epk947 Elküldve December30, 2012 Megoszt Elküldve December30, 2012 Sziasztok Cartásak! Bár nem az Astrások táborát erősítem de mivel az Astrákban is van ilyen motor így gondoltam itt is megkérdezem hátha tud valaki segíteni! (Remélem elnézitek nekem!) :) Olyan jellegű problémám lenne mostanság a kocsival, hogy reggel legelső indításkor állati sokára alszik el az olajvisszajelző (piros) lámpácska. Annak idején 3-4mp kellett most kínos 10-12 másodpercbe is beletellik mire kialszik. Ezek után ha rövidebb ideig áll a kocsi akkor nincsen ilyen jellegű probléma, azonban ha több órát áll akkor a probléma újra jelentkezik.. 2 éve ugyanazt az olajat használom, az olajszint is teljesen megfelelő, szóval ezzel tuti nincsen gond. Hallottam olyat hogy hidegben lehet ilyen hibajelenség azonban múltkor sajnos 10 fokban is ezt csinálta... :( Ez kb. 3-4 hete kezdődött azóta mintha egyre hosszabbodna (bár ezt már lehet hogy csak én látom így..) Mi lehet a hiba oka?? Valami kezd döglödni a masinában?? A motor pontos típusa (hátha ez is kell) C16NZ.. Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget! Azon kívül amit Zotya írt, még az is lehet, hogy az olajnyomásgomba furata / járata tömődött el olajsárral, vagy maga az olajnyomásgomba rosszalkodik, vagy a nyomásszabályzó szelep akadt fenn és végül -bár ez nagyon ritka- az olajszivattyú is lehet a hibás. Legjobb, ha egy szerelő olajnyomást mér és meg tudja állapítani, hogy van-e kellő olajnyomás a rendszerben? Ha igen, akkor a szivattyú jó, de még a többi hiba fennállhat. Azokat sorban ellenőrizni kell. Addig is meg kell nézni, hogy az olajbetöltő nyíláson át látható-e, hogy a vezérmű bütyke (ami ott forog) elég olajos-e. Ha igen, az már jó jel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ady19 Elküldve December30, 2012 Megoszt Elküldve December30, 2012 Van egy rugós-golyós szelep a karternál hozzá lehet férni kivülről is ha jól tudom, ez engedi vissza az olajat ha túl nagy a nyomás. Lehet valami kosz kerüt bele és állandóan visszenged egy kicsit. Rá kéne nézni. Azon kívül amit Zotya írt, még az is lehet, hogy az olajnyomásgomba furata / járata tömődött el olajsárral, vagy maga az olajnyomásgomba rosszalkodik, vagy a nyomásszabályzó szelep akadt fenn és végül -bár ez nagyon ritka- az olajszivattyú is lehet a hibás. Legjobb, ha egy szerelő olajnyomást mér és meg tudja állapítani, hogy van-e kellő olajnyomás a rendszerben? Ha igen, akkor a szivattyú jó, de még a többi hiba fennállhat. Azokat sorban ellenőrizni kell. Addig is meg kell nézni, hogy az olajbetöltő nyíláson át látható-e, hogy a vezérmű bütyke (ami ott forog) elég olajos-e. Ha igen, az már jó jel. Köszönöm szépen a segítségeteket,tippeteket,megpróbálok utánanézni ezeknek a dolgoknak! :) Időközben felhívtam egyik ismerősömet s ő is egyik tippnek az olajnyomásgombát mondta.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 A 6000 ft-os NGK egyvezetékes lambdaszondával van valakinek tapasztalata? Én megvettem az enyémbe a bosch-t 13-ért (kedvezménnyel) de bátyáméba meg ezt az ngk-t rendelte a szerelő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
biker1988 Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Nekem is NGK van benne,működik normálisan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 S mennyit mentél már ezzel a szondával? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csafi Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 helló tudna valaki segíteni van egy corsa a motorom c14nz motorkódú az astrámba is ugyan ez a motorkódú motor van de a corsáét szeretném beletenni lesz vmi gond vele szerintetek? mondjuk féltengely ugyan az? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 A 6000 ft-os NGK egyvezetékes lambdaszondával van valakinek tapasztalata? Én megvettem az enyémbe a bosch-t 13-ért (kedvezménnyel) de bátyáméba meg ezt az ngk-t rendelte a szerelő. Valószínűleg nem márkaszervizes szerelő volt! :D Aztán meg milyen szerelő? Az én szerelőm -nekem nagyon kényelmes mert a közeli szomszédom- amikor még zöldfülű voltam vele kapcsolatban, az előző műszaki vizsgára kicserélte az 50 ezer kilométeres fékbetétemet, pedig még jó lett volna legalább 50 ezerre! A mostani vizsgára pedig már a 22 mm-es féktárcsámat akarta kicserélni, amikor a kopáshatár 18 mm (vagy 17, a fene se emlékszik már rá pontosan). Szóval nagyon résen kell lenni a szerelőkkel! Másik példa: Öcsém a 12 éves Toyotájában maga cserélt fékbetétet (24000 forintos eredeti alkatrésszel) és rá egy hónappal kuplung szerkezet cserére vitte a Toyota márkaszerviz szerelőjéhez a kocsit. A kuplung rendbe is lett téve, de a szerelő közben önhatalmúlag kiszerelte az öcsém által beszerelt fékbetét mögül a gyárilag rápattintott textilbakelit szerű csikorgás mentesítő / hőszigetelő betétet mondván: "mi azt ki szoktuk dobni" !!! Toyota megtervezi, beépíti, a bunkó szerelője meg kidobja! Ráadásul kérés nélkül! Aki nincs észnél, az elveszett ember. Link to comment Megosztás: More sharing options...
biker1988 Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 S mennyit mentél már ezzel a szondával? 500-600 Km-t. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Valószínűleg nem márkaszervizes szerelő volt! :D Aztán meg milyen szerelő? Az én szerelőm -nekem nagyon kényelmes mert a közeli szomszédom- amikor még zöldfülű voltam vele kapcsolatban, az előző műszaki vizsgára kicserélte az 50 ezer kilométeres fékbetétemet, pedig még jó lett volna legalább 50 ezerre! A mostani vizsgára pedig már a 22 mm-es féktárcsámat akarta kicserélni, amikor a kopáshatár 18 mm (vagy 17, a fene se emlékszik már rá pontosan). Szóval nagyon résen kell lenni a szerelőkkel! Másik példa: Öcsém a 12 éves Toyotájában maga cserélt fékbetétet (24000 forintos eredeti alkatrésszel) és rá egy hónappal kuplung szerkezet cserére vitte a Toyota márkaszerviz szerelőjéhez a kocsit. A kuplung rendbe is lett téve, de a szerelő közben önhatalmúlag kiszerelte az öcsém által beszerelt fékbetét mögül a gyárilag rápattintott textilbakelit szerű csikorgás mentesítő / hőszigetelő betétet mondván: "mi azt ki szoktuk dobni" !!! Toyota megtervezi, beépíti, a bunkó szerelője meg kidobja! Ráadásul kérés nélkül! Aki nincs észnél, az elveszett ember. Nyilván hűtött van Neked, így 17mm a kopáshatár. Nekem Brembo tárcsák vannak fent (szintén hűtött) és azokon van kopásjelzés, Tieden nincsen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Nyilván hűtött van Neked, így 17mm a kopáshatár. Nekem Brembo tárcsák vannak fent (szintén hűtött) és azokon van kopásjelzés, Tieden nincsen? Az enyémen volt. Már nincs. :D Majd a nyuszika hoz két újat. :evilgrin: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Sziasztok, nem tudtok olyan oldalt, könyvet bármit ahol meghuzási nyomatékok vannak Opel motorokhoz? c20xe majd ilyen főtengely, meg hajtokar csapágy érdekelne még nem esedékes de nagyon találtam eddig. :( meg kompresziógyürü hézagra lennék kiváncsi ilyen adatok fel lelhetőek valahol? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Sziasztok, nem tudtok olyan oldalt, könyvet bármit ahol meghuzási nyomatékok vannak Opel motorokhoz? c20xe majd ilyen főtengely, meg hajtokar csapágy érdekelne még nem esedékes de nagyon találtam eddig. :( meg kompresziógyürü hézagra lennék kiváncsi ilyen adatok fel lelhetőek valahol? Az Így csináld! c. könyvet ismered? Abban talán benne lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Az Így csináld! c. könyvet ismered? Abban talán benne lehet. Persze az volt az első :D HF nyomaték benne van váltót a blokhoz rögzítő csavaré is. de pl veztengely, meg főtengely 0infó :D a gyürühézagot nem néztem benne de az csak ugy kívánccsiságból érdekel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Persze az volt az első :D HF nyomaték benne van váltót a blokhoz rögzítő csavaré is. de pl veztengely, meg főtengely 0infó :D a gyürühézagot nem néztem benne de az csak ugy kívánccsiságból érdekel. Így hirtelen ezt találtam, de az a kettő ami neked kell ebben sincs benne: http://www.kaoscrew.de/downloads/drehmomente-c20xe-let.pdf Link to comment Megosztás: More sharing options...
Déwid cvc Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Sziasztok.(astra f c16nz) Elöjött 1 kis alapjárat "ingadozásom" de uugy hogy. rálépek a fékre felpörög kb:1500 ra,elengedem,vissza:1000. De van olyan is hogy nem hagya abba ingadoziik 1000-1500-2000 között. Kicseréltem már az alapjárati motort de semmi változás... valakinek valami ötlet? juteszembe ha ráteszem a fütésventillátort, halványan világit a töltés lámpám ,leveszem elalszik,3-asra fölteszem,és ráhuzom a hátso ablakfütést,világit mint egy mécses :omg: válszokat elölre köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Féknél szerintem nézz körül a vákuumcsöveknél, esetleg maga a devander. Töltésre meg: valszeg halódik a generátorban valami. De az is lehet hogy csak test problem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Sziasztok.(astra f c16nz) Elöjött 1 kis alapjárat "ingadozásom" de uugy hogy. rálépek a fékre felpörög kb:1500 ra,elengedem,vissza:1000. De van olyan is hogy nem hagya abba ingadoziik 1000-1500-2000 között. Kicseréltem már az alapjárati motort de semmi változás... valakinek valami ötlet? juteszembe ha ráteszem a fütésventillátort, halványan világit a töltés lámpám ,leveszem elalszik,3-asra fölteszem,és ráhuzom a hátso ablakfütést,világit mint egy mécses :omg: válszokat elölre köszönöm! Akksi, generátor, test hiba, kontakt hiba, vákuumrendszer falsot szív. Hirtelen ennyi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Déwid cvc Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 körülnézek e helyeken :icon1: köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maxyy Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Sziasztok.(astra f c16nz) Elöjött 1 kis alapjárat "ingadozásom" de uugy hogy. rálépek a fékre felpörög kb:1500 ra,elengedem,vissza:1000. De van olyan is hogy nem hagya abba ingadoziik 1000-1500-2000 között. Kicseréltem már az alapjárati motort de semmi változás... valakinek valami ötlet? juteszembe ha ráteszem a fütésventillátort, halványan világit a töltés lámpám ,leveszem elalszik,3-asra fölteszem,és ráhuzom a hátso ablakfütést,világit mint egy mécses :omg: válszokat elölre köszönöm! A fordulat nem ingadozott csak a fűtést feltekerve az enyém is villogtatta a töltés ikonját a minap. Miután egy estét bent állt a kapualjba, megszűnt a kínja. Biztos nő .... Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Nyilván hűtött van Neked, így 17mm a kopáshatár. Nekem Brembo tárcsák vannak fent (szintén hűtött) és azokon van kopásjelzés, Tieden nincsen? Hűtött biza! 6 éves és már nem tudom milyen gyártmány, az biztos, hogy nem volt drága, mit ne mondjak, talán a legolcsóbbat vettem. Igen, az induló mérete 24 mm, és a kopáshatár 17. Nincs rajta jelölés. Eddig 110 ezret futott és lekopott belőle 3 mm. Ha nem kezd el ütni, akkor még egy százast elmegy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Hűtött biza! 6 éves és már nem tudom milyen gyártmány, az biztos, hogy nem volt drága, mit ne mondjak, talán a legolcsóbbat vettem. Igen, az induló mérete 24 mm, és a kopáshatár 17. Nincs rajta jelölés. Eddig 110 ezret futott és lekopott belőle 3 mm. Ha nem kezd el ütni, akkor még egy százast elmegy. Azért ennek nézz utána. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Azért ennek nézz utána. ;) Ok, igazad van! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Hűtött biza! 6 éves és már nem tudom milyen gyártmány, az biztos, hogy nem volt drága, mit ne mondjak, talán a legolcsóbbat vettem. Igen, az induló mérete 24 mm, és a kopáshatár 17. Nincs rajta jelölés. Eddig 110 ezret futott és lekopott belőle 3 mm. Ha nem kezd el ütni, akkor még egy százast elmegy. Aszondják a hozzáértők, hogy két betétszettet kell kibírnia egy tárcsának. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Sziasztok.(astra f c16nz) Elöjött 1 kis alapjárat "ingadozásom" de uugy hogy. rálépek a fékre felpörög kb:1500 ra,elengedem,vissza:1000. De van olyan is hogy nem hagya abba ingadoziik 1000-1500-2000 között. Kicseréltem már az alapjárati motort de semmi változás... valakinek valami ötlet? juteszembe ha ráteszem a fütésventillátort, halványan világit a töltés lámpám ,leveszem elalszik,3-asra fölteszem,és ráhuzom a hátso ablakfütést,világit mint egy mécses :omg: válszokat elölre köszönöm! nem lehet hogy annyira gyenge az aksid, hogy a féklámpa terhelésre, lemegy a fesz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 tudom ez C16NZ, de melyiken van így kint a termosztátház? vagy az nem az bal elöl? http://n1.vatera.hu/photos/8e/f1/aa46_1_big.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts