Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Elektromos alapjárati motor van még benne ami kicsit magasabb ford, számon engedi pörgetni a mocit induláskor, de nem hinném hogy attól nem indul!

Lambda szonda vajon jó lehet? ki lehet mérni! Az is tud érdekességeket csinálni! (egy ismerősnek igaz WV Polo volt de nekik sz@r volt a lambda és az miatt be sem índult) mondjuk az nyáron volt...

Ha néha néha röffen akkor immo chip nem lehet mert akkor semmi nem lenne.

Pedig simán, ha beragadt, mivel az alapjárati léptetőmotor csak alapjáraton üzemel, amint gázt adsz, tehát nyitod a pillangószelepet, az alapjárati léptetőmotor bezár és nem, nem az alapjárati motortól forog többet percenként a motor, hanem az ECU szabályozza a léptetőmotorral és az injektorral, és nem indításkor és amúgy is ahogy melegszik a motor, úgy engedi lejjebb az alapjárati fordulatszámot.

Sokan tévesen nevezik ezt automata szivatónak, ami egy injektorosnál nincsen ugye.

Link to comment
Megosztás:

Elektromos alapjárati motor van még benne ami kicsit magasabb ford, számon engedi pörgetni a mocit induláskor, de nem hinném hogy attól nem indul!

Lambda szonda vajon jó lehet? ki lehet mérni! Az is tud érdekességeket csinálni! (egy ismerősnek igaz WV Polo volt de nekik sz@r volt a lambda és az miatt be sem índult) mondjuk az nyáron volt...

Ha néha néha röffen akkor immo chip nem lehet mert akkor semmi nem lenne.

Lambda-jelet egy vezetékes szondáról csak 1-2perc múlva vesz az ecu.

Link to comment
Megosztás:

Közbe lenne itt egy érdekesség....

Szerintetek is belevert a carterbe az indexrelé??

A trutyi lehet a sok hidegen autózástól.

Az olaj az elosztó ház O-gyűrűtől. (a DIS-es motorokon is van, le kell venni a kockát, és utána kivehető)

Viszont most nem korrodálódik a motorszám. :D

Link to comment
Megosztás:

A trutyi lehet a sok hidegen autózástól.

Az olaj az elosztó ház O-gyűrűtől. (a DIS-es motorokon is van, le kell venni a kockát, és utána kivehető)

Viszont most nem korrodálódik a motorszám. :D

A trutyiról tudtam én is ezt, de ez már nem trutyi hanem tejszínhabgyártó üzem!

Az olaj amit látni az nem olaj nahem Víz! pontosabban a kettő egyvelege....

A DIS-től nem hiszem hogy folyna mert nem látni..

Azt látni hogy a hengerfelytömítéstől szivárog, ERŐSEN!!!

Meg azt hogy a főtengely szimerig kakukk, és a kuplung kiveri a váltóra....

Meg hogy a vezérműszíjba már 63e km van!!!

Jah a Vízpumpa meg síkít mint egy fűrdős k.....!

Az olajteknőről nem is beszélek...

Hogy DIALÍZÍSEZZÜK a probléma okát, (alias Diagdnosztika) hosszabb állás után, hideg mocinál indításnál, a balról a 4-ik henger nem megy....

habos az olaj, hűtővizet 5naponta pótlom 2 literrel. magas nyomás a hűtővíz rendszerben és benzin szagú......

Szerintem belevert a Karteba az indexrelé....:)

Mennyibe megy mostanában egy tömítéscsere? Tőcsavar csere kötelező? Szelep felcsiszolás, sikolás muszáj?

A nagyobbik baj hogy nincs hozzá kedvem anyagilag, és ez már 3-4 hónapja... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Akkor hf tömítés, vízpumpa és vezérlés csere a minimum. Minél tovább húzod annál esélyesebb, hogy más probléma is lesz. Vízpumpától szakadhat a vezérműszíj ami itt szelepkuszálódással jár. Az, hogy belefolyik a motorba a hűtőfolyadék, az sem egészséges a motornak.

A szimmering nagyobb problémát nem csinál, az "ráér" az olajteknővel együtt.

Új hf csavar az kell, síkolást ajánlják és a becsiszolást is ha már szét van szedve.

Link to comment
Megosztás:

Akkor hf tömítés, vízpumpa és vezérlés csere a minimum. Minél tovább húzod annál esélyesebb, hogy más probléma is lesz. Vízpumpától szakadhat a vezérműszíj ami itt szelepkuszálódással jár. Az, hogy belefolyik a motorba a hűtőfolyadék, az sem egészséges a motornak.

A szimmering nagyobb problémát nem csinál, az "ráér" az olajteknővel együtt.

Új hf csavar az kell, síkolást ajánlják és a becsiszolást is ha már szét van szedve.

Hát ha már le van véve a hengerfely akkor nem sok van a főtengőig, és akkor a szimering csere jó lenne..

Mert ha nekem ráfolyik az olaj a kuplungra.....ERRRRGGGGRRGRGRGERGEGR :angry2:

Arról nem is beszélve hogy a főtengő jeladóról csöpög az olaj.... :(

Link to comment
Megosztás:

Ha minden belefér a költségvetésbe, akkor persze egyszerre kell megcsinálni, csak a kuplung felőli szimmeringhez elég sokat kell bontani, főleg ha nem ablakos a váltó (bár 94-es SE-nél esélyes, hogy az) és ez szerelési költséget jelent. A másik oldali az cserélhető könnyen a vezérlés cseréjekor.

Anyagár ha csak vízpumpát (SKF), görgőt (INA), szíjat és hf.+ szelepfedél tömítést és hf csavart nézünk 45 körül van, de kedvezménnyel akár 25 is lehet. ;)

Műhelymunkáról, szerelési díjról nem tudok mit mondani, nem csináltattam mostanában ilyen műveletet. :D

Ja és a hengerfej az hengerfej. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

A trutyi lehet a sok hidegen autózástól.

Az olaj az elosztó ház O-gyűrűtől. (a DIS-es motorokon is van, le kell venni a kockát, és utána kivehető)

Viszont most nem korrodálódik a motorszám. :D

Igen? Mikor elküldték nekem postán a vezérműházat tengellyel nem igazán volt kivezetés a DIS fele.

Link to comment
Megosztás:

Nem bántottam a kulcsot, és benzin, meg szikra is van. Csak gondolom valamiből nincs elég.

Valami hideg üzemi +spricni nincs ezekben? Vagy minek kell még meglenni indításhoz?

Egyet egyet röffen néha, de nem indul.

Próbáld meg, hogy indításkor kicsit rálépsz a gázra, nem nagyon, csak éppenhogy. Ha így beindul, akkor az alapjárati motor van beszorulva, meg kell pucolni.

Link to comment
Megosztás:

Azért jól nyomjátok ti is. Látatlanban,hallatlanul megmondjátok,hogy ááá csak hidrotőke. Aztán a szerelő,aki azért így vagy úgy.de ebből él,látta az autót az meg hülyeségeket beszél...

Am nekem volt ilyen dízeles hangú 1.6sz motorom,amiben pont billegtek a dugók,mert megfőzték őket,és melegen egész jól elhallgattak,de hallatlanul nem állok neki zajokat elemezni. :D

Na dugattyút 2garn kentem szét megmelegedett és összeesett az első kolb. volt a második szakál az egyik 8000km birt a másik 7000-ret, olyan a hangja hidegen is meg melegen is mint mikor kicsit kopog a hidrotőke halk csilingelés,szigorúan 2000-3000 között túráztatva de nem változik a hang hogy az egyik megszólal majd elhalgat hanem folyamatosan hallatszik. A hidró hang tartod 2000 körül stabilan egy kettő becsörög elhalgat, a főtengely 3000 tartod 3500ig hirtelen gázadás ot túráztatod az meg akkor kopog.
Link to comment
Megosztás:

Na dugattyút 2garn kentem szét megmelegedett és összeesett az első kolb. volt a második szakál az egyik 8000km birt a másik 7000-ret, olyan a hangja hidegen is meg melegen is mint mikor kicsit kopog a hidrotőke halk csilingelés,szigorúan 2000-3000 között túráztatva de nem változik a hang hogy az egyik megszólal majd elhalgat hanem folyamatosan hallatszik. A hidró hang tartod 2000 körül stabilan egy kettő becsörög elhalgat, a főtengely 3000 tartod 3500ig hirtelen gázadás ot túráztatod az meg akkor kopog.

Ja és motorcsere mindenképp mert egy nagyjavítás (főtengely dugó+apróságok )többe van mint 3 kpl.motor. Fullra megfőzött motort sem szivesen hf-ezek meg mert a tömítéscsere annyit ér mint a templomba egy 500 ast dobni a perselybe.(bedobod és HISZED hogy jó lesz) :D
Link to comment
Megosztás:

Kezd felmerűlni bennem az hogy jobban járnék egy komplett motor cserével, mintsem hogy nekiáljak kicserélni, a hengerfejtömítést, fő tengő szimeringet, meg már van benne 270e km is!

Vagy ezek még nem olyan dolgok amiért érdemes?

Meg erőtlennek is érzem, gyűrű csere javítana a dolgon?

A Váltóból is hallani halk "csapágy" hangot (nem a kinyomó) mert akkor szól ha nincs be nyomva...gondolok a szinkronra...

De lehet hogy olaj hiányos, mert a féltengelyből is csepereg az oil!:)

Néha néha már kezd kitörni rajtam a sírhatnék mert annyi mindent kéne rajta rendberakni,de sajna a SVÁJCI BANKOK tettek róla hogy ne tudjam kivitelezni......

Link to comment
Megosztás:

Kezd felmerűlni bennem az hogy jobban járnék egy komplett motor cserével, mintsem hogy nekiáljak kicserélni, a hengerfejtömítést, fő tengő szimeringet, meg már van benne 270e km is!

Vagy ezek még nem olyan dolgok amiért érdemes?

Meg erőtlennek is érzem, gyűrű csere javítana a dolgon?

A Váltóból is hallani halk "csapágy" hangot (nem a kinyomó) mert akkor szól ha nincs be nyomva...gondolok a szinkronra...

De lehet hogy olaj hiányos, mert a féltengelyből is csepereg az oil! :)

Néha néha már kezd kitörni rajtam a sírhatnék mert annyi mindent kéne rajta rendberakni,de sajna a SVÁJCI BANKOK tettek róla hogy ne tudjam kivitelezni......

Gyűrűzve meg hf megcsinálva meg pár apróság egy 100-as körül belemegy.ha nem eszi az olajat akkor csak tömítések meg hf felújítás (szimering, szelepcsiszolás vagy ha be van égve csere hidrotőke szétszed kimos)na meg a himbák mennyire kopottak ,ez mind sok paripát vesz el ha nem jó.
Link to comment
Megosztás:

Azért jól nyomjátok ti is. Látatlanban,hallatlanul megmondjátok,hogy ááá csak hidrotőke. Aztán a szerelő,aki azért így vagy úgy.de ebből él,látta az autót az meg hülyeségeket beszél...

Am nekem volt ilyen dízeles hangú 1.6sz motorom,amiben pont billegtek a dugók,mert megfőzték őket,és melegen egész jól elhallgattak,de hallatlanul nem állok neki zajokat elemezni. :D

Egy szerelö, nem állít fel dugólibegés diagnózost, amíg azt se tudja van -e benne olaj. Elsö körben ez töke hang. Ha nem, akkor lehet tovább menni, de addig amíg "meghallgatja" és tesz rá egy motorcsere ajánlatot, addig az az ember nem szerelö...
Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek.

Szerintetek mit kellene csinálnom ha hidegen visító hangot ad a hosszbordásszíjam.

Az egész úgy kezdődött,hogy fel kellett újítani a generátort,mert szét ment benne pár dolog.

Ha már szét volt szedve cseréltem 1 feszítőgörgőt mert kezdett hangoskodni a csapágya + új bosch szíjat is kapott mert repedt volt a másik.

Másnap reggel visító hangot adott,de nem volt erős annyira.Meleg motornál nem csinálta.

Felraktunk 1 másik szintén új,de más márkájú feszítőgörgöt azzal is sípolt.

Szíj nélkül beindítva nem csinálta.

Aztán van valami spray direkt szíjakhoz,azzal két rövid fújás és elhallgatott.

De ma megint kezdte és idegesít.

Nincs ötletek,hogy mit kéne vele csinálni?(Fújkáláson kívül)

(Szervószivattyú görgő sem sípol.tuti jó)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek.

Szerintetek mit kellene csinálnom ha hidegen visító hangot ad a hosszbordásszíjam.

Az egész úgy kezdődött,hogy fel kellett újítani a generátort,mert szét ment benne pár dolog.

Ha már szét volt szedve cseréltem 1 feszítőgörgőt mert kezdett hangoskodni a csapágya + új bosch szíjat is kapott mert repedt volt a másik.

Másnap reggel visító hangot adott,de nem volt erős annyira.Meleg motornál nem csinálta.

Felraktunk 1 másik szintén új,de más márkájú feszítőgörgöt azzal is sípolt.

Szíj nélkül beindítva nem csinálta.

Aztán van valami spray direkt szíjakhoz,azzal két rövid fújás és elhallgatott.

De ma megint kezdte és idegesít.

Nincs ötletek,hogy mit kéne vele csinálni?(Fújkáláson kívül)

(Szervószivattyú görgő sem sípol.tuti jó)

Tekerd fel a hangerőt a kocsiban......:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.