zotya975 Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Sziasztok, még mindig C20Ne motoromról kérdeznék. Mai nap ránéztem a hengerfejre és a leömlő közti tömítésre hát eléggé elvan anyátlanodva, viszont már szétkaptam a rendszert mindenhol szinten meg a motorba váltóban sincs olaj meg még szana szét van minden. Kérdésem a következő lenne, gondoltam rá, hogy tömítést cserélek és akkor nem lesz gond, csak hát valaki csinált már ilyet? A csavarok mennyire lesznek beállva? Csavar lazítóval krovával lefog jönni? Vagy szorulás és elnyalás lesz a vége? Vagy ehhez már melegítés kötelező inkább? Nem tudom, hogy kifúj e így sajnos nem tudom ellenőrizni. Lehet felesleges lenne a csere is. Csak a lelkem jobban megnyugodna.. Na hát ugye adott egy csavar, ha mindenképpen ki kell tekerni csavarlazító+kocogatás, aztán vagy megindul vagy beletörik ezt senki nem tudja előre megmondani. De ha amúgy nincs gond vele, én nem bactatnám a kifújást hallani, meg látni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marce Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Nektek milyen hőmérsékleten szokott üzemelni a motor? Nekem (X14NZ) mikor el kezd melegedni, fölmegy 95-re, majd néha 100ig, de gyorsan vissza is hűl 95-re, és általában azt tartja. Nem sok ez egy kicsit? A G Astránkon (Z14XEP), rááll 90-re, és tartja minden körülmények között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
MomoadamM3 Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Nektek milyen hőmérsékleten szokott üzemelni a motor? Nekem (X14NZ) mikor el kezd melegedni, fölmegy 95-re, majd néha 100ig, de gyorsan vissza is hűl 95-re, és általában azt tartja. Nem sok ez egy kicsit? A G Astránkon (Z14XEP), rááll 90-re, és tartja minden körülmények között. Nekem folyamatosan felment 100 C fölé venti bekapcsol és mivel ezeknek naon jó a ventije azért elég gyorsan vissza is hűlt de engem is idegesített ezért az utolsó szerviznél kicseréltettem a hőgombát termosztátot hűtővizet és bogártalanítva is lettek a bordák azt hiszem hőgombából egy vw golf darab került bele azóta a mutató fix 95 néha mászik felfelé és akkor be is kapcsol a venti de most már nem megy folyamatosan a venti mint azelött lámpától lámpáig de hát a mutató se a legpontosabb darab amúgy nekem igy néz ki kb egy 50 km városi táv után a mutató ugy hogy egyszersem kapcsolt be a venti: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg azelőtt 100 és piros között volt Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Nektek milyen hőmérsékleten szokott üzemelni a motor? Nekem (X14NZ) mikor el kezd melegedni, fölmegy 95-re, majd néha 100ig, de gyorsan vissza is hűl 95-re, és általában azt tartja. Nem sok ez egy kicsit? A G Astránkon (Z14XEP), rááll 90-re, és tartja minden körülmények között. Nekem is ilyen az 14nz. Kinyit a termosztát, majd megáll 90felett kicsivel. Persze ha állok, akkor szépen megy felfelé, majd kapcsol a venti, és visszahűti. Am elég vicces ez a hűtő, mert pont ott nincs hűtőborda csak távtartó, ahol kéne... A lökös szájánál alig 1-2 sor látszódik ki. Sztem tavasszal belepattintom az 1.8as hűtőjét, mert nem tetszik, hogy 18foknál is be-be kapcsol a venti minimális megállásoknál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Szép estét! Na kint van a vekiből az nz motor meg kábel köteg motortér letakarítva! 3 h Wookie! Nem értem miért mondtad hogy a kábel köteget forditva kell befüzni mert simán kijött meg be is fog menni! Az se lendkereket fogom rá rakni! A kivételnél a lendkerék bele ért a féltengelbye ezért kilodtam vele egy kicsit sajna ki kell venni a jobb oldali féltengelyt hogy berakásnál simán menjen! Fordulatszám!!! ---- Van egy zöld kábel és olyan csatija van mint a lambda szonda csatlakozó! Tehát ez megy az ecuhoz is és megy a trafohoz is! hOgy minek megy az ecuhoz fogalmam se nem sincsen mert nem látom az értelmét! Ugye az se nél az ecuból veszi az rpm jelet nz nél pedig a traforól! Hogy minek van bekötve az ecuhoz is ? Wokkie neked vollt ott trafó mellet egy ilyen zöld kábeles csati gondolom a másik vége megy be az órához! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Szép estét! Na kint van a vekiből az nz motor meg kábel köteg motortér letakarítva! 3 h Wookie! Nem értem miért mondtad hogy a kábel köteget forditva kell befüzni mert simán kijött meg be is fog menni! Az se lendkereket fogom rá rakni! A kivételnél a lendkerék bele ért a féltengelbye ezért kilodtam vele egy kicsit sajna ki kell venni a jobb oldali féltengelyt hogy berakásnál simán menjen! Fordulatszám!!! ---- Van egy zöld kábel és olyan csatija van mint a lambda szonda csatlakozó! Tehát ez megy az ecuhoz is és megy a trafohoz is! hOgy minek megy az ecuhoz fogalmam se nem sincsen mert nem látom az értelmét! Ugye az se nél az ecuból veszi az rpm jelet nz nél pedig a traforól! Hogy minek van bekötve az ecuhoz is ? Wokkie neked vollt ott trafó mellet egy ilyen zöld kábeles csati gondolom a másik vége megy be az órához! Ha nincs főtengely jeladó, akkor valahonnan tudnia kell a szerencsétlen ecunak hogy mennyivel pörög épp a motor. Másrészt lehet ECU függő a dolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Ha nincs főtengely jeladó, akkor valahonnan tudnia kell a szerencsétlen ecunak hogy mennyivel pörög épp a motor. Másrészt lehet ECU függő a dolog. naja Szép estét! Na kint van a vekiből az nz motor meg kábel köteg motortér letakarítva! 3 h Wookie! Nem értem miért mondtad hogy a kábel köteget forditva kell befüzni mert simán kijött meg be is fog menni! Az se lendkereket fogom rá rakni! A kivételnél a lendkerék bele ért a féltengelbye ezért kilodtam vele egy kicsit sajna ki kell venni a jobb oldali féltengelyt hogy berakásnál simán menjen! Fordulatszám!!! ---- Van egy zöld kábel és olyan csatija van mint a lambda szonda csatlakozó! Tehát ez megy az ecuhoz is és megy a trafohoz is! hOgy minek megy az ecuhoz fogalmam se nem sincsen mert nem látom az értelmét! Ugye az se nél az ecuból veszi az rpm jelet nz nél pedig a traforól! Hogy minek van bekötve az ecuhoz is ? Wokkie neked vollt ott trafó mellet egy ilyen zöld kábeles csati gondolom a másik vége megy be az órához! Mondjuk az én NZ-men (Fastra) az ECU a gyújtás modultól(R lába) kapja RPM jelet (indukció jeladós, rotoros gyújtásos) Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 wookie! Nem jó a leírásod szerintem! Ugyanis az a fekete csati a vectránál a motortérbe ami az astránál szürke a +12 és +12 gyújtásról a vectránál az egyik az olajnyomás !!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 wookie! Nem jó a leírásod szerintem! Ugyanis az a fekete csati a vectránál a motortérbe ami az astránál szürke a +12 és +12 gyújtásról a vectránál az egyik az olajnyomás !!! Nem tudom melyikre gondolsz. Astránál ez a két vezeték egy szürke csatiban van, az én vectrámnál meg a piros ment végig a tüzfal elött, rá az akksira, a feketének meg van egy külön csatija. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 Szép estét! Na kint van a vekiből az nz motor meg kábel köteg motortér letakarítva! 3 h Wookie! Nem értem miért mondtad hogy a kábel köteget forditva kell befüzni mert simán kijött meg be is fog menni! Az se lendkereket fogom rá rakni! A kivételnél a lendkerék bele ért a féltengelbye ezért kilodtam vele egy kicsit sajna ki kell venni a jobb oldali féltengelyt hogy berakásnál simán menjen! Fordulatszám!!! ---- Van egy zöld kábel és olyan csatija van mint a lambda szonda csatlakozó! Tehát ez megy az ecuhoz is és megy a trafohoz is! hOgy minek megy az ecuhoz fogalmam se nem sincsen mert nem látom az értelmét! Ugye az se nél az ecuból veszi az rpm jelet nz nél pedig a traforól! Hogy minek van bekötve az ecuhoz is ? Wokkie neked vollt ott trafó mellet egy ilyen zöld kábeles csati gondolom a másik vége megy be az órához! Fordítva nekem nem jött ki, nem is nagyon eröltettem. Ha neked ment, hát szerencséd. A féltengelyt nekem is kicsit ki kellett húzni, de bement. Fordszám kábel nekem csak az óracsoporthoz megy a gyári kötegben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 Sziasztok! Ismét van egy kis problémám, komolyan nem gondolom nagynak de annál idegesítőbb. Párhete kezdődött először csak reggelente jelentkezett az alapjárat felment 1000-1200 max 1400 ig és ott "beragadt" sebességbe raktam indulási kis gáz és visszament 850körüli értékre majd random módon ismét. Alapjárati motor csere ,potméter csere megtörtént 2 napig minden rendben és újra jelentkezett ekkor kicsit megemeltem a gázpedált magam fele és ismét visszatért a rendes alapjárat, na mondom ez lesz a bowden kiszőrösödhetett de ma már erre sem reagált üzemi hőn beragadt 1100on a fordulat. Ja fontos a fogyasztásom teljesen rendben átlag 6.5-6.8 (mióta motorvíz hőfok jelzőt cseréltem). Olyan mintha a pillangó körül nem volna valami rendben (vákuum csöveket átnéztem). Több levegőt kapna? A rugók fáradtak meg és nem húznak vissza rendesen vagy mégis a bowden? Segítségeteket előre is köszönöm üdv Üdv! Nálam is produkál hasonló jelenséget a szekér, random módon indítás után. Próbáld meg, hogy mielőtt ráadod a gyújtást padlóig nyomod a gázt, benyomott pedállal ráteszed a gyújtást, vársz egy pár másodpercet, elengeded a pedált, és úgy indítózol. Ekkor elvileg visszaáll alap állásba a gázpedál potmétere. Nekem ez működni szokott. Amúgy nekem potméter csere után csinálta. A gyári potméterrel ilyen bajom nem volt. Szerintem ezek az utángyártott egy két ezres potik annyit is érnek, mint amilyen olcsók. Közben megoldódott a gondom, mert a lambda volt a ludas, de a potit visszacserélni a régire még nem volt időm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bzoley Elküldve Október22, 2012 Megoszt Elküldve Október22, 2012 Üdv, Az elmúlt napokban, hetekben panaszkodtam, hogy az első hideg reggellel elkazdett a gép nehezen indulni, később már meleg motornál sem volt az igazi, öt perc állás után sem. Előrébb nem jutottam, persze tudás nélkül nehéz, használható tippet nem igazán kaptam, amit tudtam, ellenőrizgettem. Tegnap előtt több rövidtávot is mentem, és már nagyon aggasztó volt a helyzet. Tegnap még egyszer átnéztem a csatlakozásokat, és - igaz csak egy forrasztás miatt - lekötöttem az akksit. Menni nem mentem azóta, de többször ráindítottam, de csak ma reggel volt kicsit nehézkesebb az indítás, és csak 2-3sec volt. A többi esetben pöccre indult. Elsőre magasabbra, majd 2k-re emeli az alapjáratot, mint eddig, de pár másodperc múlva, már ejti is vissza, ahogy kell. Nem tudom, mi mire volt hatással, túlzottan nem bizakodom, de remélem, rosszabb nem lesz. Azért az nyugtalanít, hogy nem tudom, mi, vagy mi volt a baja. A magát nagy szervizesnek tartó illető segítsége arra volt jó, hogy majdnem elhagytam az injektorhíd végén lévő szelep kupakját. Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiii Elküldve Október22, 2012 Megoszt Elküldve Október22, 2012 Hello mindenkinek! Sokat olvasgattam az AKTÍVSZÉN SZŰRŐ dologról és ma énis ránéztem az enyémre. Rögtön észre is vettem hogy szétvan hullva. itt látni is. http://kepfeltoltes.hu/121022/DSC02397_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/121022/DSC02396_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Elvolt tömődve rendesen és már ilyen truyi lett a szénből: http://kepfeltoltes.hu/121022/DSC02395_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Erre felbuzdulva szétszedtem mindent. ami jön cső a szűrőböl az mind elvolt tömődve. Ez a membrános dolog is tele volt szénnel. Ksizórtam belőle:http://kepfeltoltes.hu/121022/DSC02398_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A szűrő felőli oldalról belefujva áttudom fújni de a másik oldalról nem tudom. Pontosan ennek mi is a neve? és ha kell vennem újat drága az ilyen? Szétszedtem a szűrőig mindent és a szűrőböl az összes szenet kiráztam. http://kepfeltoltes.hu/121022/DSC02399_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ennyi jött ki belőle. Hogy mennyit változott a kocsi azt még nemtudom de este beszámolok róla. Lehet hogy semmit mert az a membrán elromlott vagy ilyesmi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Október22, 2012 Megoszt Elküldve Október22, 2012 Az oké, hogy a csövet kitakarítod, de a szűrőből miért borítottad ki a szenet? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiii Elküldve Október22, 2012 Megoszt Elküldve Október22, 2012 Az oké, hogy a csövet kitakarítod, de a szűrőből miért borítottad ki a szenet? :huh: Szerinted miért került szén a csövekbe? Mert a szűrő belül széthullott és megy ki belőle a szén. Ha nem öntöm ki belőle akkor ugyanúgy megtelnek a csövek ahogy eddig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Október22, 2012 Megoszt Elküldve Október22, 2012 Kész a szívátültetés most már egy vekiben dobog az astra si !! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve Október22, 2012 Megoszt Elküldve Október22, 2012 Sziasztok, barátom astráját építjük át C20Ne-re viszont a kábelezésnél gond akadt,a motor kábelkötegében a Piros-Fehér talán ez a színe az micsoda nem tudja valaki véletlenül. Meg van még az autó belső részéből jövő csatiban kék-piros vékony szál ez a útjeladó ha rémlik azt mihez kellene kötni mert nincs párja. Akitől vette srác azt mondta nem volt immos. Talán még ABS lehet vagy mi? Nem értem... Köszönöm ha valaki segít. A motor GSI astrából van! Közben ezt találtam neten... 06 – rotweiß – Bordrechner – an Stecker Bordcomputer PIN 6 (nur bei Vectra A Bordcomputer) Lehet elég összekötni akkor a piros fehéret az mi meglévő kék pirosunkkal és akkor jó lesz? rot/weiß -bc bleibt frei Nekünk is a kék piros az a fedélzeti cuccba meg csak az 3 soros Idő dátum hőfok ha a 2 gombot egyszerre nyomod kiírja 54ig mennyivel mész. Szerintem ez lehet talán Sanszos, hogy ez lesz mert ez a 2 kábel nincs csak meg Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyecmester Elküldve Október22, 2012 Megoszt Elküldve Október22, 2012 hali. érdeklödnék merre lehetne beszerezni ehhez a tipushoz :(astra 1.6 16v x16xel) szelepfedél burkolatot. mert az enyém valahogy megrepedt és okádja az olajat a vezérmű tengely burkolatánál.és igen néztem használtam bontóban de amik voltak azok vagy nagyon rosszak vagy meg voltak annyira deformáldva hogy legfeljebb tönités meg egy jó vastag paszta réteg után érne valamit. de gányolni nem szeretnék inkább megvenném újan. csak sajnos én nem találtam :( az e bajom hogy ráadásul ez az első szériás ecotech motoros és eléggé ritka :/ a segitséget elörre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blade79 Elküldve Október23, 2012 Megoszt Elküldve Október23, 2012 Kész a szívátültetés most már egy vekiben dobog az astra si !! :D Nagyon szép a kocsid, igényes összeszerelés. De azok a led szalagok :blink: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Október23, 2012 Megoszt Elküldve Október23, 2012 Azok a led szalagok belül vannak a foncsorban nem kintre van rá ragasztva! Amúgy köszi ! Mert szerinted nem jó az led szalag úgy.?.. szeretem a kritikát abból tanul az ember! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve Október23, 2012 Megoszt Elküldve Október23, 2012 Azok a led szalagok belül vannak a foncsorban nem kintre van rá ragasztva! Amúgy köszi ! Mert szerinted nem jó az led szalag úgy.?.. szeretem a kritikát abból tanul az ember! Homasita tesco feeling. Nekem sem jön át. Legyen sima sík üveges azt ennyi. Nagy gépeken okés a dolog gyárilag audi és stb.... Egyébként rendben van a gép Link to comment Megosztás: More sharing options...
Donki Elküldve Október23, 2012 Megoszt Elküldve Október23, 2012 Sziasztok-Találkozott már valaki a következővel: c14se motor,menetközben a vizhöfok felmegy majdnem 100fokra és utánna nagyon gyorsan leesik 90fok környékére.A ventilátor nem kapcsol be.Plussz hidegen kevésbé,melegen jobban fustöl.Fehéren.Gondoltam hftömités?De a viz és az olajat sem vettem észre hogy fogyna.Bár sokat nem mentem vele.Amit még észrevettem hogy a hf alatt motorolaj látszik,mintha onnan folyna. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október23, 2012 Megoszt Elküldve Október23, 2012 Sziasztok-Találkozott már valaki a következővel: c14se motor,menetközben a vizhöfok felmegy majdnem 100fokra és utánna nagyon gyorsan leesik 90fok környékére.A ventilátor nem kapcsol be.Plussz hidegen kevésbé,melegen jobban fustöl.Fehéren.Gondoltam hftömités?De a viz és az olajat sem vettem észre hogy fogyna.Bár sokat nem mentem vele.Amit még észrevettem hogy a hf alatt motorolaj látszik,mintha onnan folyna. Köszi Hmm...talán akkor nyit a termosztát és azért esik vissza a vízhőfok nem? :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október23, 2012 Megoszt Elküldve Október23, 2012 Hello mindenkinek! Sokat olvasgattam az AKTÍVSZÉN SZŰRŐ dologról és ma énis ránéztem az enyémre. Rögtön észre is vettem hogy szétvan hullva. itt látni is. http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Elvolt tömődve rendesen és már ilyen truyi lett a szénből: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Erre felbuzdulva szétszedtem mindent. ami jön cső a szűrőböl az mind elvolt tömődve. Ez a membrános dolog is tele volt szénnel. Ksizórtam belőle:http://kepfeltoltes.hu/121022/DSC02398_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A szűrő felőli oldalról belefujva áttudom fújni de a másik oldalról nem tudom. Pontosan ennek mi is a neve? és ha kell vennem újat drága az ilyen? Szétszedtem a szűrőig mindent és a szűrőböl az összes szenet kiráztam. http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg ennyi jött ki belőle. Hogy mennyit változott a kocsi azt még nemtudom de este beszámolok róla. Lehet hogy semmit mert az a membrán elromlott vagy ilyesmi. Az oké, hogy a csövet kitakarítod, de a szűrőből miért borítottad ki a szenet? :huh: Szerinted miért került szén a csövekbe? Mert a szűrő belül széthullott és megy ki belőle a szén. Ha nem öntöm ki belőle akkor ugyanúgy megtelnek a csövek ahogy eddig. Nem kell abból kiönteni a szenet. Nekem is elkezdett vagy 2 éve jönni a morzsa, de takarítás után raktam egy kis 150 forintos papír benzinszűrőt a szén útjába, hogy ne tömítsen el semmit, azóta nincs vele gond... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiii Elküldve Október23, 2012 Megoszt Elküldve Október23, 2012 Nem kell abból kiönteni a szenet. Nekem is elkezdett vagy 2 éve jönni a morzsa, de takarítás után raktam egy kis 150 forintos papír benzinszűrőt a szén útjába, hogy ne tömítsen el semmit, azóta nincs vele gond... :) Hm hát most már mind1 mert kiöntöttem :) De akkor gondolom a tankszellőző felé is raktál meg a motor felé is szűrőt. Jah és megtudnád mondani nekem annak a membrános dolognak a nevét? konkrétan ennek amit a kezemmel tartok: és hogy jó e hogy tudom leellenőrizni mert tele volt szénnel. http://kepfeltoltes.hu/121022/DSC02398_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts