Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nem akarok beleszólni, de nem feltétlen kell olyan hengerfej felső rész, a különbség annyi a kettő között, hogy a DIS kockás házon rajta van a három felfogatási pont csonkja, a rotoroson nincs, a vezérműtengelyek szinte 100%-ban ugyan azon, ugyan úgy olajelvezető lyukak vannak bent és hosszirányban is a furat ott van mindkettőben, csak míg a rotoros nyitott, a DIS kockás vmtengely végében ott egy préselt golyó, hogy lezárja az olajkivezetést, mivel a DIS kockának nem kell olaj.

Na most alap esetben akár hogyan próbálod a DIS kockás vmtengelyre nem tudod felimádkozni a rotoros véget, mert a furatban lévő golyó megakadályozza, hogy be tudd nyomni, azonban ha kiveszed a tengelyt és beütöd a golyót, akkor gond nélkül össze lehet már rakni.

Gondolom, most felmerül a kérdés, hogy mi lesz az olajzással, de ha belegondolunk ugyan úgy forog a tengely a DIS kocka alatt (mellett) is mint a rotorosnál, és gyárilag el van zárva az olajtól, ergo működik a rotoros is olaj nélkül.

Persze nem azt mondom, hogy most mindenki cserélgesse össze az alkatrészeket, csak tisztázni próbáltam a dolgot. :)

De ott a kérdés, hogy egy rotoros motorhoz kötött ECU tudja-e kezelni a DIS-t. :) Valószínűleg megvannak a kivezetései, de pl a programjában le van tiltva, hogy ne anyázzon rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Az lenne a kérdésem hogy Nekem C14SE motorkódú kocsim van és DIS rendszerű a gyújtásom. Motorátalakítást tervezek és ahhoz a sima rotoros gyújtásra lenne szükségem. Kérdés pedig az lenne hogy a sima rotoros gyújtás és a DIS es gyújtás csereszavatos-e. Gondolom a vezérműtengely vége a kérdéses, de sajnos nincs lehetőségem szétszedni a motort, ezért érdeklődöm, hátha csinált már valaki ilyet, vagy látta esetleg.

Előre is köszi.

én csak kérdeznék, me hülye vagyok:

Minek akarod kicserélni?

Link to comment
Megosztás:

Nos aki olvasgatta az Teljesítmény Tuning topicot, tudja hogy pillangósorral kísérletezem az 1.4re. Mivel a gyári elektronika ( Delco ) buta és a MAP szenzor nem tud mit kezdeni a kialakult helyzettel, ezért azt találtam ki, hogy a kábelköteget és az ECU-t kidobom és kap helyette egy C20NE kábelköteget, ami légtömegmérős és Motronic. Ehhez kellene nekem a sima rotoros gyújtás, mert ugye a C20NE rotoros. Elvileg a C14SE rotorjával össze lehet párosítani a C20NE kábelköteget, csak ahhoz ugye ki kéne cserélni az elosztófedelet. Ha vezérműtengelyt kéne cserélnem ezmiatt, az nem lenne túl jó, mivel ez egy dBilas tengely, ami nem ócsó és kell hogy benne maradjon. De mivel ez elég sok motorhoz jó, lehetséges-e hogy a vége úgy legyen kialakítva hogy mind a DIS mind a rotoros gyújtást, rá lehessen applikálni. Pl C16SE-be is jó ez a tengely, az pedig rotoros, ha jól tudom.

Mit kellene látnom a tengely végén ha leszedem az elosztó fedelet? A hengerfej felfogatási pontjai akkor gondolom nem különböznek, csak a vezérműtengely a kérdéses. :)

Link to comment
Megosztás:

Nos aki olvasgatta az Teljesítmény Tuning topicot, tudja hogy pillangósorral kísérletezem az 1.4re. Mivel a gyári elektronika ( Delco ) buta és a MAP szenzor nem tud mit kezdeni a kialakult helyzettel, ezért azt találtam ki, hogy a kábelköteget és az ECU-t kidobom és kap helyette egy C20NE kábelköteget, ami légtömegmérős és Motronic. Ehhez kellene nekem a sima rotoros gyújtás, mert ugye a C20NE rotoros. Elvileg a C14SE rotorjával össze lehet párosítani a C20NE kábelköteget, csak ahhoz ugye ki kéne cserélni az elosztófedelet. Ha vezérműtengelyt kéne cserélnem ezmiatt, az nem lenne túl jó, mivel ez egy dBilas tengely, ami nem ócsó és kell hogy benne maradjon. De mivel ez elég sok motorhoz jó, lehetséges-e hogy a vége úgy legyen kialakítva hogy mind a DIS mind a rotoros gyújtást, rá lehessen applikálni. Pl C16SE-be is jó ez a tengely, az pedig rotoros, ha jól tudom.

Mit kellene látnom a tengely végén ha leszedem az elosztó fedelet? A hengerfej felfogatási pontjai akkor gondolom nem különböznek, csak a vezérműtengely a kérdéses. :)

c16se van rotoros is meg dises is 4

Link to comment
Megosztás:

De ott a kérdés, hogy egy rotoros motorhoz kötött ECU tudja-e kezelni a DIS-t. :) Valószínűleg megvannak a kivezetései, de pl a programjában le van tiltva, hogy ne anyázzon rá.

Természetesen ha módosítod ECU csere is kell, mert a kettő között azért vannak különbségek, mivel a DIS kocka elektronikusan osztja ki mikor melyik érintkezőre adja a naftát, a rotoros esetében csak forog körbe és ha elhalad feletette áthúz és kész. A DIS kockának van egy plusz csatlakozója.

Egyébként pont fordítva írtad, Zsoltee pont DIS-ről szeretne rotorost, de lényegtelen csak mondom :D

Akkor csak meg kéne tudni hogy mit kellene látnom a vezérműtengely végén... :goofy:

Vezérműtengely végébe belenézel a DIS kockásé zárt, bent egy fényes golyóval, a rotorosé végig nyitott. illetve van egy vágás az egyik típuson, de most nem tudom megmondani melyiken. :)

Link to comment
Megosztás:

Valahol a neten keresek majd fényképet C14SE tengelyről és összehasonlítom a sajátommal. Csak azért írtam ide hátha van valakinek olyan képe szerelés közbeni, ahol látszik :)

Egy C14NZ vezérműtengely vége így néz ki:

323287_3_644x461_opel-astra-f-vezermutengely-autoalkatresz-felszereles.jpg

Ez a rotoros ahogy a házon is látszik nincs rajta a 3 csavarozási csonk.

A másik fajta vezérműtengelyen pedig egy vágás van középen ami középről kifelé egyre kisebb mélységű.

Amikor rotoros gyújtáselosztót teszel fel van rajta egy kiálló darab, az illeszkedik abba a lyukba amit a képen látsz a vezérműtengely egyik pontján.

Link to comment
Megosztás:

Természetesen ha módosítod ECU csere is kell, mert a kettő között azért vannak különbségek, mivel a DIS kocka elektronikusan osztja ki mikor melyik érintkezőre adja a naftát, a rotoros esetében csak forog körbe és ha elhalad feletette áthúz és kész. A DIS kockának van egy plusz csatlakozója.

Egyébként pont fordítva írtad, Zsoltee pont DIS-ről szeretne rotorost, de lényegtelen csak mondom :D

Vezérműtengely végébe belenézel a DIS kockásé zárt, bent egy fényes golyóval, a rotorosé végig nyitott. illetve van egy vágás az egyik típuson, de most nem tudom megmondani melyiken. :)

Valóban, de akkor is kell ECU csere, mert anyázni fog a DIS hiánya miatt. Írta, hogy ECU-t is kidobja, szóval tényleg lényegtelen, de megbeszéltük. :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! egy kérdésem lenne a fék légtelenitéssel kapcsolatban. sikerült megcsinálni mert jó lett a fék. csak annyi hogy amikor kinyitom a légtelenitö csavart olyankor ugye jön kifele az olaj+levegö, aztán elzárom, utána nem szivja fel az olajat a kotliból amibe beledugtam a csö végét? tehát hogy a csavaron csak kifele jön cucc, ha elvan zárva visszafele semmi nem tud menni ugye? csak azért kérdezem mert a leengedett koszos olajba mártottam bele a csövet, és szeretném tudni hogy abból nem e szivott vissza magába valamennyit. elöre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! egy kérdésem lenne a fék légtelenitéssel kapcsolatban. sikerült megcsinálni mert jó lett a fék. csak annyi hogy amikor kinyitom a légtelenitö csavart olyankor ugye jön kifele az olaj+levegö, aztán elzárom, utána nem szivja fel az olajat a kotliból amibe beledugtam a csö végét? tehát hogy a csavaron csak kifele jön cucc, ha elvan zárva visszafele semmi nem tud menni ugye? csak azért kérdezem mert a leengedett koszos olajba mártottam bele a csövet, és szeretném tudni hogy abból nem e szivott vissza magába valamennyit. elöre is köszi!

Ha jól csináltad, akkor nem.

Egyébként a fékfolyadék nem olaj. (nem is szabad a fáradt olajjal összeönteni, külön kezelik)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! egy kérdésem lenne a fék légtelenitéssel kapcsolatban. sikerült megcsinálni mert jó lett a fék. csak annyi hogy amikor kinyitom a légtelenitö csavart olyankor ugye jön kifele az olaj+levegö, aztán elzárom, utána nem szivja fel az olajat a kotliból amibe beledugtam a csö végét? tehát hogy a csavaron csak kifele jön cucc, ha elvan zárva visszafele semmi nem tud menni ugye? csak azért kérdezem mert a leengedett koszos olajba mártottam bele a csövet, és szeretném tudni hogy abból nem e szivott vissza magába valamennyit. elöre is köszi!

Mikor ezt olvastam azt hittem én tévedtem el. DE nem! Ez a motor topic!

Lenne is egy kérdésem:

'96 X16XEL szervós de nem klímás. Mi a hosszbordás szíj mérete (hossz szélesség, bordák száma)?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az első kérdésemért előre is elnézést kérek, eredetileg az elektromos dolgokhoz írtam be, mert végülis oda tartozik, de akárhogy is, de kapcsolódik a motorhoz és az elektromos résznél sajnos nem kaptam választ.

Opel Astra F 1994. (központi injektoros) C16NZ tipusú motorral rendelkező Opelben milyen ellenállás értékűnek kellene lennie a kis sárga színű oktánszám állítónak?

Ami az enyémben volt az mindkét irányban szakadt volt.

Két féle variáció is lehet elvileg, az egyik szerint:

15ohm a 91-es és 220ohm a 95 -ös állás (nekem elvileg pont nem ez, vagy eddig nem ez volt benne.?)

Hanem végtelen ohm vagyis szakadás (vagy rövidzár lett volna eredetileg?) az egyik és 2.2K a másik érték, csak következtetni tudom, hogy talán a 2.2k volt a 91-es a végtelen, vagy pedig rövidzár meg a 95-ös oktánszám megfelelő értéke.?

De a feltételezés nekem kevés, az autó így meg bizonytalanul jár ettől is és(egyik értékre sem reagál megfeleően, szerencsétlen azt sem tudja hova állítgassa magát.. -illetve, emiatt tovább nem tudok haladni vele a javításban.)

Bár kérdéses az is nekem, hogyha az oktánszám állító ellenállás csak úgy megszakad akkor az ECU mennyire üzembiztos, vagyis mennyire lehet stabil..?

Illetve, egy másik kérdés: Mi okozhat indításkor felpörgést (2000-2500-4000)? (gázbowden rendben van)

Valahol plussz levegőt kaphat, vagy az ECU kattant meg? Illetve alapjáraton néha olyat csinál mintha néha kihagyna és hullámzik az alapjárat.. (pillangószelep tengelye nem lóg, a motorban kompresszió rendben és összesen kb:10.000km van benne generál óta, ha pedig gyújtás gond lenne akkor feltételezem, hogy nem csak alapjáraton jelentkezne, hanem gyorsuláskor is traktorosat játszana, hogy hol menne és hol nem..) Erre a hibára valami ötlet, vagy tipp?

Valakinek van valami ötlete a két hibát illetően?

Köszönöm a segítséget előre is!

Üdv.:Tomi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az első kérdésemért előre is elnézést kérek, eredetileg az elektromos dolgokhoz írtam be, mert végülis oda tartozik, de akárhogy is, de kapcsolódik a motorhoz és az elektromos résznél sajnos nem kaptam választ.

Opel Astra F 1994. (központi injektoros) C16NZ tipusú motorral rendelkező Opelben milyen ellenállás értékűnek kellene lennie a kis sárga színű oktánszám állítónak?

Ami az enyémben volt az mindkét irányban szakadt volt.

Két féle variáció is lehet elvileg, az egyik szerint:

15ohm a 91-es és 220ohm a 95 -ös állás (nekem elvileg pont nem ez, vagy eddig nem ez volt benne.?)

Hanem végtelen ohm vagyis szakadás (vagy rövidzár lett volna eredetileg?) az egyik és 2.2K a másik érték, csak következtetni tudom, hogy talán a 2.2k volt a 91-es a végtelen, vagy pedig rövidzár meg a 95-ös oktánszám megfelelő értéke.?

De a feltételezés nekem kevés, az autó így meg bizonytalanul jár ettől is és(egyik értékre sem reagál megfeleően, szerencsétlen azt sem tudja hova állítgassa magát.. -illetve, emiatt tovább nem tudok haladni vele a javításban.)

Bár kérdéses az is nekem, hogyha az oktánszám állító ellenállás csak úgy megszakad akkor az ECU mennyire üzembiztos, vagyis mennyire lehet stabil..?

Illetve, egy másik kérdés: Mi okozhat indításkor felpörgést (2000-2500-4000)? (gázbowden rendben van)

Valahol plussz levegőt kaphat, vagy az ECU kattant meg? Illetve alapjáraton néha olyat csinál mintha néha kihagyna és hullámzik az alapjárat.. (pillangószelep tengelye nem lóg, a motorban kompresszió rendben és összesen kb:10.000km van benne generál óta, ha pedig gyújtás gond lenne akkor feltételezem, hogy nem csak alapjáraton jelentkezne, hanem gyorsuláskor is traktorosat játszana, hogy hol menne és hol nem..) Erre a hibára valami ötlet, vagy tipp?

Valakinek van valami ötlete a két hibát illetően?

Köszönöm a segítséget előre is!

Üdv.:Tomi

Utóbbira:

Nekem akkor csinált ilyet mikor a gyújtáselosztóban elkezdett halódni az induktív tekercs. Ráadásul az alapjárat nem mindig volt rossz, és egyéb tekintetben hibátlannak tünt az autó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az első kérdésemért előre is elnézést kérek, eredetileg az elektromos dolgokhoz írtam be, mert végülis oda tartozik, de akárhogy is, de kapcsolódik a motorhoz és az elektromos résznél sajnos nem kaptam választ.

Opel Astra F 1994. (központi injektoros) C16NZ tipusú motorral rendelkező Opelben milyen ellenállás értékűnek kellene lennie a kis sárga színű oktánszám állítónak?

Ami az enyémben volt az mindkét irányban szakadt volt.

Két féle variáció is lehet elvileg, az egyik szerint:

15ohm a 91-es és 220ohm a 95 -ös állás (nekem elvileg pont nem ez, vagy eddig nem ez volt benne.?)

Hanem végtelen ohm vagyis szakadás (vagy rövidzár lett volna eredetileg?) az egyik és 2.2K a másik érték, csak következtetni tudom, hogy talán a 2.2k volt a 91-es a végtelen, vagy pedig rövidzár meg a 95-ös oktánszám megfelelő értéke.?

De a feltételezés nekem kevés, az autó így meg bizonytalanul jár ettől is és(egyik értékre sem reagál megfeleően, szerencsétlen azt sem tudja hova állítgassa magát.. -illetve, emiatt tovább nem tudok haladni vele a javításban.)

Bár kérdéses az is nekem, hogyha az oktánszám állító ellenállás csak úgy megszakad akkor az ECU mennyire üzembiztos, vagyis mennyire lehet stabil..?

Illetve, egy másik kérdés: Mi okozhat indításkor felpörgést (2000-2500-4000)? (gázbowden rendben van)

Valahol plussz levegőt kaphat, vagy az ECU kattant meg? Illetve alapjáraton néha olyat csinál mintha néha kihagyna és hullámzik az alapjárat.. (pillangószelep tengelye nem lóg, a motorban kompresszió rendben és összesen kb:10.000km van benne generál óta, ha pedig gyújtás gond lenne akkor feltételezem, hogy nem csak alapjáraton jelentkezne, hanem gyorsuláskor is traktorosat játszana, hogy hol menne és hol nem..) Erre a hibára valami ötlet, vagy tipp?

Valakinek van valami ötlete a két hibát illetően?

Köszönöm a segítséget előre is!

Üdv.:Tomi

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0200.jpg

Pozicó: 204-206, X15 Csatlakozó

91 állásban szakadás, 95ben meg vmekkora ellenállás

de mondjuk nem értem minek ez néked, sztem ez nem szakad csak úgy meg...

ha +levegő van sztem akkor inkább fullad/kihagy(nekem a 4.henger csinálta mikor likas vót a cső)

wookie-nak igaza van sztem néz meg a gyújtást a rotor alatt

nem olajos, nem lötyög az induktív jeladó, 680Ohom-e

a modult sajnos nem igazán lehet ellenőrizni(vhol olvastam hogy lehet, de....)

az alapjárati motort megnézted? ha mocskos esetleg akadhat és az pont illene ide

Link to comment
Megosztás:

Utóbbira:

Nekem akkor csinált ilyet mikor a gyújtáselosztóban elkezdett halódni az induktív tekercs. Ráadásul az alapjárat nem mindig volt rossz, és egyéb tekintetben hibátlannak tünt az autó.

Köszönöm a tippet Wookie, de az már cserélve volt( a gyújtásmodult is cseréltem már anno), méghozzá egyiket sem bontottra, hanem újra és persze a jeladót mágnessel együtt kompletten, mert a régi mágnese el volt törve :(

Közben teszteltem kicsit a gépest, vagyis becsaptam az ECU-t, ha elhitetem vele egy potméterrel hogy a vízhőfok alacsony akkor bedúsítja a keveréket... -nah mármost egy elég jelentős dúsítás után teljesen megszűnik a dadogás és megemelkedik az alapjárat.. -ez megint csak arra utalhatna, hogy valahol plusz levegőt kaphat, mert dúsításra szinte bele kellene fulladnia a benzinbe és rosszabb esetben leállnia, de a gépes minél több benyát kap annál inkább pörög és tartja a fordulatot.. (azaz szépen jár csak olyan mintha magasabb fordulatot tartana neki az ember. :(

Még a vákumos EGR szelepet is meg fogom nézni, mert az cserélve volt és utána egyszer elszállt a tömítése, de vágtam alá normálisat, de lehet mégis ott lett megint valami gubanc..?

Viszont ez megint egy félig lehetetlen dolog, mert ha kóbor levegőt tud szívni valahol, akkor az nem szűnik meg csak úgy magától, vagyis az alapjárati dadogást indokolná, de azt nem hogy miért pörgeti fel időnként indításkor a motort van hogy 4000-res fordulatig, én meg tépem a hajam, hogy hidegen ezt azért nem kellene tennie, pláne nem rögtön indítás után ver neki egy 4000-res fordulatot.. :( -én meg kapkodom le a gyújtást, mert hidegben indításkor kenése még nem sok lehet és megölni sem gyilkolni sem akarom. (jah, az alapjárati motort is leápoltam, elvileg rendben van, feltéve ha az ECU megfelelően működik!?)

Illetve az oktánszám állító ellenállás értékével kapcsolatban még mindíg teljesen tanácstalan vagyok, bár nem mintha a fenti esetben sejteném a tényleges okot.

Ha esetleg lenne valami ötleted, vagy másoknak akkor örülnék minden tippnek.

Köszi mégegyszer!

Üdv:Tomi

Link to comment
Megosztás:

http://www.skandiasa...F/Plan/0200.jpg

Pozicó: 204-206, X15 Csatlakozó

91 állásban szakadás, 95ben meg vmekkora ellenállás

de mondjuk nem értem minek ez néked, sztem ez nem szakad csak úgy meg...

ha +levegő van sztem akkor inkább fullad/kihagy(nekem a 4.henger csinálta mikor likas vót a cső)

wookie-nak igaza van sztem néz meg a gyújtást a rotor alatt

nem olajos, nem lötyög az induktív jeladó, 680Ohom-e

a modult sajnos nem igazán lehet ellenőrizni(vhol olvastam hogy lehet, de....)

az alapjárati motort megnézted? ha mocskos esetleg akadhat és az pont illene ide

Köszi a tippet, pont ez a rajz van meg nekem, de az egyik állás ezen nem szakadás hanem rövidzár, nekem meg mindkettő szakadt volt vagyis nem 0ohm hanem végtelen.

Egy Opel Corsa oktánszám állítót sikerült vennem, de az egyik állásban 15ohm a másikban meg 220ohm, csak pont ez az érdekes, hogy az enyémben elvileg egy 2,2k értékű volt, legalábbis a szétszedés után az ellenálláson meg maradt színkódokból erre következtetek, de közel sem biztos, hogy ez a gyári oktánszám állítója.. a benne lévő ellenállások 1%-os tűrésüek, úgyhogy elég fontos lehet az előgyújtásból is kifolyólag hogy milyen értékü, ugyanis 91-es állásban nem adhat neki akkora előgyújtást az ecu..- de ha nincs ellenállás akkor nincs mihez viszonyítania, ugyanis, másképpen sajnos ez a rendszer képtelen azonosítani az üzemanyag oktánszámát.

Hol volt lyukas az a cső? úgyértem hogy az alváz felől volt lyukas a szívócső vagy fent a gépháztető felől vagy, egyik oldala, esetleg repedve volt? -Volt valami sérülése az autódnak, vagy csak gondolt egyet és anyaghiba?

( Az alapjárati motorra visszatérve előzményként volt olyan hogy nem vette le az ecu a fordulatot 1000-re, hanem 1500 maradt, de menet közben gyújtás le és vissza után ez 90-95%-ban megoldotta a dolgot és szétszedéskor nem volt retkes az alapjárati motor, de kimostam benzinben, kapott wd-t és néhány csepp motorolajat is.)

köszi a tippet! Várom a válaszod!

Üdv:Tomi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.