wookie Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Így már megvan. Igen, az enyémben még semmi elektronika nincs a tankhoz, és az astra is az elsők közül való volt, amiből a motor jött. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Van egy bizonyos UFO alakú szelep, abba megy bele. De van olyan is, mint az enyémnél, hogy már ez a szelep elektromos és a DIS modul alatt van elhelyezve. Az UFO alakú szelep a tűzfalnál van a MAP és a kiegyenlítő közötti magasságban. Astrában. Kövesd végig a csöveket a szűrőtől és megtalálod. :) Enyémben egy megy le a jobbos lengőkarig kb. Egy hátra megy a benzincsövekkel együtt és a harmadik megy rá egy szelepre és onnan megy egy másik cső az injektorra. Gondolom SE-knél is hasonló megoldás van. Az egyik vékony cső a tankra megy rá az előre jön a szénszűrőre, a szénszűrőről egy másik megy erre a kerekre... Egy meg a szűrőről megy ki a levegőbe üres cső... nekem legalábbis így van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Így már megvan. Igen, az enyémben még semmi elektronika nincs a tankhoz, és az astra is az elsők közül való volt, amiből a motor jött. Írnék róla egy fényképes leírást, de utálom ha megkérdezésem nélkül máshol is publikálják. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Az egyik vékony cső a tankra megy rá az előre jön a szénszűrőre, a szénszűrőről egy másik megy erre a kerekre... Egy meg a szűrőről megy ki a levegőbe üres cső... nekem legalábbis így van. Nekem is, csak enyémben már nem ez a kerek szelep van, hanem elektronyos. :) Bár nálam nem a tankra megy rá közvetlen, ami a benzincsövekkel együtt megy hátra, hanem a betöltőcső alján lévő kis dobozkába és abból megy tovább a tank tetejére. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Én tavasszal ezt fogom vele tenni: http://www.opelforum...260#entry793586 A szűrő már megvan. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Én tavasszal ezt fogom vele tenni: http://www.opelforum...260#entry793586 A szűrő már megvan. :icon1: Fuuuuuuuuuuuuuuu! Az a hozzászólásom 2-vel lejjebb. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Én már nem is mertem írni semmit. :P :icon6: Szerk: ...de a következő oldalon levő sokkal jobb: "előre megfontolt hátsó szándékkal" :icon6: :icon6: :icon6: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Én tavasszal ezt fogom vele tenni: http://www.opelforum...260#entry793586 A szűrő már megvan. :icon1: Szűrőről van valami adatod? Lehet vennék én is Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marce Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Az mitől van, hogy nem akar pöccre indulni a kocsi? A motor jó állapotban van, kompresszió jó, akksi jó, önindító jó. A jelenség az, hogy ha egyből indítok, akkor 3-4másodperc tekerés alatt indul csak be. Persze ez nem sok, de mégis. :D Ellenben ha mondjuk rátekerek 1-2 másodpercet, szóval hogy párszor átforgassa a motort, és utána újra, akkor pöccre indul.(Például ha ilyenkor leállítom a motort, és újra, akkor is egyből indít, tehát olyan, mintha a benzinnek kéne egy kis idő, míg eljut a hengerig) Azt olvastam itt, hogy valami a tanknál van, hogy visszafolyik a benzin, valami szelepről volt szó. Hogy is van ez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Szűrőről van valami adatod? Lehet vennék én is Láng cikkszám: FI PS822 ez 387.-Ft vagy FI PS842 ez 274.-Ft ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Láng cikkszám: FI PS822 ez 387.-Ft vagy FI PS842 ez 274.-Ft ;) Köszönöm szépen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Láng cikkszám: FI PS822 ez 387.-Ft vagy FI PS842 ez 274.-Ft ;) Köszönöm szépen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csjanos46 Elküldve December18, 2012 Megoszt Elküldve December18, 2012 Legyetek szivesek segíteni abban hogy hol találok átmérö hatos furatu müanyag csőhöz fém "T" elágazót ,mert itt Győrben egy alkatrészboltban sem kapok ,csak műanyagot de az nem megbizható arra acélra amire kell nekem. Előre is köszi a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marce Elküldve December18, 2012 Megoszt Elküldve December18, 2012 X14NZ-ben mit kell lebontani, hogy ki tudjam cserélni a termosztátot? Egy folyamatábrára lenne konkrétan szükségem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve December18, 2012 Megoszt Elküldve December18, 2012 X14NZ-ben mit kell lebontani, hogy ki tudjam cserélni a termosztátot? Egy folyamatábrára lenne konkrétan szükségem. Ha igy kezdodik, vidd szerelohoz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omlastamas Elküldve December18, 2012 Megoszt Elküldve December18, 2012 A termosztát a hengerfejben van a vezérműszíjj burkolat alatt. Folyamatábra: Felnyitod a gépháztetőt :) 1. Leveszed a vezérműszíjj külső burkolatát 10-es Cro-Vával, 2. Jelre tekered a motort, jó esetben ugyanaz, mint a c14nz, a vezérműkerékben van 1 pötty, az kerüljön a burkolat ék alakú bemetszéséhez, a főtengelyjeled pedig: az ékszíjtárcsán lévő bemetszés, kerüljön a burkolat bütykéhez 3. Leveszed a vezérműkereket (17-es kulcs) 4. Elvileg le kell vegyed a feszítőgörgőt is (13-as kulcs) (a visszarakásnál: van a két nyelvén két furat, azt kell valami stifttel összefogatni, pl 60-as szög, vagy egy vékony csavarhúzó, és amikor már visszaraktad a szíjjat, akkor veszed ki 5. Így már hozzáférsz a burkolat belső csavarjaihoz, és ha kiszeded őket akkor jó esetben el tudod húzni a burkolatot annyira, hogy le tudd venni a vízcsonkot, ami alatt megtalálod a termosztátot... ha nem akkor le kell venni az ékszíjtárcsát is, és le kell bontani az egész műanyagot. Ja és nem árt ha fellazítod a generátort, és leveszed az ékszíjat, vagy lehet neked hosszbordásod van ? :o Összerakásnál jelekre nagyon figyelj, egyértelműek, de azér nem kéne elrontani :) Jó szórakozást! Ha valamit kifelejtettem, írjatok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omlastamas Elküldve December18, 2012 Megoszt Elküldve December18, 2012 Ha igy kezdodik, vidd szerelohoz... Én nem akartam ilyen gonosz lenni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marce Elküldve December18, 2012 Megoszt Elküldve December18, 2012 Ha igy kezdodik, vidd szerelohoz... Igazat megvallva egy ismerősömnek áll fent a probléma, neki közvetítettem a kérdését. És igen, mivel én sem tudtam, nem állnék neki egyedül. ;) A termosztát a hengerfejben van a vezérműszíjj burkolat alatt. Folyamatábra: Felnyitod a gépháztetőt :) ... Ha valamit kifelejtettem, írjatok! Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December18, 2012 Megoszt Elküldve December18, 2012 A termosztát a hengerfejben van a vezérműszíjj burkolat alatt. Folyamatábra: Felnyitod a gépháztetőt :) 1. Leveszed a vezérműszíjj külső burkolatát 10-es Cro-Vával, 2. Jelre tekered a motort, jó esetben ugyanaz, mint a c14nz, a vezérműkerékben van 1 pötty, az kerüljön a burkolat ék alakú bemetszéséhez, a főtengelyjeled pedig: az ékszíjtárcsán lévő bemetszés, kerüljön a burkolat bütykéhez 3. Leveszed a vezérműkereket (17-es kulcs) 4. Elvileg le kell vegyed a feszítőgörgőt is (13-as kulcs) (a visszarakásnál: van a két nyelvén két furat, azt kell valami stifttel összefogatni, pl 60-as szög, vagy egy vékony csavarhúzó, és amikor már visszaraktad a szíjjat, akkor veszed ki 5. Így már hozzáférsz a burkolat belső csavarjaihoz, és ha kiszeded őket akkor jó esetben el tudod húzni a burkolatot annyira, hogy le tudd venni a vízcsonkot, ami alatt megtalálod a termosztátot... ha nem akkor le kell venni az ékszíjtárcsát is, és le kell bontani az egész műanyagot. Ja és nem árt ha fellazítod a generátort, és leveszed az ékszíjat, vagy lehet neked hosszbordásod van ? :o Összerakásnál jelekre nagyon figyelj, egyértelműek, de azér nem kéne elrontani :) Jó szórakozást! Ha valamit kifelejtettem, írjatok! A feszítőgörgőt nem muszáj levenni, elég ha hátrahúzott (ellazított szíj) állapotban kiakasztod, van rajta furat, amin keresztül ez megoldható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve December19, 2012 Megoszt Elküldve December19, 2012 Hali: hát úgy néz ki így hogy be van állítva az olaj szint akkor is szívárog az olaj a szelepfedél tömítésnél. be viszem szervízbe ott gondolom elöször úgy is csak húznak rajta de nem 1 nagy ördöngösség azt kicserélni cskaa lehúzás ra klel itt is oda figyelni nem,?.:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve December19, 2012 Megoszt Elküldve December19, 2012 Hali: hát úgy néz ki így hogy be van állítva az olaj szint akkor is szívárog az olaj a szelepfedél tömítésnél. be viszem szervízbe ott gondolom elöször úgy is csak húznak rajta de nem 1 nagy ördöngösség azt kicserélni cskaa lehúzás ra klel itt is oda figyelni nem,?. :) Típus betegség, a szelepfedél vékony anyagból van így vetemedik, és 1-2 évente cserélni kell ha nem akarsz olajat látni. Nekem C14NZ motorom van, 4 éve lesz hogy nálam van de már a második tömítés is ereszt... Hiába a drágább vastag parafa tömítés és jó vastagon bekent ragasztó... Nem őrdöngős összeg, cserélni is könnyű pár csavar fogja csupán. Annyi hogy visszarakásnál középről spirál alakban kell meghúzni, mint a hengerfejet. (De lehet ennél nem számít egyébként, de ártani biztos nem árt ha így húzod meg!) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve December19, 2012 Megoszt Elküldve December19, 2012 Típus betegség, a szelepfedél vékony anyagból van így vetemedik, és 1-2 évente cserélni kell ha nem akarsz olajat látni. Nekem C14NZ motorom van, 4 éve lesz hogy nálam van de már a második tömítés is ereszt... Hiába a drágább vastag parafa tömítés és jó vastagon bekent ragasztó... Nem őrdöngős összeg, cserélni is könnyű pár csavar fogja csupán. Annyi hogy visszarakásnál középről spirál alakban kell meghúzni, mint a hengerfejet. (De lehet ennél nem számít egyébként, de ártani biztos nem árt ha így húzod meg!) Hali: hát ez nem rég lett cserélve 1-2hónapja mer henger fejezve lett a gép de elötte sem kellett évekig cserélni hála ez X14XE. köszi mosmár tudom akkor mire kell oda figyelni ha cserélem!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December20, 2012 Megoszt Elküldve December20, 2012 10 litert eszik az se. Vadiúj bosch lambdaszonda van benne, (kap testet is, kimértem) megmértem a hőfokjeladót is, elvileg az is jó. (melegítésre változott az ellenállása, csak éppen nem tudtam mérni mikor hány fokos) Mi lehet még a baja? Gyertyák, kábelek májusban lettek cserélve, mikor betettem a motort. Az aktívszénszűrőt tegnap lekötöttem, de a túlfogyasztás maradt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek Elküldve December20, 2012 Megoszt Elküldve December20, 2012 Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy hallotatok-e olyan adalék anyagról ami pl egy kezdődő hajtókar csapácsgy hangot elhalgattat?! :S ugyan is tegnap vásároltam egy C20XE calibrát alkatrésznek a motor kell az astrámba belőle. elmentem megnéztem szép hangja volt nem füstöl stb tényleg jó vételnek tünt. elhoztam nem nyomtam neki jöttem egy ilyen 270km-t amúgy fogyasztása nagyon jó volt ilyen 7,5körül evett a pályán. haza értem pestre vele faterom kiprobálta meg lett hajtva de nem esze veszettül. 80at mentünk 2ben elkezdett valami szólni elöszö hidrotökére gyanakodtam biztos régi az olaj, mentem vele én is egyet. fel fel vilant az olajnyomáslámpa. egyböl megáltam,emelkedőnek felfelé illetve lefelé folyamatosan kigyuladt, egyböl gyujtás le, meg áltam töltöttem olajat el is mult a kigyuladás,(pedig a minimum szintet felett volt olaj alapból is)hátmire beértem a műhelybe vele már elég erős lett a hangja...Erre mesélte egy barátom hogy ő is járt így széphangja volt hazaért olajcsere valami trutyis olajfolyt ki belőle így utólag megnézve új olajal kopogott neki és akkor talált ilyen adalékot... nem tudom menyre lehetséges az ilyen... illetve nem érzem olyan meg gyözönek a motor erejét :D c20ne után alul iszonyat lomha ez normális?ilyen 2500nál odalépekneki pl 3.ban és nem nagyontörténik semmi meg torpan, majd vánszorog kicsit és olyan 3500tól kezd életre kelni. állitólag valami pilangó szelep, meg benzinnyomás tuningot csináltak rajta de ezt én betudtam a veddmeg ez erösebb a töbinél szövegnek....Na és az utolsó lényeges kérdés :D szakálmetál, főtengely felujítás menyire vállalható? oké egy 1.4-1.6 normálisan használtba elmegy végtelenségig. de egy iylen motorban?! várom a válaszokat köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December20, 2012 Megoszt Elküldve December20, 2012 10 litert eszik az se. Vadiúj bosch lambdaszonda van benne, (kap testet is, kimértem) megmértem a hőfokjeladót is, elvileg az is jó. (melegítésre változott az ellenállása, csak éppen nem tudtam mérni mikor hány fokos) Mi lehet még a baja? Gyertyák, kábelek májusban lettek cserélve, mikor betettem a motort. Az aktívszénszűrőt tegnap lekötöttem, de a túlfogyasztás maradt. Nagyon nyomod neki? :evilgrin: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts