Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Egy motorkódot ha kaphatnánk... :rolleyes:

'94 évjárat 1.4 60lóerős ha jól tudom akkor a kódja 1,4NZ de ha nem az akkor javítsatok ki és elnézést kérek érte :)

Elküldve

Sziasztok!

Volna egy problémám, amit már másik topic-ban is megkérdeztem,de eddig nem nagyon sikerült megoldást találnunk, ezért szeretnék tanácsot kérnék itt is. A következő jelenséggel nem jutunk dűlőre:

A motor folyamatosan ledadogja magát. Indítás után ameddig fent tartja a fordulatot nincs gond -mint megtudtam ez nem autószívatós (motorkód X14XE), majd nem kell sok hozzá és szépen elkezd visszaesni a fordulat annyira, hogy a végén mindig leáll. Ez max 1-2 perc. Akkor is ha játszok a gázzal, akkor is ha nem pumpálom. Mindig. Miután bemelegszik és elérte az üzemi hőt ez abba marad, de ez gondolhatjátok, hogy rohadt sokáig tart. Az is előfordult már nem egyszer, hogy azt hittem elég meleg és kihajtottam utcára, majd pár méter után egész egyszerűen nem emelkedett tovább a fordulat lepadlózott gázzal sem. Sőt, szépen elkezdett csökkenni és ahogy levettem a lábam a gázról, lefulladt a motor. Ott is kellett hagyni az út szélén, amíg nem vontatta el a szerelő, de már tanácstalan ő is.

Kifaggatom mit nézett meg, de amennyire tudom az összes jeladót kimérték/cserélték már. Nincs változás.

Új indító motor: Nincs változás.

Motor kipucolva (EGR, stb.): Nincs változás.

Injektorok ellenőrizve/pucolva: Nincs változás.

Találkozott már valaki ilyennel? Van ötletetek, esetleg tud valaki segíteni? Esetleg egy opel specialista szerelő? :)

Elküldve

most akkor KOYO vagy SKF? én is gondolkodtam, hogy cserélek

egyébként tényleg elég bosszantó, hogy van egy csomó márka, ami egy másik átcsomagolása, más áron

eldönthetetlen melyik vegye meg az ember

én most a féklámpa kapcsolóval voltam így volt vagy 7-8féle

Koyo 1 értelmü.

Fele annyiba kerül, és mivel kevésbé ismert, nem is nagyon hamisítják, ellenben az skf-el. Ja, és gyárilag is az volt az opelokban. :)

Elküldve

Sziasztok!

Volna egy problémám, amit már másik topic-ban is megkérdeztem,de eddig nem nagyon sikerült megoldást találnunk, ezért szeretnék tanácsot kérnék itt is. A következő jelenséggel nem jutunk dűlőre:

A motor folyamatosan ledadogja magát. Indítás után ameddig fent tartja a fordulatot nincs gond -mint megtudtam ez nem autószívatós (motorkód X14XE), majd nem kell sok hozzá és szépen elkezd visszaesni a fordulat annyira, hogy a végén mindig leáll. Ez max 1-2 perc. Akkor is ha játszok a gázzal, akkor is ha nem pumpálom. Mindig. Miután bemelegszik és elérte az üzemi hőt ez abba marad, de ez gondolhatjátok, hogy rohadt sokáig tart. Az is előfordult már nem egyszer, hogy azt hittem elég meleg és kihajtottam utcára, majd pár méter után egész egyszerűen nem emelkedett tovább a fordulat lepadlózott gázzal sem. Sőt, szépen elkezdett csökkenni és ahogy levettem a lábam a gázról, lefulladt a motor. Ott is kellett hagyni az út szélén, amíg nem vontatta el a szerelő, de már tanácstalan ő is.

Kifaggatom mit nézett meg, de amennyire tudom az összes jeladót kimérték/cserélték már. Nincs változás.

Új indító motor: Nincs változás.

Motor kipucolva (EGR, stb.): Nincs változás.

Injektorok ellenőrizve/pucolva: Nincs változás.

Találkozott már valaki ilyennel? Van ötletetek, esetleg tud valaki segíteni? Esetleg egy opel specialista szerelő? :)

Hali:

Nekünk is X14XE kódú van ijesmi volt mikor az EGR szarakodott vele hogy mentél azt eset viszza a fordulat hiába padlóztad le magátol le állt menet közbe is azt utána be indult csak 1 párszor ezt eljátszotta mire hazaértünk azt EGR kipucova azt utána jó lett hála nem tom alapjárti mocit néztétek?? vagy kiolvasni mi baja lehet nem próbáltátok?!!

Elküldve

Sziasztok!

Nem tudom ki mikor cserélt utoljára szelepfedél tömítést, de mi a trükkje annak hogy a parafa tömítés kb fél év után mindig elkezd gyöngyözni? Mondtam havernak hogy megcsinálom, de nem akarok én is ebbe a hibába esni. Ő már ott tart hogy bekenné valami olaj és hőálló szilóval, vagy gumiám pasztával, de erről gyorsan lebeszéltem.

Valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Elküldve

Koyo 1 értelmü.

Fele annyiba kerül, és mivel kevésbé ismert, nem is nagyon hamisítják, ellenben az skf-el. Ja, és gyárilag is az volt az opelokban. :)

Koyo csapágyakat raktam én is 2 éve a generátoromba. :rolleyes:

Elküldve

'94 évjárat 1.4 60lóerős ha jól tudom akkor a kódja 1,4NZ de ha nem az akkor javítsatok ki és elnézést kérek érte :)

Így elsőre gyújtásmodul hiba, vagy valahol kontakthiba egy csatlakozónál. Járó motornál mozgass át minden elektromos csatlakozást a motortérben, ha megtorpan vagy leáll a motor, ott a hiba.

Elküldve

Így elsőre gyújtásmodul hiba, vagy valahol kontakthiba egy csatlakozónál. Járó motornál mozgass át minden elektromos csatlakozást a motortérben, ha megtorpan vagy leáll a motor, ott a hiba.

Rendben átnézek minden csatlakozót dugót. még annyit hogy a gyújtáson van 1 csik meg a motoron is.. nekem kicsit elvan tolva kb 3mm el. ez nem gond??

Elküldve

Rendben átnézek minden csatlakozót dugót. még annyit hogy a gyújtáson van 1 csik meg a motoron is.. nekem kicsit elvan tolva kb 3mm el. ez nem gond??

Az biztos nem gyári jelölés, kérdés mit jelöltek vele? Ha az alaphelyzetet, akkor vissza kéne állítani.

Elküldve

Az biztos nem gyári jelölés, kérdés mit jelöltek vele? Ha az alaphelyzetet, akkor vissza kéne állítani.

amire rácsatlakozik a gyújtás elosztó és ahogy a motorba csatlakozik arra közdarabon van egy csík. meg a motoron van 1 csik. Remélem érted hogy mire célzok :D meg annyit még h miért van az h elérte az üzemit és mégis nincs benne erő és torpan az autó nagyon nehezen gyorsul fel.. még a kelleténél is.

Elküldve

Az biztos nem gyári jelölés, kérdés mit jelöltek vele? Ha az alaphelyzetet, akkor vissza kéne állítani.

A két gyári jelölő vonalról beszél, olyat még nem láttam, hogy egymással megegyezően állt volna a kettő, általában pár mm különbség van a kettő között, ha túl eltekered kopogni fog, ha túl vissza akkor mert leáll.

Elküldve

A két gyári jelölő vonalról beszél, olyat még nem láttam, hogy egymással megegyezően állt volna a kettő, általában pár mm különbség van a kettő között, ha túl eltekered kopogni fog, ha túl vissza akkor mert leáll.

Én még nem láttam, hogy gyárilag össze lenne jelölve, aztán lehet...

Elküldve

Én még nem láttam, hogy gyárilag össze lenne jelölve, aztán lehet...

akkor most állítsam vissza??am nem hallok kopogó hangot de nem is áll le.

Elküldve

Én még nem láttam, hogy gyárilag össze lenne jelölve, aztán lehet...

Ejjj... :D De nem az összekarcolásról van szó amit szétszedéskor csinálsz, hanem gyári kidudorodó vonalakról, egyik a vezérműház gyújtás felőli oldalán van a másik magán a gyújtáselosztón. Gyárilag össze voltak állítva, amikor még 0km-esek voltak úgy tudom.

Ez rotoros gyújtás esetében van, DIS kockánál nem tudom pontosan.

Képet nem találok amin jól látszik, ha rotorosod van, menj ki aztán nézd meg :D

Elküldve

Ejjj... :D De nem az összekarcolásról van szó amit szétszedéskor csinálsz, hanem gyári kidudorodó vonalakról, egyik a vezérműház gyújtás felőli oldalán van a másik magán a gyújtáselosztón. Gyárilag össze voltak állítva, amikor még 0km-esek voltak úgy tudom.

Ez rotoros gyújtás esetében van, DIS kockánál nem tudom pontosan.

Képet nem találok amin jól látszik, ha rotorosod van, menj ki aztán nézd meg :D

DIS kockánál nincs összejelölés. Nem is kell. :D

Elküldve

DIS kockánál nincs összejelölés. Nem is kell. :D

Azért írtam :D DIS kockát úgy tudom diagon keresztül lehet állítani.

De rotoroson van... :P

Elküldve

Azért írtam :D DIS kockát úgy tudom diagon keresztül lehet állítani.

De rotoroson van... :P

Nem. Max ha programoztatod az ECU-t akkor lehet, de állítatni nem lehet vele. Az ECU intézi az előgyújtást és satöbbiket több érzékelő értékei alapján.

Elküldve

Hali:

Nekünk is X14XE kódú van ijesmi volt mikor az EGR szarakodott vele hogy mentél azt eset viszza a fordulat hiába padlóztad le magátol le állt menet közbe is azt utána be indult csak 1 párszor ezt eljátszotta mire hazaértünk azt EGR kipucova azt utána jó lett hála nem tom alapjárti mocit néztétek?? vagy kiolvasni mi baja lehet nem próbáltátok?!!

Hali!

Amennyire tudom hibakód olvasás volt és nem tárolt semmit. EGR meg lett pucolva és másik alapjáratival volt nézve, de nincs változás.

Elküldve

Nem. Max ha programoztatod az ECU-t akkor lehet, de állítatni nem lehet vele. Az ECU intézi az előgyújtást és satöbbiket több érzékelő értékei alapján.

Jogos, ECU-ra gondoltam én is, nem tudom miért diagot írtam :blink:

Elküldve

Hali!

Amennyire tudom hibakód olvasás volt és nem tárolt semmit. EGR meg lett pucolva és másik alapjáratival volt nézve, de nincs változás.

Hali:

értem és a vezérlést néztétek lehet az!!? vagy más mi lehet nagyon semmi

Elküldve

X14NZ, ez probléma, vagy így kell lennie?:

Üresben, alapjáraton ha rárúgok a gázra egy padlót, tehát nem tartom ott a lábam, nem pörgetem előtte egyáltalán, csak a másodperc töredékére megpadlózom, akkor nem felbőg egy kicsit a motor, hanem van egy kis "Vumm", meg utána is egy , kicsit hosszabb ideig. Tehát fonetikusan megrúgás, Vumm...vummm, és rendesen visszaejti (úristen de debilnek érzem magam:D). Ha már 2-3000nél nyomok rá egy ilyen padlót, normálisan megpörög és visszaejti. Nem dadog a motor egyáltalán, semmi hibakód, semmi rendellenes viselkedés. Csak ma lettem erre figyelmes, ez ilyen?

Szerk: Nemrég át lett nézetve a kocsi, ott sem róttak fel semmit hibának.

Elküldve

X14NZ, ez probléma, vagy így kell lennie?:

Üresben, alapjáraton ha rárúgok a gázra egy padlót, tehát nem tartom ott a lábam, nem pörgetem előtte egyáltalán, csak a másodperc töredékére megpadlózom, akkor nem felbőg egy kicsit a motor, hanem van egy kis "Vumm", meg utána is egy , kicsit hosszabb ideig. Tehát fonetikusan megrúgás, Vumm...vummm, és rendesen visszaejti (úristen de debilnek érzem magam:D). Ha már 2-3000nél nyomok rá egy ilyen padlót, normálisan megpörög és visszaejti. Nem dadog a motor egyáltalán, semmi hibakód, semmi rendellenes viselkedés. Csak ma lettem erre figyelmes, ez ilyen?

Szerk: Nemrég át lett nézetve a kocsi, ott sem róttak fel semmit hibának.

Ne rugdosd bammeg. :D

Az nem üzemszerű használat. :icon1:

Elküldve

X14NZ, ez probléma, vagy így kell lennie?:

Üresben, alapjáraton ha rárúgok a gázra egy padlót, tehát nem tartom ott a lábam, nem pörgetem előtte egyáltalán, csak a másodperc töredékére megpadlózom, akkor nem felbőg egy kicsit a motor, hanem van egy kis "Vumm", meg utána is egy , kicsit hosszabb ideig. Tehát fonetikusan megrúgás, Vumm...vummm, és rendesen visszaejti (úristen de debilnek érzem magam:D). Ha már 2-3000nél nyomok rá egy ilyen padlót, normálisan megpörög és visszaejti. Nem dadog a motor egyáltalán, semmi hibakód, semmi rendellenes viselkedés. Csak ma lettem erre figyelmes, ez ilyen?

Szerk: Nemrég át lett nézetve a kocsi, ott sem róttak fel semmit hibának.

Ááá ugyan, dehogy! :lol:

Amúgy ezeket a motorokat nem a gyors gázreakcióra tervezték. Jóformán örülhetsz, hogy egyáltalán történik valami, ha a gázra lépsz. :D Ha egyébként nincs baja, és rendesen megy, akkor szerintem ne foglalkozz vele.

Elküldve

Ne rugdosd bammeg. :D

Az nem üzemszerű használat. :icon1:

Nem szokásom!:D Csak kipróbáltam, hogy mit csinál alapjáraton hirtelen nagy gázra. És ezt. Nem tudom, hogy ez most hiba, vagy csak egyszerűen nem tudja ilyen gyorsan felvenni a fordulatot.

Elküldve

Nem szokásom! :D Csak kipróbáltam, hogy mit csinál alapjáraton hirtelen nagy gázra. És ezt. Nem tudom, hogy ez most hiba, vagy csak egyszerűen nem tudja ilyen gyorsan felvenni a fordulatot.

hiba... nálam gyújtás okozott hasonlót. :S kábel csere után nem volt torpanás a motornál.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.