Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Más a feszültség és a szikra intenzitása. Mondjuk ebben a kérdésben is mindenki másra esküszik, ha nincs érezhető különbség, akkor az egypólusú a legjobb (legolcsóbb) választás. Rotoros gyújtáshoz az is való általában. Nálam (C14SE) mindkét GM-es gyertyával volt torpanás bizonyos fordulaton és a négy pólusú Bosch FR78 majd FR91X lett a befutó. (nem török gyártmány) :icon1:

A pólusszám növelés csak parasztvakítás.

Esetleg hidegindításnál van jelentősége, de ha nincs normális szekunder fesz a trafóból, akkor bizony lehet 100 pólus, azt sem fogja megoldani a gyújtásproblémát.

Elvileg a DIS esetén azért van két pólus, hogy a megnövekedett szikraképzés száma ne rövidítse a gyertya élettartamát, de a fene se tudja igazából mi volt a mérnökök érdeke. :)

Link to comment
Megosztás:

Új Bosch gyertyákkal is ezt csinálta, pipacsere is volt, bár azok felújítottak. Megpróbálunk egy DIS cserét még.

Ha egy henger nem megy DIS gyújtás esetén,akkor az valószinü ,hogy nem DIS hiba.Ha a DIS hibás akkor két henger is leáll.De egy próbát megér,ha egy másikat teszt erejéig beraktok.
Link to comment
Megosztás:

Ha egy henger nem megy DIS gyújtás esetén,akkor az valószinü ,hogy nem DIS hiba.Ha a DIS hibás akkor két henger is leáll.De egy próbát megér,ha egy másikat teszt erejéig beraktok.

Tisztában vagyok vele, de ahogy mondani szoktam: láttam már falon pókot! :D Minden lehetséges. Egyedül még veszteséget nem mértünk a hengerekben.

Link to comment
Megosztás:

Keresztkérdésem lenne a publikumhoz:

Etanolos benzin miatt (66-33% arányban), három hengerezhet az autóm motorja ilyen bunkó hidegben? Ugyanis ez a státusz épp, hogy egy henger alapjáraton nem múkoggy, csak fordulaton.

Melyik henger?

Wd40,féktisztító,dezodor megfog szívósor tömítésre,esetleg fékvákuum csőre-csatlakozóra fújkod alapjáraton.

Nekem szívsor tömítésnél 4-es hengernél falsot szívott azért nem ment alapjáraton az a henger.

Link to comment
Megosztás:

Melyik henger?

Wd40,féktisztító,dezodor megfog szívósor tömítésre,esetleg fékvákuum csőre-csatlakozóra fújkod alapjáraton.

Nekem szívsor tömítésnél 4-es hengernél falsot szívott azért nem ment alapjáraton az a henger.

Azt nem néztük, mert ugye még mindig nem kap elég benyát maga az injektorfej, de alapjáraton jár.

Próbáltam a féktisztítóst, annyi megfigyelésem van, hogy a devander és a 4. henger közötti vákuumcsőből lecsatlakozó cső, ami a belső keringetőhöz megy, azon elég halovány a vákuum és a belső keringetés nem is működik, de a motor járásán hallani, ha lehúzom. A vákuumcsatlakozás nem mozog, fújtam oda, nem reagált rá a motor. Egyedül a tankszellőztetésért felelős elektromos szelepre reagál még, ha lehúzom a csövet, ami a betöltőcsőtől érkezik. Konkrétan finomabb lesz a járása. Ugye az aktívszénszűrő ki van iktatva, így közvetlenül a betöltőcső alatti kis dobozkán keresztül szívja a benzingőzt.

Link to comment
Megosztás:

Keresztkérdésem lenne a publikumhoz:

Etanolos benzin miatt (66-33% arányban), három hengerezhet az autóm motorja ilyen bunkó hidegben? Ugyanis ez a státusz épp, hogy egy henger alapjáraton nem múkoggy, csak fordulaton.

Nem lenne a legegyszerűbb próba ha tiszta benzint tankolnál, mintsem csere -bere az összes kisegítő szerelvény?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszi mindenkinek, aki válaszolt és hozzászolt a felvetett kérdésemre. A szavaitokból úgy veszem ki, hogy nagyobb ccm, nagyobb lóerő, össztárcsafék mindenképp kell a hegyi autókázáshoz. De az még érdekelne, hogy miért ajánlatok inkább dízelt a hegyi utakhoz? Miért fogja jobban az autót? Szétnéztem a használtautók között, nem csak Opelek között és sok automatát is láttam. Automata váltó dízelnél és meredek utakon hogy muzsikál???:-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszi mindenkinek, aki válaszolt és hozzászolt a felvetett kérdésemre. A szavaitokból úgy veszem ki, hogy nagyobb ccm, nagyobb lóerő, össztárcsafék mindenképp kell a hegyi autókázáshoz. De az még érdekelne, hogy miért ajánlatok inkább dízelt a hegyi utakhoz? Miért fogja jobban az autót? Szétnéztem a használtautók között, nem csak Opelek között és sok automatát is láttam. Automata váltó dízelnél és meredek utakon hogy muzsikál???:-)

A dízelben kicsit nagyobb a "kompresszió", ezért nagyobb a motorféke is, illetve a dízel nyomatékból dolgozik, míg a benzinest üvöltetni kell emelkedőn, hogy tartsa a tempót.

Automataváltósnál tudtommal nincsen motorfék, tehát emiatt nem javallott.

Egyébként én nem sajnálnám a helyedben annyira a motort. Itt a bakonyban 3. és 4. sebességben szoktam lemenni, 3-4000-es motorfordulattal, mint motorfék. Semmi baja nem lesz tőle és üzemanyagot takarítok meg, mivel motorféknél ugye nincs üzemanyag befecskendezés.

Link to comment
Megosztás:

A dízelben kicsit nagyobb a "kompresszió", ezért nagyobb a motorféke is, illetve a dízel nyomatékból dolgozik, míg a benzinest üvöltetni kell emelkedőn, hogy tartsa a tempót.

Automataváltósnál tudtommal nincsen motorfék, tehát emiatt nem javallott.

Egyébként én nem sajnálnám a helyedben annyira a motort. Itt a bakonyban 3. és 4. sebességben szoktam lemenni, 3-4000-es motorfordulattal, mint motorfék. Semmi baja nem lesz tőle és üzemanyagot takarítok meg, mivel motorféknél ugye nincs üzemanyag befecskendezés.

Csak néha háromhengerezik. :lol: (Na jó, ez egy kicsit övön aluli volt, elismerem...) :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszi mindenkinek, aki válaszolt és hozzászolt a felvetett kérdésemre. A szavaitokból úgy veszem ki, hogy nagyobb ccm, nagyobb lóerő, össztárcsafék mindenképp kell a hegyi autókázáshoz. De az még érdekelne, hogy miért ajánlatok inkább dízelt a hegyi utakhoz? Miért fogja jobban az autót? Szétnéztem a használtautók között, nem csak Opelek között és sok automatát is láttam. Automata váltó dízelnél és meredek utakon hogy muzsikál???:-)

Szia.

Ahogy Day írta, az automata motorfékre nem használható. A dízel igen, de az automata nem. Tapasztalat. :D

Bár elvileg ha D-ből áthúzod 2 be, akkor van némi motorfék, de az csak abból adódik, hogy nem vált fel 3.ba . Nem tesz jót a váltónak.

Link to comment
Megosztás:

Legutóbb is ezt mondtad/írtad. ;) :icon6:

Mindig úgy kell kihúzni belőled, mi volt vele? :rolleyes:

A szénpor hazavágta az AC-t. Megy egy ideig, aztán elkezd csökkenni a benzinnyomás aztán megáll. Kicsit várunk és újra jó. :D Ezért volt az, hogy némi motorfékezés után újra volt erő a motorban.

Az üzemanyagtank belül totál fekete, ki kell mosni. :/

Link to comment
Megosztás:

A kevesebb olajjal csökken az olajnyomás így a szivárgás is. Remélhetőleg nem nyomta át a megnövekedett olajnyomás a szelepfedél tömítést. De majd úgyis meglátod. A legfontosabb, hogy a leengedj az olajból.

Hali:

ma le engedtem az olajból most 1-kicsivel van a min max fölött remélem jó lesz nem fogja már az olajat a szelepfedél tömítésnél engedni de majd holnap iderül ha engedi akkor csere!!

Link to comment
Megosztás:

A pólusszám növelés csak parasztvakítás.

Esetleg hidegindításnál van jelentősége, de ha nincs normális szekunder fesz a trafóból, akkor bizony lehet 100 pólus, azt sem fogja megoldani a gyújtásproblémát.

Elvileg a DIS esetén azért van két pólus, hogy a megnövekedett szikraképzés száma ne rövidítse a gyertya élettartamát, de a fene se tudja igazából mi volt a mérnökök érdeke. :)

Én örülnék legjobban ha az egypólusúval is ugyanúgy menne, de a zöld szörnyeteg nem tudja a fizikát. ;) :icon6:

Így marad a Bosch 4 pólusú, az sem drágább mint a GM 2 pólusú.

Link to comment
Megosztás:

A szénpor hazavágta az AC-t. Megy egy ideig, aztán elkezd csökkenni a benzinnyomás aztán megáll. Kicsit várunk és újra jó. :D Ezért volt az, hogy némi motorfékezés után újra volt erő a motorban.

Az üzemanyagtank belül totál fekete, ki kell mosni. :/

Ott loptad a szenet? Vannak még gőzmozdonyok a MÁV-nál? :P :devlish: Máskor a csomitartóba rakd :D

Link to comment
Megosztás:

Annyian írjátok itt ezt a széntartály széthullást, kezdek parázni, mert nekem még mindig a 22 éves gyári van, és sose nem volt még hozzányúlva. Mi van ha egyszerűen fogom azt lehúzom a 3.14csába, és a helyét meg levakolom hogy ne falsoljon a motor?

Valamilyen úton módon össze van kötve a tankkal, befolyásol ez valamit?

Link to comment
Megosztás:

Annyian írjátok itt ezt a széntartály széthullást, kezdek parázni, mert nekem még mindig a 22 éves gyári van, és sose nem volt még hozzányúlva. Mi van ha egyszerűen fogom azt lehúzom a 3.14csába, és a helyét meg levakolom hogy ne falsoljon a motor?

Valamilyen úton módon össze van kötve a tankkal, befolyásol ez valamit?

Elvileg örökösnek kell lennie, mint a szegénységnek. Csak azt nem szereti, ha valaki a csőbe is tankol és kap belőle.

Egyébként ki lehet iktatni. Lényeg az, hogy van egy leágazás, ami lelóg a motortérben és van másik kettő cső még mellette, ami szintén a szűrőbe megy. Abból az egyik megy a szelepre, a másik hátra a betöltőcsőhöz. A szelep és szűrő összeköttetést megszünteted és a másik csövet rádugod (amelyik hátulról jön) a szelepre és ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Milyen szelepről van szó? O_o

Van egy bizonyos UFO alakú szelep, abba megy bele. De van olyan is, mint az enyémnél, hogy már ez a szelep elektromos és a DIS modul alatt van elhelyezve. Az UFO alakú szelep a tűzfalnál van a MAP és a kiegyenlítő közötti magasságban. Astrában. Kövesd végig a csöveket a szűrőtől és megtalálod. :) Enyémben egy megy le a jobbos lengőkarig kb. Egy hátra megy a benzincsövekkel együtt és a harmadik megy rá egy szelepre és onnan megy egy másik cső az injektorra. Gondolom SE-knél is hasonló megoldás van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.