hetyke Elküldve November26, 2012 Megoszt Elküldve November26, 2012 Sziasztok Carkársak,abban kérném a segítségeteket hogy van egy 94-es astra f 1,6i 16v X16Xel kódú Ecotec paripám,és ilyen jelenséget produkál.Be indítás után kb 1-2 percig szépen jár igaz kicsit füstöl már a szelepszár szimmering hibája miatt,na de a lényeg hogy pár perc után ha megyek vele egyszer csak ki hagy a 2-ik henger,le húztam a gyújtókábelt róla és minimális változás mutatkozik a járásán-tehát nem megy rendesen!!Gyertyák cserélve lettek eredetire-sőt már hengerenként is cseréltem őket gondolván hátha mégsem jó.De állandóan a 2 hengernél csinálja ,Gyújtókábel is komplett cserélve lett hogy tán attól csinálja,de annál sem volt változás.Ha le állítom és újra indítom 3 henger megy ismét,ha kb 1-2 percet várok ismét megy mind a 4 henger egy darabig.Motor diagnosztika egyetlen egyszer sem világított még,már kompressziót is mértünk és mind a 4db hengernél egyformán 13,5-et mutatott ami szerintem 250.000km útán el fogatható szerintem,bár csak sejtem!!Szerintetek mi lehet akkor vele,vagy hol álljak neki-mit cseréljek?Válaszotokat előre is köszönöm. Esetleg nem szorulhat az egyik szeleped a 2-esben?? Ha az lassabban zár vissza, akkor okozhat ilyesmit. Vagy mondjuk injektor szorul ahogy melegszik?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelkagl Elküldve November26, 2012 Megoszt Elküldve November26, 2012 Esetleg nem szorulhat az egyik szeleped a 2-esben?? Ha az lassabban zár vissza, akkor okozhat ilyesmit. Vagy mondjuk injektor szorul ahogy melegszik?? Hát meg mondom őszintén,sejtelmem sincs ;)de ha a szelep a ludas akkor nem jelentkezne az balul a kompresszión?Az ijektor meg hogy tud szorulni???Próbáljam át cserélni valamelyik másik hengerel talán??Már gőzöm sincs hol nyúljak hozzá,szervizben meg szerintem igen borsos áron néznék át ha egyáltalán rá jönnének,volt már rá példa hogy sötétben tapogatóztak és pár Deák Ferivel könnyebbé tettek elvileg a semmiért :))))Azért is próbálok előbb itt segítséget kérni,na meg itt ugye jó pár veterán-profi is van ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November26, 2012 Megoszt Elküldve November26, 2012 Hát meg mondom őszintén,sejtelmem sincs ;)de ha a szelep a ludas akkor nem jelentkezne az balul a kompresszión?Az ijektor meg hogy tud szorulni???Próbáljam át cserélni valamelyik másik hengerel talán??Már gőzöm sincs hol nyúljak hozzá,szervizben meg szerintem igen borsos áron néznék át ha egyáltalán rá jönnének,volt már rá példa hogy sötétben tapogatóztak és pár Deák Ferivel könnyebbé tettek elvileg a semmiért :))))Azért is próbálok előbb itt segítséget kérni,na meg itt ugye jó pár veterán-profi is van ;) Meg kéne próbálni megcserélni 2 injektort. Ha viszi magával a hibát az, amelyik most a 2-esben van, akkor egyértelműen az a hiba oka. Gyújtásra nem gyanakodnék, mert a DIS modul párosával adja a szikrát, tehát akkor 2 henger vacakolna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelkagl Elküldve November26, 2012 Megoszt Elküldve November26, 2012 Meg kéne próbálni megcserélni 2 injektort. Ha viszi magával a hibát az, amelyik most a 2-esben van, akkor egyértelműen az a hiba oka. Gyújtásra nem gyanakodnék, mert a DIS modul párosával adja a szikrát, tehát akkor 2 henger vacakolna. Holnap akkor csere bere lesz,és írom hogy mi a szitu,de előre is köszi.1 olyan injekor különben bontottan vagy újonnan mit kóstál majd szerinted ha az a ludas Lambda szonda akkor tutira ki zárva igaz?Meg a szelep is ha jó a kompresszió is,tényleg annál jó a 13,5 bar? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve November26, 2012 Megoszt Elküldve November26, 2012 Közben beleolvastam az egr ledugózós topicba (mert rájöttem hogy olyan is van :D ) ott azt írta valaki hogy a 96 utániak reklamálnak érte, mert ott a map szenzorral figyeli a nyomást is, a konkrét motor azonban 94-es még. Lehet ez a butábbik? Esetleg van e olyan motor ami központi befecsis, és dis gyújtásos, de elektromos egr nélküli? Mert akkor keresnék bele egy olyan motorvezérlőt. Nem fog reklamálni. Több éve így hajtom egyszer sem lámpázott 94-es x16sz vezérlő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve November26, 2012 Megoszt Elküldve November26, 2012 Hát meg mondom őszintén,sejtelmem sincs ;)de ha a szelep a ludas akkor nem jelentkezne az balul a kompresszión?Az ijektor meg hogy tud szorulni???Próbáljam át cserélni valamelyik másik hengerel talán??Már gőzöm sincs hol nyúljak hozzá,szervizben meg szerintem igen borsos áron néznék át ha egyáltalán rá jönnének,volt már rá példa hogy sötétben tapogatóztak és pár Deák Ferivel könnyebbé tettek elvileg a semmiért :))))Azért is próbálok előbb itt segítséget kérni,na meg itt ugye jó pár veterán-profi is van ;) Nem feltétlen jelentkezik kompresszió esésben... Csupán fáziskésést okoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelkagl Elküldve November27, 2012 Megoszt Elküldve November27, 2012 Nem feltétlen jelentkezik kompresszió esésben... Csupán fáziskésést okoz. Aha értem. ;)Hát majd ma kiderül ,ha nem az injektor lesz a ludas akkor a szelep ahogy írod is.A teendő mi lesz akkor hengerfej le,vagy csak hidrotőkét kell cserélni benne?De lehet mindenképp le veszem akkor már a hengerfejet legalább a szelepszár szimmeringeket is ki cserélem,mert elégé megviselt már.:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve November27, 2012 Megoszt Elküldve November27, 2012 Szép napot! 44 ,13, hibakód C16SE ! Vágjam kukába a lambdát ? Milyet vegyek he kell ? Hidegen jol jár a moci melegen be dadogosodik meg nem mindig ejti vissza az alpjáratott ez mind lehet lambda ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November27, 2012 Megoszt Elküldve November27, 2012 Szép napot! 44 ,13, hibakód C16SE ! Vágjam kukába a lambdát ? Milyet vegyek he kell ? Hidegen jol jár a moci melegen be dadogosodik meg nem mindig ejti vissza az alpjáratott ez mind lehet lambda ? A szonda az egyik amiböl csak gyari javasolt GM-zacsis vagy Bosch....lehet a szonda hiba a dadogäs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bzoley Elküldve November28, 2012 Megoszt Elküldve November28, 2012 Sziasztok! Újra zaklatnálak titeket a problémámmal, mert még mindig nem sikerült megoldani, hátha ismerős lenne a jelenség valakinek. Az autó elég nehézkesen indul. Egy darabig semmi, aztánnagy nehezen elkezdi összeszedni magát. Utána már szépen jár, megy. 5-10 perc állás általában még nem jelent gondot, de nem olyan, mint nyáron volt. Az itt korábban ajánlottakat végignéézegettük, ellenőrizgettük, cserélgettük. Mintha minden jó lenne, de még sem. Felmerült, hogy esetleg az ECU bohóckodhat, de ennek nem ismerem a lelkivilágát, viszont értelme lenne a következők miatt. Ha lekötöm az akksit, akkor akár két nap állás után is szinte pöccre indul. Azt nem tudom, hogy ilyenkor nem használ-e más beállításokat, mert magasabb fordulattal is indul. Továbbá, ha először indítózok pár forulatot, pár másodperc múlva, másodszorra aránylag tűrhetően indul. Egy dolgot nem tudtam ellenőrizni, az injektorokat, de az akksilevétel utáni indulás ezt szinte indokolatlannak mutatja. Ezek alapján sincs ötlete valakinek? ECU-csere bonyolult? Volt ahol olyat olvastam, hogy programozni kell, de olyannal is találkoztam, hogy csak átdugták, és annyi. Mi a fenéért bonyolítják túl ennyire ezeket a motorokat? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November28, 2012 Megoszt Elküldve November28, 2012 ECU-csere bonyolult? Volt ahol olyat olvastam, hogy programozni kell, de olyannal is találkoztam, hogy csak átdugták, és annyi. Mi a fenéért bonyolítják túl ennyire ezeket a motorokat? :) Ha immos, akkor kell az opCOM a cseréhez. Benzinnyomást mértetek már? Nem szív az az AC valahol falsot? Egyébként az X14XE nem bonyolult. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November28, 2012 Megoszt Elküldve November28, 2012 Nem feltétlen jelentkezik kompresszió esésben... Csupán fáziskésést okoz. Hogy kinek mit? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bzoley Elküldve November28, 2012 Megoszt Elküldve November28, 2012 Ha immos, akkor kell az opCOM a cseréhez. Benzinnyomást mértetek már? Nem szív az az AC valahol falsot? Egyébként az X14XE nem bonyolult. :) Csak a házi módszerrel, üvegbe egy percig pumpálva. Megvolt az 1.2-1.4l. De ha valami gond lenne vele, az csak jelentkezne menet közben is nem? És gondolom nem javulna meg egy kis "áramszünettől". Egy-két helyen karikával, kulcsba való darabbal együtt adják az immo-t, ahhoz is kell opcom? Az egyben van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November28, 2012 Megoszt Elküldve November28, 2012 Egy-két helyen karikával, kulcsba való darabbal együtt adják az immo-t, ahhoz is kell opcom? Az egyben van. Az ECU tárolja z immo kódját, ha jól emléxem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November28, 2012 Megoszt Elküldve November28, 2012 Az ECU tárolja z immo kódját, ha jól emléxem... Nem. Az immo karika. Tehát elég az immo karika a kulcsokkal együtt, ecu-t nem kell cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November28, 2012 Megoszt Elküldve November28, 2012 Nem. Az immo karika. Tehát elég az immo karika a kulcsokkal együtt, ecu-t nem kell cserélni. Nekem rémlik valami hosszú szám az opCOM-ban, de lehet hülyeség... Nekem nincs benne ilyen baromság! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelkagl Elküldve November29, 2012 Megoszt Elküldve November29, 2012 Meg kéne próbálni megcserélni 2 injektort. Ha viszi magával a hibát az, amelyik most a 2-esben van, akkor egyértelműen az a hiba oka. Gyújtásra nem gyanakodnék, mert a DIS modul párosával adja a szikrát, tehát akkor 2 henger vacakolna. Hál istenek,meg lett a hiba,ahogy javasoltad injektort átforgattam,és lámmmmmmmmmmmm el múlt a hiba.Gondolom koncakt hiba lehetett a csatinál,mert most hajtom már 2 napja és megy mindegyik henger szépen.Köszi még egyszer Skacok ;))))) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November29, 2012 Megoszt Elküldve November29, 2012 Csak a házi módszerrel, üvegbe egy percig pumpálva. Megvolt az 1.2-1.4l. De ha valami gond lenne vele, az csak jelentkezne menet közben is nem? És gondolom nem javulna meg egy kis "áramszünettől". Egy-két helyen karikával, kulcsba való darabbal együtt adják az immo-t, ahhoz is kell opcom? Az egyben van. A megfelelő nyomásnak is meg kell lennie nem csak a szállított mennyiségnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bzoley Elküldve November29, 2012 Megoszt Elküldve November29, 2012 A megfelelő nyomásnak is meg kell lennie nem csak a szállított mennyiségnek. Ezidáig nem találtam olyan illetőt, akinek lenne mérője. De nem kéne menet közben is jelentkeznie valaminek, ha elégtelen a nyomás? Ma amúgy véletlenül jól indult. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November29, 2012 Megoszt Elküldve November29, 2012 Ezidáig nem találtam olyan illetőt, akinek lenne mérője. De nem kéne menet közben is jelentkeznie valaminek, ha elégtelen a nyomás? Ma amúgy véletlenül jól indult. Nagy terhelésen szokott jelentkezni rángatás-fulladás ha kicsi a nyomás... Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve November29, 2012 Megoszt Elküldve November29, 2012 Szép esttét! Ma kicseréltem a lambda szondát és lás csodát azóta az alpjárati fogyasztásom beállt 0.9 re !!! És mellesleg nem dadog a motor ha nem szépen jár! És még cseréltem egy folytószelep potmétert is mert az is vacakolt néha! És másik dolog eddig azt hitem hogy jó c16se mocim van ! de lambda dolgozó lány sokat számít ha szar! ugyanis már 110 nél kellet váltanom 4 ből ötödikbe és most az uj lambdával 150 km nél cna nem azt mondom hogy így fogom használni ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve November29, 2012 Megoszt Elküldve November29, 2012 Mi a szar koze van a lambdanak a valtoattetelhez????? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve November29, 2012 Megoszt Elküldve November29, 2012 annyi ,hogy belever az index a kartrbe. :lol: ;) Különben gondolom, hogy a sz@r lambda vagy dúsít vagy szegényít és már annyira véres volt a torka, hogy nem pörgött tovább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November29, 2012 Megoszt Elküldve November29, 2012 Szép esttét! Ma kicseréltem a lambda szondát és lás csodát azóta az alpjárati fogyasztásom beállt 0.9 re !!! És mellesleg nem dadog a motor ha nem szépen jár! És még cseréltem egy folytószelep potmétert is mert az is vacakolt néha! És másik dolog eddig azt hitem hogy jó c16se mocim van ! de lambda dolgozó lány sokat számít ha szar! ugyanis már 110 nél kellet váltanom 4 ből ötödikbe és most az uj lambdával 150 km nél cna nem azt mondom hogy így fogom használni ! Hát a golf szondával most nekem sem az igazi. Eddig húzott mint a barom, nem figyeltem oda, és az óra már 180-at mutatott, tényleg meglepően rugalmasan ment, még e10-el is, ehhez képest most alig csinál valamit. Jó, persze a 195-ös papucsok se tesznek jót, de azért a szar lambda elég csúnyán haza tudja vágni a teljesítményt. Mondjuk nem csoda, hisz gyakorlatilag ez az egyetlen visszajelzője a motornak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marce Elküldve November29, 2012 Megoszt Elküldve November29, 2012 nem figyeltem oda, és az óra már 180-at mutatott, Ezt én mért nem tapasztalom a 14NZ-vel? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts