Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

^^ és az XE az gyári lesz... Amivel nyugodt szívvel el lehet indulni bárhova.

A motor se fogja bírni, úgy elcsöppennek a gyári dugók és a gyűrűk a forró levegős nagy nyomástól, hogy öröm lesz nézni

Ez már kivitelezés kérdése, meg LEHET csinálni úgy is, hogy nem ugrik szét, meg nem olvad el, csak ezerszer nagyobb meló és több pénz, mint egy XE-t beletolni. Viszont egy gyári blokkot bárki bele tud tolni az elejébe, ha különlegeset akar, és az építést szereti, akkor az nem alternatíva, hogy egy gyáriból csinál egy másik gyárit. Ha nem összesz.rják, hanem olyan ember építi aki tudja mit csinál,

is. ;)
Link to comment
Megosztás:

Ez már kivitelezés kérdése, meg LEHET csinálni úgy is, hogy nem ugrik szét, meg nem olvad el, csak ezerszer nagyobb meló és több pénz, mint egy XE-t beletolni. Viszont egy gyári blokkot bárki bele tud tolni az elejébe, ha különlegeset akar, és az építést szereti, akkor az nem alternatíva, hogy egy gyáriból csinál egy másik gyárit. Ha nem összesz.rják, hanem olyan ember építi aki tudja mit csinál,

is. ;)

Nem fognak elcsöpeni kap a dugó tető oil spricnit !

Kadet sport váltót gondoltam !

De ez még csak a fejembe van ha bár az ebayn már licitáltam egy g40 töltőre!

A váltókat meg nm most számolgatom meg hogy kb menyi pacis lesz a moci nem akarok nagy töltés max 0.4 egy 20-30 pacit csak!

És nem az lényeg számomra hogy xe meg mi hanem az hogy meg tudom építeni vagy sem egy turbós motort már csináltam igaz hosszas szakmai utána nézéssel stb.

Nem sufni tuningot akarok láttam már profi műhely által készített motort szétrobani !!!

Nem ezen múlik van mögöttem 23 év gyakorlat na nem kompreszoros motor építésben babetával kezdtem mondjuk azt is feltunigoltam 12 éves voltam!

És kb én ezt ki hozom max 80000 ft ból na én most offolok ha meg lessz a g40 akkor onolok !

Link to comment
Megosztás:

A hideg nem szól bele, a de a HF-et síkolni kell és normálisan nyomatékkel lehúzni a megfelelő sorrendben. Én nem keverném az 1.4-et az 1.6-al de ez magánvélemény.

köszi a választ van nyomaték kulcsom tudom a lehuzási sorrendet köszi csak nem voltam benne biztos hogy jó e neki a hideg

Link to comment
Megosztás:

Autóval szemben állva, bal oldalt a hűtő oldalába van beletekerve. Alulról közelebb van, inkább onnan érdemes neki menni. Fölülről nehezebb elérni. Egy csatlakozó van rajta, azt lehúzod, és (ha jól emlékszem 23-24 körüli) villáskulccsal ki is tudod tekerni.

Végre sikerült a művelet :) A legnagyobb gond az volt, hogy 29-es kulcs kellett a hőgombához, amilyet sehol sem találtam, végül egy francia kulccsal oldottam meg. Nem volt túlzottan beszorítva, könnyen kijött. Leeresztés után viszont nagyon nehéz volt bemelegíteni Gizit, nagyon fújt a szél, a tető is nyitva volt, de csak sikerült miután lecsuktam és 2000 körül túráztattam. Összesen 4 liter ment bele, most már nyugodt vagyok, tudom mi van benne és hogy mikor raktam bele :)

Link to comment
Megosztás:

Ezt kívülről a jóisten se mondja meg neked... Le kell venni a fejet, és megnézni. Ha a tömítés szét van hullva, akkor lehet hogy szerencséd van, de a fejet akkor is meg kéne nézetni nyomáspróbán. Ott megmondják hogy egy tömítéscsere segíteni fog -e.

Levettem a hengerfejet.

Hát igazából a vízkörnél a tömítés rendesen be volt oxidálódva. Csavarhúzóval lett kiböködve. Amúgy sok helyen olyan volt, mintha rá lenne égve a blokkra.

Link to comment
Megosztás:

Figy ez lutri !

Lehet ha raksz rá egy uj hengerfejtömitést csak jó lessz nem lessz semmi gond!

Én már levettem pár hengerfejet de csak ladánál nem sikoltottam meg nem cseréltem hengerfejcsavarokat!

egyetlen egyszer nem cseréltem ki ahengerfej csavart egy volvon 2 hétig birta!

Ugy hogy nyomáspróba sikolas az kb max 5000ft hengerfej csavar aszem 6000 ft

Link to comment
Megosztás:

A bibi az hogy nem a bemeneti nyílás alakja más hanem a nyíláson (nagy Lyuk)-on belül van egy SZÜKÍTETT icike picike lyukacska, amin beszívódik a szűrcsögő szivárgó benzinecskécske!Na ez az ami befolyásolhat valamit...

Nem vagyok egy vízvezeték szerelő, de laikusként annyit tudok hogy ha egy x keresztmetszetet megfelezünk akkor "félixen" :) keresztül lassabban és kevesebb izébigyó megy kersztül! NEM????

Na most már tényleg áthozom ide a választ.

Nem hinném, hogy befolyásol a lyukméret, mert valószínűnek tartom, hogy ki van az számolva rendesen. A nyomásnak és az átfolyó mennyiségnek meg kell lenni akkor is.

De ha ez most annyira zavar, akkor vegyél másikat és próbáld ki azzal is. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem volna hozzátok, hogy mi az az alkatrész, ami a kocsi bal elejében van, a ködlámpa mögött? Valami motorszerűség... Egy cső megy bele a motor elején, fenn, középen lévő fényes kis termosztát szerűségből? Foggalmam sincsen, hogy mi az az alkatrész, de a ködlámpa alig akart elférni tőle. Köszi a válaszokat! :) Az autó egy 1.4-es Opel Astra F X14XE motorral.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem volna hozzátok, hogy mi az az alkatrész, ami a kocsi bal elejében van, a ködlámpa mögött? Valami motorszerűség... Egy cső megy bele a motor elején, fenn, középen lévő fényes kis termosztát szerűségből? Foggalmam sincsen, hogy mi az az alkatrész, de a ködlámpa alig akart elférni tőle. Köszi a válaszokat! :) Az autó egy 1.4-es Opel Astra F X14XE motorral.

Szekunder levegö kompresszor a becsületes neve. Hideg motornál belöle jön az a porszivó hang, kb 1-1,5 percig jár csak, levegöt nyom a kipufogóba hogy ne legyen a katalizátornak oxigénhiánya a dús keveréktöl.

Link to comment
Megosztás:

Nos. Újra problémás a kocsim motorja. Elindulásnál torpan, aztán váltásnál nincs torpanás, csak 3000rpm-ig alig gyorsul, ezután meglódul és halad. Gázadásnál mintha erős fékezőhatást éreznék vagy ilyesmi. Alapjárat sima, egyenletes. Mintha keverékképzési problémája lenne. Ötlet? Lambda még jó hellyel-közzel. Múltkor sírt, mikor eltömődött a benzinszűrő és dobta is rá egyből a hibakódot. :D Tehát az még elvileg jól működik.

Link to comment
Megosztás:

Nos. Újra problémás a kocsim motorja. Elindulásnál torpan, aztán váltásnál nincs torpanás, csak 3000rpm-ig alig gyorsul, ezután meglódul és halad. Gázadásnál mintha erős fékezőhatást éreznék vagy ilyesmi. Alapjárat sima, egyenletes. Mintha keverékképzési problémája lenne. Ötlet? Lambda még jó hellyel-közzel. Múltkor sírt, mikor eltömődött a benzinszűrő és dobta is rá egyből a hibakódot. :D Tehát az még elvileg jól működik.

Elhalt lambdával most az enyém is hasonló. Mondjuk ez nem torpan, csak simán zabál, és 3000alatt semmi, fölötte meg meglódul. Olyan mint egy bazi nagy turbólyuk.

Én azért megnézetném azt a szondát egy oszcilloszkópon.

Link to comment
Megosztás:

Elhalt lambdával most az enyém is hasonló. Mondjuk ez nem torpan, csak simán zabál, és 3000alatt semmi, fölötte meg meglódul. Olyan mint egy bazi nagy turbólyuk.

Én azért megnézetném azt a szondát egy oszcilloszkópon.

Ha tudok, kérek kölcsön próbára. Oszcin nem tudom megnézni, hiába van. 230-as. Csillaggarázsban meg nincs 230V. Bár közvill lámpák... :D Tolok majd bele etanolt, hátha. Az az érdekes, hogy a lambda egyből jelezte a problémát, mikor eltömődött a benzinszűrő és szegény lett a keverék. Mondjuk ez elég drasztikus változás lehetett, mert 120-szal haladtam, majdnem 3000-es fordulaton.

Link to comment
Megosztás:

C14NZ és X14NZ között mi a különbség? Sokan mondják, hogy az X már EGR szelepes, viszont szintén ennyien, hogy egyikben sincs EGR szelep.

Gyakorlatilag semmi. Műanyag a szelepfedél, alumínium az olajteknő. A C-s is hozza az X-es környezetvédelmi értékeit tehát simán elmenne a C-s euro2-es motornak, csak ugye a hivatalos megadás szerint nem euro2-es ezért nem vizsgáztatható kék plakettel.

96-tól kötelező az Euro2.

EGR nincs benne! 1.6-tól van EGR. C16NZ-ben még vákuumos, X16SZ/R-ben már elektromos.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.