Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

lehet teljesen hülye ötlet de c16se re nem lehet rakni kopogás szenzort ?

Ha magyarba tankolok vagy gázt vagy benzint azzal kevesebb km tudok el menni mikor pl.Ukrajnába tankolok

Nem oktánszám kérdése ez, hanem nyilván nagyobb az ukrán benzin fűtőértéke. Ugyanúgy mint az osztrák, olasz, vagy a német benziné.

Volt itt erről már szó sokszor.

Gyújtásra nem csak "durran egyet" a benzin, hanem az is számít, hogy mekkorát durran! :D

Link to comment
Megosztás:

Megvan a probléma. Aktívszénszűrő. A vákuumcsöve tele volt széndarabkákkal és az elektromos szelepe is, illetve a betöltőcsőhöz haladó cső is tele volt.

Viszont kiiktattam, de rángatott ugyanúgy. Tippem az, hogy a benzinbe is került a szénből és újra eltömítette a szűrőt. Előzőből is ocsmány fekete benya jött ki.

Tehát vagy cserélgetem a szűrőket, míg ki nem fogy, vagy leengedem a benzint. Csak éppenséggel 20 liter van benne. :unsure: Persze ilyenkor nem üres a tank. :)

J0hnny-nak köszönöm a segítségét! :)

Link to comment
Megosztás:

Megvan a probléma. Aktívszénszűrő. A vákuumcsöve tele volt széndarabkákkal és az elektromos szelepe is, illetve a betöltőcsőhöz haladó cső is tele volt.

Viszont kiiktattam, de rángatott ugyanúgy. Tippem az, hogy a benzinbe is került a szénből és újra eltömítette a szűrőt. Előzőből is ocsmány fekete benya jött ki.

Tehát vagy cserélgetem a szűrőket, míg ki nem fogy, vagy leengedem a benzint. Csak éppenséggel 20 liter van benne. :unsure: Persze ilyenkor nem üres a tank. :)

J0hnny-nak köszönöm a segítségét! :)

Ilyet már én is írtam le,persze h nem az volt a baj. :D

A benzinpumpán is van szűrő úgy kb 0.1mmes rostamérettel rendelkezik,de ami azon átmegy az fennakad a benzinszűrőn. Leszeded a benzinszűrőt kifolyatod,majd ha simán átfújsz rajta akkor egyértelmű, h nem ott a baj,szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Ilyet már én is írtam le,persze h nem az volt a baj. :D

A benzinpumpán is van szűrő úgy kb 0.1mmes rostamérettel rendelkezik,de ami azon átmegy az fennakad a benzinszűrőn. Leszeded a benzinszűrőt kifolyatod,majd ha simán átfújsz rajta akkor egyértelmű, h nem ott a baj,szerintem.

:D

Eléggé elfáradtam, majd holnap megnézem. A szellőztető ágat kitakarítottam amennyire tudtam.

Injektorházat szétszedtem és kitakarítottam csapágytisztítóval. :D Eredmény semmi, csak szép tiszta lett. :)

Harmadikban viszont fel tud gyorsulni tiltásig, aztán utána megy mint a meszes. Alacsonyabb fordulaton rángat és dobja a lámpát. Harmadikba és negyedikbe jöttem haza. :D

Link to comment
Megosztás:

Én 3 hete használom X16XEL motoros Astrám (1.6 Ecotech). A nagyszervíz alatt sok mindennel egyetemben a benzinszűrőt is cseréltem, és hát talán meg az eredeti volt fent :S. Ilyen trutyi jött ki belőle :S. Most a csere után MOL-os EVO benzint tankoltam bele (99-es oktánszám). Esetleg érdemes a későbbiekben is 98-ast, vagy 99-es benzint tölteni bele? Nem folyamatosan, annyi pénz a világon nincs, csak mondjuk minden 4. vagy 5. tankolásnál lehet pozitív hatása? (ártani csak nem árt :) )

Link to comment
Megosztás:

Én 3 hete használom X16XEL motoros Astrám (1.6 Ecotech). A nagyszervíz alatt sok mindennel egyetemben a benzinszűrőt is cseréltem, és hát talán meg az eredeti volt fent :S. Ilyen trutyi jött ki belőle :S. Most a csere után MOL-os EVO benzint tankoltam bele (99-es oktánszám). Esetleg érdemes a későbbiekben is 98-ast, vagy 99-es benzint tölteni bele? Nem folyamatosan, annyi pénz a világon nincs, csak mondjuk minden 4. vagy 5. tankolásnál lehet pozitív hatása? (ártani csak nem árt :) )

Még valami: A kocsin PIROS környezet matrica van. Jól sejtem, hogy KÉK kellene? :o

Rosszat nem csinálsz a nagyobb oktánszámú benzinnel, sőt.. jobban megy tőle az autó de mást nem igen befolyásol, tuning nem lesz :D

Elvileg kék matricát kellene kapnod igen.

Link to comment
Megosztás:

Én elsőre próbálnék betölteni egy adag injektor tisztítót a benzinbe.

Ja, igen, és természetesen a gyertya ellenőrzési rutin, akku feszültség ellenőrzés!

Az aksim jó,ma már kicseréltem a gyertyákat a kábeleket,a hőfokjeladót,és még mindig ugyan az van 3-4-be ha rá nyomom a gázt akkor kb 2 másodperc múlva reagál rá!

Azt is kipróbáltam ha pont van a luk,és benyomom a kuplungot,akkor azonnal felpörög a motor!

Valami ötlet?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok egy 1997-es 1.4 x14nz mortípus, injektornál van kettő darab műanyag cső az egyik a levegőszűrőhöz a másik pedig az injektor elejétől a hátuljára van vezetve,mit szolgál ez a két cső?Az utóbbi, egy műanyag pipával csatlakozik az injektorhoz ami eltörött,előre is köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok egy 1997-es 1.4 x14nz mortípus, injektornál van kettő darab műanyag cső az egyik a levegőszűrőhöz a másik pedig az injektor elejétől a hátuljára van vezetve,mit szolgál ez a két cső?Az utóbbi, egy műanyag pipával csatlakozik az injektorhoz ami eltörött,előre is köszi a segítséget.

A fekete fedélben van egy termokapcsoló, ami bizonyos hőmérséklet alatt kinyit, és a levegőszűrőhöz menő vákuumcsővel kinyit egy szelepet, ami a kipufogóleömlőnél levő terelőlemeztől meleg levegőt juttat a legszűrőházba. Az a pipa egyébként nekem is eltört, én egy darab diesel résolajcsővel helyettesítettem azt a csövet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok egy 1997-es 1.4 x14nz mortípus, injektornál van kettő darab műanyag cső az egyik a levegőszűrőhöz a másik pedig az injektor elejétől a hátuljára van vezetve,mit szolgál ez a két cső?Az utóbbi, egy műanyag pipával csatlakozik az injektorhoz ami eltörött,előre is köszi a segítséget.

Az injektor fedelében van egy kis termosztát,ahová becsatlakozik a pillangószelep alól egy cső a másik cső pedig a légszűrőház aljában vákuummal működtet egy csappantyút,ami működés közben csak a leömlő felöl enged meleg levegőt szívni. Ha felmelegszik a termosztát,akkor elzárja a vákkumot és a csappantyú a gép elöl fogja szívni a hideg levegőt. Ha a pipa törött az nem olyan jó,mert ott falsot szív a motor. Igazából ennek a rendszernek a működéséről ebben a topikban szereztem tudomást,szal csak kibővítettem a keresés funkciót.

Kinek mennyire trutymósodik az olajsapi belső része? 5km-re járok dolgozni,egy ilyen kör után mindig marad kis fehér trutymó rajta. A termosztátom teljesen jó 92fokos,a mostani időben éppen kinyit mire leállítom. Pedig van a géptető belső részén paplan is. Egy hónapos mobil 10w-40 van benne fagyálló is a helyén marad. Nagyobb kört megyek akkor eltűnik a sapkáról.

Valami tipp hogyan lehet csökkenteni a kappucsinósodást vagy néha hosszabb távon úgyis elpárolog ,meg elég ha 15ekm helyett 10ekm az olajcsere-periódus?

Link to comment
Megosztás:

X-es motorkódra évjárattól függetlenül jár a kék.

Így van! Igaz nekem is kellett kicsit vitatkoznom műszakin az ügyintéző nővel, de megkaptam az adatlapot a 95-ös X16XEL-re amivel aztán mehettem az ocsmányirodába a kék plakettért. Egyenlőre csak Budapesten vagy más nagyvárosban lehet jelentősége, hogy ne az elsők között kelljen letenni az autót szmogriadóban.

Link to comment
Megosztás:

Feladtam. Harmadik benzinszűrő van benne és még mindig rángat. Sőt, el sem indult. Mérgemben kikaptam az AC relét direktbe kötöttem és ezután beindult. Majd az átkötést kiszedtem, relé vissza és hazavitt. Tök olyan, mintha az AC nem tudna elég nyomást produkálni. Motorfékezek, mikor elkezd rángatózni és utána újra van erő a motorban.

Bejelentkeztem szerelőmhöz és elvileg csütörtökön kitakarítjuk a komplett üzemanyagrendszert.

Szerk: azt viszont megfigyeltem, hogy nem működik a belső keringetés zsalu. Vagy befagyott vagy ott van vákuum lyuk.

Utána néztem és a 0170 keverékképzési problémára utal. Vagy dús vagy szegény, amibe beletartozik az alacsony üzemanyag nyomás is. Elég tágan fogalmaz az OBD2-es leírás. Ritka esetben jelentkezik ez a kód lambdaszonda hiba esetén, de akkor kíséri egy 0173-as kód is.

Link to comment
Megosztás:

Kinek mennyire trutymósodik az olajsapi belső része? 5km-re járok dolgozni,egy ilyen kör után mindig marad kis fehér trutymó rajta. A termosztátom teljesen jó 92fokos,a mostani időben éppen kinyit mire leállítom. Pedig van a géptető belső részén paplan is. Egy hónapos mobil 10w-40 van benne fagyálló is a helyén marad. Nagyobb kört megyek akkor eltűnik a sapkáról.

Valami tipp hogyan lehet csökkenteni a kappucsinósodást vagy néha hosszabb távon úgyis elpárolog ,meg elég ha 15ekm helyett 10ekm az olajcsere-periódus?

Nekem 10 km a legrövidebb táv és nincs habosodás Metabond olajjal.

Szerintem egyértelműen a rövid táv okozza neked.

Aki ilyen régi gépet hajt és ad valamit magára meg az autójára, az 10 ezrenként cserél olajat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 10 km a legrövidebb táv és nincs habosodás Metabond olajjal.

Szerintem egyértelműen a rövid táv okozza neked.

Aki ilyen régi gépet hajt és ad valamit magára meg az autójára, az 10 ezrenként cserél olajat.

Ez nem olyan régi szerintem: 2000-es jobbkormányos,hátul törött G-astrából származó x16szr motor,57e mérföldet futott az astrában én egy hónapja rakattam át,új vezérléssel,fagyállóval,új gyertyákkal,szűrőkkel-mobil 10w-40 olajjal.

A gyári olajcsere-periódusa 15ekm,de amúgy sem várnék addig.

Nem lehet,hogy régebben szintetikus olaj volt benne és ugye csere után benne marad úgyis valamennyi és azzal habosodik a mobil 10w-40 félszintetikus? Bár hosszabb távon az kb. 20km már egyáltalán nincs kapucsínó.

Link to comment
Megosztás:

Ez nem olyan régi szerintem: 2000-es jobbkormányos,hátul törött G-astrából származó x16szr motor,57e mérföldet futott az astrában én egy hónapja rakattam át,új vezérléssel,fagyállóval,új gyertyákkal,szűrőkkel-mobil 10w-40 olajjal.

A gyári olajcsere-periódusa 15ekm,de amúgy sem várnék addig.

Nem lehet,hogy régebben szintetikus olaj volt benne és ugye csere után benne marad úgyis valamennyi és azzal habosodik a mobil 10w-40 félszintetikus? Bár hosszabb távon az kb. 20km már egyáltalán nincs kapucsínó.

Nekem abszolút nem produkálta egyik autó sem ezt, aztán pár hónapja elkezdtem az enyémmel napi 2x 2-3 km-eket mászkálni és meg is jelent a trutty. A másik is csinálja olyan 2x 5km-es használás után, de azért neki hetente 3 nap már rendes menés van, akkor szépen el is múlik. Szerintem se akarj vele kezdeni semmi csodát, hideg van, kevés menés van, ez van. Csereperiódust told le 10-re ennél a motornál már úgy tűnik kezdödött a "longlájfosítsunk mindent, mert úgy lehet eladni" örület :D
Link to comment
Megosztás:

Az a kérdésem,szerintetek mi lehet a baj?

Rendesen indul szép alapjárat,üresben rendesen felpörög az autó!

Ha elindulok vele,és rá nyomom a gázt fokozatosan akkor nem mindjárt reagál a gázadásra!

Kb 2-3,másodperc után kezdi felvenni a fordulatot!

Bármelyik sebességbe ,de a 3-4-5be veszem jobban észre!

Ha vissza teszem 3-ba és magasabb az alapjárat és nyomom a gáz akkor megy mint a meszes!

Azt is észre vettem mikor van a luk,és benyomom a kuplungot akkor azonnal felpörög a motor!

Kb 1-hete kezdte el.

Amit már kicseréltem benne:

Hőfokjeladó 2-szálas a szivó csonkba a generátor alat

A másik hőfokjeladót 1 sálas ami megy a műszercsoportba

Új gyertyák,új kábel elosztó fedél rotor

Úl benzinszürő+spuri

megnéztem az injektort nem volt koszos

És megnéztem a szivattyút az is tiszta!

Mit nézzek még meg,hogy ne legyen luk a gázpedálban?!?!?!

Ui:Opelastra 93-as 1,6 c16nz

Segitséget előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.