Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

A következő problémámmal fordulok hozzátok. Valszeg az AC-m szórakozik. (c14nz)

A relém kattan mindig, de van amikor nem akar indulni a gép. Kötöttem egy ellenörzőizzót az ac csatlakozójára, előrevezettem a váltómhoz hogy jól lássam. Ahogy megjöttek a hidegek egyre gyakrabban előfordult, hogy áram se ment hátra a szivattyúhoz. Az izó vezetékét bedugtam a csatiba, úgy nyomtam rá az ac csatijára. Ezek után a folyamat: ülés fel, megnyomkodom a csatit, megütögetem a fedelet és az esetek 99%-ban újra van áram hátul, és indul a paripa. Ezidáig 1x fordult elő, hogy szintén nem indult, nyomkodás, ütögetés, áram volt de még mindig nem indult. Majd még egy ütögetés és hopp, járt a motor. Nagyon ritka eset amikor egyszercsak menet közben leáll a gép, félregurulok, ütögetés és indulok tovább.

Ötlet valakinek hogy pontosan mi a probléma? Esetleg az ac vezetékével lehet gond belül?

Tavly ilyenkor hagyott cserben először, azután legközelebb nyáron, persze nyaralás előtt, és mivel még nem tudtam mi lehet az oka, mind2 esetben állt 1 hétig, majd újra beindult.

A segítő válaszokat előre is köszönöm!

Nálam nemrég volt ugyanez!

AC cserés lett...

De nekem a csati is szivatott (ami az AC pumpánál van)

Nem tudom miért de kitágult a csuszka a csatiban, és kontaktos volt!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémámmal fordulok hozzátok. Valszeg az AC-m szórakozik. (c14nz)

A relém kattan mindig, de van amikor nem akar indulni a gép. Kötöttem egy ellenörzőizzót az ac csatlakozójára, előrevezettem a váltómhoz hogy jól lássam. Ahogy megjöttek a hidegek egyre gyakrabban előfordult, hogy áram se ment hátra a szivattyúhoz. Az izó vezetékét bedugtam a csatiba, úgy nyomtam rá az ac csatijára. Ezek után a folyamat: ülés fel, megnyomkodom a csatit, megütögetem a fedelet és az esetek 99%-ban újra van áram hátul, és indul a paripa. Ezidáig 1x fordult elő, hogy szintén nem indult, nyomkodás, ütögetés, áram volt de még mindig nem indult. Majd még egy ütögetés és hopp, járt a motor. Nagyon ritka eset amikor egyszercsak menet közben leáll a gép, félregurulok, ütögetés és indulok tovább.

Ötlet valakinek hogy pontosan mi a probléma? Esetleg az ac vezetékével lehet gond belül?

Tavly ilyenkor hagyott cserben először, azután legközelebb nyáron, persze nyaralás előtt, és mivel még nem tudtam mi lehet az oka, mind2 esetben állt 1 hétig, majd újra beindult.

A segítő válaszokat előre is köszönöm!

Ezért relé.

Link to comment
Megosztás:

Azért csere mert nem jut hátra áram? Mert ez esetben azt nem értem hogy ha megütögetem az ac-t akkor miért kap újra áramot?

Tipikus AC pumpa hiba. Az elektromos motor, amikor megragad, ütögetéskor még elindul párszor, de egyre gyakrabban megragad majd, míg végül ütögetésre sem fog elindulni.

A te döntésed, hogy megvárod-e a végső pusztulását.

Link to comment
Megosztás:

Nem a tőkék hibája, ha nem olajjal, kenik őket hanem zsírral. :rolleyes:

Ez most arra célzás h relatívan eléggé viszkózus lett az olaj? :D

Én most azt nem értem hogy a hígabb olaj vagy a sűrűbb jó a tőkéknek (persze normális mértékben)? A hígabbhoz nagyobb nyomás kell h tartsa a tüskét, de picivel később kapja meg az indítás után, a sűrűbb meg "keményebben" tartja... Legalábbis szerény véleményem szerint... :$

Vagy esetleg a bütyköstengely kopott? 275e km után, és a generálnál 1-2 jel szíjszakadásra adott okot előző életében az autónak...

Milyen márkájú olajat használsz? És hány km-t mentél 5 hónap alatt? (olajadalék még nem szüntetett meg tőkehangot nálam)

Q8, kb 3-4-5 ezer, nemtudom pontosan... 5 hónapja volt generálos a moci.

Link to comment
Megosztás:

Ez most arra célzás h relatívan eléggé viszkózus lett az olaj? :D

Én most azt nem értem hogy a hígabb olaj vagy a sűrűbb jó a tőkéknek (persze normális mértékben)? A hígabbhoz nagyobb nyomás kell h tartsa a tüskét, de picivel később kapja meg az indítás után, a sűrűbb meg "keményebben" tartja... Legalábbis szerény véleményem szerint... :$

Vagy esetleg a bütyköstengely kopott? 275e km után, és a generálnál 1-2 jel szíjszakadásra adott okot előző életében az autónak...

Q8, kb 3-4-5 ezer, nemtudom pontosan... 5 hónapja volt generálos a moci.

A tőkéknek az az olaj jó, amire kitalálták őket. Melegoldali viszkozitása mindkét olajnak ugyan az (w40) A 15-ös annyival "jobb", hogy sokkal lassabban tudja fölépíteni vele a nyomást, és mire fölér az olaj a tőkékig, addigra te már 5 perce hallgatod a csattogást, mert egy sűrű takony hidegen. 25 éve nem gyártanak olyan személyautót amibe a 15w40 kell. :rolleyes: (tudom, csak pár éve hagyták abba a kockaladát kint, de akkor is. :lol: ) Ha pedig rendbe lett rakva a motor, akkor főleg nem értem. Akkor szokták ezt beleöntetni az emberrel az okosok, amikor megmondja, hogy ez már kopott, sokat futott, és "kell bele a vastagabb olaj főnök"... Először tegyél bele valami normális olajat, addig nem érdemes hozzányúlni. (a 10w40-es castroltól is csattogni fog, valami mást próbálj ki)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémámmal fordulok hozzátok. Valszeg az AC-m szórakozik. (c14nz)

A relém kattan mindig, de van amikor nem akar indulni a gép. Kötöttem egy ellenörzőizzót az ac csatlakozójára, előrevezettem a váltómhoz hogy jól lássam. Ahogy megjöttek a hidegek egyre gyakrabban előfordult, hogy áram se ment hátra a szivattyúhoz. Az izó vezetékét bedugtam a csatiba, úgy nyomtam rá az ac csatijára. Ezek után a folyamat: ülés fel, megnyomkodom a csatit, megütögetem a fedelet és az esetek 99%-ban újra van áram hátul, és indul a paripa. Ezidáig 1x fordult elő, hogy szintén nem indult, nyomkodás, ütögetés, áram volt de még mindig nem indult. Majd még egy ütögetés és hopp, járt a motor. Nagyon ritka eset amikor egyszercsak menet közben leáll a gép, félregurulok, ütögetés és indulok tovább.

Ötlet valakinek hogy pontosan mi a probléma? Esetleg az ac vezetékével lehet gond belül?

Tavly ilyenkor hagyott cserben először, azután legközelebb nyáron, persze nyaralás előtt, és mivel még nem tudtam mi lehet az oka, mind2 esetben állt 1 hétig, majd újra beindult.

A segítő válaszokat előre is köszönöm!

látom kaptál mind 2 alkatrészre hibalehetőséget (több nincs is :icon1: )

sztem a relé olcsóbb, első körbe

Link to comment
Megosztás:

látom kaptál mind 2 alkatrészre hibalehetőséget (több nincs is :icon1: )

sztem a relé olcsóbb, első körbe

Köszönöm mindenkinek! A relével kezdem. Már csak boltot kell találnom ami nyitva van melo után is. Ha még ebben tudna vki segiteni megköszönném. Oktogon és vonzáskörzete? Fél 5 után? Bkv-val... :)

Link to comment
Megosztás:

A tőkéknek az az olaj jó, amire kitalálták őket. Melegoldali viszkozitása mindkét olajnak ugyan az (w40) A 15-ös annyival "jobb", hogy sokkal lassabban tudja fölépíteni vele a nyomást, és mire fölér az olaj a tőkékig, addigra te már 5 perce hallgatod a csattogást, mert egy sűrű takony hidegen. 25 éve nem gyártanak olyan személyautót amibe a 15w40 kell. :rolleyes: (tudom, csak pár éve hagyták abba a kockaladát kint, de akkor is. :lol: ) Ha pedig rendbe lett rakva a motor, akkor főleg nem értem. Akkor szokták ezt beleöntetni az emberrel az okosok, amikor megmondja, hogy ez már kopott, sokat futott, és "kell bele a vastagabb olaj főnök"... Először tegyél bele valami normális olajat, addig nem érdemes hozzányúlni. (a 10w40-es castroltól is csattogni fog, valami mást próbálj ki)

Kösz :D És mit kéne tennem bele? 10w40 GM? Elvileg arra találták ki a tőkéket, nem? :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Astra f-en c14nz paragi sport dob van hátul, és tervezem hogy a középdobot kicserélem gázgyorsítóra. Sokat dobna hangon? illetve teljesítményen érezhető lenne akármi is? és a legfontosabb hogy a rendőrök beleköthetnének ha olyan hangja lenne?

Hangosabb lenne sztem. Teljesítmény.. :D :D Rendőrök mindenbe beleköthetnek.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Astra f-en c14nz paragi sport dob van hátul, és tervezem hogy a középdobot kicserélem gázgyorsítóra. Sokat dobna hangon? illetve teljesítményen érezhető lenne akármi is? és a legfontosabb hogy a rendőrök beleköthetnének ha olyan hangja lenne?

Az egész rendszerem egy cső (laza közelítéssel) :P A hátsó dobon 1-1be átlátok :D. Idővel meglehet vele tanulni úgy közlekedni, hogy azon a fordulatszámmal használd olyan gázpedál állással, hogy alig van hangja és észre sem veszik az őrök... (szinte suhan) De ha odalépek!!!!! Még nem találkoztam hangosabb astrával :P

Link to comment
Megosztás:

Az egész rendszerem egy cső (laza közelítéssel) :P A hátsó dobon 1-1be átlátok :D. Idővel meglehet vele tanulni úgy közlekedni, hogy azon a fordulatszámmal használd olyan gázpedál állással, hogy alig van hangja és észre sem veszik az őrök... (szinte suhan) De ha odalépek!!!!! Még nem találkoztam hangosabb astrával :P

Biztos jó az... Autópályán jártál már? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Amikor már elég gyors, akkor elhagyja a hangját mint a skoda. :D

Egyébként jó az ha van egy kis hangja. Múltkor a q7-esben megőrültem. Az egy dolog hogy agyon van könnyítve rajta minden, így aztán nulla visszajelzéssel szolgál bármiről, de ha nem szól a zene, akkor kvázi tökéletes csend van bent. Örjítő.

Link to comment
Megosztás:

Nekem két balaton-budapest kellet hogy rájöjjek jó a gyári nem versenyzek, egy hátsó dob meg nem ad plusz teljesítményt, nyáron egyenessen katasztrófa, 120 lehuzott ablak hangos kipu :| :| a saját gondolataimatsem hallom a motort hangja meg csak gyenge emlék.:D nem mondom városban élvezetes ha oda oda lépsz neki :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémámmal fordulok hozzátok. Valszeg az AC-m szórakozik. (c14nz)

A relém kattan mindig, de van amikor nem akar indulni a gép. Kötöttem egy ellenörzőizzót az ac csatlakozójára, előrevezettem a váltómhoz hogy jól lássam. Ahogy megjöttek a hidegek egyre gyakrabban előfordult, hogy áram se ment hátra a szivattyúhoz. Az izó vezetékét bedugtam a csatiba, úgy nyomtam rá az ac csatijára. Ezek után a folyamat: ülés fel, megnyomkodom a csatit, megütögetem a fedelet és az esetek 99%-ban újra van áram hátul, és indul a paripa. Ezidáig 1x fordult elő, hogy szintén nem indult, nyomkodás, ütögetés, áram volt de még mindig nem indult. Majd még egy ütögetés és hopp, járt a motor. Nagyon ritka eset amikor egyszercsak menet közben leáll a gép, félregurulok, ütögetés és indulok tovább.

Ötlet valakinek hogy pontosan mi a probléma? Esetleg az ac vezetékével lehet gond belül?

Tavly ilyenkor hagyott cserben először, azután legközelebb nyáron, persze nyaralás előtt, és mivel még nem tudtam mi lehet az oka, mind2 esetben állt 1 hétig, majd újra beindult.

A segítő válaszokat előre is köszönöm!

Hello! hasonló problémával küszködök mint te! olyan kérdésem lenne hogy hol és mit szoktál ütögetni? :icon1: mert azt énis kiprobálom legalább haza tudnám hozni az is már haladás lenne!

Link to comment
Megosztás:

Hello! hasonló problémával küszködök mint te! olyan kérdésem lenne hogy hol és mit szoktál ütögetni? :icon1: mert azt énis kiprobálom legalább haza tudnám hozni az is már haladás lenne!

Hello! Hátsó ülés alatt. Perforált kárpit. A műanyag szigetelő fedelet kapd le és ott az ac.

Link to comment
Megosztás:

Hello! hasonló problémával küszködök mint te! olyan kérdésem lenne hogy hol és mit szoktál ütögetni? :icon1: mert azt énis kiprobálom legalább haza tudnám hozni az is már haladás lenne!

Hello! Hátsó ülés alatt. Perforált kárpit. A műanyag szigetelő fedelet kapd le és ott az ac.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.