Donki Elküldve November2, 2012 Elküldve November2, 2012 Sziasztok.C14se motorom ha bemelegszik elkezd füstölni,minnél jobban melegszik annál jobban.Söt gázadásra mégjobban.Cseréltek hfej tömitést de semmi,ugyan ugy füstölög.Amugy pöcre indul,hangja szép stb.A füst szine szerint kékes barnás.Gyürü probléma talán?
FPepe Elküldve November2, 2012 Elküldve November2, 2012 Sziasztok.C14se motorom ha bemelegszik elkezd füstölni,minnél jobban melegszik annál jobban.Söt gázadásra mégjobban.Cseréltek hfej tömitést de semmi,ugyan ugy füstölög.Amugy pöcre indul,hangja szép stb.A füst szine szerint kékes barnás.Gyürü probléma talán? Vagy szelepszár-szimmering, vagy gyűrűtörés, esetleg a lambda-szonda, ha a fogyasztása is magas.
Marce Elküldve November2, 2012 Elküldve November2, 2012 Az X14NZ-be és a C14SE-be ugyanolyan gyertya való? Van itthon 4db új gyári SE gyertyám, az enyémre meg ráférne a csere. :)
FPepe Elküldve November2, 2012 Elküldve November2, 2012 Az X14NZ-be és a C14SE-be ugyanolyan gyertya való? Van itthon 4db új gyári SE gyertyám, az enyémre meg ráférne a csere. :) Ha egypólusú, akkor mehet az NZ-be is.
EDani Elküldve November3, 2012 Elküldve November3, 2012 Valaki meg tudja nekem mondani mennyi a C14SE motor sűrítési végnyomása? Könyv szerint 12-15 bar de ez nekem túl nagy szórásnak tűnik... Kíváncsi lennék egy jó állapotú motor valóban tudja a 15 bart?
daykiller Elküldve November3, 2012 Elküldve November3, 2012 Valaki meg tudja nekem mondani mennyi a C14SE motor sűrítési végnyomása? Könyv szerint 12-15 bar de ez nekem túl nagy szórásnak tűnik... Kíváncsi lennék egy jó állapotú motor valóban tudja a 15 bart? A sűrítési végnyomás mindig nagyobb, mint a kompresszióviszony. Nekem is 9,5-10 a kompresszióviszony, de 11,5 a sűrítési végnyomás.
csicsó Elküldve November3, 2012 Elküldve November3, 2012 A sűrítési végnyomás mindig nagyobb, mint a kompresszióviszony. Nekem is 9,5-10 a kompresszióviszony, de 11,5 a sűrítési végnyomás. Ez nem biztos!A kettőnek nincs sok köze egymáshoz. Mert: A sűritési végnyomás mutatja meg mennyire tömitett a henger tehát a sűritési ütem végén a dugattyu felett mekkora nyomás mérhető(szelepek tömitettsége,gyűrűk kopottsága)és ezt bar-ban mérik A kompresszió az 1 hányados,tehát nincs mértékegysége,megmutatja a henger lökettérfogatának és a süritőtér(kompressziótér)térfogatának az arányát.Ez minél kisebb annál nagyobb a kompresszió Ha egy motor kopott lehet hogy a sűritési végnyomás kisebb mint a kompreszió,ami ugye nem változik ha a hengerfej sikjához nem nyúlnak
csicsó Elküldve November3, 2012 Elküldve November3, 2012 Valaki meg tudja nekem mondani mennyi a C14SE motor sűrítési végnyomása? Könyv szerint 12-15 bar de ez nekem túl nagy szórásnak tűnik... Kíváncsi lennék egy jó állapotú motor valóban tudja a 15 bart? Igen a 15 bar valós egy jó állapotú motornál,az előző autómnál mérettem 14 bar volt mind a 4 henger
wookie Elküldve November3, 2012 Elküldve November3, 2012 Sűrítési végnyomás mérésnél mondjuk az se mindegy, hogy az akksi/önindító milyen állapotban van. Mert simán lehetnek jók a hengerek, de ha pl gyenge az akksi, akkor kisebb lesz a mért nyomásérték. Leginkább csak a hengerek összehasonlítására alkalmas.
csicsó Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Sűrítési végnyomás mérésnél mondjuk az se mindegy, hogy az akksi/önindító milyen állapotban van. Mert simán lehetnek jók a hengerek, de ha pl gyenge az akksi, akkor kisebb lesz a mért nyomásérték. Leginkább csak a hengerek összehasonlítására alkalmas. Attól,hogy az önindító lassabban teker a nyomás nem lesz kisebb a hengerben,az csak a tömitettségtől függ Amúgy ez a mérés nem adja vissza 100%-ban a motor állapotát tényleg,hiszen a gyűrűk mellet az olaj is tömithet
tuner55 Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Sziasztok!Kéne egy kis segitség jelenleg egy C14NZ motor van az astramba F10-es váltóval.Nah most nem rég vettem egy C20Ne motort ezt bele szeretnném rakni a jelenlegi váltóval addig amig meg nem veszem hozzá a (f16 váltot ,golyalábakat,féket....stb) Nah ugy tutom hogy öszelehet rakni az F10-es váltoval is kell hozzá egy 1.7D lendkerék ha jól tudom és még mi kéne? Tartoság szempontjábol mi nem birná?Köszi
FPepe Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Sziasztok!Kéne egy kis segitség jelenleg egy C14NZ motor van az astramba F10-es váltóval.Nah most nem rég vettem egy C20Ne motort ezt bele szeretnném rakni a jelenlegi váltóval addig amig meg nem veszem hozzá a (f16 váltot ,golyalábakat,féket....stb) Nah ugy tutom hogy öszelehet rakni az F10-es váltoval is kell hozzá egy 1.7D lendkerék ha jól tudom és még mi kéne? Tartoság szempontjábol mi nem birná?Köszi Maga a váltó. Sztem egy erőteljesebb elindulásnál összetörné az a motor. Inkább szerezz hozzá valót (F18WR asszem), addig ne erőltesd. Ja, és persze cserélni kell a kerékagyakat is (vagy magát a golyalábat), mivel a féltengely is változik, és persze nem árt, ha meg is tudsz állni vele, tehát a nagyobb (256mm) fék se árt. Arról nem beszélve, hogy egy komolyabb ellenőrzésnél vagy baleset esetén (még ha nem is Te vagy a vétkes fél) a forgalminak búcsút mondhatsz.
tuner55 Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Értemértem :icon1: De laza használat mellet birnia kéne,a váltonak, és elenörzésnél meg hát szivás de ez benne van és öszintén kinek nézték a rendörök a mociját?
FPepe Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Értemértem :icon1: De laza használat mellet birnia kéne,a váltonak, és elenörzésnél meg hát szivás de ez benne van és öszintén kinek nézték a rendörök a mociját? Nekem pl. már nézték. És baleset bármikor történhet...
peti94 Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 hali. az mitől van hogy 4.be megyek 70el tartom a sebességet és kb 5 perc után érezhetően lassul kinyomom a kuplungot le is áll és nem indul újra vagy ilyesmi.. oldalra kiállok és akkor meg gond nélkül indul max 2 tekerés.ha városba nyomom neki és nem kell hosszabb ideig egy adott sebességgel menni akkor nincs gond. Szerintetek mi okozhatja ezt a problémát?? üzemanyag szivattyú vagy szűrő?? és még annyit hogy okozhatja ezt a problémát a hidrotőkék?? egyik ismerősöm mondta hogy elég hangosak és az autó nem is megy úgy mint ahogy mennie kéne alig gyorsul.
hnsz2002 Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 hali. az mitől van hogy 4.be megyek 70el tartom a sebességet és kb 5 perc után érezhetően lassul kinyomom a kuplungot le is áll és nem indul újra vagy ilyesmi.. oldalra kiállok és akkor meg gond nélkül indul max 2 tekerés.ha városba nyomom neki és nem kell hosszabb ideig egy adott sebességgel menni akkor nincs gond. Szerintetek mi okozhatja ezt a problémát?? üzemanyag szivattyú vagy szűrő?? és még annyit hogy okozhatja ezt a problémát a hidrotőkék?? egyik ismerősöm mondta hogy elég hangosak és az autó nem is megy úgy mint ahogy mennie kéne alig gyorsul. Gyújtás is lehet. Nekem is hasonló volt, főleg nagyobb utaknál, amikor hosszabb ideig konstans tempó volt. (pl. Pestre menet autópályán). Menet közben mintha teljesen elvettem volna a gázt, lassult, kuplungot kinyomva ugye az összes lámpa felvillant.... Ha leálltam szélre, általában utána indult. Ha mégsem, akkor kis wd40 a rotorra meg a gyújtókábel végekre... (Igaz, nekem olyan is volt, hogy leálltam a parkolóba, majd mikor mentem volna álló helyzetből nem indult függetlenül attól hogy hideg vagy meleg volt a motor, vagy hogy mennyit mentem vele előtte. Mintha abszolút üresbe tekerte volna, és egy csepp benzint se kapna. Aztán mondjuk 10 perc múlva mintha mi se történt volna, pöccre...) Tavasszal rotor, HAL jeladó, gyújtáselosztó fedél, gyújtókábel lett cserélve (+gyertyák nem régiek), azóta mentem 5-6000 km-t, semmi probléma.
hetyke Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Értemértem :icon1: De laza használat mellet birnia kéne,a váltonak, és elenörzésnél meg hát szivás de ez benne van és öszintén kinek nézték a rendörök a mociját? http://fmh.hu/fooldal-velemeny/20120626_rendszamcsere/print nekem ráadásul L-es a rendszámom... Még a vak is látja,hogy nem újk autó... Másik meg, hogy miután legyorsultam a Focust, egyből félre állított a közeg, mert classic csak 60 lovas lehet... Ez meg ment mint a picsa... Utána bámulta a forgalmit, hogy milyen classic... Meg hogy neki miért csak 60 lovas...
FPepe Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 hali. az mitől van hogy 4.be megyek 70el tartom a sebességet és kb 5 perc után érezhetően lassul kinyomom a kuplungot le is áll és nem indul újra vagy ilyesmi.. oldalra kiállok és akkor meg gond nélkül indul max 2 tekerés.ha városba nyomom neki és nem kell hosszabb ideig egy adott sebességgel menni akkor nincs gond. Szerintetek mi okozhatja ezt a problémát?? üzemanyag szivattyú vagy szűrő?? és még annyit hogy okozhatja ezt a problémát a hidrotőkék?? egyik ismerősöm mondta hogy elég hangosak és az autó nem is megy úgy mint ahogy mennie kéne alig gyorsul. Ilyenkor mikor félreállsz, próbáld meg, hogy letekered a tanksapkát. Ha erős vákuum van a tankban, akkor az a probléma, hogy a tankszellőztetésed van eldugulva. Az AC-pumpa egy darabig bír ellene dolgozni, aztán nem.
peti94 Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 Ilyenkor mikor félreállsz, próbáld meg, hogy letekered a tanksapkát. Ha erős vákuum van a tankban, akkor az a probléma, hogy a tankszellőztetésed van eldugulva. Az AC-pumpa egy darabig bír ellene dolgozni, aztán nem. Na ezt meg is nézem. :D mert elég nagy vákuum van benne tank sapka tekerés közben érezhető is rajta. na meg egy nagyot szív is mikor letekertem.
peti94 Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 Gyújtás is lehet. Nekem is hasonló volt, főleg nagyobb utaknál, amikor hosszabb ideig konstans tempó volt. (pl. Pestre menet autópályán). Menet közben mintha teljesen elvettem volna a gázt, lassult, kuplungot kinyomva ugye az összes lámpa felvillant.... Ha leálltam szélre, általában utána indult. Ha mégsem, akkor kis wd40 a rotorra meg a gyújtókábel végekre... (Igaz, nekem olyan is volt, hogy leálltam a parkolóba, majd mikor mentem volna álló helyzetből nem indult függetlenül attól hogy hideg vagy meleg volt a motor, vagy hogy mennyit mentem vele előtte. Mintha abszolút üresbe tekerte volna, és egy csepp benzint se kapna. Aztán mondjuk 10 perc múlva mintha mi se történt volna, pöccre...) Tavasszal rotor, HAL jeladó, gyújtáselosztó fedél, gyújtókábel lett cserélve (+gyertyák nem régiek), azóta mentem 5-6000 km-t, semmi probléma. Akár mikor indítom indul könnyen. Csak ha hosszabb távon megyek egyenletes sebességgel akkor produkálja ezt és azért nem kellemes mikor csak úgy fogja magát és lelassul a nagy forgalomba. Most én is cserélek gyújtás elosztót, rotort mert eléggé oda van már. kopott a belseje is. meg lötyög is a gyújtás elosztó.
Danek Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 Hali! Van egy eladó C20NE-m mindenel kompleten kábelköteg ecu stb stb stb ha valakit érdekel írjon üzit és mindenre válaszolok, meg kimélt keveset futott!Jó állapotú
EDani Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 Attól,hogy az önindító lassabban teker a nyomás nem lesz kisebb a hengerben,az csak a tömitettségtől függ Amúgy ez a mérés nem adja vissza 100%-ban a motor állapotát tényleg,hiszen a gyűrűk mellet az olaj is tömithet Na igen, de ha gyorsabban teker(jó akku, jó önindító ), kevesebb szökik a tömítetlenségeken = > nagyobb lesz a nyomás hiszen egy pillanatnyi nyomásmaximumot kapunk. Tömítetlenséget mér a nyomás veszteség mérés zárt szelepálláskor! Na ez már 100%-ban a motor állapotát adja, de otthon nem kivitelezhető egykönnyen, így marad az összehasonlító mérés... üzem közben nem tömít az olaj, csak kompresszió méréskor ? <_< persze ha belöttyintesz egy kis olajat az segít a gyűrűknek, így kizárható a szelep ill hengerfejtömítés melletti veszteség.
csicsó Elküldve November7, 2012 Elküldve November7, 2012 Na igen, de ha gyorsabban teker(jó akku, jó önindító ), kevesebb szökik a tömítetlenségeken = > nagyobb lesz a nyomás hiszen egy pillanatnyi nyomásmaximumot kapunk. Tömítetlenséget mér a nyomás veszteség mérés zárt szelepálláskor! Na ez már 100%-ban a motor állapotát adja, de otthon nem kivitelezhető egykönnyen, így marad az összehasonlító mérés... üzem közben nem tömít az olaj, csak kompresszió méréskor ? <_< persze ha belöttyintesz egy kis olajat az segít a gyűrűknek, így kizárható a szelep ill hengerfejtömítés melletti veszteség. "ha belöttyintesz egy kis olajat az segít a gyűrűknek, így kizárható a szelep ill hengerfejtömítés melletti veszteség" Pont ez a pobléma ennél a mérésnél,hogy az olaj v.milyen szinten tömít így nem a valós állapotot(tömitettséget) tükrözi a mérés "kevesebb szökik a tömitetlenségeken" az elszökő levegő nyomását mérjük nem a mennyiségét,ezért mindegy,hogy milyen gyorsan teker az önindító :D
EDani Elküldve November7, 2012 Elküldve November7, 2012 "ha belöttyintesz egy kis olajat az segít a gyűrűknek, így kizárható a szelep ill hengerfejtömítés melletti veszteség" Pont ez a pobléma ennél a mérésnél,hogy az olaj v.milyen szinten tömít így nem a valós állapotot(tömitettséget) tükrözi a mérés "kevesebb szökik a tömitetlenségeken" az elszökő levegő nyomását mérjük nem a mennyiségét,ezért mindegy,hogy milyen gyorsan teker az önindító :D Nos akkor ajánlom hogy egy nyomásmérős pumpát tolj meg lassan ill gyorsan anélkül hogy szelepre raknád. Kérem az adatokat mikor mozdult meg a mutató és hány bárt mutatott... az elszökő levegő nyomása sztem pont légköri :D
Bandi64 Elküldve November7, 2012 Elküldve November7, 2012 Szeretnék tőletek tanácsot kérni a következő jelenséghez: Reggel hideg motorral elindulok az 1.4 8V motoros F Astrával. Az első megállásnál, pl lámpánál, táblánál (legyen az bármilyen távolságra az indulástól) az alapjáratom hullámzik le-fel kb. 10-15 másodpercig, majd beáll normálisra. A jelenség aznap már többé nem jelentkezik többé, kivéve ha újra teljesen hideg motorral indulok útnak. Az alpjárati motort és a fuvókát megnéztem, megtisztítottam, bár teljesen steril volt. Ennél jobb ötlete eddig egyetlen szerelőnek sem volt. Valaki találkozott már ilyennel. Nagyon megköszönném, ha valaki tudna infóval segíteni a hiba megtalálásában.
Recommended Posts