemes megvenni a 4ezer forintos Hanspries-t?

KÉP

Ki-be és oldalirányban is lehet kotyogása, legalábbis ami a mienkben van az lötyögött. Tudniillik ez a kúpos tengely ami belemegy a belsejébe, egy csavarorsóban végződik, de az hogy ez elforogjon az meg van akadályozva. A belsejében a forgórész belsejébe van ez a csavarorsó beletekerve. Magyarul ha a forgórész forog, akkor a kúpos tengely ki vagy be fog mozogni. A léptetőmotor sima bipoláris, nincs visszacsatolása arról hogy mi a kúp pozíciója. Maga a motorfordulatszám (meg még pár dolog) a visszacsatolása, ezek alapján vezérli az ECU hogy éppen jobban kinyisson vagy jobban bezárjon. Ha szorul a kúp, akkor elvileg kicsit akadozva (esetleg oda-vissza) kell hogy járjon, a léptetőmotor vezérléséből adódóan.

http://www.agcoauto.com/content/images/engine/idle_control_stepper_motor.jpg

Elküldve

Ugyan, nekem is van klíma, annyi hogy előzéskor kikapcsolom, amúgy simán viszi klímázva is az autópályatempót.

Ismerős szitu! :) Első alkalommal csak nyomtam a gázt, de semmi, majd rájöttem, ha kikapcsolom akkor az felér egy SPM fokozattal! :D

Elküldve

Üdv!

Járó motornál a normál motorhang mellett egy jól hallató "surrogó", surlódó hang hallható a motortérből már alapjáratnál is.

A hang gázadásnál a motorhanggal együtt erősödök, gázelengedésnél halkul.
Mi okozhatja? Csapágyasodik a generátor? Esetleg a szíjtovábbító görgők?

A tippeket előre is köszi.

Elküldve

Üdv!

Járó motornál a normál motorhang mellett egy jól hallató "surrogó", surlódó hang hallható a motortérből már alapjáratnál is.

A hang gázadásnál a motorhanggal együtt erősödök, gázelengedésnél halkul.

Mi okozhatja? Csapágyasodik a generátor? Esetleg a szíjtovábbító görgők?

A tippeket előre is köszi.

Lehet hogy a szíj, le kell venni és beindítani úgy, ha nincs hangja megvan a bűnös.

Elküldve

Ugyan, nekem is van klíma, annyi hogy előzéskor kikapcsolom, amúgy simán viszi klímázva is az autópályatempót.

Gyári klímánál az ECU automatikusan kilövi a kompit, ha padlózol. :)

Elküldve

Csak nehogy a vezérműszíjat vegye le..... :blush:

Hát nehogy, de mivel a generátorra is tippelt gyanítom hogy egyértelmű volt a tanács. Amúgy nekem is surrog, és nekem is a generátor vagy a szíj okozza.

Elküldve

Nekem is nyöszörög az nz, de nem a generátor, hanem a főtengely szíjtárcsától jön a hang...

A generátor szíjtárcsám van megkopva néha vísítt a multkor kissé megcsiszoltam talán egy hétig volt kussban. A bontott lutri, az új elég drága meg amúgy sem egyszerű levenni eléggé nagy csavar fogja és nem tudtam ellentartani a lapátokon átdugott csavarhúzóval mert már görbültek. Két félből áll, gondoltam a mindkét belső oldaláról lekapok fél-fél milimétert és már nem csúszik meg a szíj.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.