Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

már korábban megtörtént ez a ledugozás! meg is javult,beindult a henger. de most megint nem megy a henger:S

ledugóztad a szívósornál? ha le van dugózva járasd alapjáraton és húzd le a gyertyapipát hogy csattogjon utánna dugd vissza annyira hogy a gyertyára húzzon át ha úgy beindul a henger gyertya baja van, ha így se lesz jó hf levesz és belenéz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem van egy 1992-es 1.8i caravan astrám. A gondom a következő: Nagyon kíméletesen vezetve is 12 liter a fogyasztásom. Ez irreálisan magas. Egy évig nem nálam volt az autó, mert szüleimnek volt rá szüksége. Most került vissza hozzám és meglepődtem a fogyasztáson. Kérdésem az lenne hogy mivel kezdjem a keresgélést! Mit mérjek vagy mit nézzek meg hogy miért fogyaszt ennyit az autó. Sajnos nincs lehetőségem elvinni szerelőhöz. Annyit már próbáltam hogy kivillogtassam a hibakódot, de csak 12 12 12 12 12 a végtelenségig. Ez magyarul az hogy nincs hiba. igaz? Előre is köszönöm a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem van egy 1992-es 1.8i caravan astrám. A gondom a következő: Nagyon kíméletesen vezetve is 12 liter a fogyasztásom. Ez irreálisan magas. Egy évig nem nálam volt az autó, mert szüleimnek volt rá szüksége. Most került vissza hozzám és meglepődtem a fogyasztáson. Kérdésem az lenne hogy mivel kezdjem a keresgélést! Mit mérjek vagy mit nézzek meg hogy miért fogyaszt ennyit az autó. Sajnos nincs lehetőségem elvinni szerelőhöz. Annyit már próbáltam hogy kivillogtassam a hibakódot, de csak 12 12 12 12 12 a végtelenségig. Ez magyarul az hogy nincs hiba. igaz? Előre is köszönöm a segítséget

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1759

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem van egy 1992-es 1.8i caravan astrám. A gondom a következő: Nagyon kíméletesen vezetve is 12 liter a fogyasztásom. Ez irreálisan magas. Egy évig nem nálam volt az autó, mert szüleimnek volt rá szüksége. Most került vissza hozzám és meglepődtem a fogyasztáson. Kérdésem az lenne hogy mivel kezdjem a keresgélést! Mit mérjek vagy mit nézzek meg hogy miért fogyaszt ennyit az autó. Sajnos nincs lehetőségem elvinni szerelőhöz. Annyit már próbáltam hogy kivillogtassam a hibakódot, de csak 12 12 12 12 12 a végtelenségig. Ez magyarul az hogy nincs hiba. igaz? Előre is köszönöm a segítséget

Lehet ez is a baj! Ha mindig dögleszted a motort tud ám zabálni!

Hajtsd meg autópályán, aztán használd úgy, hogy 2 - 3000 között pörögjön a motor és mérj akkor!

Persze nem városban!

Link to comment
Megosztás:

Lehet ez is a baj! Ha mindig dögleszted a motort tud ám zabálni!

Hajtsd meg autópályán, aztán használd úgy, hogy 2 - 3000 között pörögjön a motor és mérj akkor!

Persze nem városban!

Főnököm sem értette, hogy miképp tudok úgy kisebb fogyasztást csinálni a szolgálati kocsimmal, hogy tolom neki, haladok, míg ő nem. :D

Link to comment
Megosztás:

Főnököm sem értette, hogy miképp tudok úgy kisebb fogyasztást csinálni a szolgálati kocsimmal, hogy tolom neki, haladok, míg ő nem. :D

Sokan meg vannak győződve róla, hogy a fogyasztás egyenesen arányos a fordulatszámmal, és ha 1100-on sütik a csapágyakat 5.-ben, akkor majd qrvára spórolnak. :D

Link to comment
Megosztás:

"Nincs jogosultságod, hogy lásd a témát." :(

Az érdekes. Nekem még kijelentkezve is látszott :blink: mindegy, akkor bemásolom:

"2.1.11 A fogyasztásnövekedés okai és a probléma megoldása benzines motoroknál

A motor hajtóanyag fogyasztásával kapcsolatosan rögtön szögezzünk le egy dolgot. Ha valaki méri az autója fogyasztását az pusztán egy szám. (pl. 8 liter benzin fogyott el 100 km-re számolva) Ez nagyban függ:

- a vezetési sajátosságoktól (ezek többnyire vezetési megszokások, technikák)

- a vezető lelkiállapotától (pl. agresszivitás, sportosság, stressz, nyugodtság,)

- a jármű egyes részeinek műszaki állapotától (pl. fékek, futóműgeometria, abroncsok, kenőolajok, maga az üzemanyag minősége, szűrők állapota (!), stb.)

- a használat jellegétől (terhelt, terheletlen, stb.)

- a napi rutin útvonal jellegétől (városi dugók, domborzati viszonyok, országút) és hosszától (pl. 1200 méterre járok kocsival a munkahelyemre, vagy 15-20km-t megyek alkalmanként)

Ezek a tényezők mind-mind széles skálán befolyásolják a fogyasztási adatokat. Ezért egyetlen adatból nem lehet megítélni, hogy az most sok, vagy nem.

Érdemes viszont felfigyelni arra, ha az autó saját magához képest lényegében kezd el többet fogyasztani. Pl. Több hónapon keresztül, hirtelen literekkel megnövekszik a fogyasztás, úgy hogy a fenti tényezők lényegében nem módosultak.

Nézzünk egy igazi klasszikus motort, a c/x14nz-t.

A hirtelen fogyasztásnövekedésért felelős alkatrészek:

- Az ecu motorhőmérséklet jeladója (kétvezetékes).

- A lambda szonda.

- A szívócsőnyomás érzékelő (MAP szenzor).

- A motor hőmérsékletszabályozója, vagyis a termosztát.

Érdemes a kipufogót is szemügyre venni, esetleg kormos lerakódást keresni, mert ez is erősítheti a gyanúnkat (de ez a felsoroltakon kívül egyéb alkatrészek hibáját is felvetheti).

1, A motorhőmérséklet jeladó:

http://xfree.hu/kep_...8...&aid=167351

Feladata, hogy villamos vezetési ellenállásának változtatásával tájékoztassa a motor vezérlőegységét az aktuális motorhőmérsékletről. (Nem a hőmérsékletmutató jeladója.)

Ha meghibásodik, akkor több járulékos problémát képes még okozni, de a lényeg, hogy nem valós értéket ?küld? az ecu-nak. Ha a hiba jellege olyan, hogy állandóan hideg motort érzékel, akkor ennek hatására az ecu módosítja a benzin-levegő arányt, dúsít.

Szereljük ki. (Csatlakozó lehúz, jeladó ?kicsavar?.) Vigyázzunk, mert hűtőfolyadék folyhat ki a furaton. (Meleg motornál balesetveszélyes!!)

Ellenállásmérővel mérjük meg az ellenállását több hőmérsékleten is. Az adatok a következők:

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

Ezek csupán tájékoztató jellegű adatok, adott hőfokon nem a konkrét érték a lényeges (mert az a szakirodalom szerint is tartományi érték), hanem a tendencia!!

Javítani nem lehet, csere.

2, Lambda szonda

http://xfree.hu/kep_...8...&aid=167351

Feladata: az üzemanyag/levegő arány szabályozása. Az említett motortípuson csupán egyvezetékes.

Elhasználódása több problémát vet fel:

- Öregedés és szennyeződés következtében a katalizátor előtti szonda feszültséggörbéje eltolódhat.

- A szonda reakcióideje öregedés és szennyeződés következtében romolhat.

Sajnos mivel ennek a motornak vezérlője nem rendelkezik sem az adaptáció, sem a moduláció lehetőségével ezért a szonda ezen hibáit felismerni csak nagyon korlátozottan és szélsőséges esetben képes (de ekkor hibalámpával jelzi). Általában ilyenkor már teljesen használhatatlan a szonda.

Ha nem vagyunk biztosak a lambda szondánk kifogástalan működésében (pl. a gyári szondák olyan 8év/~150ekm után pusztulnak el) akkor mindenképpen méressük ki szakműhelyben. Ott megfelelő minősítést adnak, ez otthon nem végezhető el.

Csere esetén csak gyárit, vagy nagy múltú gyártótól származó szondát vásároljunk. (Lehetőleg kerüljük az un. univerzális sszondákat, törekedjünk típusspecifikusra.)

3, Szívócsőnyomás érzékelő (MAP szenzor)

Jelképes ábra:

http://xfree.hu/kep_...8...&aid=167351

Feladata: A vezérlőegység a MAP segítségével a motor terhelési állapotára következtet.

Elhelyezkedése a tűzfalon a motor háta mögött. Villamos csatlakozás és vákuumcső egyaránt megy rá. Kimérésére érdemes szakembert keresni. Amit otthon is megtehetünk az-az, hogy a motor teljes vákuumcső hálózatát átvizsgáljuk, repedést, szakadást keresve, ahol a rendszer levegőt képes beszívni. Ez ugyan is megzavarhatja a szenzort (és közvetett módon magát a vezérlőegységet is), amely ezért hibás jelet küldhet. A csövek csatlakozásait érdemes különösen figyelni. Léteznek spray-s megoldások is erre a célra.

Szükség esetén csere.

4, Termosztát

http://xfree.hu/kep_...8...&aid=167351

http://xfree.hu/kep_...8...&aid=186628

Feladata: A motor hőmérsékletének szabályozása, az üzemi hőmérséklet gyors elérésének és megtartásának biztosítása.

Egyes meghibásodása esetén a motor nem éri el (vagy csak nagyon nehezen) az üzemi hőmérsékletet és ezáltal a motor folyamatosan többlet üzemanyagot kap. Ez jelentősen növelheti a fogyasztást.

Jellegzetes tünetek: csak az autó álló helyzetében képes a motor üzemi hőfokra melegedni, majd menet közben jelentősen visszahűl, a fűtés gyenge és a hűtőre menő csövek a beindítás után azonnal melegednek.

Megoldás: csere.

Lehetőleg megbízható ismert márkát válasszunk, melyek komoly, nagy múltú gyártóktól származnak. Azért is érdemes, mert kicserélése nem könnyű feladat ennél a motornál, ezért sok bosszúságtól tudjuk megkímélni magunkat.

Írta: gorbi "

Link to comment
Megosztás:

Hát köszönöm! Akkor a hétvégi program adott!! :) Egyébként a kiméréskor produkált végtelenségig 12-es kód az hibamentesség?

Ha nincs hiba mégis zabál,akkor motorhőfok jeladó szokott rossz lenni. Központi injektoros nem tud annyit dúsítani,hogy észrevehetően rosszabbul menjen. (rángatás,leállás)

De amúgy a gyertyákon rögtön lehet látni ha dús keveréken megy.....

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs hiba mégis zabál,akkor motorhőfok jeladó szokott rossz lenni. Központi injektoros nem tud annyit dúsítani,hogy észrevehetően rosszabbul menjen. (rángatás,leállás)

De amúgy a gyertyákon rögtön lehet látni ha dús keveréken megy.....

Hogy nem-e???!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Hogy nem-e???!!! :D

Az enyém egyszer annyi cuccot kapott,hogy kormolt mint egy dízel és igazából nem tudtam vele keréknyikorgás nélkül elindulni. Pörgetve is jól ment,de biztos evett vagy 15öt.

Egy szívó motornál nincs olyan, hogy sok levegőt kap, csak kevés benzint. :) Illetve lehet rossz az a henger, így annyi kompresszió van benne, mint mackósajtban a brummogás.

Fals levegő mint olyan?

Nekem is volt ilyen bajom SZR-nél,hogy 4-es henger csak alapjáraton nem ment. Fordulaton életre kelt,alapjáraton hiába húzgáltad a gyertyapipát ugyanúgy semmit nem változott a traktor alapjárat.

Kíváncsiságból wd-40el elkezdtem fújkálni a szívósort a 4-es henger tömítésénél. Egyből megjött az a henger is.

Link to comment
Megosztás:

"Feladata: A motor hőmérsékletének szabályozása, az üzemi hőmérséklet gyors elérésének és megtartásának biztosítása.

Egyes meghibásodása esetén a motor nem éri el (vagy csak nagyon nehezen) az üzemi hőmérsékletet és ezáltal a motor folyamatosan többlet üzemanyagot kap. Ez jelentősen növelheti a fogyasztást.

Jellegzetes tünetek: csak az autó álló helyzetében képes a motor üzemi hőfokra melegedni, majd menet közben jelentősen visszahűl, a fűtés gyenge és a hűtőre menő csövek a beindítás után azonnal melegednek.

Megoldás: csere."

Sziasztok! Bocs a kivágásért, de pont tegnap szembesültem ezzel a problémával.

Barátommal felnyitottuk a motorháztetőt, mondom kicsit büszkélkedem milyen szép egyenletes és halk a motor(c14se) erre ő szar a termosztátod! Mi van? Kb fél perc a motor indítása után és melegedett a vízcső baloldalt felül a hűtőhöz menő. Na nem durván de érezhetően azt mondta ennek csak akkor szabadna így lennie ha nyit a termo de annak meg nem ilyen hamar kellene nyitnia.

A fura az hogy nincs nagy fogyasztásom vegyesben 6,8-7,0l ilyen időben.

Persze e szerint a leírás szerint is igaza van a barátomnak és csere lesz, csak akkor is fura.

Ja mondanátok nekem egy megbízható márkát termosztát terén?

előre is kössz.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! tud nekem valaki segíteni hogy milyen ellenállás értékeket kell mérni és milyen hőmérsékletnél a beszívott levegő hőmérséklet szenzoron? esetleg egy táblázat?

köszi

kiollózott "hivatalos" adatok:

A beszívott levegõ hõmérsékletét mérõ jeladó értékei:

0 fok : 9500 ohm

20 fok : 3600 ohm

40 fok : 1500 ohm

80 fok : 300 ohm

Link to comment
Megosztás:

"Feladata: A motor hőmérsékletének szabályozása, az üzemi hőmérséklet gyors elérésének és megtartásának biztosítása.

Egyes meghibásodása esetén a motor nem éri el (vagy csak nagyon nehezen) az üzemi hőmérsékletet és ezáltal a motor folyamatosan többlet üzemanyagot kap. Ez jelentősen növelheti a fogyasztást.

Jellegzetes tünetek: csak az autó álló helyzetében képes a motor üzemi hőfokra melegedni, majd menet közben jelentősen visszahűl, a fűtés gyenge és a hűtőre menő csövek a beindítás után azonnal melegednek.

Megoldás: csere."

Sziasztok! Bocs a kivágásért, de pont tegnap szembesültem ezzel a problémával.

Barátommal felnyitottuk a motorháztetőt, mondom kicsit büszkélkedem milyen szép egyenletes és halk a motor(c14se) erre ő szar a termosztátod! Mi van? Kb fél perc a motor indítása után és melegedett a vízcső baloldalt felül a hűtőhöz menő. Na nem durván de érezhetően azt mondta ennek csak akkor szabadna így lennie ha nyit a termo de annak meg nem ilyen hamar kellene nyitnia.

A fura az hogy nincs nagy fogyasztásom vegyesben 6,8-7,0l ilyen időben.

Persze e szerint a leírás szerint is igaza van a barátomnak és csere lesz, csak akkor is fura.

Ja mondanátok nekem egy megbízható márkát termosztát terén?

előre is kössz.

Üzemi hőfokot(85-90C fok) eléri a motor?Ha igen termosztát Ok
Link to comment
Megosztás:

Üzemi hőfokot(85-90C fok) eléri a motor?Ha igen termosztát Ok

Szia! Nos reggel rá néztem kint 4fok. Motor indít. cigit elszív. hűtő bal felső sarka meg néz és kb 30fokos(ez durván 3-4perc).

A válasz a kérdésedre igen eléri csak mások szerint lassan.

Magyarul reggel elindulok szegedre kb 25km. ilyen időben 2km után kijön a kékből a mutató és szegedig tartja is ill. lassan kúszik felfele igaz csumán van a fűtés de van a hűtőnél karton ami kb a 70%kát takarja. Szegedre beérek és 90fokon van a mutató. azt nem tudom hogy ez jó vagy nem gyorsabban kellene fel mennie?

hogy lehet egyértelműen kiszűrni a termo hibát. Mert mint írtam nem tapasztalok extra dolgokat vagy már eleve szar volt mikor vettem.

üdv

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nos reggel rá néztem kint 4fok. Motor indít. cigit elszív. hűtő bal felső sarka meg néz és kb 30fokos(ez durván 3-4perc).

A válasz a kérdésedre igen eléri csak mások szerint lassan.

Magyarul reggel elindulok szegedre kb 25km. ilyen időben 2km után kijön a kékből a mutató és szegedig tartja is ill. lassan kúszik felfele igaz csumán van a fűtés de van a hűtőnél karton ami kb a 70%kát takarja. Szegedre beérek és 90fokon van a mutató. azt nem tudom hogy ez jó vagy nem gyorsabban kellene fel mennie?

hogy lehet egyértelműen kiszűrni a termo hibát. Mert mint írtam nem tapasztalok extra dolgokat vagy már eleve szar volt mikor vettem.

üdv

Csuma fűtésen is el kell érnie a termosztát nyitási pontját a hűtővíznek.

Cseréld ki azt a termosztátot, nem jó az már.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.