Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok Cartásak!

Bár nem az Astrások táborát erősítem de mivel az Astrákban is van ilyen motor így gondoltam itt is megkérdezem hátha tud valaki segíteni! (Remélem elnézitek nekem!) :)

Olyan jellegű problémám lenne mostanság a kocsival, hogy reggel legelső indításkor állati sokára alszik el az olajvisszajelző (piros) lámpácska. Annak idején 3-4mp kellett most kínos 10-12 másodpercbe is beletellik mire kialszik. Ezek után ha rövidebb ideig áll a kocsi akkor nincsen ilyen jellegű probléma, azonban ha több órát áll akkor a probléma újra jelentkezik..

2 éve ugyanazt az olajat használom, az olajszint is teljesen megfelelő, szóval ezzel tuti nincsen gond. Hallottam olyat hogy hidegben lehet ilyen hibajelenség azonban múltkor sajnos 10 fokban is ezt csinálta... :( Ez kb. 3-4 hete kezdődött azóta mintha egyre hosszabbodna (bár ezt már lehet hogy csak én látom így..) Mi lehet a hiba oka?? Valami kezd döglödni a masinában?? A motor pontos típusa (hátha ez is kell) C16NZ.. Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Van egy rugós-golyós szelep a karternál hozzá lehet férni kivülről is ha jól tudom, ez engedi vissza az olajat ha túl nagy a nyomás. Lehet valami kosz kerüt bele és állandóan visszenged egy kicsit. Rá kéne nézni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Cartásak!

Bár nem az Astrások táborát erősítem de mivel az Astrákban is van ilyen motor így gondoltam itt is megkérdezem hátha tud valaki segíteni! (Remélem elnézitek nekem!) :)

Olyan jellegű problémám lenne mostanság a kocsival, hogy reggel legelső indításkor állati sokára alszik el az olajvisszajelző (piros) lámpácska. Annak idején 3-4mp kellett most kínos 10-12 másodpercbe is beletellik mire kialszik. Ezek után ha rövidebb ideig áll a kocsi akkor nincsen ilyen jellegű probléma, azonban ha több órát áll akkor a probléma újra jelentkezik..

2 éve ugyanazt az olajat használom, az olajszint is teljesen megfelelő, szóval ezzel tuti nincsen gond. Hallottam olyat hogy hidegben lehet ilyen hibajelenség azonban múltkor sajnos 10 fokban is ezt csinálta... :( Ez kb. 3-4 hete kezdődött azóta mintha egyre hosszabbodna (bár ezt már lehet hogy csak én látom így..) Mi lehet a hiba oka?? Valami kezd döglödni a masinában?? A motor pontos típusa (hátha ez is kell) C16NZ.. Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Azon kívül amit Zotya írt, még az is lehet, hogy az olajnyomásgomba furata / járata tömődött el olajsárral, vagy maga az olajnyomásgomba rosszalkodik, vagy a nyomásszabályzó szelep akadt fenn és végül -bár ez nagyon ritka- az olajszivattyú is lehet a hibás.

Legjobb, ha egy szerelő olajnyomást mér és meg tudja állapítani, hogy van-e kellő olajnyomás a rendszerben?

Ha igen, akkor a szivattyú jó, de még a többi hiba fennállhat. Azokat sorban ellenőrizni kell.

Addig is meg kell nézni, hogy az olajbetöltő nyíláson át látható-e, hogy a vezérmű bütyke (ami ott forog) elég olajos-e.

Ha igen, az már jó jel.

Link to comment
Megosztás:

Van egy rugós-golyós szelep a karternál hozzá lehet férni kivülről is ha jól tudom, ez engedi vissza az olajat ha túl nagy a nyomás. Lehet valami kosz kerüt bele és állandóan visszenged egy kicsit. Rá kéne nézni.

Azon kívül amit Zotya írt, még az is lehet, hogy az olajnyomásgomba furata / járata tömődött el olajsárral, vagy maga az olajnyomásgomba rosszalkodik, vagy a nyomásszabályzó szelep akadt fenn és végül -bár ez nagyon ritka- az olajszivattyú is lehet a hibás.

Legjobb, ha egy szerelő olajnyomást mér és meg tudja állapítani, hogy van-e kellő olajnyomás a rendszerben?

Ha igen, akkor a szivattyú jó, de még a többi hiba fennállhat. Azokat sorban ellenőrizni kell.

Addig is meg kell nézni, hogy az olajbetöltő nyíláson át látható-e, hogy a vezérmű bütyke (ami ott forog) elég olajos-e.

Ha igen, az már jó jel.

Köszönöm szépen a segítségeteket,tippeteket,megpróbálok utánanézni ezeknek a dolgoknak! :)

Időközben felhívtam egyik ismerősömet s ő is egyik tippnek az olajnyomásgombát mondta..

Link to comment
Megosztás:

A 6000 ft-os NGK egyvezetékes lambdaszondával van valakinek tapasztalata?

Én megvettem az enyémbe a bosch-t 13-ért (kedvezménnyel) de bátyáméba meg ezt az ngk-t rendelte a szerelő.

Valószínűleg nem márkaszervizes szerelő volt! :D

Aztán meg milyen szerelő?

Az én szerelőm -nekem nagyon kényelmes mert a közeli szomszédom- amikor még zöldfülű voltam vele kapcsolatban, az előző műszaki vizsgára kicserélte az 50 ezer kilométeres fékbetétemet, pedig még jó lett volna legalább 50 ezerre!

A mostani vizsgára pedig már a 22 mm-es féktárcsámat akarta kicserélni, amikor a kopáshatár 18 mm (vagy 17, a fene se emlékszik már rá pontosan). Szóval nagyon résen kell lenni a szerelőkkel!

Másik példa: Öcsém a 12 éves Toyotájában maga cserélt fékbetétet (24000 forintos eredeti alkatrésszel) és rá egy hónappal kuplung szerkezet cserére vitte a Toyota márkaszerviz szerelőjéhez a kocsit.

A kuplung rendbe is lett téve, de a szerelő közben önhatalmúlag kiszerelte az öcsém által beszerelt fékbetét mögül a gyárilag rápattintott textilbakelit szerű csikorgás mentesítő / hőszigetelő betétet mondván: "mi azt ki szoktuk dobni" !!!

Toyota megtervezi, beépíti, a bunkó szerelője meg kidobja! Ráadásul kérés nélkül!

Aki nincs észnél, az elveszett ember.

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg nem márkaszervizes szerelő volt! :D

Aztán meg milyen szerelő?

Az én szerelőm -nekem nagyon kényelmes mert a közeli szomszédom- amikor még zöldfülű voltam vele kapcsolatban, az előző műszaki vizsgára kicserélte az 50 ezer kilométeres fékbetétemet, pedig még jó lett volna legalább 50 ezerre!

A mostani vizsgára pedig már a 22 mm-es féktárcsámat akarta kicserélni, amikor a kopáshatár 18 mm (vagy 17, a fene se emlékszik már rá pontosan). Szóval nagyon résen kell lenni a szerelőkkel!

Másik példa: Öcsém a 12 éves Toyotájában maga cserélt fékbetétet (24000 forintos eredeti alkatrésszel) és rá egy hónappal kuplung szerkezet cserére vitte a Toyota márkaszerviz szerelőjéhez a kocsit.

A kuplung rendbe is lett téve, de a szerelő közben önhatalmúlag kiszerelte az öcsém által beszerelt fékbetét mögül a gyárilag rápattintott textilbakelit szerű csikorgás mentesítő / hőszigetelő betétet mondván: "mi azt ki szoktuk dobni" !!!

Toyota megtervezi, beépíti, a bunkó szerelője meg kidobja! Ráadásul kérés nélkül!

Aki nincs észnél, az elveszett ember.

Nyilván hűtött van Neked, így 17mm a kopáshatár. Nekem Brembo tárcsák vannak fent (szintén hűtött) és azokon van kopásjelzés, Tieden nincsen?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nem tudtok olyan oldalt, könyvet bármit ahol meghuzási nyomatékok vannak Opel motorokhoz? c20xe majd ilyen főtengely, meg hajtokar csapágy érdekelne még nem esedékes de nagyon találtam eddig. :( meg kompresziógyürü hézagra lennék kiváncsi ilyen adatok fel lelhetőek valahol?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nem tudtok olyan oldalt, könyvet bármit ahol meghuzási nyomatékok vannak Opel motorokhoz? c20xe majd ilyen főtengely, meg hajtokar csapágy érdekelne még nem esedékes de nagyon találtam eddig. :( meg kompresziógyürü hézagra lennék kiváncsi ilyen adatok fel lelhetőek valahol?

Az Így csináld! c. könyvet ismered? Abban talán benne lehet.

Link to comment
Megosztás:

Az Így csináld! c. könyvet ismered? Abban talán benne lehet.

Persze az volt az első :D HF nyomaték benne van váltót a blokhoz rögzítő csavaré is. de pl veztengely, meg főtengely 0infó :D a gyürühézagot nem néztem benne de az csak ugy kívánccsiságból érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.(astra f c16nz) Elöjött 1 kis alapjárat "ingadozásom" de uugy hogy. rálépek a fékre felpörög kb:1500 ra,elengedem,vissza:1000. De van olyan is hogy nem hagya abba ingadoziik 1000-1500-2000 között. Kicseréltem már az alapjárati motort de semmi változás... valakinek valami ötlet? juteszembe ha ráteszem a fütésventillátort, halványan világit a töltés lámpám ,leveszem elalszik,3-asra fölteszem,és ráhuzom a hátso ablakfütést,világit mint egy mécses :omg: válszokat elölre köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.(astra f c16nz) Elöjött 1 kis alapjárat "ingadozásom" de uugy hogy. rálépek a fékre felpörög kb:1500 ra,elengedem,vissza:1000. De van olyan is hogy nem hagya abba ingadoziik 1000-1500-2000 között. Kicseréltem már az alapjárati motort de semmi változás... valakinek valami ötlet? juteszembe ha ráteszem a fütésventillátort, halványan világit a töltés lámpám ,leveszem elalszik,3-asra fölteszem,és ráhuzom a hátso ablakfütést,világit mint egy mécses :omg: válszokat elölre köszönöm!

Akksi, generátor, test hiba, kontakt hiba, vákuumrendszer falsot szív. Hirtelen ennyi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.(astra f c16nz) Elöjött 1 kis alapjárat "ingadozásom" de uugy hogy. rálépek a fékre felpörög kb:1500 ra,elengedem,vissza:1000. De van olyan is hogy nem hagya abba ingadoziik 1000-1500-2000 között. Kicseréltem már az alapjárati motort de semmi változás... valakinek valami ötlet? juteszembe ha ráteszem a fütésventillátort, halványan világit a töltés lámpám ,leveszem elalszik,3-asra fölteszem,és ráhuzom a hátso ablakfütést,világit mint egy mécses :omg: válszokat elölre köszönöm!

A fordulat nem ingadozott csak a fűtést feltekerve az enyém is villogtatta a töltés ikonját a minap. Miután egy estét bent állt a kapualjba, megszűnt a kínja. Biztos nő ....

Link to comment
Megosztás:

Nyilván hűtött van Neked, így 17mm a kopáshatár. Nekem Brembo tárcsák vannak fent (szintén hűtött) és azokon van kopásjelzés, Tieden nincsen?

Hűtött biza! 6 éves és már nem tudom milyen gyártmány, az biztos, hogy nem volt drága, mit ne mondjak, talán a legolcsóbbat vettem.

Igen, az induló mérete 24 mm, és a kopáshatár 17. Nincs rajta jelölés.

Eddig 110 ezret futott és lekopott belőle 3 mm.

Ha nem kezd el ütni, akkor még egy százast elmegy.

Link to comment
Megosztás:

Hűtött biza! 6 éves és már nem tudom milyen gyártmány, az biztos, hogy nem volt drága, mit ne mondjak, talán a legolcsóbbat vettem.

Igen, az induló mérete 24 mm, és a kopáshatár 17. Nincs rajta jelölés.

Eddig 110 ezret futott és lekopott belőle 3 mm.

Ha nem kezd el ütni, akkor még egy százast elmegy.

Azért ennek nézz utána. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hűtött biza! 6 éves és már nem tudom milyen gyártmány, az biztos, hogy nem volt drága, mit ne mondjak, talán a legolcsóbbat vettem.

Igen, az induló mérete 24 mm, és a kopáshatár 17. Nincs rajta jelölés.

Eddig 110 ezret futott és lekopott belőle 3 mm.

Ha nem kezd el ütni, akkor még egy százast elmegy.

Aszondják a hozzáértők, hogy két betétszettet kell kibírnia egy tárcsának. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.(astra f c16nz) Elöjött 1 kis alapjárat "ingadozásom" de uugy hogy. rálépek a fékre felpörög kb:1500 ra,elengedem,vissza:1000. De van olyan is hogy nem hagya abba ingadoziik 1000-1500-2000 között. Kicseréltem már az alapjárati motort de semmi változás... valakinek valami ötlet? juteszembe ha ráteszem a fütésventillátort, halványan világit a töltés lámpám ,leveszem elalszik,3-asra fölteszem,és ráhuzom a hátso ablakfütést,világit mint egy mécses :omg: válszokat elölre köszönöm!

nem lehet hogy annyira gyenge az aksid, hogy a féklámpa terhelésre, lemegy a fesz?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.