Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hogy? :huh: Stift-eket rendszeresen helyben hagyom. :D Ignis szintén. Lehet először előrébb van, de a hosszabb váltó miatt kipörgetem és egyből 80-nal megyek. :D

Új stift volt, nem régi (meg újignis meg újducato, na... :D )

Viszont a nyáron valamikor egy CDTI C Corsaval az Örstől a Hungáriáig végigtoltuk a Kerepesit. Döntetlen lett, pedig parkettát nyomtunk mindketten.

Ezek szerint egy dízel Corsaval vagyok egy súlycsoport. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Új stift volt, nem régi (meg újignis meg újducato, na... :D )

Viszont a nyáron valamikor egy CDTI C Corsaval az Örstől a Hungáriáig végigtoltuk a Kerepesit. Döntetlen lett, pedig parkettát nyomtunk mindketten.

Ezek szerint egy dízel Corsaval vagyok egy súlycsoport. :huh:

1.3 volt az akkor. 75 egal. 1.7cdti mokasabb nekem elhiheted :D

Link to comment
Megosztás:

Egyébként érdekes, mer vannak ezek a kihelyezett sebességmérők, és azok is mindig 5-10-el kevesebbet mutatnak... remélem a fakabátoké is úgy mér :)

Úgy, mivel hitelesített mérőket használnak a zsaruk.

Rendszeresen óra szerint 10km/h-val többel megyek óra szerint, mint a megengedett már 3 éve. Gond még nem volt. Előtte igen. :D

Link to comment
Megosztás:

Pályán pont 120-130-cal közlekedő autós ? Hát olyan nincs, mert vagy 100-zal talicskázik a külső sávba vagy 150-nel vagy még gyorsabban a belsőben ... A kettő között meg vagyok én kombi dobozzal ... :D

De most valljuk meg, nem gondoltuk volna az elején, hogy egy 1.4-es ilyen strapabíró kis szerkezet lenne, megmondom az őszintét szerettem :) asszony elmászkál vele ilyen 5,7-ekkel... nemtom lehet néha tolja :D nálam 6,5-nél nem eszik kevesebbe t sose, de inkább 7,5 :D

Link to comment
Megosztás:

De most valljuk meg, nem gondoltuk volna az elején, hogy egy 1.4-es ilyen strapabíró kis szerkezet lenne, megmondom az őszintét szerettem :) asszony elmászkál vele ilyen 5,7-ekkel... nemtom lehet néha tolja :D nálam 6,5-nél nem eszik kevesebbe t sose, de inkább 7,5 :D

Teljesen jó szerkezet, bár 5 emberrel ,tele csomagtartóval nem gondolkodom az előzésen :D

Link to comment
Megosztás:

hm, na kíváncsi leszek felújítás után mit fog tudni, egyébként én motorkerékpár szerelő vagyok abban is melozom és hát tudom milyen motornál egy felújítás pl egy robogonál vagy egy kisebb enduronál, nekem van egy Yamaha dt-m 35e km volt benn, gyári dugó erősen érett a cserére, jobb minőségű dugattyút kapott azzal 12Ezret ment el.közelében sincsenek egy gyárinak.de egy motor mindig jobban kopik valami okból kifolyólag.kivéve ami nikaszilos de azok megint más tészták....ezek tudatában, nem tudom hogy autónál menyire lehet jókat kapni, pl érdemes-e belemenni egy dugattyú cserébe vagy csak gyűrű cserébe?! nem ette az olajat a motor és nem is füstöl,az a bajom hogy rá álltam és eldöntöttem hogy darabokra szedem a motort hengerfej felujít meg csapágyak csere de hamár ennyire szét szedem szerintetek érdemes foglalkozni a dugókal vagy az addig jó amíg gyári? 250ezer van a motorban és 15bár körül mértem kompressziónak vagy végsűrítésnek, tudom ez nem az az adat amit a gyárban megadnak.

A 15 baros végkompresszió nagyon jó. Valószínűleg vettek már le a hengerfej magasságából, mert nekem 13,8 bar volt, amikor megépítettem a motorom gyárira. Most, hogy vettek le belőle 0.4mm-t van 15 baron. A dugókat szerintem nem kellesz cserélni inkább a gyűrűket .A szelepeket kell még megnézni, milyen állapotban vannak. Esetleges késöbbi teljesítménynövelés miatt a szeleprugókat érdemes cserélni újra. A hajtókar csapágyak is elhasználódnak 200e felett, azt is jó újakra váltani.

Kérdés persze mikor volt hozzányúlva a motorhoz, mert 15 bart nem szokott produkálni egy 250e km-s futásteljesítményű még gyári motor.

Link to comment
Megosztás:

A 15 baros végkompresszió nagyon jó. Valószínűleg vettek már le a hengerfej magasságából, mert nekem 13,8 bar volt, amikor megépítettem a motorom gyárira. Most, hogy vettek le belőle 0.4mm-t van 15 baron. A dugókat szerintem nem kellesz cserélni inkább a gyűrűket .A szelepeket kell még megnézni, milyen állapotban vannak. Esetleges késöbbi teljesítménynövelés miatt a szeleprugókat érdemes cserélni újra. A hajtókar csapágyak is elhasználódnak 200e felett, azt is jó újakra váltani.

Kérdés persze mikor volt hozzányúlva a motorhoz, mert 15 bart nem szokott produkálni egy 250e km-s futásteljesítményű még gyári motor.

Ajj jajj :D kicsit ilyesztő amit írtál, szóval mégha téved is az óra (bár kb 4hónapos és talán 5alkalomal mértemvele) sem valószinü hogy gyári??!!??! :S ez csak azért sz*r mert a c20ne-t azért váltottam le, mivel nem akartam ilyen jellegü tuningba bele menni hogy kompreszió növelés :D meg lehet valahogyan mérni hogy menyit szedhetek le belőle? ha a fötengely nincs megkopva elég a gyáriméretü új csapágy?! vagy inkább köszörültessem meg? nem sporolásrol van szó csak az még is gyári valami féle felület kezelést csak kapott vagy isten tudja mit. Tuning meg hát majd idővel de csak ilyen lexmaul szivosorban meg chipen gondolkozom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Opel Astra GSI-16V-hez keresek szerelési kézikönyvet, útmutatót, stb. (Esetleg Opel Calibra, szerelési kézikönyv is jó lenne)

Lényeg hogy alaposan kitérjen a motor szerelésére.

Esetleg ha valaki tud ilyet, és tudna adni egy linket, vagy e-mailes elérhetőséget, azt nagyon megköszönném.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Ajj jajj :D kicsit ilyesztő amit írtál, szóval mégha téved is az óra (bár kb 4hónapos és talán 5alkalomal mértemvele) sem valószinü hogy gyári??!!??! :S ez csak azért sz*r mert a c20ne-t azért váltottam le, mivel nem akartam ilyen jellegü tuningba bele menni hogy kompreszió növelés :D meg lehet valahogyan mérni hogy menyit szedhetek le belőle? ha a fötengely nincs megkopva elég a gyáriméretü új csapágy?! vagy inkább köszörültessem meg? nem sporolásrol van szó csak az még is gyári valami féle felület kezelést csak kapott vagy isten tudja mit. Tuning meg hát majd idővel de csak ilyen lexmaul szivosorban meg chipen gondolkozom.

Nem kell megijedni. Nekem azt mondták, hogy még egy-két hf síkolást simán kibírna. Szóval, ha jól összerakod és 150e km után újra síkoltatni kellene se lenne gond. Viszont a jó hír (ha ilyen magas a kompressziód), hogyha tuningolásra adod a fejed nem kell levenni a hengerfejből a magasabb kompresszió elérésére, mondjuk egy nagyobb tengely berakása okán.

Nekem gyári méretű csapágy lett betéve. A főtengely ritkán kopik meg, legalábbis nem nagyon hallottam még ilyen problémáról.

A Lexmaul szívósor jó választás lenne. Nekem is az van bent és igencsak érződik a nyomaték különbség. Simán 220Nm fölé viszi.

KLeventeee: Van egy ilyen könyv.

Dr.H.R.Etzold: Így csináld! Opel Vectra,Opel Calibra.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell megijedni. Nekem azt mondták, hogy még egy-két hf síkolást simán kibírna. Szóval, ha jól összerakod és 150e km után újra síkoltatni kellene se lenne gond. Viszont a jó hír (ha ilyen magas a kompressziód), hogyha tuningolásra adod a fejed nem kell levenni a hengerfejből a magasabb kompresszió elérésére, mondjuk egy nagyobb tengely berakása okán.

Nekem gyári méretű csapágy lett betéve. A főtengely ritkán kopik meg, legalábbis nem nagyon hallottam még ilyen problémáról.

A Lexmaul szívósor jó választás lenne. Nekem is az van bent és igencsak érződik a nyomaték különbség. Simán 220Nm fölé viszi.

KLeventeee: Van egy ilyen könyv.

Dr.H.R.Etzold: Így csináld! Opel Vectra,Opel Calibra.

na ez viszont így már jól hangzik :D és a lexmaul sorral neked menyire változott a fogyasztás?! illetve alacsony fordulaton van valami változás?

Link to comment
Megosztás:

Nem kell megijedni. Nekem azt mondták, hogy még egy-két hf síkolást simán kibírna. Szóval, ha jól összerakod és 150e km után újra síkoltatni kellene se lenne gond. Viszont a jó hír (ha ilyen magas a kompressziód), hogyha tuningolásra adod a fejed nem kell levenni a hengerfejből a magasabb kompresszió elérésére, mondjuk egy nagyobb tengely berakása okán.

Nekem gyári méretű csapágy lett betéve. A főtengely ritkán kopik meg, legalábbis nem nagyon hallottam még ilyen problémáról.

A Lexmaul szívósor jó választás lenne. Nekem is az van bent és igencsak érződik a nyomaték különbség. Simán 220Nm fölé viszi.

KLeventeee: Van egy ilyen könyv.

Dr.H.R.Etzold: Így csináld! Opel Vectra,Opel Calibra.

Azért előfordul az néha....rá kell mérni egy jó minőségű tolómércével.

Link to comment
Megosztás:

na ez viszont így már jól hangzik :D és a lexmaul sorral neked menyire változott a fogyasztás?! illetve alacsony fordulaton van valami változás?

A Lexmaul szívósor több levegőt ezáltal több nyomatékot hoz, ami végül is nagyobb teljesítményhez vezet. A fogyasztásban, alacsony fordulaton nem változtat (önmagában). Ahhoz amit te akarsz kell a chip. Mint írtam feljebb, egy gyári motorhoz írt chipen is érzed, hogy hamarabb megindul alacsony fordulaton, és a fogyasztás is csökkenhet valamelyest, de nőni biztos nem fog (hasonló vezetési stílusnál. Én a helyedben ezzel kezdenék, majd ha kevés, akkor lépnék magasabb tuning fokozatba.

Már ezzel is jól gyorsult nekem. Egyszer egy Lexus GS 300-as kóstolt meg 1-2-ben, de nem bírt elmenni mellettem. :D

Míg egy jó chip 12e-ért lehet már szerezni, a Lexmaul szívósor használtan is 100e (már ha van, mert igen ritka az eladó), és még itt is kell külön hozzáírt chip. Én a szívósor mellé kaptam egy Lexmaulhoz írt chipet vezérlővel, de mivel nagyobb tengelyt tettem bele, egyedileg írt chip kellett az enyémbe már.

zotya975: Én XE motornál még nem hallottam ilyen problémát.

Link to comment
Megosztás:

A 15 baros végkompresszió nagyon jó. Valószínűleg vettek már le a hengerfej magasságából, mert nekem 13,8 bar volt, amikor megépítettem a motorom gyárira. Most, hogy vettek le belőle 0.4mm-t van 15 baron. A dugókat szerintem nem kellesz cserélni inkább a gyűrűket .A szelepeket kell még megnézni, milyen állapotban vannak. Esetleges késöbbi teljesítménynövelés miatt a szeleprugókat érdemes cserélni újra. A hajtókar csapágyak is elhasználódnak 200e felett, azt is jó újakra váltani.

Kérdés persze mikor volt hozzányúlva a motorhoz, mert 15 bart nem szokott produkálni egy 250e km-s futásteljesítményű még gyári motor.

szerintem itt van egy kis fogalom zavar a kompresszio és a sűritési végnyomás tekintetében

- a kompresszió egy számitott érték azt mutatja,hogy hányadrészére sűritjük össze az üzemanyag-levegő keveréket az eredeti(löket)térfogathoz képest

- a sűritési végnyomás egy mérhető érték a sűritési ütem végén mekkora nyomás alakul ki a hengerben

Tehát ha a hengerfejből lesíkolnak attól a sűritési végnyomás nem lesz automatikusan nagyobb,csak a kompresszió,amit ki lehet számolni utána :icon1:

Link to comment
Megosztás:

BOLDOG KARÁCSONYT MINDENKINEK!!!

Illetve egy gyors kérdés:D lehet inkább elektronika nem tudom, sorry ha nem idevág. ABS-t átt tudom pakolni a calibrából? nekem jelado a futoművem vagy mindenhol megvan a jeladó helye a féltengelyem is bordás. annak elvileg külön vezérlő egysége van nem? most értem haza ebben cseszett onos esöben és hát nem rossz dolog :D

Link to comment
Megosztás:

BOLDOG KARÁCSONYT MINDENKINEK!!!

Illetve egy gyors kérdés:D lehet inkább elektronika nem tudom, sorry ha nem idevág. ABS-t átt tudom pakolni a calibrából? nekem jelado a futoművem vagy mindenhol megvan a jeladó helye a féltengelyem is bordás. annak elvileg külön vezérlő egysége van nem? most értem haza ebben cseszett onos esöben és hát nem rossz dolog :D

Ez engem is érdekelne. Szeretnék az F Astrámba ABS-t szerelni, és már nézelődtem erre arra. Ha jól gondolom, akkor ehhez kell egy ABS tömb, a főfékhenger mellé kell szerelni, majd bekötni a főfékhenger kimenő csöveit az ABS tömbe, majd a tömb kimenő csöveit a fékekhez. Pár elektromos vezetéket kell bekötni, ami az áramutas rajz alapján könnyen megoldható. És kell minden kerékre egy-egy ABS jeladó, elöl ha jól láttam, megvan a helye a csavarnak, ami a jeladót tartja, hátul pedig a tárcsás agyba be van építve. A jeladó vezetékeket pedig szintén meg kell menteni a donor autóról. Ezek bekötése után, már mennie kellene, vagy nem jól gondolom?

Link to comment
Megosztás:

Ez engem is érdekelne. Szeretnék az F Astrámba ABS-t szerelni, és már nézelődtem erre arra. Ha jól gondolom, akkor ehhez kell egy ABS tömb, a főfékhenger mellé kell szerelni, majd bekötni a főfékhenger kimenő csöveit az ABS tömbe, majd a tömb kimenő csöveit a fékekhez. Pár elektromos vezetéket kell bekötni, ami az áramutas rajz alapján könnyen megoldható. És kell minden kerékre egy-egy ABS jeladó, elöl ha jól láttam, megvan a helye a csavarnak, ami a jeladót tartja, hátul pedig a tárcsás agyba be van építve. A jeladó vezetékeket pedig szintén meg kell menteni a donor autóról. Ezek bekötése után, már mennie kellene, vagy nem jól gondolom?

Féltengelyeket is cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

Ez engem is érdekelne. Szeretnék az F Astrámba ABS-t szerelni, és már nézelődtem erre arra. Ha jól gondolom, akkor ehhez kell egy ABS tömb, a főfékhenger mellé kell szerelni, majd bekötni a főfékhenger kimenő csöveit az ABS tömbe, majd a tömb kimenő csöveit a fékekhez. Pár elektromos vezetéket kell bekötni, ami az áramutas rajz alapján könnyen megoldható. És kell minden kerékre egy-egy ABS jeladó, elöl ha jól láttam, megvan a helye a csavarnak, ami a jeladót tartja, hátul pedig a tárcsás agyba be van építve. A jeladó vezetékeket pedig szintén meg kell menteni a donor autóról. Ezek bekötése után, már mennie kellene, vagy nem jól gondolom?

A gondolat jó, de azért nem hiszem hogy ennyire egyszerű lenne. Mivel ez egy elég fontos biztonsági elem az autóban, én nem kísérleteznék vele. Lehet élni ABS nélkül is. Persze nem azt mondom hogy nem jó dolog. Ha gyárilag van beépítve, én is inkább ABS es autót választanék a sima helyett. De utólag nem szerelném be. Ez nem egy elektromos ablakemelő. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

A gondolat jó, de azért nem hiszem hogy ennyire egyszerű lenne. Mivel ez egy elég fontos biztonsági elem az autóban, én nem kísérleteznék vele. Lehet élni ABS nélkül is. Persze nem azt mondom hogy nem jó dolog. Ha gyárilag van beépítve, én is inkább ABS es autót választanék a sima helyett. De utólag nem szerelném be. Ez nem egy elektromos ablakemelő. :icon1:

Ezen gondolkoztam én is, hogy mennyire lehet veszélyes a művelet, DE szerintem, ha a fékcsövek bekötését megoldom úgy, hogy semmi ne szivárogjon, ami alapesetben is követelmény sima féknél ugye, és a vezetékeket is bekötöm úgy, hogy kontakt hiba, zárlat, vagy szakadás ne tudjon létrejönni, akkor baj nem lehet. És az abs úgyis csak akkor működik, ha az egyik jeladó álló kereket jelez, a fékem mindaddig rendesen üzemel, amíg valamelyik kerék nem blokkol. Csak kell egy teljesen jó állapotú ABS tömb.

Link to comment
Megosztás:

A gondolat jó, de azért nem hiszem hogy ennyire egyszerű lenne. Mivel ez egy elég fontos biztonsági elem az autóban, én nem kísérleteznék vele. Lehet élni ABS nélkül is. Persze nem azt mondom hogy nem jó dolog. Ha gyárilag van beépítve, én is inkább ABS es autót választanék a sima helyett. De utólag nem szerelném be. Ez nem egy elektromos ablakemelő. :icon1:

Semmivel sem bonyolultabb beszerelni mint egy elektromos ablakot. :)

Ha meg beszarik, fék ugyanúgy van az autón mint régen.

Link to comment
Megosztás:

Semmivel sem bonyolultabb beszerelni mint egy elektromos ablakot. :)

Ha meg beszarik, fék ugyanúgy van az autón mint régen.

Igen ezt a vémenyt adom én is jelenleg a calibrán elvolt szakadva a balelső kerék jeladó vezetéke és volt fék, csak nem ABSes blokolt és ennyi szóval mechanikailag szerintem ugyan úgy működik. de majd bekötöttem meg írom milyen lett :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.