Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok.C14se motorom ha bemelegszik elkezd füstölni,minnél jobban melegszik annál jobban.Söt gázadásra mégjobban.Cseréltek hfej tömitést de semmi,ugyan ugy füstölög.Amugy pöcre indul,hangja szép stb.A füst szine szerint kékes barnás.Gyürü probléma talán?

Elküldve

Sziasztok.C14se motorom ha bemelegszik elkezd füstölni,minnél jobban melegszik annál jobban.Söt gázadásra mégjobban.Cseréltek hfej tömitést de semmi,ugyan ugy füstölög.Amugy pöcre indul,hangja szép stb.A füst szine szerint kékes barnás.Gyürü probléma talán?

Vagy szelepszár-szimmering, vagy gyűrűtörés, esetleg a lambda-szonda, ha a fogyasztása is magas.

Elküldve

Az X14NZ-be és a C14SE-be ugyanolyan gyertya való? Van itthon 4db új gyári SE gyertyám, az enyémre meg ráférne a csere. :)

Ha egypólusú, akkor mehet az NZ-be is.

Elküldve

Valaki meg tudja nekem mondani mennyi a C14SE motor sűrítési végnyomása?

Könyv szerint 12-15 bar de ez nekem túl nagy szórásnak tűnik...

Kíváncsi lennék egy jó állapotú motor valóban tudja a 15 bart?

Elküldve

Valaki meg tudja nekem mondani mennyi a C14SE motor sűrítési végnyomása?

Könyv szerint 12-15 bar de ez nekem túl nagy szórásnak tűnik...

Kíváncsi lennék egy jó állapotú motor valóban tudja a 15 bart?

A sűrítési végnyomás mindig nagyobb, mint a kompresszióviszony. Nekem is 9,5-10 a kompresszióviszony, de 11,5 a sűrítési végnyomás.

Elküldve

A sűrítési végnyomás mindig nagyobb, mint a kompresszióviszony. Nekem is 9,5-10 a kompresszióviszony, de 11,5 a sűrítési végnyomás.

Ez nem biztos!A kettőnek nincs sok köze egymáshoz.

Mert: A sűritési végnyomás mutatja meg mennyire tömitett a henger tehát a sűritési ütem végén a dugattyu felett mekkora nyomás mérhető(szelepek tömitettsége,gyűrűk kopottsága)és ezt bar-ban mérik

A kompresszió az 1 hányados,tehát nincs mértékegysége,megmutatja a henger lökettérfogatának és a

süritőtér(kompressziótér)térfogatának az arányát.Ez minél kisebb annál nagyobb a kompresszió

Ha egy motor kopott lehet hogy a sűritési végnyomás kisebb mint a kompreszió,ami ugye nem változik ha a hengerfej sikjához nem nyúlnak

Elküldve

Valaki meg tudja nekem mondani mennyi a C14SE motor sűrítési végnyomása?

Könyv szerint 12-15 bar de ez nekem túl nagy szórásnak tűnik...

Kíváncsi lennék egy jó állapotú motor valóban tudja a 15 bart?

Igen a 15 bar valós egy jó állapotú motornál,az előző autómnál mérettem 14 bar volt mind a 4 henger
Elküldve

Sűrítési végnyomás mérésnél mondjuk az se mindegy, hogy az akksi/önindító milyen állapotban van. Mert simán lehetnek jók a hengerek, de ha pl gyenge az akksi, akkor kisebb lesz a mért nyomásérték. Leginkább csak a hengerek összehasonlítására alkalmas.

Elküldve

Sűrítési végnyomás mérésnél mondjuk az se mindegy, hogy az akksi/önindító milyen állapotban van. Mert simán lehetnek jók a hengerek, de ha pl gyenge az akksi, akkor kisebb lesz a mért nyomásérték. Leginkább csak a hengerek összehasonlítására alkalmas.

Attól,hogy az önindító lassabban teker a nyomás nem lesz kisebb a hengerben,az csak a tömitettségtől függ

Amúgy ez a mérés nem adja vissza 100%-ban a motor állapotát tényleg,hiszen a gyűrűk mellet az olaj is tömithet

Elküldve

Sziasztok!Kéne egy kis segitség jelenleg egy C14NZ motor van az astramba F10-es váltóval.Nah most nem rég vettem egy C20Ne motort ezt bele szeretnném rakni a jelenlegi váltóval addig amig meg nem veszem hozzá a (f16 váltot ,golyalábakat,féket....stb)

Nah ugy tutom hogy öszelehet rakni az F10-es váltoval is kell hozzá egy 1.7D lendkerék ha jól tudom és még mi kéne?

Tartoság szempontjábol mi nem birná?Köszi

Elküldve

Sziasztok!Kéne egy kis segitség jelenleg egy C14NZ motor van az astramba F10-es váltóval.Nah most nem rég vettem egy C20Ne motort ezt bele szeretnném rakni a jelenlegi váltóval addig amig meg nem veszem hozzá a (f16 váltot ,golyalábakat,féket....stb)

Nah ugy tutom hogy öszelehet rakni az F10-es váltoval is kell hozzá egy 1.7D lendkerék ha jól tudom és még mi kéne?

Tartoság szempontjábol mi nem birná?Köszi

Maga a váltó. Sztem egy erőteljesebb elindulásnál összetörné az a motor. Inkább szerezz hozzá valót (F18WR asszem), addig ne erőltesd. Ja, és persze cserélni kell a kerékagyakat is (vagy magát a golyalábat), mivel a féltengely is változik, és persze nem árt, ha meg is tudsz állni vele, tehát a nagyobb (256mm) fék se árt. Arról nem beszélve, hogy egy komolyabb ellenőrzésnél vagy baleset esetén (még ha nem is Te vagy a vétkes fél) a forgalminak búcsút mondhatsz.

Elküldve

Értemértem :icon1:

De laza használat mellet birnia kéne,a váltonak, és elenörzésnél meg hát szivás de ez benne van és öszintén kinek nézték a rendörök a mociját?

Elküldve

Értemértem :icon1:

De laza használat mellet birnia kéne,a váltonak, és elenörzésnél meg hát szivás de ez benne van és öszintén kinek nézték a rendörök a mociját?

Nekem pl. már nézték. És baleset bármikor történhet...

Elküldve

hali. az mitől van hogy 4.be megyek 70el tartom a sebességet és kb 5 perc után érezhetően lassul kinyomom a kuplungot le is áll és nem indul újra vagy ilyesmi.. oldalra kiállok és akkor meg gond nélkül indul max 2 tekerés.ha városba nyomom neki és nem kell hosszabb ideig egy adott sebességgel menni akkor nincs gond. Szerintetek mi okozhatja ezt a problémát?? üzemanyag szivattyú vagy szűrő?? és még annyit hogy okozhatja ezt a problémát a hidrotőkék?? egyik ismerősöm mondta hogy elég hangosak és az autó nem is megy úgy mint ahogy mennie kéne alig gyorsul.

Elküldve

hali. az mitől van hogy 4.be megyek 70el tartom a sebességet és kb 5 perc után érezhetően lassul kinyomom a kuplungot le is áll és nem indul újra vagy ilyesmi.. oldalra kiállok és akkor meg gond nélkül indul max 2 tekerés.ha városba nyomom neki és nem kell hosszabb ideig egy adott sebességgel menni akkor nincs gond. Szerintetek mi okozhatja ezt a problémát?? üzemanyag szivattyú vagy szűrő?? és még annyit hogy okozhatja ezt a problémát a hidrotőkék?? egyik ismerősöm mondta hogy elég hangosak és az autó nem is megy úgy mint ahogy mennie kéne alig gyorsul.

Gyújtás is lehet. Nekem is hasonló volt, főleg nagyobb utaknál, amikor hosszabb ideig konstans tempó volt. (pl. Pestre menet autópályán). Menet közben mintha teljesen elvettem volna a gázt, lassult, kuplungot kinyomva ugye az összes lámpa felvillant.... Ha leálltam szélre, általában utána indult. Ha mégsem, akkor kis wd40 a rotorra meg a gyújtókábel végekre... (Igaz, nekem olyan is volt, hogy leálltam a parkolóba, majd mikor mentem volna álló helyzetből nem indult függetlenül attól hogy hideg vagy meleg volt a motor, vagy hogy mennyit mentem vele előtte. Mintha abszolút üresbe tekerte volna, és egy csepp benzint se kapna. Aztán mondjuk 10 perc múlva mintha mi se történt volna, pöccre...)

Tavasszal rotor, HAL jeladó, gyújtáselosztó fedél, gyújtókábel lett cserélve (+gyertyák nem régiek), azóta mentem 5-6000 km-t, semmi probléma.

Elküldve

Értemértem :icon1:

De laza használat mellet birnia kéne,a váltonak, és elenörzésnél meg hát szivás de ez benne van és öszintén kinek nézték a rendörök a mociját?

http://fmh.hu/fooldal-velemeny/20120626_rendszamcsere/print

nekem ráadásul L-es a rendszámom... Még a vak is látja,hogy nem újk autó... Másik meg, hogy miután legyorsultam a Focust, egyből félre állított a közeg, mert classic csak 60 lovas lehet... Ez meg ment mint a picsa... Utána bámulta a forgalmit, hogy milyen classic... Meg hogy neki miért csak 60 lovas...

Elküldve

hali. az mitől van hogy 4.be megyek 70el tartom a sebességet és kb 5 perc után érezhetően lassul kinyomom a kuplungot le is áll és nem indul újra vagy ilyesmi.. oldalra kiállok és akkor meg gond nélkül indul max 2 tekerés.ha városba nyomom neki és nem kell hosszabb ideig egy adott sebességgel menni akkor nincs gond. Szerintetek mi okozhatja ezt a problémát?? üzemanyag szivattyú vagy szűrő?? és még annyit hogy okozhatja ezt a problémát a hidrotőkék?? egyik ismerősöm mondta hogy elég hangosak és az autó nem is megy úgy mint ahogy mennie kéne alig gyorsul.

Ilyenkor mikor félreállsz, próbáld meg, hogy letekered a tanksapkát. Ha erős vákuum van a tankban, akkor az a probléma, hogy a tankszellőztetésed van eldugulva. Az AC-pumpa egy darabig bír ellene dolgozni, aztán nem.

Elküldve

Ilyenkor mikor félreállsz, próbáld meg, hogy letekered a tanksapkát. Ha erős vákuum van a tankban, akkor az a probléma, hogy a tankszellőztetésed van eldugulva. Az AC-pumpa egy darabig bír ellene dolgozni, aztán nem.

Na ezt meg is nézem. :D mert elég nagy vákuum van benne tank sapka tekerés közben érezhető is rajta. na meg egy nagyot szív is mikor letekertem.

Elküldve

Gyújtás is lehet. Nekem is hasonló volt, főleg nagyobb utaknál, amikor hosszabb ideig konstans tempó volt. (pl. Pestre menet autópályán). Menet közben mintha teljesen elvettem volna a gázt, lassult, kuplungot kinyomva ugye az összes lámpa felvillant.... Ha leálltam szélre, általában utána indult. Ha mégsem, akkor kis wd40 a rotorra meg a gyújtókábel végekre... (Igaz, nekem olyan is volt, hogy leálltam a parkolóba, majd mikor mentem volna álló helyzetből nem indult függetlenül attól hogy hideg vagy meleg volt a motor, vagy hogy mennyit mentem vele előtte. Mintha abszolút üresbe tekerte volna, és egy csepp benzint se kapna. Aztán mondjuk 10 perc múlva mintha mi se történt volna, pöccre...)

Tavasszal rotor, HAL jeladó, gyújtáselosztó fedél, gyújtókábel lett cserélve (+gyertyák nem régiek), azóta mentem 5-6000 km-t, semmi probléma.

Akár mikor indítom indul könnyen. Csak ha hosszabb távon megyek egyenletes sebességgel akkor produkálja ezt és azért nem kellemes mikor csak úgy fogja magát és lelassul a nagy forgalomba. Most én is cserélek gyújtás elosztót, rotort mert eléggé oda van már. kopott a belseje is. meg lötyög is a gyújtás elosztó.

Elküldve

Hali! Van egy eladó C20NE-m mindenel kompleten kábelköteg ecu stb stb stb ha valakit érdekel írjon üzit és mindenre válaszolok, meg kimélt keveset futott!Jó állapotú

Elküldve

Attól,hogy az önindító lassabban teker a nyomás nem lesz kisebb a hengerben,az csak a tömitettségtől függ

Amúgy ez a mérés nem adja vissza 100%-ban a motor állapotát tényleg,hiszen a gyűrűk mellet az olaj is tömithet

Na igen, de ha gyorsabban teker(jó akku, jó önindító ), kevesebb szökik a tömítetlenségeken = > nagyobb lesz a nyomás

hiszen egy pillanatnyi nyomásmaximumot kapunk. Tömítetlenséget mér a nyomás veszteség mérés zárt szelepálláskor!

Na ez már 100%-ban a motor állapotát adja, de otthon nem kivitelezhető egykönnyen, így marad az összehasonlító mérés...

üzem közben nem tömít az olaj, csak kompresszió méréskor ? <_< persze ha belöttyintesz egy kis olajat az segít a gyűrűknek, így kizárható a szelep ill hengerfejtömítés melletti veszteség.

Elküldve

Na igen, de ha gyorsabban teker(jó akku, jó önindító ), kevesebb szökik a tömítetlenségeken = > nagyobb lesz a nyomás

hiszen egy pillanatnyi nyomásmaximumot kapunk. Tömítetlenséget mér a nyomás veszteség mérés zárt szelepálláskor!

Na ez már 100%-ban a motor állapotát adja, de otthon nem kivitelezhető egykönnyen, így marad az összehasonlító mérés...

üzem közben nem tömít az olaj, csak kompresszió méréskor ? <_< persze ha belöttyintesz egy kis olajat az segít a gyűrűknek, így kizárható a szelep ill hengerfejtömítés melletti veszteség.

"ha belöttyintesz egy kis olajat az segít a gyűrűknek, így kizárható a szelep ill hengerfejtömítés melletti veszteség"

Pont ez a pobléma ennél a mérésnél,hogy az olaj v.milyen szinten tömít így nem a valós állapotot(tömitettséget) tükrözi a mérés

"kevesebb szökik a tömitetlenségeken" az elszökő levegő nyomását mérjük nem a mennyiségét,ezért mindegy,hogy milyen gyorsan teker az önindító :D

Elküldve

"ha belöttyintesz egy kis olajat az segít a gyűrűknek, így kizárható a szelep ill hengerfejtömítés melletti veszteség"

Pont ez a pobléma ennél a mérésnél,hogy az olaj v.milyen szinten tömít így nem a valós állapotot(tömitettséget) tükrözi a mérés

"kevesebb szökik a tömitetlenségeken" az elszökő levegő nyomását mérjük nem a mennyiségét,ezért mindegy,hogy milyen gyorsan teker az önindító :D

Nos akkor ajánlom hogy egy nyomásmérős pumpát tolj meg lassan ill gyorsan anélkül hogy szelepre raknád.

Kérem az adatokat mikor mozdult meg a mutató és hány bárt mutatott...

az elszökő levegő nyomása sztem pont légköri :D

Elküldve

Szeretnék tőletek tanácsot kérni a következő jelenséghez:

Reggel hideg motorral elindulok az 1.4 8V motoros F Astrával.

Az első megállásnál, pl lámpánál, táblánál (legyen az bármilyen távolságra az indulástól) az alapjáratom hullámzik le-fel kb. 10-15 másodpercig, majd beáll normálisra. A jelenség aznap már többé nem jelentkezik többé, kivéve ha újra teljesen hideg motorral indulok útnak. Az alpjárati motort és a fuvókát megnéztem, megtisztítottam, bár teljesen steril volt. Ennél jobb ötlete eddig egyetlen szerelőnek sem volt. Valaki találkozott már ilyennel. Nagyon megköszönném, ha valaki tudna infóval segíteni a hiba megtalálásában.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.