Bazsi19 Elküldve Szeptember27, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2012 Hali !Nekem a motor most van felujitás alatt azt mondta aki csinálja közepesen elhasználodott 2es fokozatu furással lesz furva gyakorlatilag minden kilesz cserélve uj motor lesz.Van itt olyan akinek már volt furva a motor?Azért kezdtem bele mert sokkal több olajat fogyasztott mint kellene mert az ecotech gyárilag ugy van megcsinálva.Arra lennék kiváncsi hogyha nagyobb dugattyut tesznek bele változik a köbcenti? Most gyári gm olaj volt benne 10w 40 aztmondták felejtsem el... csak a motor 110 ezer be lesz és még nemtudni mitkell cserélni tömités készlet vezérlés az tuti. Szerintetek jó ötlet volt a motor felujitás?Amugy 1.6 16 szelepes :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 Nem volt túl feszes a szíj.... :( és ez az nem tudom, hogy miért ette meg.... A feszítő is ki lett cserélve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 Hali !Nekem a motor most van felujitás alatt azt mondta aki csinálja közepesen elhasználodott 2es fokozatu furással lesz furva gyakorlatilag minden kilesz cserélve uj motor lesz.Van itt olyan akinek már volt furva a motor?Azért kezdtem bele mert sokkal több olajat fogyasztott mint kellene mert az ecotech gyárilag ugy van megcsinálva.Arra lennék kiváncsi hogyha nagyobb dugattyut tesznek bele változik a köbcenti? Most gyári gm olaj volt benne 10w 40 aztmondták felejtsem el... csak a motor 110 ezer be lesz és még nemtudni mitkell cserélni tömités készlet vezérlés az tuti. Szerintetek jó ötlet volt a motor felujitás?Amugy 1.6 16 szelepes :D Mivel a furat nagyobb lesz így a lökettérfogat is nagyobb lesz A GM olajról megoszlanak a vélemények,én most Mobil S 2000 10W-40-t teszek bele,de Elf,Valvoline,Shell is jók Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyorshajtó Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 Sziasztok.... Olyan kérdésem lenne, hogy körülbelül egy másfél hónapja cseréltem komplett vezérlést, mindent kicseréltem persze újra és nem a legrosszabb minőségűre. Szóval cseréltem vezérműtengely szimeringet, vezérműtengely bordás fogaskereket, vízpumpát, Főtengely bordás fogaskereket, és persze vezérműszíjat.. Eddig oké, jó is lett, egy pöcre indult meg minden. Mentem vele körülbelül 8000 ezer kilométert és egyik reggel kimegyek a garázsba indítom beindul, de egy nagyon furcsa hangot hallottam a motortérből, felnyitottam a motorházfedelet beindítottam még egyszer és a vezérlés felől jött a hang. Leállítottam leszereltem a vezérlés burkolatát és látom, hogy a vezérműszíj fogaiból egy olyan 30 cm-ren hiányoznak a fogak. Egyből elkapott a frász, szóltam a sógoromnak bementünk szegedre vettem egy vadontat új vezérműszíjat GATES márkájú (az előző CONTITECH volt) hazajöttünk felraktam pöpec lett minden, motor mint a doxa örültem oké, gondoltam gyári hibás volt a szíj. Rá két napra, szombati nap volt hajnalban indultam szüleimmel Debrecenbe. De indulás előtt gondolkoztam, mondom magamnak nem itt van Debrecen berakom a fontos szerszámokat, raktam be tartalék vízpumpát, vezérműszíjat (ezzel a vezérműszíjjal vettem meg a kocsit), és persze vizet... megyünk lájtosan olyan 90-100-al tényleg nem gyilkoltam nem húzattam semmi, majdnem Debrecenbe értem Hajdúszoboszló és Debrecen között egyik pillanatról a másikra leállt a kocsi nem reagált semmire sem, mondom a Faternak elszakadt a vezérműszíj erre ő ne csináld már hiszen tegnap előtt cserélted ki, mondom neki pedig hidd el elszakadt. Félre álltam fel a motorháztető le a burkolat és nincs vezérműszíj pffff :( szét mindent, felraktam a régi szíjat és a mai napig még mindig az a szíj van még rajta, és ez az egész 2-hete történt. És az idegesít a legjobban, hogy nem tudom miért történt azóta bent van a kocsiban a szerszámos, egy tartalék szíj és egy tartalék vízpumpa.... Ja a motorkódom az C18NZ Segítsetek, hogy miért van ez..... Köszönöm.... üdv: Tomi És mikor elszkadt a szíj a motornak nem lett baja? Szelepeket nem verte szét a dugattyú? Bár lehet ezekben a motorkban még figyeltek erre, hogy ne tudjon kárt tenni ha elszakad a szíj. A Vw-ban mikor elszakadt két szelep bánta. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 Sziasztok.... Olyan kérdésem lenne, hogy körülbelül egy másfél hónapja cseréltem komplett vezérlést, mindent kicseréltem persze újra és nem a legrosszabb minőségűre. Szóval cseréltem vezérműtengely szimeringet, vezérműtengely bordás fogaskereket, vízpumpát, Főtengely bordás fogaskereket, és persze vezérműszíjat.. Eddig oké, jó is lett, egy pöcre indult meg minden. Mentem vele körülbelül 8000 ezer kilométert és egyik reggel kimegyek a garázsba indítom beindul, de egy nagyon furcsa hangot hallottam a motortérből, felnyitottam a motorházfedelet beindítottam még egyszer és a vezérlés felől jött a hang. Leállítottam leszereltem a vezérlés burkolatát és látom, hogy a vezérműszíj fogaiból egy olyan 30 cm-ren hiányoznak a fogak. Egyből elkapott a frász, szóltam a sógoromnak bementünk szegedre vettem egy vadontat új vezérműszíjat GATES márkájú (az előző CONTITECH volt) hazajöttünk felraktam pöpec lett minden, motor mint a doxa örültem oké, gondoltam gyári hibás volt a szíj. Rá két napra, szombati nap volt hajnalban indultam szüleimmel Debrecenbe. De indulás előtt gondolkoztam, mondom magamnak nem itt van Debrecen berakom a fontos szerszámokat, raktam be tartalék vízpumpát, vezérműszíjat (ezzel a vezérműszíjjal vettem meg a kocsit), és persze vizet... megyünk lájtosan olyan 90-100-al tényleg nem gyilkoltam nem húzattam semmi, majdnem Debrecenbe értem Hajdúszoboszló és Debrecen között egyik pillanatról a másikra leállt a kocsi nem reagált semmire sem, mondom a Faternak elszakadt a vezérműszíj erre ő ne csináld már hiszen tegnap előtt cserélted ki, mondom neki pedig hidd el elszakadt. Félre álltam fel a motorháztető le a burkolat és nincs vezérműszíj pffff :( szét mindent, felraktam a régi szíjat és a mai napig még mindig az a szíj van még rajta, és ez az egész 2-hete történt. És az idegesít a legjobban, hogy nem tudom miért történt azóta bent van a kocsiban a szerszámos, egy tartalék szíj és egy tartalék vízpumpa.... Ja a motorkódom az C18NZ Segítsetek, hogy miért van ez..... Köszönöm.... üdv: Tomi Bár az enyém C20NE, de a utolsó vezérműszíj csere előtti cserénél én is panaszkodtam a szerelőmnek, hogy túl zajos a vezérlés. (SKF vízpumpa, Gates szíj, külön feszítő nincs.) Azt mondta, hogy előfordul, hogy a szíj fogprofilja és a vízpumpa szíjtárcsán levő fogazat nem pontosan illeszkedik, volt már ilyen esete. Zajos volt, de ledaráltam vele 60 ezer kilométert hiba nélkül. Most a legutóbbi cserénél gondoltam, hogy miért adjak ki és 15 ezret egy SKF pumpáért, ha 7000-ért is kapok újat (spanyol). A szíj továbbra is Gates. Csodák csodája, az új szerelés síri csöndben teszi a dolgát. Tehát igaz lehet, hogy egyes vízpumpa gyártók bordás profilja és a szíj fogazata nem tökéletesen illeszkedik és ha még túl is van feszítve, megadja magát. Különben azt is érdemes lenne ellenőrizni, hogy nem szorult -e meg a szivattyú vagy a vezérmű tengely! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 Nem lett kicserélve mivel nincs is benne feszítő, maga a vízpumpa a feszítő az feszít magát a szíjjat is..... :) Lehet, mégis túl volt feszítve a szíj. Az egyik előző kadettomon is ezért darálta le a fogakat. 16DA motorkóddal, uaz a blokk, mint az 1.8-as. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 Sem a vízpumpa sem a vezérműtengely nem szorult meg, a vízpumpa márkája pedig LPR.... Lehetséges, hogy mind a két szíj gyári hibás volt.... nem tudom..... :( Azért ennek nem túl nagy a valószínűsége. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blade79 Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 Akkor nem rugalmas volt a szíj, hanem merev. A feszítő nélküliekre rugalmas szíjat kell tenni. Ha normál szíjat teszel rá tud bajt csinálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Érdekes, szerinted az autósboltokban ezt nem tudják? Mert szerintem tudják és eleve olyat adnak, meg szerintem mivel nincs benne feszítő vagy is van benne és az maga a vízpumpa de mind1 eleve olyat adnak hozzá ami kell.... Azért köszike.... :).... üdv...: Tomi Szerintem meg túl sokat nézel ki egy autósboltból... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blade79 Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Én már párszor beszoptam az eladókkal. Találtam egy jó boltot, ahol összecimboráltunk, ha nem jót rendelnek cserélik. Sajnos sok eladó nem ért hozzá, hogy mit árul valójában. Simán odavágják az orrod alá, hogy ezt hozta le a gép és kész. Egyébként az UNIX-nak a web oldalán meg tudod nézni hogy mit rendelsz, sok autósbolt is abból dolgozik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Heló. Nem tud valaki Győrben megbízható autószerelőt, vezérlés cseréhez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
MomoadamM3 Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Sziasztok.... Olyan kérdésem lenne, hogy körülbelül egy másfél hónapja cseréltem komplett vezérlést, mindent kicseréltem persze újra és nem a legrosszabb minőségűre.És az idegesít a legjobban, hogy nem tudom miért történt azóta bent van a kocsiban a szerszámos, egy tartalék szíj és egy tartalék vízpumpa.... Ja a motorkódom az C18NZ Segítsetek, hogy miért van ez..... Köszönöm.... üdv: Tomi Szia Tomi Nekem is C18NZ van volt vezérlés csere nekem ilyen szett került bele: http://www.alkatresz...ett-vizpumpaval 4000 km mentem vele ebből kb 2000 km egy hét alatt azóta no problema... Szereléskor tán a tömítés nem stimmelt a vízpumpa környékén, de tán vissza tette a régit, de úgy veszem észre lassan kezdi feladni a harcot mert 2-3 nap állás után kis tócsa van az autó alatt..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
MomoadamM3 Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Akkor neked is vannak gondok a gépezettel.... :( Szerintem kend be a vizpumpa belső felületét psziloplasztal vagy azzal a piros tömitőpasztával és az megoldja a problémát... Én azt csinálnám.... Ha persze nem lett túlfeszesre húzva a vezérműszíj és kicsinálhatta a vizpumpa csapágyát és ne aggy isten ott engedd, mert ha az megszorul akkor asztán szakad a szíj, de mivel C18NZ-ről van szó így 8 szelepes és nem ver szét semmit sem a vezérlés környékén.... Szerintem figyelj oda rá...... :) üdv.: Tomi Holnap viszem szerelőhöz..aztán kiderül mi lesz...szerencsére eddig nagyon megvagyok elégedve a géppel motorikusan tökéletes kisebb hibákat leszámitva ja és a 90 pacit még mindig érzem amikor oda lépek.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Akkor neked is vannak gondok a gépezettel.... :( Szerintem kend be a vizpumpa belső felületét psziloplasztal vagy azzal a piros tömitőpasztával és az megoldja a problémát... Én azt csinálnám.... Ha persze nem lett túlfeszesre húzva a vezérműszíj és kicsinálhatta a vizpumpa csapágyát és ne aggy isten ott engedd, mert ha az megszorul akkor asztán szakad a szíj, de mivel C18NZ-ről van szó így 8 szelepes és nem ver szét semmit sem a vezérlés környékén.... Szerintem figyelj oda rá...... :) üdv.: Tomi Hát ugya ha a vízpumpával kell előfeszíteni a szíjat akkor nem túl szerencsés a szilo, mert ahogy tekered a pumpát szépen kinyomja maga alól...úgy tudom lehet külön is venni alá tömítést. C14NZ-n (az is 8 szelepes) összekalapálta a szelepeket a dugó szíjszakadáskor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
MomoadamM3 Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Hát ugya ha a vízpumpával kell előfeszíteni a szíjat akkor nem túl szerencsés a szilo, mert ahogy tekered a pumpát szépen kinyomja maga alól...úgy tudom lehet külön is venni alá tömítést. C14NZ-n (az is 8 szelepes) összekalapálta a szelepeket a dugó szíjszakadáskor. Ja ja.. én is tömítést néztem az unix-nál 300 Huf de most érdekes nincs az autó alatt tócsa, ha meg ben áll a meló helyen ott meg van... egyébként valami eszement állat tegnap ráfeküdt a tükrömre és eltörte a műanyag házat... ja meg még a tükör is ki volt belőle esve nem tom neki hogy sikerült de én amikor cserélni akartam nem bírtam szétszedni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Sziasztok 1.4i16v X14xe mociba hány liter olaj megy bele?? köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Hát ugya ha a vízpumpával kell előfeszíteni a szíjat akkor nem túl szerencsés a szilo, mert ahogy tekered a pumpát szépen kinyomja maga alól...úgy tudom lehet külön is venni alá tömítést. C14NZ-n (az is 8 szelepes) összekalapálta a szelepeket a dugó szíjszakadáskor. Elvileg az 1.6 és az 1.8 8v-k azok amik nem tudnak összeakadni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Sziasztok 1.4i16v X14xe mociba hány liter olaj megy bele?? köszi 3,25 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 3,25 Köszi: én 3.4 et raktam bele az baj? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Köszi: én 3.4 et raktam bele az baj? Van neki nívópálcája :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Köszi: én 3.4 et raktam bele az baj? Én csak 3-at szoktam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Van neki nívópálcája :rolleyes: Van persze de már jó a szint;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Vízpumpa tömszelencéje tud engedni van is a pumpán egy lyuk ott tud kifolyni ha enged,gyárban gondoltak rá,hogy ne a csapágyba menjen ha már ereszt. A pumpa meg a blokk között van O-gyűrű,de azt is adnak még a legolcsóbb pumpához is.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Wookie! Kész a leömlő ill. már csak avival kell majd összehegeszteni mert sajnos olyanom nincs! De a szomszédnak van úgy hogy holnap átugrok majd csak nem felejtettem el az avi hegesztést legutóbb 4 éve volt kezembe! Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Sziasztok 1.4i16v X14xe mociba hány liter olaj megy bele?? köszi Én úgy tudom, hogy 3,5 lityi. Én annyit szoktam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts