J0hnny Elküldve November18, 2012 Megoszt Elküldve November18, 2012 Ne használjunk kérem csúnya szavakat fiatalkorúak jelenlétében......moderáld magad! :D Én kérek elnézést, hogy nem aludtam annó fizika órán :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono Elküldve November18, 2012 Megoszt Elküldve November18, 2012 Sziasztok! Nekem van egy 1992-es 1.8i caravan astrám. A gondom a következő: Nagyon kíméletesen vezetve is 12 liter a fogyasztásom. Ez irreálisan magas. Egy évig nem nálam volt az autó, mert szüleimnek volt rá szüksége. Most került vissza hozzám és meglepődtem a fogyasztáson. Kérdésem az lenne hogy mivel kezdjem a keresgélést! Mit mérjek vagy mit nézzek meg hogy miért fogyaszt ennyit az autó. Sajnos nincs lehetőségem elvinni szerelőhöz. Annyit már próbáltam hogy kivillogtassam a hibakódot, de csak 12 12 12 12 12 a végtelenségig. Ez magyarul az hogy nincs hiba. igaz? Előre is köszönöm a segítséget Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November18, 2012 Megoszt Elküldve November18, 2012 Sziasztok! Nekem van egy 1992-es 1.8i caravan astrám. A gondom a következő: Nagyon kíméletesen vezetve is 12 liter a fogyasztásom. Ez irreálisan magas. Egy évig nem nálam volt az autó, mert szüleimnek volt rá szüksége. Most került vissza hozzám és meglepődtem a fogyasztáson. Kérdésem az lenne hogy mivel kezdjem a keresgélést! Mit mérjek vagy mit nézzek meg hogy miért fogyaszt ennyit az autó. Sajnos nincs lehetőségem elvinni szerelőhöz. Annyit már próbáltam hogy kivillogtassam a hibakódot, de csak 12 12 12 12 12 a végtelenségig. Ez magyarul az hogy nincs hiba. igaz? Előre is köszönöm a segítséget http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1759 Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November18, 2012 Megoszt Elküldve November18, 2012 Sziasztok! Nekem van egy 1992-es 1.8i caravan astrám. A gondom a következő: Nagyon kíméletesen vezetve is 12 liter a fogyasztásom. Ez irreálisan magas. Egy évig nem nálam volt az autó, mert szüleimnek volt rá szüksége. Most került vissza hozzám és meglepődtem a fogyasztáson. Kérdésem az lenne hogy mivel kezdjem a keresgélést! Mit mérjek vagy mit nézzek meg hogy miért fogyaszt ennyit az autó. Sajnos nincs lehetőségem elvinni szerelőhöz. Annyit már próbáltam hogy kivillogtassam a hibakódot, de csak 12 12 12 12 12 a végtelenségig. Ez magyarul az hogy nincs hiba. igaz? Előre is köszönöm a segítséget Lehet ez is a baj! Ha mindig dögleszted a motort tud ám zabálni! Hajtsd meg autópályán, aztán használd úgy, hogy 2 - 3000 között pörögjön a motor és mérj akkor! Persze nem városban! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November18, 2012 Megoszt Elküldve November18, 2012 Lehet ez is a baj! Ha mindig dögleszted a motort tud ám zabálni! Hajtsd meg autópályán, aztán használd úgy, hogy 2 - 3000 között pörögjön a motor és mérj akkor! Persze nem városban! Főnököm sem értette, hogy miképp tudok úgy kisebb fogyasztást csinálni a szolgálati kocsimmal, hogy tolom neki, haladok, míg ő nem. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November18, 2012 Megoszt Elküldve November18, 2012 Főnököm sem értette, hogy miképp tudok úgy kisebb fogyasztást csinálni a szolgálati kocsimmal, hogy tolom neki, haladok, míg ő nem. :D Sokan meg vannak győződve róla, hogy a fogyasztás egyenesen arányos a fordulatszámmal, és ha 1100-on sütik a csapágyakat 5.-ben, akkor majd qrvára spórolnak. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono Elküldve November19, 2012 Megoszt Elküldve November19, 2012 http://www.opelforum...?showtopic=1759 "Nincs jogosultságod, hogy lásd a témát." :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono Elküldve November19, 2012 Megoszt Elküldve November19, 2012 Nagyon kíméletesen vezetve is 12 liter a fogyasztásom Evvel a kiemeléssel próbálom hangsúlyozni hogy előtte átlag vezetési stilus mellet is és óvatosan is irreális a fogyasztás sajnos! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November19, 2012 Megoszt Elküldve November19, 2012 "Nincs jogosultságod, hogy lásd a témát." :( Az érdekes. Nekem még kijelentkezve is látszott :blink: mindegy, akkor bemásolom: "2.1.11 A fogyasztásnövekedés okai és a probléma megoldása benzines motoroknál A motor hajtóanyag fogyasztásával kapcsolatosan rögtön szögezzünk le egy dolgot. Ha valaki méri az autója fogyasztását az pusztán egy szám. (pl. 8 liter benzin fogyott el 100 km-re számolva) Ez nagyban függ: - a vezetési sajátosságoktól (ezek többnyire vezetési megszokások, technikák) - a vezető lelkiállapotától (pl. agresszivitás, sportosság, stressz, nyugodtság,) - a jármű egyes részeinek műszaki állapotától (pl. fékek, futóműgeometria, abroncsok, kenőolajok, maga az üzemanyag minősége, szűrők állapota (!), stb.) - a használat jellegétől (terhelt, terheletlen, stb.) - a napi rutin útvonal jellegétől (városi dugók, domborzati viszonyok, országút) és hosszától (pl. 1200 méterre járok kocsival a munkahelyemre, vagy 15-20km-t megyek alkalmanként) Ezek a tényezők mind-mind széles skálán befolyásolják a fogyasztási adatokat. Ezért egyetlen adatból nem lehet megítélni, hogy az most sok, vagy nem. Érdemes viszont felfigyelni arra, ha az autó saját magához képest lényegében kezd el többet fogyasztani. Pl. Több hónapon keresztül, hirtelen literekkel megnövekszik a fogyasztás, úgy hogy a fenti tényezők lényegében nem módosultak. Nézzünk egy igazi klasszikus motort, a c/x14nz-t. A hirtelen fogyasztásnövekedésért felelős alkatrészek: - Az ecu motorhőmérséklet jeladója (kétvezetékes). - A lambda szonda. - A szívócsőnyomás érzékelő (MAP szenzor). - A motor hőmérsékletszabályozója, vagyis a termosztát. Érdemes a kipufogót is szemügyre venni, esetleg kormos lerakódást keresni, mert ez is erősítheti a gyanúnkat (de ez a felsoroltakon kívül egyéb alkatrészek hibáját is felvetheti). 1, A motorhőmérséklet jeladó: http://xfree.hu/kep_...8...&aid=167351 Feladata, hogy villamos vezetési ellenállásának változtatásával tájékoztassa a motor vezérlőegységét az aktuális motorhőmérsékletről. (Nem a hőmérsékletmutató jeladója.) Ha meghibásodik, akkor több járulékos problémát képes még okozni, de a lényeg, hogy nem valós értéket ?küld? az ecu-nak. Ha a hiba jellege olyan, hogy állandóan hideg motort érzékel, akkor ennek hatására az ecu módosítja a benzin-levegő arányt, dúsít. Szereljük ki. (Csatlakozó lehúz, jeladó ?kicsavar?.) Vigyázzunk, mert hűtőfolyadék folyhat ki a furaton. (Meleg motornál balesetveszélyes!!) Ellenállásmérővel mérjük meg az ellenállását több hőmérsékleten is. Az adatok a következők: 100C ~ 180 Ohm 80C ~ 320 Ohm 60C ~ 650 Ohm 40C ~ 1.18 kOhm 20C ~ 2.45 kOhm 0C ~ 5.6 kOhm -10C ~ 9.45 kOhm -20C ~ 15 kOhm Ezek csupán tájékoztató jellegű adatok, adott hőfokon nem a konkrét érték a lényeges (mert az a szakirodalom szerint is tartományi érték), hanem a tendencia!! Javítani nem lehet, csere. 2, Lambda szonda http://xfree.hu/kep_...8...&aid=167351 Feladata: az üzemanyag/levegő arány szabályozása. Az említett motortípuson csupán egyvezetékes. Elhasználódása több problémát vet fel: - Öregedés és szennyeződés következtében a katalizátor előtti szonda feszültséggörbéje eltolódhat. - A szonda reakcióideje öregedés és szennyeződés következtében romolhat. Sajnos mivel ennek a motornak vezérlője nem rendelkezik sem az adaptáció, sem a moduláció lehetőségével ezért a szonda ezen hibáit felismerni csak nagyon korlátozottan és szélsőséges esetben képes (de ekkor hibalámpával jelzi). Általában ilyenkor már teljesen használhatatlan a szonda. Ha nem vagyunk biztosak a lambda szondánk kifogástalan működésében (pl. a gyári szondák olyan 8év/~150ekm után pusztulnak el) akkor mindenképpen méressük ki szakműhelyben. Ott megfelelő minősítést adnak, ez otthon nem végezhető el. Csere esetén csak gyárit, vagy nagy múltú gyártótól származó szondát vásároljunk. (Lehetőleg kerüljük az un. univerzális sszondákat, törekedjünk típusspecifikusra.) 3, Szívócsőnyomás érzékelő (MAP szenzor) Jelképes ábra: http://xfree.hu/kep_...8...&aid=167351 Feladata: A vezérlőegység a MAP segítségével a motor terhelési állapotára következtet. Elhelyezkedése a tűzfalon a motor háta mögött. Villamos csatlakozás és vákuumcső egyaránt megy rá. Kimérésére érdemes szakembert keresni. Amit otthon is megtehetünk az-az, hogy a motor teljes vákuumcső hálózatát átvizsgáljuk, repedést, szakadást keresve, ahol a rendszer levegőt képes beszívni. Ez ugyan is megzavarhatja a szenzort (és közvetett módon magát a vezérlőegységet is), amely ezért hibás jelet küldhet. A csövek csatlakozásait érdemes különösen figyelni. Léteznek spray-s megoldások is erre a célra. Szükség esetén csere. 4, Termosztát http://xfree.hu/kep_...8...&aid=167351 http://xfree.hu/kep_...8...&aid=186628 Feladata: A motor hőmérsékletének szabályozása, az üzemi hőmérséklet gyors elérésének és megtartásának biztosítása. Egyes meghibásodása esetén a motor nem éri el (vagy csak nagyon nehezen) az üzemi hőmérsékletet és ezáltal a motor folyamatosan többlet üzemanyagot kap. Ez jelentősen növelheti a fogyasztást. Jellegzetes tünetek: csak az autó álló helyzetében képes a motor üzemi hőfokra melegedni, majd menet közben jelentősen visszahűl, a fűtés gyenge és a hűtőre menő csövek a beindítás után azonnal melegednek. Megoldás: csere. Lehetőleg megbízható ismert márkát válasszunk, melyek komoly, nagy múltú gyártóktól származnak. Azért is érdemes, mert kicserélése nem könnyű feladat ennél a motornál, ezért sok bosszúságtól tudjuk megkímélni magunkat. Írta: gorbi " Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono Elküldve November19, 2012 Megoszt Elküldve November19, 2012 Hát köszönöm! Akkor a hétvégi program adott!! :) Egyébként a kiméréskor produkált végtelenségig 12-es kód az hibamentesség? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November19, 2012 Megoszt Elküldve November19, 2012 Hát köszönöm! Akkor a hétvégi program adott!! :) Egyébként a kiméréskor produkált végtelenségig 12-es kód az hibamentesség? Igen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve November19, 2012 Megoszt Elküldve November19, 2012 Hát köszönöm! Akkor a hétvégi program adott!! :) Egyébként a kiméréskor produkált végtelenségig 12-es kód az hibamentesség? Ha nincs hiba mégis zabál,akkor motorhőfok jeladó szokott rossz lenni. Központi injektoros nem tud annyit dúsítani,hogy észrevehetően rosszabbul menjen. (rángatás,leállás) De amúgy a gyertyákon rögtön lehet látni ha dús keveréken megy..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November19, 2012 Megoszt Elküldve November19, 2012 Ha nincs hiba mégis zabál,akkor motorhőfok jeladó szokott rossz lenni. Központi injektoros nem tud annyit dúsítani,hogy észrevehetően rosszabbul menjen. (rángatás,leállás) De amúgy a gyertyákon rögtön lehet látni ha dús keveréken megy..... Hogy nem-e???!!! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve November19, 2012 Megoszt Elküldve November19, 2012 Hogy nem-e???!!! :D Az enyém egyszer annyi cuccot kapott,hogy kormolt mint egy dízel és igazából nem tudtam vele keréknyikorgás nélkül elindulni. Pörgetve is jól ment,de biztos evett vagy 15öt. Egy szívó motornál nincs olyan, hogy sok levegőt kap, csak kevés benzint. :) Illetve lehet rossz az a henger, így annyi kompresszió van benne, mint mackósajtban a brummogás. Fals levegő mint olyan? Nekem is volt ilyen bajom SZR-nél,hogy 4-es henger csak alapjáraton nem ment. Fordulaton életre kelt,alapjáraton hiába húzgáltad a gyertyapipát ugyanúgy semmit nem változott a traktor alapjárat. Kíváncsiságból wd-40el elkezdtem fújkálni a szívósort a 4-es henger tömítésénél. Egyből megjött az a henger is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wolfy26 Elküldve November19, 2012 Megoszt Elküldve November19, 2012 sziasztok! tud nekem valaki segíteni hogy milyen ellenállás értékeket kell mérni és milyen hőmérsékletnél a beszívott levegő hőmérséklet szenzoron? esetleg egy táblázat? köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
K ügynök Elküldve November19, 2012 Megoszt Elküldve November19, 2012 "Feladata: A motor hőmérsékletének szabályozása, az üzemi hőmérséklet gyors elérésének és megtartásának biztosítása. Egyes meghibásodása esetén a motor nem éri el (vagy csak nagyon nehezen) az üzemi hőmérsékletet és ezáltal a motor folyamatosan többlet üzemanyagot kap. Ez jelentősen növelheti a fogyasztást. Jellegzetes tünetek: csak az autó álló helyzetében képes a motor üzemi hőfokra melegedni, majd menet közben jelentősen visszahűl, a fűtés gyenge és a hűtőre menő csövek a beindítás után azonnal melegednek. Megoldás: csere." Sziasztok! Bocs a kivágásért, de pont tegnap szembesültem ezzel a problémával. Barátommal felnyitottuk a motorháztetőt, mondom kicsit büszkélkedem milyen szép egyenletes és halk a motor(c14se) erre ő szar a termosztátod! Mi van? Kb fél perc a motor indítása után és melegedett a vízcső baloldalt felül a hűtőhöz menő. Na nem durván de érezhetően azt mondta ennek csak akkor szabadna így lennie ha nyit a termo de annak meg nem ilyen hamar kellene nyitnia. A fura az hogy nincs nagy fogyasztásom vegyesben 6,8-7,0l ilyen időben. Persze e szerint a leírás szerint is igaza van a barátomnak és csere lesz, csak akkor is fura. Ja mondanátok nekem egy megbízható márkát termosztát terén? előre is kössz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
EDani Elküldve November19, 2012 Megoszt Elküldve November19, 2012 Ne a csövet nézzétek mert az becsapós c14se-nél. a hűtő bal felső sarkát fogd a lemezeknél, na ott egyből érezni ha megindul a forróvíz. a "malacfarok" átveszi a motor hőjét... Link to comment Megosztás: More sharing options...
EDani Elküldve November19, 2012 Megoszt Elküldve November19, 2012 sziasztok! tud nekem valaki segíteni hogy milyen ellenállás értékeket kell mérni és milyen hőmérsékletnél a beszívott levegő hőmérséklet szenzoron? esetleg egy táblázat? köszi kiollózott "hivatalos" adatok: A beszívott levegõ hõmérsékletét mérõ jeladó értékei: 0 fok : 9500 ohm 20 fok : 3600 ohm 40 fok : 1500 ohm 80 fok : 300 ohm Link to comment Megosztás: More sharing options...
K ügynök Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 Ne a csövet nézzétek mert az becsapós c14se-nél. a hűtő bal felső sarkát fogd a lemezeknél, na ott egyből érezni ha megindul a forróvíz. a "malacfarok" átveszi a motor hőjét... Köszönöm. meg nézem, és délután mondom mi volt. üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
wolfy26 Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 kiollózott "hivatalos" adatok: A beszívott levegõ hõmérsékletét mérõ jeladó értékei: 0 fok : 9500 ohm 20 fok : 3600 ohm 40 fok : 1500 ohm 80 fok : 300 ohm köszi szépen! én 10 foknál 5000ohmot mértem. szerinted ez reális? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 "Feladata: A motor hőmérsékletének szabályozása, az üzemi hőmérséklet gyors elérésének és megtartásának biztosítása. Egyes meghibásodása esetén a motor nem éri el (vagy csak nagyon nehezen) az üzemi hőmérsékletet és ezáltal a motor folyamatosan többlet üzemanyagot kap. Ez jelentősen növelheti a fogyasztást. Jellegzetes tünetek: csak az autó álló helyzetében képes a motor üzemi hőfokra melegedni, majd menet közben jelentősen visszahűl, a fűtés gyenge és a hűtőre menő csövek a beindítás után azonnal melegednek. Megoldás: csere." Sziasztok! Bocs a kivágásért, de pont tegnap szembesültem ezzel a problémával. Barátommal felnyitottuk a motorháztetőt, mondom kicsit büszkélkedem milyen szép egyenletes és halk a motor(c14se) erre ő szar a termosztátod! Mi van? Kb fél perc a motor indítása után és melegedett a vízcső baloldalt felül a hűtőhöz menő. Na nem durván de érezhetően azt mondta ennek csak akkor szabadna így lennie ha nyit a termo de annak meg nem ilyen hamar kellene nyitnia. A fura az hogy nincs nagy fogyasztásom vegyesben 6,8-7,0l ilyen időben. Persze e szerint a leírás szerint is igaza van a barátomnak és csere lesz, csak akkor is fura. Ja mondanátok nekem egy megbízható márkát termosztát terén? előre is kössz. Üzemi hőfokot(85-90C fok) eléri a motor?Ha igen termosztát Ok Link to comment Megosztás: More sharing options...
K ügynök Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 Üzemi hőfokot(85-90C fok) eléri a motor?Ha igen termosztát Ok Szia! Nos reggel rá néztem kint 4fok. Motor indít. cigit elszív. hűtő bal felső sarka meg néz és kb 30fokos(ez durván 3-4perc). A válasz a kérdésedre igen eléri csak mások szerint lassan. Magyarul reggel elindulok szegedre kb 25km. ilyen időben 2km után kijön a kékből a mutató és szegedig tartja is ill. lassan kúszik felfele igaz csumán van a fűtés de van a hűtőnél karton ami kb a 70%kát takarja. Szegedre beérek és 90fokon van a mutató. azt nem tudom hogy ez jó vagy nem gyorsabban kellene fel mennie? hogy lehet egyértelműen kiszűrni a termo hibát. Mert mint írtam nem tapasztalok extra dolgokat vagy már eleve szar volt mikor vettem. üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 Szia! Nos reggel rá néztem kint 4fok. Motor indít. cigit elszív. hűtő bal felső sarka meg néz és kb 30fokos(ez durván 3-4perc). A válasz a kérdésedre igen eléri csak mások szerint lassan. Magyarul reggel elindulok szegedre kb 25km. ilyen időben 2km után kijön a kékből a mutató és szegedig tartja is ill. lassan kúszik felfele igaz csumán van a fűtés de van a hűtőnél karton ami kb a 70%kát takarja. Szegedre beérek és 90fokon van a mutató. azt nem tudom hogy ez jó vagy nem gyorsabban kellene fel mennie? hogy lehet egyértelműen kiszűrni a termo hibát. Mert mint írtam nem tapasztalok extra dolgokat vagy már eleve szar volt mikor vettem. üdv Csuma fűtésen is el kell érnie a termosztát nyitási pontját a hűtővíznek. Cseréld ki azt a termosztátot, nem jó az már. Link to comment Megosztás: More sharing options...
K ügynök Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 Csuma fűtésen is el kell érnie a termosztát nyitási pontját a hűtővíznek. Cseréld ki azt a termosztátot, nem jó az már. Rendben hallgatok rátok! Csak mondjatok egy megbízható márkát korrekt áron. üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 Rendben hallgatok rátok! Csak mondjatok egy megbízható márkát korrekt áron. üdv Ne az áron spórolj. Wahler, Febi ajánlott. QH például nagyon nem. Enyémben Febi lett rakva, mert azt hittem, hogy a 16 éves gyári (Made in USA) megmurdelt, aztán kiderült, hogy csak a műszeregységem hülyült meg. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts