Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok... olyan jellegű kérdésem lenne, hogy azt szeretném, hogy az üzemanyag szivattyúm akkor is dolgozzon mikor gyújtásra rakom, nem mikor már tekertettem a gépet... hogyan csináljam meg ezt? motorkód: C18NZ

üdv: Tomi

Az nz-nél mennie kellene gyújtással.

Pontosabban ráadod a gyújtást, és 10mp-ig megy, ha addig nem érzékel motorfordulatot, akkor lekapcsol.

(nem is érdemes direktre kötni, biztonságtechnikai okból ha leáll a motor, leáll az ac is)

Elküldve

Az nz-nél mennie kellene gyújtással.

Pontosabban ráadod a gyújtást, és 10mp-ig megy, ha addig nem érzékel motorfordulatot, akkor lekapcsol.

(nem is érdemes direktre kötni, biztonságtechnikai okból ha leáll a motor, leáll az ac is)

Pontosan így van, de csak 3-4 másodpercig megy talán.

Elküldve

Sziasztok... olyan jellegű kérdésem lenne, hogy azt szeretném, hogy az üzemanyag szivattyúm akkor is dolgozzon mikor gyújtásra rakom, nem mikor már tekertettem a gépet... hogyan csináljam meg ezt? motorkód: C18NZ

üdv: Tomi

Ha gyújtást kapcsolsz, nem hallasz 2-4mp múlva egy kattanást a jobb lábtér felől? Mert ha igen, akkor ment az AC-pumpád, és ezt a kattanást célszerű megvárni indítás előtt, különben nehezen indul be, ill. az enyém pl. be se indul enélkül.

Elküldve

Sziasztok.Tegnap teljesen benyomot gázpedálal inditotam és hát elég dadogosan,nehézkesen pörgöt fel a motor.Ez normális?

Igazából nem kell benyomni a gázpedált indítózás közben csak a kuplungot célszerű kinyomni...szóval passz, de ha nagyon aggódsz kipróbálom hogy milyen így indítani és megírom jó? :icon1:

Elküldve

Igazából nem kell benyomni a gázpedált indítózás közben csak a kuplungot célszerű kinyomni...szóval passz, de ha nagyon aggódsz kipróbálom hogy milyen így indítani és megírom jó? :icon1:

Oké köszi!

Elküldve

Sziasztok.Tegnap teljesen benyomot gázpedálal inditotam és hát elég dadogosan,nehézkesen pörgöt fel a motor.Ez normális?

Az, hiszen a motor nem arra van kitalálva hogy padlógázzal indítsák. A gázt amúgy se kell nyomni semennyire indításnál.

Ahogy a kollega mondja a kuplungot viszont érdemes, kíméli az önindítót.

Elküldve

T. EPK947 Elnézés de tőled szeretném megkérdezni ,hogy olajálló gumitömlőt szeretnék

valahol venni olajnyomásmérő bekötéséhez min 6báros kellene átmérő 6-os belsővel.

Továbbá kérdeném Tőled , hogy a bovdenaidat mivel és hogyan kened,kiszerelve logatva vagy beépített

állapotban ,mivel régebben olvastam hogy már vagy 40 éve kened őket.

Válaszodat és segítségedet előre is köszönöm.

Elküldve

Az, hiszen a motor nem arra van kitalálva hogy padlógázzal indítsák. A gázt amúgy se kell nyomni semennyire indításnál.

Ahogy a kollega mondja a kuplungot viszont érdemes, kíméli az önindítót.

nem a 2ütemüeket kellet benyomott gázzal indítani?

én is mindig benyomom a kuplungot, de én az gondoltam, hogy a váltó miatt jó, hogy indítózásnál nem kell forgatnia

Elküldve

nem a 2ütemüeket kellet benyomott gázzal indítani?

én is mindig benyomom a kuplungot, de én az gondoltam, hogy a váltó miatt jó, hogy indítózásnál nem kell forgatnia

Igen, a váltó miatt kell benyomni a kuplungot. Hogy ne tekerje feleslegesen az önindító a hideg, sűrű olajban a váltót.

És persze ha esetleg véletlenül sebességben van, ne ugorjon meg.

Elküldve

T. EPK947 Elnézés de tőled szeretném megkérdezni ,hogy olajálló gumitömlőt szeretnék

valahol venni olajnyomásmérő bekötéséhez min 6báros kellene átmérő 6-os belsővel.

Továbbá kérdeném Tőled , hogy a bovdenaidat mivel és hogyan kened,kiszerelve logatva vagy beépített

állapotban ,mivel régebben olvastam hogy már vagy 40 éve kened őket.

Válaszodat és segítségedet előre is köszönöm.

Én itt vettem 20 bar-os benzinálló gumicsöveket: http://www.rigelauto.hu/html/bfs_autosbolt_terkep.html

A bovdenjeimet a kocsiban ritkán kenegetem, mert nehéz a hozzáférés, de azért az elérhető helyeken olajozóval hébe-hóba megcsepegtetem. Amit írhattam az a motorjaim bovdenjéről szólhatott (bár konkrétan nem emlékszem rá) és azokat beszerelés előtt megolajozom, azután pedig szintén az elérhető helyeken adok neki olajat, ha már kéri. Egyszerű.

Elküldve

Nem hinném hogy lenne összefüggés, de nálam akkor kell "tekertetni" a kocsit, ha 1/4- vagy az alatt van az üzemanyagszint. Ha fél vagy az fölött van, akkor pár fordulat után azonnal beröffen.

Elküldve

Sziasztok

Az lenne a kérdésem hogy Nekem C14SE motorkódú kocsim van és DIS rendszerű a gyújtásom. Motorátalakítást tervezek és ahhoz a sima rotoros gyújtásra lenne szükségem. Kérdés pedig az lenne hogy a sima rotoros gyújtás és a DIS es gyújtás csereszavatos-e. Gondolom a vezérműtengely vége a kérdéses, de sajnos nincs lehetőségem szétszedni a motort, ezért érdeklődöm, hátha csinált már valaki ilyet, vagy látta esetleg.

Előre is köszi.

Elküldve

nem a 2ütemüeket kellet benyomott gázzal indítani?

én is mindig benyomom a kuplungot, de én az gondoltam, hogy a váltó miatt jó, hogy indítózásnál nem kell forgatnia

Nem az ütemeken múlik.

A manuális szivatós, karbis jármüveknél volt, hogy néha kellet pumpálni a gázt, de ha jól van összerakva, akkor az sem igényli túlzottan.

A rekordom is gázadás nélkül indult, mint ahogyan az összes simsonom is.

Igen, a váltó miatt kell a kuplung, egy csomó plusz energia azt a sok tengelyt megforgatni.

Elküldve

Nem az ütemeken múlik.

A manuális szivatós, karbis jármüveknél volt, hogy néha kellet pumpálni a gázt, de ha jól van összerakva, akkor az sem igényli túlzottan.

A rekordom is gázadás nélkül indult, mint ahogyan az összes simsonom is.

Igen, a váltó miatt kell a kuplung, egy csomó plusz energia azt a sok tengelyt megforgatni.

akkor összekevertem a leállítással :D vagy ott se kell?, nem igen vezettem keleti(trabi,warb,dacia) autót de mintha valamelyiknek lett volna ilyen gázadós dolog....meg szabadon futó.....

Elküldve

Sziasztok

Az lenne a kérdésem hogy Nekem C14SE motorkódú kocsim van és DIS rendszerű a gyújtásom. Motorátalakítást tervezek és ahhoz a sima rotoros gyújtásra lenne szükségem. Kérdés pedig az lenne hogy a sima rotoros gyújtás és a DIS es gyújtás csereszavatos-e. Gondolom a vezérműtengely vége a kérdéses, de sajnos nincs lehetőségem szétszedni a motort, ezért érdeklődöm, hátha csinált már valaki ilyet, vagy látta esetleg.

Előre is köszi.

Nem. Mindenképp kell hozzá való vezérműtengelyt és házat szerezned. Ugye a DIS-nél nincs kivezetve a tengely vége. :)

Elküldve

Nem. Mindenképp kell hozzá való vezérműtengelyt és házat szerezned. Ugye a DIS-nél nincs kivezetve a tengely vége. :)

nem is folyik ki az olaj ott...gondolom

biztos nem tudok vmit, de minek kellhet vkinek rotoros gyújtás a DISes nem jobb?.....vagy ebből 150Le mocit lehet csinálni?

Elküldve

nem is folyik ki az olaj ott...gondolom

biztos nem tudok vmit, de minek kellhet vkinek rotoros gyújtás a DISes nem jobb?.....vagy ebből 150Le mocit lehet csinálni?

Mert gondolom az ECU függő a dolog.

Elküldve

Nem. Mindenképp kell hozzá való vezérműtengelyt és házat szerezned. Ugye a DIS-nél nincs kivezetve a tengely vége. :)

Nem akarok beleszólni, de nem feltétlen kell olyan hengerfej felső rész, a különbség annyi a kettő között, hogy a DIS kockás házon rajta van a három felfogatási pont csonkja, a rotoroson nincs, a vezérműtengelyek szinte 100%-ban ugyan azon, ugyan úgy olajelvezető lyukak vannak bent és hosszirányban is a furat ott van mindkettőben, csak míg a rotoros nyitott, a DIS kockás vmtengely végében ott egy préselt golyó, hogy lezárja az olajkivezetést, mivel a DIS kockának nem kell olaj.

Na most alap esetben akár hogyan próbálod a DIS kockás vmtengelyre nem tudod felimádkozni a rotoros véget, mert a furatban lévő golyó megakadályozza, hogy be tudd nyomni, azonban ha kiveszed a tengelyt és beütöd a golyót, akkor gond nélkül össze lehet már rakni.

Gondolom, most felmerül a kérdés, hogy mi lesz az olajzással, de ha belegondolunk ugyan úgy forog a tengely a DIS kocka alatt (mellett) is mint a rotorosnál, és gyárilag el van zárva az olajtól, ergo működik a rotoros is olaj nélkül.

Persze nem azt mondom, hogy most mindenki cserélgesse össze az alkatrészeket, csak tisztázni próbáltam a dolgot. :)

Elküldve

akkor összekevertem a leállítással :D vagy ott se kell?, nem igen vezettem keleti(trabi,warb,dacia) autót de mintha valamelyiknek lett volna ilyen gázadós dolog....meg szabadon futó.....

Ladám volt anno annál előfordult,hogy melegen nehezen akart indulni akkor kellett teljesen benyomni a gázt akkor indult,de hidegen csak szivató kellett

A szabadonfutó az a 2 üteműek privilégiuma volt...

Elküldve

Sziasztok .

Lenne egy olyan kérdésem ,hogy 34 - es hibakódot villogtattam ki (szívócső-nyomásérzékelő-feszültség kicsi ) motorkód C-14NZ vajon a MAP- szenzorra gondoltak ? :huh:

Elküldve

Sziasztok .

Lenne egy olyan kérdésem ,hogy 34 - es hibakódot villogtattam ki (szívócső-nyomásérzékelő-feszültség kicsi ) motorkód C-14NZ vajon a MAP- szenzorra gondoltak ? :huh:

Igen arra.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.