Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

10 litert eszik az se. Vadiúj bosch lambdaszonda van benne, (kap testet is, kimértem) megmértem a hőfokjeladót is, elvileg az is jó. (melegítésre változott az ellenállása, csak éppen nem tudtam mérni mikor hány fokos)

Mi lehet még a baja? Gyertyák, kábelek májusban lettek cserélve, mikor betettem a motort. Az aktívszénszűrőt tegnap lekötöttem, de a túlfogyasztás maradt.

Nagyon nyomod neki? :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Tény, hogy 200 körül járok haza, de 6.2-nél akkor se nagyon evett többet. Most ugyan 195-ös r15 ös gumik vannak fent, plusz b oszlopig plafonig volt pakolva (szószerint, alig bírtam rácsukni a csomagtérajtót) de azért a 10 liter akkor se normális. Főleg hogy itthon ugye már csak 130-al lehet menni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy hallotatok-e olyan adalék anyagról ami pl egy kezdődő hajtókar csapácsgy hangot elhalgattat?! :S ugyan is tegnap vásároltam egy C20XE calibrát alkatrésznek a motor kell az astrámba belőle. elmentem megnéztem szép hangja volt nem füstöl stb tényleg jó vételnek tünt. elhoztam nem nyomtam neki jöttem egy ilyen 270km-t amúgy fogyasztása nagyon jó volt ilyen 7,5körül evett a pályán. haza értem pestre vele faterom kiprobálta meg lett hajtva de nem esze veszettül. 80at mentünk 2ben elkezdett valami szólni elöszö hidrotökére gyanakodtam biztos régi az olaj, mentem vele én is egyet. fel fel vilant az olajnyomáslámpa. egyböl megáltam,emelkedőnek felfelé illetve lefelé folyamatosan kigyuladt, egyböl gyujtás le, meg áltam töltöttem olajat el is mult a kigyuladás,(pedig a minimum szintet felett volt olaj alapból is)hátmire beértem a műhelybe vele már elég erős lett a hangja...Erre mesélte egy barátom hogy ő is járt így széphangja volt hazaért olajcsere valami trutyis olajfolyt ki belőle így utólag megnézve új olajal kopogott neki és akkor talált ilyen adalékot... nem tudom menyre lehetséges az ilyen... illetve nem érzem olyan meg gyözönek a motor erejét :D c20ne után alul iszonyat lomha ez normális?ilyen 2500nál odalépekneki pl 3.ban és nem nagyontörténik semmi meg torpan, majd vánszorog kicsit és olyan 3500tól kezd életre kelni. állitólag valami pilangó szelep, meg benzinnyomás tuningot csináltak rajta de ezt én betudtam a veddmeg ez erösebb a töbinél szövegnek....Na és az utolsó lényeges kérdés :D szakálmetál, főtengely felujítás menyire vállalható? oké egy 1.4-1.6 normálisan használtba elmegy végtelenségig. de egy iylen motorban?! várom a válaszokat köszönöm.

2500tól is meg kéne indulnia, de tény h 3000től él igazán. Ha ne után nem megy vmi jó, azért az mutat vmit. Mi az a pillangószelep tuning? Egyszerre nyit a kicsi meg a nagy? Benzinnyomás tuning mit takar? Én biztos vennék inkább egy másik xe-t, mert felújtásra sokat el lehet költeni...

Link to comment
Megosztás:

2500tól is meg kéne indulnia, de tény h 3000től él igazán. Ha ne után nem megy vmi jó, azért az mutat vmit. Mi az a pillangószelep tuning? Egyszerre nyit a kicsi meg a nagy? Benzinnyomás tuning mit takar? Én biztos vennék inkább egy másik xe-t, mert felújtásra sokat el lehet költeni...

Pillangószelep tuning, hogy nem 6lapfejű, átmenő csavar van a közepén, amit a Józsi beletett előtte, benzinnyomás tuning meg, az, hogy kapott egy AC-t ami működik :D

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek:

nah ma bevittük szerívzbe hát levették nem volt raktáron másik a gyárit meg megnézték a 2db az 20000ft ba kerül de rendelni kell azt is így azt lett hogy körbe lett kenve tömítőpasztával azt kész valameddig bírja.

De ha nem lesz jó akkor mos már én is ki tudom itt hol is cserélni majd. szerintem

Link to comment
Megosztás:

Pillangószelep tuning, hogy nem 6lapfejű, átmenő csavar van a közepén, amit a Józsi beletett előtte, benzinnyomás tuning meg, az, hogy kapott egy AC-t ami működik :D

Nem tudom milyen tuning, benzin nyomásra valami olyasmit magyarázott hogy van a nyomás csökkentő és abbol lett valmi "tuning" véve ami miatt több benzint kap, nem tudom. meg a pillangó szelepre is hogy valami torokátmérő lett növelve.

Ma reggel bementem be indítottam nagyon szar hangja volt, és nem aludt el az olajnyomás lámpa le is állítottam. Beért egy ismerösöm, mondtam neki hogy halgassa meg, beindítottam elaludt az olajnyomás lámpa, de iszonyat hidrotőke hangja volt. ismerösöm is azt mondta ez hidrotöke, vártunk egy kicsit járt magában kigyuladt az olajnyomás lámpa és egyből kegyetlen hangos lett. szóval ez igy elég fura nekem, ilyenel nem találkoztam

Ma mértem egy kompresziót és az tökéletes. hibakodom nincs, lehet csak az astra kicsit könyebb mint a calibra és azért éreztem erösebnek....

Ha mondjuk beszívott valamit az olaj rendszer és eldugult, vagy az olajpumpa meghalt és a hidrotőkék nem nyitnak úgy mint amikor normális az olajnyomás. az pl okozhatna teljesitmény vesztést?!egy 0-100ra gyorsulást mértem az ilyen 7,56mp volt szóval lehet csak én érzem gyengének...

Felujítás meg elvisz sok pénzt anyit biztos nem mint ha veszek egy másikat, és viszont akkor tudom hogy minden megvan csinálva. csak nem tudom menyire tartós a megköszörült főtengely?!?!?!

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom milyen tuning, benzin nyomásra valami olyasmit magyarázott hogy van a nyomás csökkentő és abbol lett valmi "tuning" véve ami miatt több benzint kap, nem tudom. meg a pillangó szelepre is hogy valami torokátmérő lett növelve.

Ma reggel bementem be indítottam nagyon szar hangja volt, és nem aludt el az olajnyomás lámpa le is állítottam. Beért egy ismerösöm, mondtam neki hogy halgassa meg, beindítottam elaludt az olajnyomás lámpa, de iszonyat hidrotőke hangja volt. ismerösöm is azt mondta ez hidrotöke, vártunk egy kicsit járt magában kigyuladt az olajnyomás lámpa és egyből kegyetlen hangos lett. szóval ez igy elég fura nekem, ilyenel nem találkoztam

Ma mértem egy kompresziót és az tökéletes. hibakodom nincs, lehet csak az astra kicsit könyebb mint a calibra és azért éreztem erösebnek....

Ha mondjuk beszívott valamit az olaj rendszer és eldugult, vagy az olajpumpa meghalt és a hidrotőkék nem nyitnak úgy mint amikor normális az olajnyomás. az pl okozhatna teljesitmény vesztést?!egy 0-100ra gyorsulást mértem az ilyen 7,56mp volt szóval lehet csak én érzem gyengének...

Felujítás meg elvisz sok pénzt anyit biztos nem mint ha veszek egy másikat, és viszont akkor tudom hogy minden megvan csinálva. csak nem tudom menyire tartós a megköszörült főtengely?!?!?!

Addíg próbálgatod míg végleg kinyírod? Olajat, olajszűrőt cseréltél már? Lehet már szurokká sűrűsödött olaj (vagy hogy csendes legyen az eladáskor sűrűbbet töltöttek bele) amit ebben a hidegben nem bír felnyomni a pumpa.

Nyomásszabályozó tuningot etanolos használathoz szokták. Ennek az eredménye hogy durván túldúsíthat hidegen, de amint beindul a lambda szabályozás már korrigál az ECU ha bír annyit. Hibakód nincs?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom milyen tuning, benzin nyomásra valami olyasmit magyarázott hogy van a nyomás csökkentő és abbol lett valmi "tuning" véve ami miatt több benzint kap, nem tudom. meg a pillangó szelepre is hogy valami torokátmérő lett növelve.

Ma reggel bementem be indítottam nagyon szar hangja volt, és nem aludt el az olajnyomás lámpa le is állítottam. Beért egy ismerösöm, mondtam neki hogy halgassa meg, beindítottam elaludt az olajnyomás lámpa, de iszonyat hidrotőke hangja volt. ismerösöm is azt mondta ez hidrotöke, vártunk egy kicsit járt magában kigyuladt az olajnyomás lámpa és egyből kegyetlen hangos lett. szóval ez igy elég fura nekem, ilyenel nem találkoztam

Ma mértem egy kompresziót és az tökéletes. hibakodom nincs, lehet csak az astra kicsit könyebb mint a calibra és azért éreztem erösebnek....

Ha mondjuk beszívott valamit az olaj rendszer és eldugult, vagy az olajpumpa meghalt és a hidrotőkék nem nyitnak úgy mint amikor normális az olajnyomás. az pl okozhatna teljesitmény vesztést?!egy 0-100ra gyorsulást mértem az ilyen 7,56mp volt szóval lehet csak én érzem gyengének...

Felujítás meg elvisz sok pénzt anyit biztos nem mint ha veszek egy másikat, és viszont akkor tudom hogy minden megvan csinálva. csak nem tudom menyire tartós a megköszörült főtengely?!?!?!

Lehet hogy simán nem tudja keringetni az olajat. De szétszedés nélkül, senki nem mondja meg neked, hogy mi lesz a baja. Olaj leenged, szörnyülködik (vagy meglepődik), aztán lehet tovább menni olajszűrő, pumpa vonalon. Előbb utóbb belefutsz abba ami miatt eltűnik a nyomás. De ne hallgattasd meg minden emberrel, kívülről úgyse tudja megmondani senki, hol megy el a nyomás, de mire elkezded szétszedni, elfogytak a csapágyak :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy simán nem tudja keringetni az olajat. De szétszedés nélkül, senki nem mondja meg neked, hogy mi lesz a baja. Olaj leenged, szörnyülködik (vagy meglepődik), aztán lehet tovább menni olajszűrő, pumpa vonalon. Előbb utóbb belefutsz abba ami miatt eltűnik a nyomás. De ne hallgattasd meg minden emberrel, kívülről úgyse tudja megmondani senki, hol megy el a nyomás, de mire elkezded szétszedni, elfogytak a csapágyak :D

ja tudom, nylván nem is ez volt a célom hogy kivülröl valaki mondja meg mi a baja, csak találgattam, hátha találkozott valaki hasonloval, vagy valami tipus hiba bármi. Már elkezdtem kiszedni a kocsiból. Úgy hogy jön a legó :D darabokra szedem aztán majd kiderül. azt néztem hogy az olajpumpa az ugyan olyan mint egy sima 1.8ason 2.0án van egy bontottam amiben 115ezer km van, lehet inkább azt teszem fel, mint egy után gyártottat. vagy inkább az után gyártott új?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy hallotatok-e olyan adalék anyagról ami pl egy kezdődő hajtókar csapácsgy hangot elhalgattat?! :S ugyan is tegnap vásároltam egy C20XE calibrát alkatrésznek a motor kell az astrámba belőle. elmentem megnéztem szép hangja volt nem füstöl stb tényleg jó vételnek tünt. elhoztam nem nyomtam neki jöttem egy ilyen 270km-t amúgy fogyasztása nagyon jó volt ilyen 7,5körül evett a pályán. haza értem pestre vele faterom kiprobálta meg lett hajtva de nem esze veszettül. 80at mentünk 2ben elkezdett valami szólni elöszö hidrotökére gyanakodtam biztos régi az olaj, mentem vele én is egyet. fel fel vilant az olajnyomáslámpa. egyböl megáltam,emelkedőnek felfelé illetve lefelé folyamatosan kigyuladt, egyböl gyujtás le, meg áltam töltöttem olajat el is mult a kigyuladás,(pedig a minimum szintet felett volt olaj alapból is)hátmire beértem a műhelybe vele már elég erős lett a hangja...Erre mesélte egy barátom hogy ő is járt így széphangja volt hazaért olajcsere valami trutyis olajfolyt ki belőle így utólag megnézve új olajal kopogott neki és akkor talált ilyen adalékot... nem tudom menyre lehetséges az ilyen... illetve nem érzem olyan meg gyözönek a motor erejét :D c20ne után alul iszonyat lomha ez normális?ilyen 2500nál odalépekneki pl 3.ban és nem nagyontörténik semmi meg torpan, majd vánszorog kicsit és olyan 3500tól kezd életre kelni. állitólag valami pilangó szelep, meg benzinnyomás tuningot csináltak rajta de ezt én betudtam a veddmeg ez erösebb a töbinél szövegnek....Na és az utolsó lényeges kérdés :D szakálmetál, főtengely felujítás menyire vállalható? oké egy 1.4-1.6 normálisan használtba elmegy végtelenségig. de egy iylen motorban?! várom a válaszokat köszönöm.

Normális, hogy nem húz 3500-ig. Az én motorom (XE) is ilyen volt. Én tettem bele egy EDS chipet, amitől 1e fordulattal lejjebb kezdett húzni, és fejjebb is erősebb maradt. Érdemes beletenni egy ilyet.

Ha kell bartellba odadom, cserébe calibra alkatrészekért. :D

Az XE motor gyárilag 8,5s tudott a calibrába, szóval olyan nagy gond nem lehet a motor erejével.

Nekem van egy felújított motorom papírosan (!), de egyenlőre nem eladó, mert még nem vagyok meggyőződve a tuningom tartosságáról. :icon1:

Motortisztító adalékban nem gondolkoztál? Esetleg az rendbe hozhatja a motort, ha az olaj elkoszolódása a gond.

Link to comment
Megosztás:

Normális, hogy nem húz 3500-ig. Az én motorom (XE) is ilyen volt. Én tettem bele egy EDS chipet, amitől 1e fordulattal lejjebb kezdett húzni, és fejjebb is erősebb maradt. Érdemes beletenni egy ilyet.

Ha kell bartellba odadom, cserébe calibra alkatrészekért. :D

Az XE motor gyárilag 8,5s tudott a calibrába, szóval olyan nagy gond nem lehet a motor erejével.

Nekem van egy felújított motorom papírosan (!), de egyenlőre nem eladó, mert még nem vagyok meggyőződve a tuningom tartosságáról. :icon1:

Motortisztító adalékban nem gondolkoztál? Esetleg az rendbe hozhatja a motort, ha az olaj elkoszolódása a gond.

Ja, szétt szedem. a motort darabokra, és mindent elmosok kap új csapágyakat szelepszár szimeringeket hidrotökéket stb. az a biztos ha minden meg van csinálva. Dugatyukhoz nem nyúlok, mivel szerintem nincsenek elkopva elég nagy volt a kompreszió benne meg nem eszi az olajat nem füstöl.

ez az EDS chip ez az amit szétt szedem a ecut és kicserélem a verzérlő egységét?! vagy ez olyan mint a normál chiptuning, nem ismerem csak azért kérdezem. hát calibra cuccokat olcson adom ha kell valami írj privbe, de most egynlőre a motor rendbe tételére kell a pénz, max ha úgy meg marad ez az és érdekel valami, meg dumálhatjuk.

Milyen tuningod van ami nem biztos hogy bírja?!

Link to comment
Megosztás:

Tény, hogy 200 körül járok haza, de 6.2-nél akkor se nagyon evett többet. Most ugyan 195-ös r15 ös gumik vannak fent, plusz b oszlopig plafonig volt pakolva (szószerint, alig bírtam rácsukni a csomagtérajtót) de azért a 10 liter akkor se normális. Főleg hogy itthon ugye már csak 130-al lehet menni.

Hát ez LOL! :D

Miért eszik 10-et? MIÉRT? :D

Link to comment
Megosztás:

10 litert eszik az se. Vadiúj bosch lambdaszonda van benne, (kap testet is, kimértem) megmértem a hőfokjeladót is, elvileg az is jó. (melegítésre változott az ellenállása, csak éppen nem tudtam mérni mikor hány fokos)

Mi lehet még a baja? Gyertyák, kábelek májusban lettek cserélve, mikor betettem a motort. Az aktívszénszűrőt tegnap lekötöttem, de a túlfogyasztás maradt.

Meleg motornál pöccre indul? Amúgy a c14nz 170-nél megeszi a 10-et... :S Akkor te már előrébb vagy :D

Link to comment
Megosztás:

Úgy, ahogy én 1.6-tal 210-et. :D

Lejtőn, 100kmh-s hátszéllel. :D Najó nem. :D

Na de most komolyan , mert az hogy csal az óra az egy dolog. Úgy én is kitolom 170-ig de az a valóságban is maximum csak 135 környéke. Kombi dobozzal ,pályán ,egy ember , nulla csomag és kb. 135 volt a teteje amit tudott az autó. De itt már kicsit ráz a kormány és brutális motorhangok vannak :D

Link to comment
Megosztás:

Na de most komolyan , mert az hogy csal az óra az egy dolog. Úgy én is kitolom 170-ig de az a valóságban is maximum csak 135 környéke. Kombi dobozzal ,pályán ,egy ember , nulla csomag és kb. 135 volt a teteje amit tudott az autó. De itt már kicsit ráz a kormány és brutális motorhangok vannak :D

170-nél 135? Érdekes. Nekem 150-es mutatóállásnál van GPS szerint 141kmh.

Link to comment
Megosztás:

:D akkor nagy baja nem lehet az autómnak :) ketten pár apró cuccal sík út gázzal ~140 benzinnel ~152 gps szerint.

Az órát egyébként pedig "egyszerű" kalibrálni szerintem, én már megtettem kétszer is! Órát ki műanyag első burkolatot le, csak fülek fogják, a mutató tartó pöcke ki. Majd a mutató lehúzása és feljebb lejjebb rátolni annak megfelelően, hogy többet vagy kevesebbet mutat. Mielőtt leveszi az ember én megpöcköltem hogy legalul álljon tehetetlenségéből adódóan, illetve miután levettem a közepet is, majd óvatosan rádugtam. Egy próbakör 60-al gps mellett 2-4 alkalom után sikerül eltalálni.

(Remélem azért érthető mit akarok :D)

Link to comment
Megosztás:

Ja, szétt szedem. a motort darabokra, és mindent elmosok kap új csapágyakat szelepszár szimeringeket hidrotökéket stb. az a biztos ha minden meg van csinálva. Dugatyukhoz nem nyúlok, mivel szerintem nincsenek elkopva elég nagy volt a kompreszió benne meg nem eszi az olajat nem füstöl.

ez az EDS chip ez az amit szétt szedem a ecut és kicserélem a verzérlő egységét?! vagy ez olyan mint a normál chiptuning, nem ismerem csak azért kérdezem. hát calibra cuccokat olcson adom ha kell valami írj privbe, de most egynlőre a motor rendbe tételére kell a pénz, max ha úgy meg marad ez az és érdekel valami, meg dumálhatjuk.

Milyen tuningod van ami nem biztos hogy bírja?!

A motortisztító adalék amire én gondolok, azt olajcsere elött kell a motorba önteni. Elvileg lehozza a trutyi nagy részét. Érdemes kipróbálni mielött szétszednéd a motort.

Az EDS chipet az ECU-ban levő gyárival kell cserélni. A korai XE-nél még beforrasztották a lábait. Én egy tv szerelővel forrasztattam ki, majd egy zárókupakkal rögzíttettem, hogy bármikor cserélni tudjam a továbbiakban..

A mostani fázisban kb. 200le körül számolok, de kaptam egy know-howt, amivel 220le fölé vihetem. És itt még gyári cuccokkal mozogna a motor (a vezérműtengelyen kívűl).

Link to comment
Megosztás:

:D akkor nagy baja nem lehet az autómnak :) ketten pár apró cuccal sík út gázzal ~140 benzinnel ~152 gps szerint.

Az órát egyébként pedig "egyszerű" kalibrálni szerintem, én már megtettem kétszer is! Órát ki műanyag első burkolatot le, csak fülek fogják, a mutató tartó pöcke ki. Majd a mutató lehúzása és feljebb lejjebb rátolni annak megfelelően, hogy többet vagy kevesebbet mutat. Mielőtt leveszi az ember én megpöcköltem hogy legalul álljon tehetetlenségéből adódóan, illetve miután levettem a közepet is, majd óvatosan rádugtam. Egy próbakör 60-al gps mellett 2-4 alkalom után sikerül eltalálni.

(Remélem azért érthető mit akarok :D)

áruld már el nekem hogy a csodába tudtad kivenni a mutatót, meg a pöckét? én nem birtam kivenni egyiket se, erösebben meg nem mertem feszegetni mert féltem hogy eltöröm. te mivel szedted ki?

Link to comment
Megosztás:

áruld már el nekem hogy a csodába tudtad kivenni a mutatót, meg a pöckét? én nem birtam kivenni egyiket se, erösebben meg nem mertem feszegetni mert féltem hogy eltöröm. te mivel szedted ki?

pöcökre rátekersz egy rongyot, és fogóval kihúzod. Azért kell betekerni, mert a festése könnyen sérül, és alatta réz van, ami remekül kivilágít a sérülésen. A mutató alá a számlapra szintén rongy, mert a számlap is sérül, aztán süteményes villa a mutató alá, és szépen le lehet mozgatni vele. ;)
Link to comment
Megosztás:

pöcökre rátekersz egy rongyot, és fogóval kihúzod. Azért kell betekerni, mert a festése könnyen sérül, és alatta réz van, ami remekül kivilágít a sérülésen. A mutató alá a számlapra szintén rongy, mert a számlap is sérül, aztán süteményes villa a mutató alá, és szépen le lehet mozgatni vele. ;)

Ámen ;) Ettől szebben magam sem írhattam volna le!

Kár hogy mielőtt én nekiveselkedtem nem kérdeztem, nekem így lett megsértve a festék rajta... De azóta lett cserélve óra ford. mérősre, és abból már szépen vettem ki :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Amúgy kinek mi a véleménye a c20xe-ről?! sokan azt mondták nekem kevésbé tartos mint pl egy c20ne és hogy csak a bajom lesz vele, eddig csak azt hallotam hogy szar nem jo konstrukcio hibás,sokat eszik. de valahogy nem akarom ezeket elhinni. fogyasztásal nemvolt baj amit eddig tudtam használni... vagy inkább abból adódik hogy több megy tönkre hogy ezeket igazán tapossák?! nem volt sosem 16szelepes opel motorom, 8szelepesek ismerem. ezért érdekelne olyanok vélemény akik találkoztak vagy mentek is mind a két fajta pl 2000es motorral.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.