riki Elküldve December5, 2012 Megoszt Elküldve December5, 2012 Szekunder levegö kompresszor a becsületes neve. Hideg motornál belöle jön az a porszivó hang, kb 1-1,5 percig jár csak, levegöt nyom a kipufogóba hogy ne legyen a katalizátornak oxigénhiánya a dús keveréktöl. Köszönöm szépen a választ!:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December5, 2012 Megoszt Elküldve December5, 2012 Hibakeresés volt ma az Astrában. Lambdát kizárom, mert ugye hidegen úgyse figyeli, de ugyanúgy fullad. (Egyszer lehúztam a lambdát és a termosztát nyitásakor dobta ki a hibakódot a lambdára, hogy nem látja). Lehúztam a kétvezetékes jeladó csatiját, dobta a kódot és szerencsétlenkedett. Lehúztam a TPS csatit, azonnal vészprogram, megemelkedett a fordulatszám és check világított. Főtengelyjeladó csatijára sem reagált a mozgatásával és egyéb más csatira sem. Ha hirtelen adtam gázt a karral, akkor egy pillanatra behörgött a motor, tehát befulladt. Melegen nehezen indul (többet teker), illetve már az alapjárat sem jó túlzottan. Lehet csak az alapjárati léptetőmotor döglődik/szorul és emiatt nem tud időben reagálni, ha gázt adok alapjáraton, illetve gyorsításnál is kell idő neki, míg bezár. Erre tippelek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve December5, 2012 Megoszt Elküldve December5, 2012 Hibakeresés volt ma az Astrában. Lambdát kizárom, mert ugye hidegen úgyse figyeli, de ugyanúgy fullad. (Egyszer lehúztam a lambdát és a termosztát nyitásakor dobta ki a hibakódot a lambdára, hogy nem látja). Lehúztam a kétvezetékes jeladó csatiját, dobta a kódot és szerencsétlenkedett. Lehúztam a TPS csatit, azonnal vészprogram, megemelkedett a fordulatszám és check világított. Főtengelyjeladó csatijára sem reagált a mozgatásával és egyéb más csatira sem. Ha hirtelen adtam gázt a karral, akkor egy pillanatra behörgött a motor, tehát befulladt. Melegen nehezen indul (többet teker), illetve már az alapjárat sem jó túlzottan. Lehet csak az alapjárati léptetőmotor döglődik/szorul és emiatt nem tud időben reagálni, ha gázt adok alapjáraton, illetve gyorsításnál is kell idő neki, míg bezár. Erre tippelek. Injektorház fedelét levéve figyelted a porlasztás képét? Meg belelátni az alapjárati megkerülő csatornájába is, láthatod h gázadásra lezár-e. Gondolom vákuumcsövek megvoltak. Ha anyag jónak néz ki akkor gyújtás. DIS kocka szokott így szórakozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December5, 2012 Megoszt Elküldve December5, 2012 Injektorház fedelét levéve figyelted a porlasztás képét? Meg belelátni az alapjárati megkerülő csatornájába is, láthatod h gázadásra lezár-e. Gondolom vákuumcsövek megvoltak. Ha anyag jónak néz ki akkor gyújtás. DIS kocka szokott így szórakozni. Hja azt kifelejtettem, hogy eléggé ereszti a benzinkeveréket az injektorház. Alul és maga a műanyag körül is. Megnézem ezeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve December5, 2012 Megoszt Elküldve December5, 2012 Hja azt kifelejtettem, hogy eléggé ereszti a benzinkeveréket az injektorház. Alul és maga a műanyag körül is. Megnézem ezeket. Az injektorfej alatti tömítés simán lehet akkor rossz, vagy az injektor tömítései ha elkezdenek engedni akkor becsöpög, és pont úgy fulladozni fog ahogy mondod. Kapd le a fedelet aztán járasd és figyeld. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December5, 2012 Megoszt Elküldve December5, 2012 Az injektorfej alatti tömítés simán lehet akkor rossz, vagy az injektor tömítései ha elkezdenek engedni akkor becsöpög, és pont úgy fulladozni fog ahogy mondod. Kapd le a fedelet aztán járasd és figyeld. Megtörtént. Látszólag jó. Permetezte a pillangószelepet, nem hugyozta, gázadásra reagált az injektor is. Viszont az alapjárati megkerülő csatornánál nem láttam sok mindent, igaz, nem volt épp napsütés már. Gyertyacserét még megejtek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve December5, 2012 Megoszt Elküldve December5, 2012 Ja a gyertyákon lehet látszik,hogy sok vagy kevés az anyag. Akkor én DIS kockára tippelek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December6, 2012 Megoszt Elküldve December6, 2012 Ja a gyertyákon lehet látszik,hogy sok vagy kevés az anyag. Akkor én DIS kockára tippelek. Korom feketék, tehát sok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve December6, 2012 Megoszt Elküldve December6, 2012 Korom feketék, tehát sok. Akkor nagyjából két dologra szűkül a kör. Vagy motorhőfok jeladó vagy lambda. Bár lambda hibától vagy rögtön észreveszi,hogy a lambda ablakon kívül esik a feszültsége ilyenkor rögtön gyújt lámpát vagy csak kicsit lesz lustább a szonda,de ilyenkor lehúzva a lambdát pozitív változást kell tapasztalni. Vagy motorhőfok jeladó hibától nem fog lámpázni,elhisz neki mindent az ECU ha ilyenkor lehúzod a lambdát,akkor belefullad a benzinbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December7, 2012 Megoszt Elküldve December7, 2012 Akkor nagyjából két dologra szűkül a kör. Vagy motorhőfok jeladó vagy lambda. Bár lambda hibától vagy rögtön észreveszi,hogy a lambda ablakon kívül esik a feszültsége ilyenkor rögtön gyújt lámpát vagy csak kicsit lesz lustább a szonda,de ilyenkor lehúzva a lambdát pozitív változást kell tapasztalni. Vagy motorhőfok jeladó hibától nem fog lámpázni,elhisz neki mindent az ECU ha ilyenkor lehúzod a lambdát,akkor belefullad a benzinbe. Megint produkálta a hibát, ami miatt kicseréltem a benzinszűrőt. Haladok aztán berángat és check engine. Ismét 0170 a kód. Vagy eltömődött megint az új szűrő vagy az AC pumpával van baj. Megküldtem harmadikban padlózva és hagyta is magát tiltásig pörögni, csak az elején rángatózott be, aztán haladt szépen felfele a fordulat. A check-et meg úgy adta be, hogy emelkedőn mentem harmadikban és nem sajnáltam a gázpedált, ekkor rángatózott be. Úgyhogy átnézem az üzemanyag ellátást. AC, szűrője, esetleg relé, vagy az is lehet, hogy szétment az aktívszén szűrőm. Csak már sötét van. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December7, 2012 Megoszt Elküldve December7, 2012 Megint produkálta a hibát, ami miatt kicseréltem a benzinszűrőt. Haladok aztán berángat és check engine. Ismét 0170 a kód. Vagy eltömődött megint az új szűrő vagy az AC pumpával van baj. Megküldtem harmadikban padlózva és hagyta is magát tiltásig pörögni, csak az elején rángatózott be, aztán haladt szépen felfele a fordulat. A check-et meg úgy adta be, hogy emelkedőn mentem harmadikban és nem sajnáltam a gázpedált, ekkor rángatózott be. Úgyhogy átnézem az üzemanyag ellátást. AC, szűrője, esetleg relé, vagy az is lehet, hogy szétment az aktívszén szűrőm. Csak már sötét van. :) Részvétem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuszó Elküldve December8, 2012 Megoszt Elküldve December8, 2012 Az a kérdésem,szerintetek mi lehet a baj? Rendesen indul szép alapjárat,üresben rendesen felpörög az autó! Ha elindulok vele,és rá nyomom a gázt fokozatosan akkor nem mindjárt reagál a gázadásra! Kb 2-3,másodperc után kezdi felvenni a fordulatot! Bármelyik sebességbe ,de a 3-4-5be veszem jobban észre! Ha vissza teszem 3-ba és magasabb az alapjárat és nyomom a gáz akkor megy mint a meszes! Kb 1-hete kezdte el. Vissza raktam a sport légszűrőt,de azzal is ugyan az van! Gondoltam a pozíció szenzorra,meg az alapjárati motorra is,mert nyár végén ki tisztítottam azóta úgy érzem mintha kicsit ingadozna az alapjáratom,de a fordulatszám nem változik,sem rázkódik be a kaszni csak érzem kicsit akadozik,de minimálisan! Kb 2 hónapja cseréltem hőfokjeladót ,mert a régi nem mért pontosan! Mi lehet a gond? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December8, 2012 Megoszt Elküldve December8, 2012 Az a kérdésem,szerintetek mi lehet a baj? Rendesen indul szép alapjárat,üresben rendesen felpörög az autó! Ha elindulok vele,és rá nyomom a gázt fokozatosan akkor nem mindjárt reagál a gázadásra! Kb 2-3,másodperc után kezdi felvenni a fordulatot! Bármelyik sebességbe ,de a 3-4-5be veszem jobban észre! Ha vissza teszem 3-ba és magasabb az alapjárat és nyomom a gáz akkor megy mint a meszes! Kb 1-hete kezdte el. Vissza raktam a sport légszűrőt,de azzal is ugyan az van! Gondoltam a pozíció szenzorra,meg az alapjárati motorra is,mert nyár végén ki tisztítottam azóta úgy érzem mintha kicsit ingadozna az alapjáratom,de a fordulatszám nem változik,sem rázkódik be a kaszni csak érzem kicsit akadozik,de minimálisan! Kb 2 hónapja cseréltem hőfokjeladót ,mert a régi nem mért pontosan! Mi lehet a gond? Én elsőre próbálnék betölteni egy adag injektor tisztítót a benzinbe. Ja, igen, és természetesen a gyertya ellenőrzési rutin, akku feszültség ellenőrzés! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuszó Elküldve December8, 2012 Megoszt Elküldve December8, 2012 az lenne a kérdésem hogy megtudja valaki mondani a pontos nevét,ami a szívó csonkba van az alján a csatis érzékelő a 2-szálas?! És esetleg nincs valakinek képe róla milyen a belseje ami bent van?! hűttő folyadék jeladó,vagy levegő érzékelő? Köszönöm 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December8, 2012 Megoszt Elküldve December8, 2012 az lenne a kérdésem hogy megtudja valaki mondani a pontos nevét,ami a szívó csonkba van az alján a csatis érzékelő a 2-szálas?! És esetleg nincs valakinek képe róla milyen a belseje ami bent van?! hűttő folyadék jeladó,vagy levegő érzékelő? Köszönöm Kétvezetékes hőfok jeladó, innen tudja a motorvezérlő , hogy milyen meleg a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December8, 2012 Megoszt Elküldve December8, 2012 Rángatózó motorral lementem tankolni az Agiphoz és nem rángatózva mentem haverhoz. Shell benzin volt benne, arra öntöttem rá Agipot és elmúlt. Bár van egy olyan teóriám is, hogy megszokta a 100-as benzint majd kapott f*s 95-öst és ez nem tetszett neki. Bár agipnál is 95-öst toltam rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve December9, 2012 Megoszt Elküldve December9, 2012 Rángatózó motorral lementem tankolni az Agiphoz és nem rángatózva mentem haverhoz. Shell benzin volt benne, arra öntöttem rá Agipot és elmúlt. Bár van egy olyan teóriám is, hogy megszokta a 100-as benzint majd kapott f*s 95-öst és ez nem tetszett neki. Bár agipnál is 95-öst toltam rá. Azt simán el tudom képzelni, hogy a naftaváltást nem szerette. A Zafira anno sok-sok etanolos járás után amikor megkapta az elsö tiszta benzines teletankolást 2 napig úgy remegett, meg szenvedett mint egy drogos az elvonón. Rángatott, fuldoklott, alapjárat dobált, nagyon nem találta magát :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December9, 2012 Megoszt Elküldve December9, 2012 Azt simán el tudom képzelni, hogy a naftaváltást nem szerette. A Zafira anno sok-sok etanolos járás után amikor megkapta az elsö tiszta benzines teletankolást 2 napig úgy remegett, meg szenvedett mint egy drogos az elvonón. Rángatott, fuldoklott, alapjárat dobált, nagyon nem találta magát :D Hát szerintem ennek nincs sok értelme...összevissza járok mindenféle benzinnel, etanollal keverve vagy tisztán, azt eszi amit kap, és semmi gondja. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December9, 2012 Megoszt Elküldve December9, 2012 Hát szerintem ennek nincs sok értelme...összevissza járok mindenféle benzinnel, etanollal keverve vagy tisztán, azt eszi amit kap, és semmi gondja. :D Jó, de a Tiedé kicsit más technika. :) Te beállítod 95-re a benzint és kész. :D Ezek meg már kopogásszenzorosak. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December9, 2012 Megoszt Elküldve December9, 2012 Jó, de a Tiedé kicsit más technika. :) Te beállítod 95-re a benzint és kész. :D Ezek meg már kopogásszenzorosak. :) Úgy látszik ezért nincs nekem se problémám a benzinnel. Ha meg kopogás szenzoros, akkor miért nem "szenzoroz"? Hisz éppen arra találták ki! Én inkább valami másra tippelek, pl vizezett benzinre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December9, 2012 Megoszt Elküldve December9, 2012 A biblia szerint is, ami szenzoros annak kell némi idő mire megszokja az adott üzemanyagot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December9, 2012 Megoszt Elküldve December9, 2012 A biblia szerint is, ami szenzoros annak kell némi idő mire megszokja az adott üzemanyagot. Ami nem szenzoros ott is szokni kel, ha leállok a szeszről nálam is megérzi a változást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve December9, 2012 Megoszt Elküldve December9, 2012 Úgy látszik ezért nincs nekem se problémám a benzinnel. Ha meg kopogás szenzoros, akkor miért nem "szenzoroz"? Hisz éppen arra találták ki! Én inkább valami másra tippelek, pl vizezett benzinre. A c20NE nem kényes benzinre : )))) eléggé jól kitalált moci, nem véletlen volt év motorja :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve December9, 2012 Megoszt Elküldve December9, 2012 Rángatózó motorral lementem tankolni az Agiphoz és nem rángatózva mentem haverhoz. Shell benzin volt benne, arra öntöttem rá Agipot és elmúlt. Bár van egy olyan teóriám is, hogy megszokta a 100-as benzint majd kapott f*s 95-öst és ez nem tetszett neki. Bár agipnál is 95-öst toltam rá. Nem lehet, hogy az üzemanyag szint ami befolyásolja a dolgot és nem a benzin minősége, milyensége? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December9, 2012 Megoszt Elküldve December9, 2012 Nem lehet, hogy az üzemanyag szint ami befolyásolja a dolgot és nem a benzin minősége, milyensége? Erre is gondoltam. Ugye Zotya is kínlódott ilyesmivel majd egy évig, mire kiderült, hogy a visszavezető cső volt leakadva a szintjelzőről. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts