Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sose volt ilyen gyújtásos autóm...szóval nem tudtam. Mindenesetre msot mentem vele megint egy 20km...mókás :D

Indítsd így be az XE-t, diag módban. Az is mókás. :D Főleg ha közlekedsz is vele. :D DIS-es eléggé érdekeseket csinál. :D

Elküldve

Ha jelen hagyod akkor az asszem 0-fok. Nos azzal a kis sűrítésű Nz 87-es oktánszámú pancsolt szutykos ukrán benzinnel is elmegy gond nélkül szerintem.Tehát pazarlás bele a 95 is,mert nem használja ki.

8-10 fokot egy ilyen NZ-re szokott adni szerelőhaverom is,jobb lesz tőle sokkal és 95tel sem csörög be. Csak nekem képem nincs róla hány mm-re van az a jeltől nagyjából.

Össze van jelölve az elosztóm már így vettem, amikor tekergettem csak rosszabb lett így hát marad ahol van. Amikor rossz volt a trafóm akkor adtam neki előgyujtást mert csak úgy járt a motor.

Elküldve

Nekem meg lambdaszondára sír az ECU, úgyhogy az előgyújtást nekem is elrontja. :D Néha akkorákat rángatózik gázadásánál, mint egy kanos macska. :D Bontott lambda párszázért wanted. :D

Ha meg mondod hogyan kell ellenőrizni hogy jó e egy kiszerelt lambda, és jó, akkor van egy eladóm!

Elküldve

Sikerült kivillogtatni a hibát!! Majd ma meg probálom értelmezni!! :D :D

Hiba kodjaim!.:

0400 Exhaust gas circulation valve Kipufogógáz cirkulációs szelep ez mi az EGR? le van már falazva pedig!!

0505 ez mi lehet??? mert erre nem találtm semmit!! :o

Elküldve

Hiba kodjaim!.:

0400 Exhaust gas circulation valve Kipufogógáz cirkulációs szelep ez mi az EGR? le van már falazva pedig!!

0505 ez mi lehet??? mert erre nem találtm semmit!! :o

Igen, az EGR.

A másik valami alapjárat szabályozási probléma lehet, de azt okozhatta az EGR is, előbb annak járj utána.

Elküldve

Hiba kodjaim!.:

0400 Exhaust gas circulation valve Kipufogógáz cirkulációs szelep ez mi az EGR? le van már falazva pedig!!

0505 ez mi lehet??? mert erre nem találtm semmit!! :o

Szokott panaszkodni rá az ECU ha le van falazva az EGR.

Elküldve

Szokott panaszkodni rá az ECU ha le van falazva az EGR.

Na ezért szokták átb@szatni ilyenkor az ECU-t, kap egy szép aranyos kis elektronikát, és már is azt hiszi az ECU hogy tipp topp az EGR!

egr_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Helló. Olyan probléma van hogy automata váltos f astrám D fokozatban olyan induláskor mint ha 2.be lenne,nem vált vissza,többi fokozat jó. Régota ált a kocsi motorhiba miadt. Esetleg olajcsere a váltóban segithet a probléma elháritásán vagy nagyobb a baj? válaszokat köszönöm!%!

  • Like 1
Elküldve

Szokott panaszkodni rá az ECU ha le van falazva az EGR.

Csak az a gondom hogy mikor nem volt lefalazva akkor is ki villant a lámpa akkor is ez miatt! ezért nem értem már hogy mi van... :(

Elküldve

Na ezért szokták átb@szatni ilyenkor az ECU-t, kap egy szép aranyos kis elektronikát, és már is azt hiszi az ECU hogy tipp topp az EGR!

Valóban és semmit sem ér egyébként.

Elküldve

Csak az a gondom hogy mikor nem volt lefalazva akkor is ki villant a lámpa akkor is ez miatt! ezért nem értem már hogy mi van... :(

Lefalazás miatt sírhat, előtte meg azért sírhatott, mert beszorult. Lefalazás előtt kitakarítottad?

Egyébként 0505-ös kód nincs, csak 0500, ami az alapjárati léptetőmotor hibakódja.

Elküldve

Ha meg mondod hogyan kell ellenőrizni hogy jó e egy kiszerelt lambda, és jó, akkor van egy eladóm!

Na ezt telefonon olvastam.

Kiszerelve nem lehet ellenőrizni. Legjobb megoldás, hogy bedobni a kocsiba és hogy üzem melegen mit művel vele a motor.

Elküldve

Na ezt telefonon olvastam.

Kiszerelve nem lehet ellenőrizni. Legjobb megoldás, hogy bedobni a kocsiba és hogy üzem melegen mit művel vele a motor.

Amíg bennt volt, nem volt vele gond, amiért ki lett szedve az azért volt mert hozzájutottam egy másikhoz, annak a reményében hogy jobb lesz a fogyasztás, de mivel nem volt dokumentálva hogy pontosdan mennyit is eszik így a MID kijelzésére hagyatkozom, ami ha nem is igazat mutat de van egy kiindulási pontom hogy ahhoz képest kevesebb lesz vagy több. most még tesztelem, de úgy néz ki semmi változás........De már elkezdtem dokumentálni is...

Elküldve

Amíg bennt volt, nem volt vele gond, amiért ki lett szedve az azért volt mert hozzájutottam egy másikhoz, annak a reményében hogy jobb lesz a fogyasztás, de mivel nem volt dokumentálva hogy pontosdan mennyit is eszik így a MID kijelzésére hagyatkozom, ami ha nem is igazat mutat de van egy kiindulási pontom hogy ahhoz képest kevesebb lesz vagy több. most még tesztelem, de úgy néz ki semmi változás........De már elkezdtem dokumentálni is...

Éppenséggel a motor viselkedése a legjobb teszt erre sztem. Élesben.

Elküldve

Amíg bennt volt, nem volt vele gond, amiért ki lett szedve az azért volt mert hozzájutottam egy másikhoz, annak a reményében hogy jobb lesz a fogyasztás, de mivel nem volt dokumentálva hogy pontosdan mennyit is eszik így a MID kijelzésére hagyatkozom, ami ha nem is igazat mutat de van egy kiindulási pontom hogy ahhoz képest kevesebb lesz vagy több. most még tesztelem, de úgy néz ki semmi változás........De már elkezdtem dokumentálni is...

Éppenséggel a motor viselkedése a legjobb teszt erre sztem. Élesben.

Az Elektromos topikra ránézel?

Elküldve

Lefalazás miatt sírhat, előtte meg azért sírhatott, mert beszorult. Lefalazás előtt kitakarítottad?

Egyébként 0505-ös kód nincs, csak 0500, ami az alapjárati léptetőmotor hibakódja.

lefalazás élőt kitakaritotam IGEN! utána mászkáltam vele párnapig úgy és ugyan úgy kivillant lefalaztam most ugyan úgy kivillan!!! amúgy az EGR-t hogy tudom tesztelni hogy biztos müxik-e?

fogyasztásom nem tunik soknak szerintetek? egy full tank (kb. 53l 820km vegyesbe de inkább hosszútáv 140km es szakaszok )

Elküldve

EGR le van zárva évek óta. Vákumcsöveken mit értesz?

Bocsi hogy csak most válaszolok, nem jött a hotmailemre jelentés hogy működik a fórum. :)

Tehát az EGR általában egyszerre elektromosan és vákuumosan szabályzott. Az elektromos áramköre egy elektromágneses szelep, amelyet az ECU vezérel, mégpedig nyit vagy zár. Magát a nyitást/zárást pedig a vákuum végzi, ami a szívósorról van levezetve. Ha a vákuumcsövezés sérül, kilyukad vagy összeszűkül, nem működik az EGR.

Ha pedig az elektromágnessel van gond, két dolog lehet, amiért az ECU hibát jelez ki: Zárlat vagy szakadás. Tehát mivel le van zárva az EGR-ed így annak az elektromos részével lehet a gond. (szerintem szakadás)

Remélem segítettem :)

  • Like 1
Elküldve

Bocsi hogy csak most válaszolok, nem jött a hotmailemre jelentés hogy működik a fórum. :)

Tehát az EGR általában egyszerre elektromosan és vákuumosan szabályzott. Az elektromos áramköre egy elektromágneses szelep, amelyet az ECU vezérel, mégpedig nyit vagy zár. Magát a nyitást/zárást pedig a vákuum végzi, ami a szívósorról van levezetve. Ha a vákuumcsövezés sérül, kilyukad vagy összeszűkül, nem működik az EGR.

Ha pedig az elektromágnessel van gond, két dolog lehet, amiért az ECU hibát jelez ki: Zárlat vagy szakadás. Tehát mivel le van zárva az EGR-ed így annak az elektromos részével lehet a gond. (szerintem szakadás)

Remélem segítettem :)

Nos ez kicsit téves. Van vákuumos EGR és elektromos az Astrákban (1.6 8 szeleptől). A vákuumost a vákuum vezérli, míg az elektromost az ECU. Elektromosnál nincs külön vákuumvezérlés, Vagy ez vagy az.

Nekem eddig kétszer szólt az EGR-ért 4 év alatt az ECU, mindkét esetben azt dobta, hogy EGR szelep, nincs feszültségváltozás, tehát nem tudja állítani. Enyémben elektromos van.

  • Like 1
Elküldve

Nos ez kicsit téves. Van vákuumos EGR és elektromos az Astrákban (1.6 8 szeleptől). A vákuumost a vákuum vezérli, míg az elektromost az ECU. Elektromosnál nincs külön vákuumvezérlés, Vagy ez vagy az.

Nekem eddig kétszer szólt az EGR-ért 4 év alatt az ECU, mindkét esetben azt dobta, hogy EGR szelep, nincs feszültségváltozás, tehát nem tudja állítani. Enyémben elektromos van.

Nem téves, mert a saját autóm példáját hoztam fel lehetséges esetként. X18XE motor van benne, és az EGR nyitásához szükséges vákuumot az ECU kapcsolja. Nyugodtan utánaguglizhatsz :) Én konkrétan saját magam szedtem szét és vizsgáltam meg a rendszert az én autómban.

Egy példa hogy mindezt alátámasszam : http://www.ms-motor-service.cn/ximages/pg_si_0100_hu_web.pdf

Elküldve

Nem téves, mert a saját autóm példáját hoztam fel lehetséges esetként. X18XE motor van benne, és az EGR nyitásához szükséges vákuumot az ECU kapcsolja. Nyugodtan utánaguglizhatsz :) Én konkrétan saját magam szedtem szét és vizsgáltam meg a rendszert az én autómban.

Enyémen életemben nem láttam még vákuumcsatlakozást. Csak egy csatlakozó a tetején és kész.

Elküldve

Érdekes, mert ezen tényleg olyan ahogy a kollega mondja:

Zawor_EGR_vb.jpg

Viszont ezen kívül, és eddig, én se láttam soha csak vákuumosat, és elektromosat, de nem a kettőt együtt.

Elküldve

Érdekes, mert ezen tényleg olyan ahogy a kollega mondja:

Zawor_EGR_vb.jpg

Viszont ezen kívül, és eddig, én se láttam soha csak vákuumosat, és elektromosat, de nem a kettőt együtt.

Igen, pontosan ez a típus van az én autómban, köszönöm :)

Elküldve

Érdekes, mert ezen tényleg olyan ahogy a kollega mondja:

Zawor_EGR_vb.jpg

Viszont ezen kívül, és eddig, én se láttam soha csak vákuumosat, és elektromosat, de nem a kettőt együtt.

Akkor ez olyan, mint C16NZ-n a vákuumos, csak nem vákuum kapcsolja, hanem az ECU a vákuumot és az a szelepet. Érdekes.

Enyémen ilyen van:

egr-szelep-opel-astra-vectra-zafira-1.4-1.4-16v-1.6-1.6-16v.jpg

Viszont a srácnak X14XE-je van, az meg fullos elektromos EGR-es.

Elküldve

Akkor ez olyan, mint C16NZ-n a vákuumos, csak nem vákuum kapcsolja, hanem az ECU a vákuumot és az a szelepet. Érdekes.

Enyémen ilyen van:

egr-szelep-opel-astra-vectra-zafira-1.4-1.4-16v-1.6-1.6-16v.jpg

Viszont a srácnak X14XE-je van, az meg fullos elektromos EGR-es.

Na visszaolvastam az előzményeket, igen, X14XE motorról van szó és full elektromos. Magyarán benéztem, és hiába mondtam az enyémet :D Mindegy, hátha másnak jól jött az infó :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.