daykiller Elküldve December16, 2012 Megoszt Elküldve December16, 2012 Keresztkérdésem lenne a publikumhoz: Etanolos benzin miatt (66-33% arányban), három hengerezhet az autóm motorja ilyen bunkó hidegben? Ugyanis ez a státusz épp, hogy egy henger alapjáraton nem múkoggy, csak fordulaton. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December16, 2012 Megoszt Elküldve December16, 2012 Keresztkérdésem lenne a publikumhoz: Etanolos benzin miatt (66-33% arányban), három hengerezhet az autóm motorja ilyen bunkó hidegben? Ugyanis ez a státusz épp, hogy egy henger alapjáraton nem múkoggy, csak fordulaton. Lehet. Gyújtás rendben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December16, 2012 Megoszt Elküldve December16, 2012 Más a feszültség és a szikra intenzitása. Mondjuk ebben a kérdésben is mindenki másra esküszik, ha nincs érezhető különbség, akkor az egypólusú a legjobb (legolcsóbb) választás. Rotoros gyújtáshoz az is való általában. Nálam (C14SE) mindkét GM-es gyertyával volt torpanás bizonyos fordulaton és a négy pólusú Bosch FR78 majd FR91X lett a befutó. (nem török gyártmány) :icon1: A pólusszám növelés csak parasztvakítás. Esetleg hidegindításnál van jelentősége, de ha nincs normális szekunder fesz a trafóból, akkor bizony lehet 100 pólus, azt sem fogja megoldani a gyújtásproblémát. Elvileg a DIS esetén azért van két pólus, hogy a megnövekedett szikraképzés száma ne rövidítse a gyertya élettartamát, de a fene se tudja igazából mi volt a mérnökök érdeke. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Lehet. Gyújtás rendben? Új Bosch gyertyákkal is ezt csinálta, pipacsere is volt, bár azok felújítottak. Megpróbálunk egy DIS cserét még. Link to comment Megosztás: More sharing options...
frici12650 Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Új Bosch gyertyákkal is ezt csinálta, pipacsere is volt, bár azok felújítottak. Megpróbálunk egy DIS cserét még. Ha egy henger nem megy DIS gyújtás esetén,akkor az valószinü ,hogy nem DIS hiba.Ha a DIS hibás akkor két henger is leáll.De egy próbát megér,ha egy másikat teszt erejéig beraktok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Ha egy henger nem megy DIS gyújtás esetén,akkor az valószinü ,hogy nem DIS hiba.Ha a DIS hibás akkor két henger is leáll.De egy próbát megér,ha egy másikat teszt erejéig beraktok. Tisztában vagyok vele, de ahogy mondani szoktam: láttam már falon pókot! :D Minden lehetséges. Egyedül még veszteséget nem mértünk a hengerekben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Keresztkérdésem lenne a publikumhoz: Etanolos benzin miatt (66-33% arányban), három hengerezhet az autóm motorja ilyen bunkó hidegben? Ugyanis ez a státusz épp, hogy egy henger alapjáraton nem múkoggy, csak fordulaton. Melyik henger? Wd40,féktisztító,dezodor megfog szívósor tömítésre,esetleg fékvákuum csőre-csatlakozóra fújkod alapjáraton. Nekem szívsor tömítésnél 4-es hengernél falsot szívott azért nem ment alapjáraton az a henger. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Melyik henger? Wd40,féktisztító,dezodor megfog szívósor tömítésre,esetleg fékvákuum csőre-csatlakozóra fújkod alapjáraton. Nekem szívsor tömítésnél 4-es hengernél falsot szívott azért nem ment alapjáraton az a henger. Azt nem néztük, mert ugye még mindig nem kap elég benyát maga az injektorfej, de alapjáraton jár. Próbáltam a féktisztítóst, annyi megfigyelésem van, hogy a devander és a 4. henger közötti vákuumcsőből lecsatlakozó cső, ami a belső keringetőhöz megy, azon elég halovány a vákuum és a belső keringetés nem is működik, de a motor járásán hallani, ha lehúzom. A vákuumcsatlakozás nem mozog, fújtam oda, nem reagált rá a motor. Egyedül a tankszellőztetésért felelős elektromos szelepre reagál még, ha lehúzom a csövet, ami a betöltőcsőtől érkezik. Konkrétan finomabb lesz a járása. Ugye az aktívszénszűrő ki van iktatva, így közvetlenül a betöltőcső alatti kis dobozkán keresztül szívja a benzingőzt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Keresztkérdésem lenne a publikumhoz: Etanolos benzin miatt (66-33% arányban), három hengerezhet az autóm motorja ilyen bunkó hidegben? Ugyanis ez a státusz épp, hogy egy henger alapjáraton nem múkoggy, csak fordulaton. Nem lenne a legegyszerűbb próba ha tiszta benzint tankolnál, mintsem csere -bere az összes kisegítő szerelvény? Link to comment Megosztás: More sharing options...
jankovacs Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Sziasztok! Köszi mindenkinek, aki válaszolt és hozzászolt a felvetett kérdésemre. A szavaitokból úgy veszem ki, hogy nagyobb ccm, nagyobb lóerő, össztárcsafék mindenképp kell a hegyi autókázáshoz. De az még érdekelne, hogy miért ajánlatok inkább dízelt a hegyi utakhoz? Miért fogja jobban az autót? Szétnéztem a használtautók között, nem csak Opelek között és sok automatát is láttam. Automata váltó dízelnél és meredek utakon hogy muzsikál???:-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Sziasztok! Köszi mindenkinek, aki válaszolt és hozzászolt a felvetett kérdésemre. A szavaitokból úgy veszem ki, hogy nagyobb ccm, nagyobb lóerő, össztárcsafék mindenképp kell a hegyi autókázáshoz. De az még érdekelne, hogy miért ajánlatok inkább dízelt a hegyi utakhoz? Miért fogja jobban az autót? Szétnéztem a használtautók között, nem csak Opelek között és sok automatát is láttam. Automata váltó dízelnél és meredek utakon hogy muzsikál???:-) A dízelben kicsit nagyobb a "kompresszió", ezért nagyobb a motorféke is, illetve a dízel nyomatékból dolgozik, míg a benzinest üvöltetni kell emelkedőn, hogy tartsa a tempót. Automataváltósnál tudtommal nincsen motorfék, tehát emiatt nem javallott. Egyébként én nem sajnálnám a helyedben annyira a motort. Itt a bakonyban 3. és 4. sebességben szoktam lemenni, 3-4000-es motorfordulattal, mint motorfék. Semmi baja nem lesz tőle és üzemanyagot takarítok meg, mivel motorféknél ugye nincs üzemanyag befecskendezés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 A dízelben kicsit nagyobb a "kompresszió", ezért nagyobb a motorféke is, illetve a dízel nyomatékból dolgozik, míg a benzinest üvöltetni kell emelkedőn, hogy tartsa a tempót. Automataváltósnál tudtommal nincsen motorfék, tehát emiatt nem javallott. Egyébként én nem sajnálnám a helyedben annyira a motort. Itt a bakonyban 3. és 4. sebességben szoktam lemenni, 3-4000-es motorfordulattal, mint motorfék. Semmi baja nem lesz tőle és üzemanyagot takarítok meg, mivel motorféknél ugye nincs üzemanyag befecskendezés. Csak néha háromhengerezik. :lol: (Na jó, ez egy kicsit övön aluli volt, elismerem...) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Sziasztok! Köszi mindenkinek, aki válaszolt és hozzászolt a felvetett kérdésemre. A szavaitokból úgy veszem ki, hogy nagyobb ccm, nagyobb lóerő, össztárcsafék mindenképp kell a hegyi autókázáshoz. De az még érdekelne, hogy miért ajánlatok inkább dízelt a hegyi utakhoz? Miért fogja jobban az autót? Szétnéztem a használtautók között, nem csak Opelek között és sok automatát is láttam. Automata váltó dízelnél és meredek utakon hogy muzsikál???:-) Szia. Ahogy Day írta, az automata motorfékre nem használható. A dízel igen, de az automata nem. Tapasztalat. :D Bár elvileg ha D-ből áthúzod 2 be, akkor van némi motorfék, de az csak abból adódik, hogy nem vált fel 3.ba . Nem tesz jót a váltónak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Csak néha háromhengerezik. :lol: (Na jó, ez egy kicsit övön aluli volt, elismerem...) :D Bekaphatod. :D Nem a motorféktől ment gallyra a cucc, hja és megvan a hiba. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Legutóbb is ezt mondtad/írtad. ;) :icon6: Mindig úgy kell kihúzni belőled, mi volt vele? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Legutóbb is ezt mondtad/írtad. ;) :icon6: Mindig úgy kell kihúzni belőled, mi volt vele? :rolleyes: A szénpor hazavágta az AC-t. Megy egy ideig, aztán elkezd csökkenni a benzinnyomás aztán megáll. Kicsit várunk és újra jó. :D Ezért volt az, hogy némi motorfékezés után újra volt erő a motorban. Az üzemanyagtank belül totál fekete, ki kell mosni. :/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 A kevesebb olajjal csökken az olajnyomás így a szivárgás is. Remélhetőleg nem nyomta át a megnövekedett olajnyomás a szelepfedél tömítést. De majd úgyis meglátod. A legfontosabb, hogy a leengedj az olajból. Hali: ma le engedtem az olajból most 1-kicsivel van a min max fölött remélem jó lesz nem fogja már az olajat a szelepfedél tömítésnél engedni de majd holnap iderül ha engedi akkor csere!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 A pólusszám növelés csak parasztvakítás. Esetleg hidegindításnál van jelentősége, de ha nincs normális szekunder fesz a trafóból, akkor bizony lehet 100 pólus, azt sem fogja megoldani a gyújtásproblémát. Elvileg a DIS esetén azért van két pólus, hogy a megnövekedett szikraképzés száma ne rövidítse a gyertya élettartamát, de a fene se tudja igazából mi volt a mérnökök érdeke. :) Én örülnék legjobban ha az egypólusúval is ugyanúgy menne, de a zöld szörnyeteg nem tudja a fizikát. ;) :icon6: Így marad a Bosch 4 pólusú, az sem drágább mint a GM 2 pólusú. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 A szénpor hazavágta az AC-t. Megy egy ideig, aztán elkezd csökkenni a benzinnyomás aztán megáll. Kicsit várunk és újra jó. :D Ezért volt az, hogy némi motorfékezés után újra volt erő a motorban. Az üzemanyagtank belül totál fekete, ki kell mosni. :/ Ott loptad a szenet? Vannak még gőzmozdonyok a MÁV-nál? :P :devlish: Máskor a csomitartóba rakd :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Ott loptad a szenet? Vannak még gőzmozdonyok a MÁV-nál? :P :devlish: Máskor a csomitartóba rakd :D Nagyon viccesek vagytok. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Annyian írjátok itt ezt a széntartály széthullást, kezdek parázni, mert nekem még mindig a 22 éves gyári van, és sose nem volt még hozzányúlva. Mi van ha egyszerűen fogom azt lehúzom a 3.14csába, és a helyét meg levakolom hogy ne falsoljon a motor? Valamilyen úton módon össze van kötve a tankkal, befolyásol ez valamit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Annyian írjátok itt ezt a széntartály széthullást, kezdek parázni, mert nekem még mindig a 22 éves gyári van, és sose nem volt még hozzányúlva. Mi van ha egyszerűen fogom azt lehúzom a 3.14csába, és a helyét meg levakolom hogy ne falsoljon a motor? Valamilyen úton módon össze van kötve a tankkal, befolyásol ez valamit? Elvileg örökösnek kell lennie, mint a szegénységnek. Csak azt nem szereti, ha valaki a csőbe is tankol és kap belőle. Egyébként ki lehet iktatni. Lényeg az, hogy van egy leágazás, ami lelóg a motortérben és van másik kettő cső még mellette, ami szintén a szűrőbe megy. Abból az egyik megy a szelepre, a másik hátra a betöltőcsőhöz. A szelep és szűrő összeköttetést megszünteted és a másik csövet rádugod (amelyik hátulról jön) a szelepre és ennyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Milyen szelepről van szó? O_o Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Milyen szelepről van szó? O_o Tankszellozteto Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Milyen szelepről van szó? O_o Van egy bizonyos UFO alakú szelep, abba megy bele. De van olyan is, mint az enyémnél, hogy már ez a szelep elektromos és a DIS modul alatt van elhelyezve. Az UFO alakú szelep a tűzfalnál van a MAP és a kiegyenlítő közötti magasságban. Astrában. Kövesd végig a csöveket a szűrőtől és megtalálod. :) Enyémben egy megy le a jobbos lengőkarig kb. Egy hátra megy a benzincsövekkel együtt és a harmadik megy rá egy szelepre és onnan megy egy másik cső az injektorra. Gondolom SE-knél is hasonló megoldás van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts