Danek497 Elküldve Március10, 2013 Elküldve Március10, 2013 Nekem van c16se vezérműtengelyem külön,mert komolyabbra váltottam. De csak komoly vételi szándékkal,kalandorok kíméljenek jeligére. Gyári fokolással? Gondolom nem sz@rt akarsz árulni, szóval ha tényleg az a baja, akkor lehet igényt tartok rá reális áron. ;) Annyiban tud valaki segíteni hogy mekkora a legnagyobb "átmérője" a bütyköknek gyári adat alapján a szóban forgó veztengelynek?
daykiller Elküldve Március10, 2013 Elküldve Március10, 2013 Na visszaolvastam az előzményeket, igen, X14XE motorról van szó és full elektromos. Magyarán benéztem, és hiába mondtam az enyémet :D Mindegy, hátha másnak jól jött az infó :) Nem baj, mi is tanultunk valamit, hogy X18XE-n és X20XEV-en elektrovákuum-os van. :D
spzoli Elküldve Március10, 2013 Elküldve Március10, 2013 Nem baj, mi is tanultunk valamit, hogy X18XE-n és X20XEV-en elektrovákuum-os van. :D Van eladó :D
Danek497 Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Ha meg mondod hogyan kell ellenőrizni hogy jó e egy kiszerelt lambda, és jó, akkor van egy eladóm! 1
petiww Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Alapjárati léptetőmotor kezd megjavulni, bár azért majd le lesz mérve az alapjárati fordulatszám, hogy biztos jó-e. Most indításnál szépen felpörög, majd beáll pár mp után alapjáratra. Diagnosztika üzemmódban megjáratásért köszi a tippet :D Szép egyenletesen járt, és logikus, ha szorulna akkor kihagyna lépéseket, és össze vissza lépegetne, a kúp meg menne előre hátra apránként...
Morpheus Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Nagyon frankó kis teszt, Köszönöm a linket!! Kár hogy csak pár szótot ismerek angolul?? Akkor mi is a teszt eredménye?? Teljesen jó a szonda vagy nem? Amit lefigyeltem hogy egész hirtelen reagál a hőingadozásra, az jó? Az értékek amiket mért azokra van valami biblia? Kösz KÖsz
stirlitz Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 rátolod a multimétert alacsony feszmérő állásba, jó szonda a szépen változtatja a kimenő feszt a láng odarakására/elvételére mondjuk nekem fúra, hogy nyílt lánggal melegíti, de végül is nincs ott "hideg" üzem melegen
wookie Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Azé kell a nyílt láng, merugye a lambda szonda nem hőre változtat feszt, hanem az oxigéntartalomra. Persze mindezt csak üzemi hőfokon teszi.
Rauros Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Nos ez kicsit téves. Van vákuumos EGR és elektromos az Astrákban (1.6 8 szeleptől). A vákuumost a vákuum vezérli, míg az elektromost az ECU. Elektromosnál nincs külön vákuumvezérlés, Vagy ez vagy az. Nekem eddig kétszer szólt az EGR-ért 4 év alatt az ECU, mindkét esetben azt dobta, hogy EGR szelep, nincs feszültségváltozás, tehát nem tudja állítani. Enyémben elektromos van. Nem téves, mert a saját autóm példáját hoztam fel lehetséges esetként. X18XE motor van benne, és az EGR nyitásához szükséges vákuumot az ECU kapcsolja. Nyugodtan utánaguglizhatsz :) Én konkrétan saját magam szedtem szét és vizsgáltam meg a rendszert az én autómban. Egy példa hogy mindezt alátámasszam : http://www.ms-motor-...0100_hu_web.pdf Sziasztok! Köszi a hozzászólásokat! Hét végén kitakarítottam az alapjárati motort ill. a két vákumcsövet ami a hengerfej felső részértől megy a légtorokba. Sajnos a hiba megmaradt, az alapjárat ingadozik, menet közen pedig gázelvételkor rángat a motor. A hengerfej alsó részéről megy egy cső valahova a blokkba. A felső részt levéve és a csőbe belenézve sárga taknyot látok - gyakorlatilag a cső el van dugulva de a másik végéhez nem férek hozzá. Az EGR szelepem elektromosan vezérelt - de le van zárva - sztem itt nem lehet hiba
GSzabister Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Sziasztok! Olyan kérdésem lenne h ma cseréltem motorvezérlőt a kocsiban és az ujjal(használt) nem akar beindulni. Ha ráadom a gyújtást akkor villog a motorellenörző lámpája. A füzetkéje szerint az indításgátló nem engedi beindulni lehetséges ez? motorkód: x14nz a gyárival megegyező számú motorvezérlés lett véve minden száma megegyezik.
daykiller Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Sziasztok! Olyan kérdésem lenne h ma cseréltem motorvezérlőt a kocsiban és az ujjal(használt) nem akar beindulni. Ha ráadom a gyújtást akkor villog a motorellenörző lámpája. A füzetkéje szerint az indításgátló nem engedi beindulni lehetséges ez? motorkód: x14nz a gyárival megegyező számú motorvezérlés lett véve minden száma megegyezik. Igen, azt jelenti. Immobiliser tiltja. A motorkód szerint biztos indításgátlós a tied, így az nem állhat fent, hogy nem immo-s ECU helyére került be immo-s. Ha tudod, kérd el a hozzá való immo karikát és a kulcsokból a chippeket, vagy bemész egy opel márkaszervizbe és nem kevés pénzért újra betanítják mindkét kulcsod a kocsinak. Csak oda kell vinni valahogy.
GSzabister Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Értem és viszabb olvastam h a c14nz meg az x14nz szinte ugyanaz csak régebbi ugye abban még anno nem volt immo ?
daykiller Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Értem és viszabb olvastam h a c14nz meg az x14nz szinte ugyanaz csak régebbi ugye abban még anno nem volt immo ? Így van. A régebbi astrákban nem volt még immo. 95-96 óta létezik bennük.
GSzabister Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 És van egy tipped kb mennyiben fáj egy ilyen tanítás?
daykiller Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 És van egy tipped kb mennyiben fáj egy ilyen tanítás? Sokba. Fehérváron nekem 8 ezret akartak elkérni csak azért, mert rácsatlakoznak a kocsimra egy Tech2-vel.
GSzabister Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Nah az szép. Nagyon szépen köszönöm a segítségedet.
bboy danger Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Nagyon frankó kis teszt, Köszönöm a linket!! Kár hogy csak pár szótot ismerek angolul?? Akkor mi is a teszt eredménye?? Teljesen jó a szonda vagy nem? Amit lefigyeltem hogy egész hirtelen reagál a hőingadozásra, az jó? Az értékek amiket mért azokra van valami biblia? Kösz KÖsz Az első szonda volt a használt, fordból kivett bosch típusú.Kb 0-1 voltig terjedő feszültséget generál a szonda normális állapotban. Rossznak titulálta a srác, mert kb 0.3 volt lett a teszt eredménye a melegítés során, ráadásul késve esett vissza ez a feszültség is. A második próba az új szonda volt, ott kb 0,9 voltot mutatott a multiméter, amire azt mondta hogy ez megfelelő érték, és a szonda nem késett, fel és le is gyorsan ment a feszültségérték,és így kell egy új, jól működő lambda szondának működnie. 1
Danek497 Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Nagyon frankó kis teszt, Köszönöm a linket!! Kár hogy csak pár szótot ismerek angolul?? Akkor mi is a teszt eredménye?? Teljesen jó a szonda vagy nem? Amit lefigyeltem hogy egész hirtelen reagál a hőingadozásra, az jó? Az értékek amiket mért azokra van valami biblia? Kösz KÖsz Lényegében azt kell figyelni, hogy a szonda vegyesen ad e feszültséget 0-1 V között, vagy "stagnál" olyan 450 mV körül, tökmindegy mit csinálsz vele... Az érték akkor megy feljebb, mikor a láng körbeveszi a szondát, ha elveszi akkor le kell csökkenie 0-ra. :) Tehát ha a szonda 0 és 1 V között képes feszültséget generálni, akkor jónak minősül :) Én így tudom, bővebb infó esetleg Google, vagy valaki hozzáértő :D 1
Morpheus Elküldve Március11, 2013 Elküldve Március11, 2013 Az első szonda volt a használt, fordból kivett bosch típusú.Kb 0-1 voltig terjedő feszültséget generál a szonda normális állapotban. Rossznak titulálta a srác, mert kb 0.3 volt lett a teszt eredménye a melegítés során, ráadásul késve esett vissza ez a feszültség is. A második próba az új szonda volt, ott kb 0,9 voltot mutatott a multiméter, amire azt mondta hogy ez megfelelő érték, és a szonda nem késett, fel és le is gyorsan ment a feszültségérték,és így kell egy új, jól működő lambda szondának működnie. Ezer köszönet..... Tehát itthol ugyanezt meg tom csinálni és ha nekem is 9 voltig fel megy és onnan hirtelen vissza 0 , szóval jól reagál és hirtelen, akkor enyém is tutif@sza? Vagy az a 9 volt nem mérvadó mert off, Ford, on - é volt ? És az Opelé másmilyen értékekben "dolgozik"? Erre kérdeztem az elöbb hogy valami adat hogy "mi között kéne", vagy legalábbis mi a gyári érték ami a max? Van ilyen egyeltalán? Vagy van egy, pénzt nem kuporgató emberke, vesz egy zsír új lambdát és unalmában ottol, lemegy a garázsba és nekiesik egy disznópörzsülővel és közli az adatokat amit egy új produkál? :D
bboy danger Elküldve Március12, 2013 Elküldve Március12, 2013 Ezer köszönet..... Tehát itthol ugyanezt meg tom csinálni és ha nekem is 9 voltig fel megy és onnan hirtelen vissza 0 , szóval jól reagál és hirtelen, akkor enyém is tutif@sza? Vagy az a 9 volt nem mérvadó mert off, Ford, on - é volt ? És az Opelé másmilyen értékekben "dolgozik"? Erre kérdeztem az elöbb hogy valami adat hogy "mi között kéne", vagy legalábbis mi a gyári érték ami a max? Van ilyen egyeltalán? Vagy van egy, pénzt nem kuporgató emberke, vesz egy zsír új lambdát és unalmában ottol, lemegy a garázsba és nekiesik egy disznópörzsülővel és közli az adatokat amit egy új produkál? :D ŐŐ Khm.. nem 9 voltig, 0,9 voltig megy az a feszültség (csak az odafigyelés kedvéért) :D :D Amúgy Wikiről leírás: A kívül-belül porózus Platina-bevonattal ellátott kerámiatubus (a szilárd elektrolit) (1) külső felülete közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel (ez a mérőelektród tér), a tubus belsejébe (ez a referencia-elektród tér) pedig a külső levegőből jut oxigén, s ott állandó, 20,95%(V/V) oxigénkoncentrációt biztosít. A lambda-szonda alkatrészei: 1. szilárd elektrolit, 2. ház (negatív elektród, mérőelektród), 3. belső elektród-kivezetés (pozitív elektród, referencia-elektród), 4. védősapka E két tér oxigénkoncentrációja közötti eltérés a lambda-szonda két elektródja között feszültséget kelt, melynek nagysága a kipufogógáz oxigéntartalmának függvényében – 300 oC-os üzemi hőmérsékletet feltételezve – a mellékelt ábrán látható, a gyakorlatban néhány tíz mV. A szilárd elektrolit segítségével tehát egy ún. oxigén elektród-koncentrációs galváncella alakul ki. ....ami gyártó és motortípustól függő feszültségértéket jelent, de mivel mindannyiuknak egy az anyukája, serény véleményem szerint a szondák feszültségértékének többsége 1 Volt körül van. És ha tudjuk hogy hogyan kell viselkednie akkor nyert ügy ugyebár. :)
Rauros Elküldve Március12, 2013 Elküldve Március12, 2013 Lehet hogy nálam is a lambda szonda a bűnös? Csak melegen rángat gázelvételkor és csak melegen ingadozik az alapjárat.... na este rámérek a lambdaszondára én is..
Gabibácsi Elküldve Március12, 2013 Elküldve Március12, 2013 Lehet hogy nálam is a lambda szonda a bűnös? Csak melegen rángat gázelvételkor és csak melegen ingadozik az alapjárat.... na este rámérek a lambdaszondára én is.. check engine-d szokott lenni?
epk947 Elküldve Március12, 2013 Elküldve Március12, 2013 Ezer köszönet..... Tehát itthol ugyanezt meg tom csinálni és ha nekem is 9 voltig fel megy és onnan hirtelen vissza 0 , szóval jól reagál és hirtelen, akkor enyém is tutif@sza? Vagy az a 9 volt nem mérvadó mert off, Ford, on - é volt ? És az Opelé másmilyen értékekben "dolgozik"? Erre kérdeztem az elöbb hogy valami adat hogy "mi között kéne", vagy legalábbis mi a gyári érték ami a max? Van ilyen egyeltalán? Vagy van egy, pénzt nem kuporgató emberke, vesz egy zsír új lambdát és unalmában ottol, lemegy a garázsba és nekiesik egy disznópörzsülővel és közli az adatokat amit egy új produkál? :D Azt hiszem, hogy a disznópörzsölő nem lesz jó hozzá, mert nem ad olyan koncentrált meleget mint a hegesztő pisztoly (torch). A lényeg az, hogy a szondát előbb át kell melegíteni teljesen, majd a koncentrált hővel hirtelen vörös izzásig kell hevíteni, majd a lángot elvéve kell a feszültséget figyelni, hogy a max. 0,9 voltról hirtelen esik-e vissza 0,1 V alá a feszültség. Akkor jó. Ha lassan reagál, az rossz. ha nem fut fel a feszültség legalább 0,9 V-ra, az is rossz lambdát jelez. Még egy dologra hívta fel a figyelmet, mégpedig arra, hogy nagyon óvatosan kell bánni a multiméterrel, mert a szonda nem kaphat semmiféle külső feszültséget, mert tönkremegy. Márpedig ha valaki először csatlakoztatja a vezetéket, majd azután kapcsolgatja a multimétert, van esély rá, hogy a kapcsoló átforgatásával közben ohm mérést is kapcsol, ahonnan feszültség kerülhet a szondára! Tehát először beállítani a mérendő feszültséget, azután rákötni a vezetéket! Egyébként mindegy, hogy Ford, vagy Opel, mind ilyen. Ja, még egy: ez három vezetékes szonda, amiből kettő (fehér) a szonda fűtésé, de mérni a feketén kell! De van 1 vezetékes is, ott értelemszerűen azt kell mérni. 1
wookie Elküldve Március12, 2013 Elküldve Március12, 2013 A témában erősen ajánlom a következő cikket: http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=
Morpheus Elküldve Március12, 2013 Elküldve Március12, 2013 Egy kérdés, a lambda szonda reklamálhat (121 Lambda szonda 2 – keverék túl szegény) a BIOEtanol miatt? Felesben tankoltam utoljára... és nem volt hibalámpa, a MID el szórakoztam tegnap és próbálgattam van e hibakódom, vagyis ír e ki a MID hibakódot.. aztán semmi,... Aztán bekapcsoltam a rádiót, megjelent ugyebár a "F" betü (ami a reklamáció a Nem gyári rádió miatt van) aztán kiváncsi voltam vajon ki írja e ezt hogy rádió felismerés hiba! Újra csináltam egy tesztet a MID ben most már úgy hogy be volt kapcs a rádió és kiadta a MID azt hogy Diag 1: ERROR 121 .. Ez a kód egyezik az ECU hibakódtáblázatával vagy van a MID nek is külön hibakódtáblázata??
Recommended Posts