Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Első reakció a képek alapján: Hűbaz+.

Szerintem a HF-et szedd le az 230ft/kg,a többi meg öntöttvasban 53ft/kg. A legjobb amit tehetsz vele.

Ha "csapágyas" lett,akkor már dugók is kukák gyűrűkkel együtt. Bontott vagy esetleg új dugók a sokat megélt hengerfalban billegni fognak. Tehát fúrás+túlméretes gyűrűgarnitúra. Meg főtengely köszörülés és új csapágyak. Meg akkor már HF-felújítás: amikor utoljára érdeklődött haver egy 16v rover hf-felújításra 80rugót mondtak a gépműhelyben.

Tehát alsó hangon 200-250rugó mire lesz belőle valami. Mert hiába sikerül viszonylag jól,akkor is az utángyári gyűrűk,csapágyak nagyon messze vannak a gyári cuccoktól.Mind 1,hogy götze vagy mahle.

Nem is tudom miért üzemeltet bárki autószerelő műhelyt ha itt a fórumon pár sorból meg két képből komplett diagnózist állítassz fel. :D Utoljára amit láttam itt az udvaromban hozott össze valaki egy sokat megélt hengerfallal egy új gyűrűgarnitúrát a főtengely kapott új csapágyakat és azért még elég szépen működik a motor. De én nem értek hozzá. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nem is tudom miért üzemeltet bárki autószerelő műhelyt ha itt a fórumon pár sorból meg két képből komplett diagnózist állítassz fel. :D Utoljára amit láttam itt az udvaromban hozott össze valaki egy sokat megélt hengerfallal egy új gyűrűgarnitúrát a főtengely kapott új csapágyakat és azért még elég szépen működik a motor. De én nem értek hozzá. :icon1:

Gondolom így leirtak alapján saját autodról van szó, neked mi a véleményed ezekről az után gyártott csapágyakról?! ugyebár nem azért vesz az ember 150le-t hogy alapjáraton autozzon, nyilván nem birki anyit mint egy gyári, de nem is 0-24be hajtom az autot... csak azért nem 1-2hónapra tervezem az autot...

Engem leginkább a müanyag darabok idegesítenek, ami az olajnyomást állandó nyomáson tartja abban nincs müanyag?!?! vagy valami joképeségü bele ejtett ano valamit és megette?!:S

Link to comment
Megosztás:

Nem is tudom miért üzemeltet bárki autószerelő műhelyt ha itt a fórumon pár sorból meg két képből komplett diagnózist állítassz fel. :D Utoljára amit láttam itt az udvaromban hozott össze valaki egy sokat megélt hengerfallal egy új gyűrűgarnitúrát a főtengely kapott új csapágyakat és azért még elég szépen működik a motor. De én nem értek hozzá. :icon1:

A sorok között ilyet olvastam,hogy csapágyas lett meg a teknő alján az évtizedes szutyok is sokat elmond.

Nekem meg az a saját tapasztalatom,hogy felesleges motort bontogatni meg a gyűrűcsere, csapágycsere csak sárral kenegetés. Én is elkövettem ilyet,olajat nem ette,de mivel a dugók is megkopnak a gyűrűvel,hengerfallal együtt ezért továbbra is billegtek. Egy dolog,hogy benzines létére olyan hangja volt,mint egy jó isuzu dízelnek,de néhány tízezer után úgyis eltörte volna a gyűrűk közti vékony gátat. Vagy egyéb más módon hullott volna szét. Ezt megelőzendő vettem inkább egy 90ekm-t futott motort törött g-astrából.

Az utángyári gyűrűk meg a legjobb esetben kb 80ekm-t tudnak elmenni,de láttam már götze-t ami 10ekm alatt elfogyott.

Danek: Kipróbálható motor nem zsákba macska.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom így leirtak alapján saját autodról van szó, neked mi a véleményed ezekről az után gyártott csapágyakról?! ugyebár nem azért vesz az ember 150le-t hogy alapjáraton autozzon, nyilván nem birki anyit mint egy gyári, de nem is 0-24be hajtom az autot... csak azért nem 1-2hónapra tervezem az autot...

Engem leginkább a müanyag darabok idegesítenek, ami az olajnyomást állandó nyomáson tartja abban nincs müanyag?!?! vagy valami joképeségü bele ejtett ano valamit és megette?!:S

Nem az én autóm volr egyik fórumtársé. Igazából nem tudom milyen gyűrűket rakott bele, és milyen csapágyakat. Műanyag....hát passzolom a motorban nem nagyon szokott műanyag alkatrész lenni.

A sorok között ilyet olvastam,hogy csapágyas lett meg a teknő alján az évtizedes szutyok is sokat elmond.

Nekem meg az a saját tapasztalatom,hogy felesleges motort bontogatni meg a gyűrűcsere, csapágycsere csak sárral kenegetés. Én is elkövettem ilyet,olajat nem ette,de mivel a dugók is megkopnak a gyűrűvel,hengerfallal együtt ezért továbbra is billegtek. Egy dolog,hogy benzines létére olyan hangja volt,mint egy jó isuzu dízelnek,de néhány tízezer után úgyis eltörte volna a gyűrűk közti vékony gátat. Vagy egyéb más módon hullott volna szét. Ezt megelőzendő vettem inkább egy 90ekm-t futott motort törött g-astrából.

Az utángyári gyűrűk meg a legjobb esetben kb 80ekm-t tudnak elmenni,de láttam már götze-t ami 10ekm alatt elfogyott.

Danek: Kipróbálható motor nem zsákba macska.

Hmmmm... a fórumtársnak is olyan volt a hangja a gyűrű és csapágycsere után mint egy dieselnek aztán kiderült hogy javítóméretű csapágy kell már bele azért hangoskodott. Kicserélte utánna szép hangja lett neki. 80 ezer kilóméter az egész jól hangzik....az enyémben 280 ezer van és 18 éves....a 80 ezer kilóméter az még legalább 6-8 évet takar átlagos futásteljesítménynél. Ha ennyit nyerek csak gyűrűcserével azzal én még kiegyeznék. Utángyári alkatrész...létezik még gyári amióta leállt a gyártás?

Link to comment
Megosztás:

Olyan hogy "gyári" nem nagyon van, mert a legtöbb ilyen cucc, magát a blokk meg a hengerfejöntvényt leszámítva, jellemzően mind valamelyik beszállító terméke. Így elég megtalálni azt. Épp ezért lehet egy szakszerűen felujított motor ugyanolyan jó, mint ami a gyárban raktak össze.

Link to comment
Megosztás:

Olyan hogy "gyári" nem nagyon van, mert a legtöbb ilyen cucc, magát a blokk meg a hengerfejöntvényt leszámítva, jellemzően mind valamelyik beszállító terméke. Így elég megtalálni azt. Épp ezért lehet egy szakszerűen felujított motor ugyanolyan jó, mint ami a gyárban raktak össze.

Csak a gyári beszállító boltban kapható termékei nem azt a minőséget képviselik,mint amit a beszállító visz/vitt a gyárba.Ez minden alkatrésszel így van.

Esetleg márkaszervizben tudnak adni pont olyat,ami a gyárban belekerült.De az nem 16eft/gyűrűgarnitúra lesz.

Egyik rokonom egyszer szétfűzte a sorhat 24V merci motort,mert ette az olajat. Ótósbótba 160e-ért lett volna dugógarnitúra gyűrűvel,cserkészbecsszó "gyári" beszállítótól.

Márkaszervizben 600eft-ot mondtak rá,bele is ment volna,csak félreértette,mert darabra vonatkozott az ára.

Link to comment
Megosztás:

Csak a gyári beszállító boltban kapható termékei nem azt a minőséget képviselik,mint amit a beszállító visz/vitt a gyárba.Ez minden alkatrésszel így van.

Esetleg márkaszervizben tudnak adni pont olyat,ami a gyárban belekerült.De az nem 16eft/gyűrűgarnitúra lesz.

Egyik rokonom egyszer szétfűzte a sorhat 24V merci motort,mert ette az olajat. Ótósbótba 160e-ért lett volna dugógarnitúra gyűrűvel,cserkészbecsszó "gyári" beszállítótól.

Márkaszervizben 600eft-ot mondtak rá,bele is ment volna,csak félreértette,mert darabra vonatkozott az ára.

Szerinted ugyanaz a gyártó, ugyanazon a gyártósoron, majd nekiáll kétféle minőséget gyártani? Ezt nem gondolhatod komolyan...

Asszem tavaly volt a totalcaron egy cikk a beszállítókról, érdemes elolvasni.

Link to comment
Megosztás:

Olyan hogy "gyári" nem nagyon van, mert a legtöbb ilyen cucc, magát a blokk meg a hengerfejöntvényt leszámítva, jellemzően mind valamelyik beszállító terméke. Így elég megtalálni azt. Épp ezért lehet egy szakszerűen felujított motor ugyanolyan jó, mint ami a gyárban raktak össze.

Tény,hogy nagyon jó minőségben lehet egy motort felújítani,de az akkor sem lesz "gyári".Hiába van benne minden rendesen rendbetéve egy nagygenereállal,abban akkor sem lesz még mondjuk +300-400e km.
Link to comment
Megosztás:

Szerinted ugyanaz a gyártó, ugyanazon a gyártósoron, majd nekiáll kétféle minőséget gyártani? Ezt nem gondolhatod komolyan...

Asszem tavaly volt a totalcaron egy cikk a beszállítókról, érdemes elolvasni.

Ha a cég ahol dolgozom (hideghengermű) képes arra,hogy a megrendelői igényekhez igazítsa ugyanazon a soron készült lemezek minőségét és az árát, akkor nyilván igen. De a TC cikknek is ez volt a lényege asszem.

Link to comment
Megosztás:

Húha hát szép kis vitaszerű alakult ki, elösször is köszön mindenkinek a segítségét, egyenlőre nem tudom mi lesz hogyan lesz, félek a feujítgatástól is meg egy újab vásárlástól is. ez is jónak tünt mikor meg vettem és az utána követő 270km-n is.még leszedem a HFet is meglesem a hengert hogy milyen és utána kezdek gondolkodni a motor jövöjén...

Link to comment
Megosztás:

Húha hát szép kis vitaszerű alakult ki, elösször is köszön mindenkinek a segítségét, egyenlőre nem tudom mi lesz hogyan lesz, félek a feujítgatástól is meg egy újab vásárlástól is. ez is jónak tünt mikor meg vettem és az utána követő 270km-n is.még leszedem a HFet is meglesem a hengert hogy milyen és utána kezdek gondolkodni a motor jövöjén...

Végigolvasgatva a leírásodat... egy cikk jutott eszembe, amit Te nem olvastál szerintem...

http://totalcar.hu/magazin/technika/kinekfajmo/

Sok általad írt tünet felismerhető...

Link to comment
Megosztás:

Tény,hogy nagyon jó minőségben lehet egy motort felújítani,de az akkor sem lesz "gyári".Hiába van benne minden rendesen rendbetéve egy nagygenereállal,abban akkor sem lesz még mondjuk +300-400e km.

Azért nem kell annyira félni egy motorfelújítástól.

Kérdés inkább az mi a tervünk a motorral. 10e km (és/vagy) /éves olajcserével és normál használattal el lehet menni akár 400e km-t is mielött felújítani kellene a motort. Ha viszont tuningolni akarjuk, akkor már egy 200e-t futott gyári motor sem alkalmas rá, mert akár 5-10% teljesítményvesztesége is lehet az újkorához képest.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

kartergáz kérdéskörrel foglalkoztatom magam mostanság.

Eldurrant a visszavezető csövem ami a blokkból a szelepfedélbe vezet fel... :wacko:

Nagyon frankon pufogtat kifelé ,ez mekkora mértékig normális, ill. úgy kérdezem mekkora mértékig lehet ezzel együtt élni?

Videózni nem volt kedvem hideg is van sötét is.

De viszonyítási alapként ez melyik kategória?

Halál, durva, öreg autós, apa kezdődik vagy ez elfogadható....

Link to comment
Megosztás:

Azért nem kell annyira félni egy motorfelújítástól.

Kérdés inkább az mi a tervünk a motorral. 10e km (és/vagy) /éves olajcserével és normál használattal el lehet menni akár 400e km-t is mielött felújítani kellene a motort. Ha viszont tuningolni akarjuk, akkor már egy 200e-t futott gyári motor sem alkalmas rá, mert akár 5-10% teljesítményvesztesége is lehet az újkorához képest.

hogy mire kell? napi használat fiatal vagyok 25éves tehát még azért nyomom neki ha nem ez lenne a cél vennék egy 1.4-1.6ost. na meg sokat utazom, külföldre is. nem hajtom észnélkül,de azért m.o.-n kivűl nem 130al megyek. Eddig ilyen 6-10ezrenként cseréltem olajat meg szürőt, szeretem ha tipp topp a motor a kocsiban és tudom h megbízhato.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

kartergáz kérdéskörrel foglalkoztatom magam mostanság.

Eldurrant a visszavezető csövem ami a blokkból a szelepfedélbe vezet fel... :wacko:

Nagyon frankon pufogtat kifelé ,ez mekkora mértékig normális, ill. úgy kérdezem mekkora mértékig lehet ezzel együtt élni?

Videózni nem volt kedvem hideg is van sötét is.

De viszonyítási alapként ez melyik kategória?

Halál, durva, öreg autós, apa kezdődik vagy ez elfogadható....

Ha ennyi a kartergáznyomás, akkor ott már igen nagy baj van.

Nem véletlen mérik nagy motorokban a nyomást a karterban, böszme nagy hibára utal, ha megnövekszik.

Link to comment
Megosztás:

Ha ennyi a kartergáznyomás, akkor ott már igen nagy baj van.

Nem véletlen mérik nagy motorokban a nyomást a karterban, böszme nagy hibára utal, ha megnövekszik.

Egyszer járt nálam valaki (bocs ha nem emlékszem a nevére amnesztiám van) akinek akkora kartergáza volt hogy lefulladt tőle a motor. Lehúzta az injektorfedélről a csövet és úgy ment a kocsival a helyét meg ledugózta. A kipufogóm nem füstöl annyira mint az a cső.

Link to comment
Megosztás:

Egyszer járt nálam valaki (bocs ha nem emlékszem a nevére amnesztiám van) akinek akkora kartergáza volt hogy lefulladt tőle a motor. Lehúzta az injektorfedélről a csövet és úgy ment a kocsival a helyét meg ledugózta. A kipufogóm nem füstöl annyira mint az a cső.

Azzz. Te felkegyelmu :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kicseréltem az ablakmosó szivattyú motort, sajnos közben beleakadtam a légmennyiségmérő szenzorának kábelébe, ami elég gány módon össze-vissza ragasztószalagozva van és valósznűle valamit széthúztam. Gondolom meg kell forrsztani, vagy új sarut rátenni. Most ég motorhibajelző lámpa, mást nem tapasztalok. Mi történhet az autóval aníg nem oldom ezt meg? Többet fog gondolom fogyasztani, de vajon mennyivel? Sajnos még haza kell mennem Bp-re, hogy meg tudjam ezt csináltatni, itt Egerben nem találtam senkit aki tudna segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Cartásak!

Bár nem az Astrások táborát erősítem de mivel az Astrákban is van ilyen motor így gondoltam itt is megkérdezem hátha tud valaki segíteni! (Remélem elnézitek nekem!) :)

Olyan jellegű problémám lenne mostanság a kocsival, hogy reggel legelső indításkor állati sokára alszik el az olajvisszajelző (piros) lámpácska. Annak idején 3-4mp kellett most kínos 10-12 másodpercbe is beletellik mire kialszik. Ezek után ha rövidebb ideig áll a kocsi akkor nincsen ilyen jellegű probléma, azonban ha több órát áll akkor a probléma újra jelentkezik..

2 éve ugyanazt az olajat használom, az olajszint is teljesen megfelelő, szóval ezzel tuti nincsen gond. Hallottam olyat hogy hidegben lehet ilyen hibajelenség azonban múltkor sajnos 10 fokban is ezt csinálta... :( Ez kb. 3-4 hete kezdődött azóta mintha egyre hosszabbodna (bár ezt már lehet hogy csak én látom így..) Mi lehet a hiba oka?? Valami kezd döglödni a masinában?? A motor pontos típusa (hátha ez is kell) C16NZ.. Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Cartásak!

Bár nem az Astrások táborát erősítem de mivel az Astrákban is van ilyen motor így gondoltam itt is megkérdezem hátha tud valaki segíteni! (Remélem elnézitek nekem!) :)

Olyan jellegű problémám lenne mostanság a kocsival, hogy reggel legelső indításkor állati sokára alszik el az olajvisszajelző (piros) lámpácska. Annak idején 3-4mp kellett most kínos 10-12 másodpercbe is beletellik mire kialszik. Ezek után ha rövidebb ideig áll a kocsi akkor nincsen ilyen jellegű probléma, azonban ha több órát áll akkor a probléma újra jelentkezik..

2 éve ugyanazt az olajat használom, az olajszint is teljesen megfelelő, szóval ezzel tuti nincsen gond. Hallottam olyat hogy hidegben lehet ilyen hibajelenség azonban múltkor sajnos 10 fokban is ezt csinálta... :( Ez kb. 3-4 hete kezdődött azóta mintha egyre hosszabbodna (bár ezt már lehet hogy csak én látom így..) Mi lehet a hiba oka?? Valami kezd döglödni a masinában?? A motor pontos típusa (hátha ez is kell) C16NZ.. Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Van egy rugós-golyós szelep a karternál hozzá lehet férni kivülről is ha jól tudom, ez engedi vissza az olajat ha túl nagy a nyomás. Lehet valami kosz kerüt bele és állandóan visszenged egy kicsit. Rá kéne nézni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.