Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ha ECU lenne rosssz be sem indulna! Szerintem.

....Szenzor....vagy kontakt valahol...

Az a 10 perc az pontosan annyi mindig vagy kb?

10 percig alapjáraton pötyög, vagy mész is vele?

Motor hiba lámpa nem villlan?

Alapjáraton ketyeg néha pergetem,leállítom beindítom,menni nem merek vele mert tuti ott maradnék valahol. ST6000-el,OP-Com,és villogással sincs hibakód.MIL nem világít,nem villog.

Volt már ECU bajos gép nálam,és az beindult,lehetett vele menni de nagyon fos volt,másik ECU-val megjavult.

Link to comment
Megosztás:

Csak nem hagyott nyugodni, úgyhogy kimentem a garázsba, és megnéztem milyen olaj lett beletéve legutóbb. Repsol Elite 10W40 Ezek szerint az olaj már nem segít.

Nekem is ilyen van benne. Nem veszek megint ilyet...Jobban csattogott vele mint a 7e km es 3palyanapot megelt midland.

Link to comment
Megosztás:

Azért az alu elég szépen vezeti a hőt :D ...

De most már kíváncsi vagyok, hogy mi lehet a hiba, ha nem a trafó :icon14: :rolleyes:

Valóban jól vezeti a hőt de amiről szó van az egy szinte a végletekig perforált öntvény. Szinte csak a három furatot köti össze. De ez már mindegy is mert nemez lett a megoldás. Gondolhatod, hogy nálam jobban senki nem kíváncsi a megoldásra! Amint megoldódik közzé teszem, hogy más ne szenvedjen vele ennyit!

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy valahol áthúz a rendszer? :icon14: :blink:

Jelenleg a trafó olyan távol van minden fémes elemtől, hogy biztosan örül ha a gyertyán adhatja le a szikrát mint 5-6 cm-re áthúzzon. Bármi lehet, viszont magasnyomású mosóval telibe mostam többször a motort, különös tekintettel a trafó és gyújtókábelek környékére. Utána szinte csak meg kell neki mutatni a kulcsot és mint a kis angyal egy pöccintésre duruzsol. Lehet, hogy komolyabban ki kell vesézni a keverékképzést! Hátha ott rejlik a megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg a trafó olyan távol van minden fémes elemtől, hogy biztosan örül ha a gyertyán adhatja le a szikrát mint 5-6 cm-re áthúzzon. Bármi lehet, viszont magasnyomású mosóval telibe mostam többször a motort, különös tekintettel a trafó és gyújtókábelek környékére. Utána szinte csak meg kell neki mutatni a kulcsot és mint a kis angyal egy pöccintésre duruzsol. Lehet, hogy komolyabban ki kell vesézni a keverékképzést! Hátha ott rejlik a megoldás.

De trafót +kábelt egy másikról raktál már rá vagy még mindíg csak találgatsz? Mert a "szerintem annak nincs baja" hozzáállástól nem fogsz előrébb jutni csak idegeskedni hogy már egy hete szo**k és még mindig rossz.Biztos van opeles kartárs a környéken akit megkérhetsz. :)

Link to comment
Megosztás:

De trafót +kábelt egy másikról raktál már rá vagy még mindíg csak találgatsz? Mert a "szerintem annak nincs baja" hozzáállástól nem fogsz előrébb jutni csak idegeskedni hogy már egy hete szo**k és még mindig rossz.Biztos van opeles kartárs a környéken akit megkérhetsz. :)

Trafóra várnom kell, a gyújtókábelkészlet új. És nem egy hete, hanem kb. 2 hónapja szo**k. Nem idegesít a dolog, előbb vagy utóbb a végére járok! Viszont az autóval minden nap melózom, és csak a hétvége marad.

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg a trafó olyan távol van minden fémes elemtől, hogy biztosan örül ha a gyertyán adhatja le a szikrát mint 5-6 cm-re áthúzzon. Bármi lehet, viszont magasnyomású mosóval telibe mostam többször a motort, különös tekintettel a trafó és gyújtókábelek környékére. Utána szinte csak meg kell neki mutatni a kulcsot és mint a kis angyal egy pöccintésre duruzsol. Lehet, hogy komolyabban ki kell vesézni a keverékképzést! Hátha ott rejlik a megoldás.

Én átnézném a helyedben az elektromos csatikat hogy nem e korrodáltak oxidáltak!

Ugyanis (igaz nem opel-->Suzuki) nál előfordult hogy le lett mosva a motor tér, és akkor nem, hanem rá 1-2 hónappal, szarakodott a gyújtás, mire rájöttek hogy a csatik oxidáció miatt érintkezés hiba miatt nem ment!

Igaz az opelnél van minden csatinál vízzáró gumi bennük (szuszkánál nincs) de ki tudja , az is öregszik elveszik elszakad, stb, beszivárog a viz azt annyi!

Csak egy ötlet...

Link to comment
Megosztás:

Én átnézném a helyedben az elektromos csatikat hogy nem e korrodáltak oxidáltak!

Ugyanis (igaz nem opel-->Suzuki) nál előfordult hogy le lett mosva a motor tér, és akkor nem, hanem rá 1-2 hónappal, szarakodott a gyújtás, mire rájöttek hogy a csatik oxidáció miatt érintkezés hiba miatt nem ment!

Igaz az opelnél van minden csatinál vízzáró gumi bennük (szuszkánál nincs) de ki tudja , az is öregszik elveszik elszakad, stb, beszivárog a viz azt annyi!

Csak egy ötlet...

Köszi a tippet végignézem!

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg a trafó olyan távol van minden fémes elemtől, hogy biztosan örül ha a gyertyán adhatja le a szikrát mint 5-6 cm-re áthúzzon. Bármi lehet, viszont magasnyomású mosóval telibe mostam többször a motort, különös tekintettel a trafó és gyújtókábelek környékére. Utána szinte csak meg kell neki mutatni a kulcsot és mint a kis angyal egy pöccintésre duruzsol. Lehet, hogy komolyabban ki kell vesézni a keverékképzést! Hátha ott rejlik a megoldás.

eszembe nem jutna ilyet csinálni.....

Link to comment
Megosztás:

Én nem szoktam különösen figyelni hogy telibemossam a vezetékeket, ellenben motort szoktam mosni.

Nem kell attól félni, opelék elég jól leszigetelték a csatlakozókat, nem véletlenül újszerű az összes 22 év után is. Nekem még sose volt bajom belőle.

Mondjuk az ilyen lengyel féle classicokra nem biztos hogy igaz.

Link to comment
Megosztás:

Én nem szoktam különösen figyelni hogy telibemossam a vezetékeket, ellenben motort szoktam mosni.

Nem kell attól félni, opelék elég jól leszigetelték a csatlakozókat, nem véletlenül újszerű az összes 22 év után is. Nekem még sose volt bajom belőle.

Mondjuk az ilyen lengyel féle classicokra nem biztos hogy igaz.

enyim 92es magyar, ja mondjuk le van szigetelve igaz, de sztem a gyújtás elosztófej nem eléggé szigetelt

nem értem mé nem lehetett oda tenni egy gumi szigetelést a fedél alá (meg sztem az alulról likas is vezetékeknél)

meg mondjuk a nedvesség, meg a nagyfesz nem barátok sztem (trafó)

Link to comment
Megosztás:

No. Meg mindig torpan az nz. Kapott uj gyari gyertyakat ill csereltem egy gy.kabelt.

Eddig padlogaznal bolintott egyet majd megindult. Mindegy volt h motorfekrol vagy felgazrol kapta egy kisebbnagyobb bolintas volt.

Most azt csinalta az elejen h padlogaznal megindul kettot bolint es megy tovabb.

Addig rugdostam amig csokkent ez a tortenet vagy megszoktam.

Lehet csak ennyit tud az xehez kepest...

Ja meg a trafo kerreg. :)

Link to comment
Megosztás:

eszembe nem jutna ilyet csinálni.....

Azt gondolom, hogy zárjuk rövidre a motor mosást! Abszolút nem fétisem magas nyomással veretni a gyújtás alkatrészeket csupán érzékeltetni szerettem volna, hogy nem áthúzás, hajszálrepedés, vagy effélék okozzák a gondot. A magánvéleményem, hogy az Astra F motorját a nagy többséggel szemben bátran meg lehet mosni! Ezek az autók ebből a szempontból rendesen össze vannak rakva. Négy éve rendszeresen tartom így karban, sosem volt még gondom ebből, viszont jó látni amikor szép tiszta a motortér! Egyébként előtte 15 évig E Kadettem volt és annál sem okozott soha problémát!

Link to comment
Megosztás:

No. Meg mindig torpan az nz. Kapott uj gyari gyertyakat ill csereltem egy gy.kabelt.

Eddig padlogaznal bolintott egyet majd megindult. Mindegy volt h motorfekrol vagy felgazrol kapta egy kisebbnagyobb bolintas volt.

Most azt csinalta az elejen h padlogaznal megindul kettot bolint es megy tovabb.

Addig rugdostam amig csokkent ez a tortenet vagy megszoktam.

Lehet csak ennyit tud az xehez kepest...

Ja meg a trafo kerreg. :)

Nálam is ez a helyzet,ugyan nem astra de ugyan ez a motor van benne.Gázadásra torpan,ha olyan kedve van akkor elveszi a gázt....már a fél autó ki lett cserélve de még mindig csinálja,ráadásul 10 liter körül eszik :S

Link to comment
Megosztás:

Azt gondolom, hogy zárjuk rövidre a motor mosást! Abszolút nem fétisem magas nyomással veretni a gyújtás alkatrészeket csupán érzékeltetni szerettem volna, hogy nem áthúzás, hajszálrepedés, vagy effélék okozzák a gondot. A magánvéleményem, hogy az Astra F motorját a nagy többséggel szemben bátran meg lehet mosni! Ezek az autók ebből a szempontból rendesen össze vannak rakva. Négy éve rendszeresen tartom így karban, sosem volt még gondom ebből, viszont jó látni amikor szép tiszta a motortér! Egyébként előtte 15 évig E Kadettem volt és annál sem okozott soha problémát!

Én is verettem már nagynyomásúval és annyit érzékeltem indíts után, hogy a generátorom belül szikrázott párat. :D Azóta sem volt gond.

Nálam is ez a helyzet,ugyan nem astra de ugyan ez a motor van benne.Gázadásra torpan,ha olyan kedve van akkor elveszi a gázt....már a fél autó ki lett cserélve de még mindig csinálja,ráadásul 10 liter körül eszik :S

Nálad esélyes a lambdaszonda miatt. Ezek a szondák idővel belassulnak, tehát lassan változik az érték/feszültség/frekvenciagörbe és emiatt lassan tud reagálni az ECU is. Ha ez az érték egy bizonyos határt átlép, akkor dobja is a check engine-t.

Link to comment
Megosztás:

No. Meg mindig torpan az nz. Kapott uj gyari gyertyakat ill csereltem egy gy.kabelt.

Eddig padlogaznal bolintott egyet majd megindult. Mindegy volt h motorfekrol vagy felgazrol kapta egy kisebbnagyobb bolintas volt.

Most azt csinalta az elejen h padlogaznal megindul kettot bolint es megy tovabb.

Addig rugdostam amig csokkent ez a tortenet vagy megszoktam.

Lehet csak ennyit tud az xehez kepest...

Ja meg a trafo kerreg. :)

Az én gagyitron trafóm is kerreg de attól még jó. Volt a kezeim között egy torpanó c14nz...összecserélgettünk benne mindent aztán elkérte a srác kölcsön próbára a régi gyujtásmodulomat..azóta sem láttam. <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.