Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nézd meg a sebesség jeladót !!! Ha van benne! A km órában található össze van kötve az ecuval a rádióval és ha van benne Mid akkor azzal is!

Ugyanis ez figyel hogy áll az autó vagy megy hogy tudja az ecu! Pl. rádióval ha össze van kötve az is tud érdekes dolgokat csinálni!

Igazábol benne van. Lehet teszteli a MID két gombjának egyszerre történő lenyomásával .

Link to comment
Megosztás:

Szép napot !

Kész a flansnikom!!!! :) A lézer csodákra képes.

Mennyiért vágta ki a lézeres?

Nekem is kelleni fog egy, csak nekem rozsdamentes. Lézervágos van nálunk is, nem is drága, de ha a te emberednek már megvan a pontos program, akkor vágathatnál egyet nekem is. :) Csak anyagot nem tom honnan szüljek hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Mennyiért vágta ki a lézeres?

Nekem is kelleni fog egy, csak nekem rozsdamentes. Lézervágos van nálunk is, nem is drága, de ha a te emberednek már megvan a pontos program, akkor vágathatnál egyet nekem is. :) Csak anyagot nem tom honnan szüljek hozzá.

Azt hogy menyiért vágta ki fogalmam se nem sincsen ugyanis valakinek segitetettem ő meg ezzel segítette vissza!

Az autócados mentést már kértem tőle de ennek is örülök hogy ez meg van de megígérte hogy megszerzi pont azért mert gondolta hogy majd itt valakinek kelleni fog!

És atucados része a nehezebb a többi már csak a gép dolga és inkább a méretezés meg autócad kerül sokba!

Hát a savállót aranyért adják és ugye nem adnak csak ekkora darabot! Méh telepen kell szétnézni hátha nádha én ezt az acél darabot is onnan szedtem szikrapróbát csináltam és elégé acélos anyagból van!Az egész kipufogóm rozsdamentes csak ez lesz szénacélból! De ahol a lézer vágta ott még-jobban fel edződőt!

Már csak a leömlök fabrikálása van hátra! Erre kérnék ötleteket mert még ilyet nem csináltam!

Link to comment
Megosztás:

WOOKIE!

Itt tartok a c16se blokkal ! Már alig várja a gép a szívátültetést! Már csak az önindító http://pics.coldline.hu/pics/697934-20120920-GVmDiz.jpg volt hátra azt hittem megúszom egy szénkefe cserével de sajnos az állórészről levált a mágnes és el is van törve kérdés hogy lehet kapni mágnest vagy állórészt külön?

Gyönyörű ez a motor, irígyellek érte és gratulálok hozzá!

Link to comment
Megosztás:

Azt hogy menyiért vágta ki fogalmam se nem sincsen ugyanis valakinek segitetettem ő meg ezzel segítette vissza!

Az autócados mentést már kértem tőle de ennek is örülök hogy ez meg van de megígérte hogy megszerzi pont azért mert gondolta hogy majd itt valakinek kelleni fog!

És atucados része a nehezebb a többi már csak a gép dolga és inkább a méretezés meg autócad kerül sokba!

Hát a savállót aranyért adják és ugye nem adnak csak ekkora darabot! Méh telepen kell szétnézni hátha nádha én ezt az acél darabot is onnan szedtem szikrapróbát csináltam és elégé acélos anyagból van!Az egész kipufogóm rozsdamentes csak ez lesz szénacélból! De ahol a lézer vágta ott még-jobban fel edződőt!

Már csak a leömlök fabrikálása van hátra! Erre kérnék ötleteket mert még ilyet nem csináltam!

És a nem savállót a savállóval hogy tervezted összegyógyítani?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. két kérdésem lenne... egyik Kadett 1.8e de igazából ez lényegtelen is szerintem. henger fejes lett eldurant az autopályán a vízcső és a rokonom nem vette észre... :D meg is ált az autó viz összefolyt az olajal szóval jót kapott a motor. szét szedtük hf tömités csere, nem volt válla a hengereknek nem volt karcbenne össze raktuk pöcre beindult. füstölt hát mondom jo tele van a kipufogo olajal mivel minden összefojt. majd elhagya erös az auto jo az alapjárat de a füst meg maradt, az az a trabant néha ehez képest környezetbarát :D nagyából 500km alatt 1-2 liter olaj :D tegnap megmértem a kompresziót minden hengerben ugyan annyi 9.4 ez tökéletes ugy gondolom.kartergáz nincs számott tevő hengerfejre gyanakszom, szerintem átt repedt valahol?!?! vélemény? apám szerint csak szelepszár szimeringek adták meg magukat.

Másik kérdésem. Az hogy lehet hogy a c20ne 9.2 a gyári kompreszíója. én hamár a kezemben van a mérő és miota betettem ment jopár km-t rámérek 1-2henger 10.35bar 3-4 10bar. az ha kevesebb a gyárinál megértem de hogy több?! az óra szinte új 3hónapos nem skat használt szóval nem hiszem hogy a mutat rosszat. mind egy utobbit csak ugy érdekeség képpen kérdeztem meg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. két kérdésem lenne... egyik Kadett 1.8e de igazából ez lényegtelen is szerintem. henger fejes lett eldurant az autopályán a vízcső és a rokonom nem vette észre... :D meg is ált az autó viz összefolyt az olajal szóval jót kapott a motor. szét szedtük hf tömités csere, nem volt válla a hengereknek nem volt karcbenne össze raktuk pöcre beindult. füstölt hát mondom jo tele van a kipufogo olajal mivel minden összefojt. majd elhagya erös az auto jo az alapjárat de a füst meg maradt, az az a trabant néha ehez képest környezetbarát :D nagyából 500km alatt 1-2 liter olaj :D tegnap megmértem a kompresziót minden hengerben ugyan annyi 9.4 ez tökéletes ugy gondolom.kartergáz nincs számott tevő hengerfejre gyanakszom, szerintem átt repedt valahol?!?! vélemény? apám szerint csak szelepszár szimeringek adták meg magukat.

Másik kérdésem. Az hogy lehet hogy a c20ne 9.2 a gyári kompreszíója. én hamár a kezemben van a mérő és miota betettem ment jopár km-t rámérek 1-2henger 10.35bar 3-4 10bar. az ha kevesebb a gyárinál megértem de hogy több?! az óra szinte új 3hónapos nem skat használt szóval nem hiszem hogy a mutat rosszat. mind egy utobbit csak ugy érdekeség képpen kérdeztem meg

Amit te mérsz, az nem kompresszió, hanem végsűrítés. Tehát lehet több. Nekem is 10,5 van megadva gyárilag és műszerrel 11,5-eket mértünk. :) Ne foglalkozz nagyon, hogy most több vagy kevesebb a "kompreszió" amit mérsz a lényeg, hogy egységes legyen kis hibahatárral a hengerek értékei. 2011-ben motorgenerál előtt mértünk rá és az elsőben 4,5 volt a többiben 9,8. :D Tehát ez azt mutatta, hogy az első henger gatya. :)

Link to comment
Megosztás:

Amit te mérsz, az nem kompresszió, hanem végsűrítés. Tehát lehet több. Nekem is 10,5 van megadva gyárilag és műszerrel 11,5-eket mértünk. :) Ne foglalkozz nagyon, hogy most több vagy kevesebb a "kompreszió" amit mérsz a lényeg, hogy egységes legyen kis hibahatárral a hengerek értékei. 2011-ben motorgenerál előtt mértünk rá és az elsőben 4,5 volt a többiben 9,8. :D Tehát ez azt mutatta, hogy az első henger gatya. :)

Ja, értem. jolvan csak kiváncsiságból kérdeztem. menyi volt a motor generál? és mi volt benne(dugók gyürük meg furás? meg hengerfej felujítás?)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. két kérdésem lenne... egyik Kadett 1.8e de igazából ez lényegtelen is szerintem. henger fejes lett eldurant az autopályán a vízcső és a rokonom nem vette észre... :D meg is ált az autó viz összefolyt az olajal szóval jót kapott a motor. szét szedtük hf tömités csere, nem volt válla a hengereknek nem volt karcbenne össze raktuk pöcre beindult. füstölt hát mondom jo tele van a kipufogo olajal mivel minden összefojt. majd elhagya erös az auto jo az alapjárat de a füst meg maradt, az az a trabant néha ehez képest környezetbarát :D nagyából 500km alatt 1-2 liter olaj :D tegnap megmértem a kompresziót minden hengerben ugyan annyi 9.4 ez tökéletes ugy gondolom.kartergáz nincs számott tevő hengerfejre gyanakszom, szerintem átt repedt valahol?!?! vélemény? apám szerint csak szelepszár szimeringek adták meg magukat.

Másik kérdésem. Az hogy lehet hogy a c20ne 9.2 a gyári kompreszíója. én hamár a kezemben van a mérő és miota betettem ment jopár km-t rámérek 1-2henger 10.35bar 3-4 10bar. az ha kevesebb a gyárinál megértem de hogy több?! az óra szinte új 3hónapos nem skat használt szóval nem hiszem hogy a mutat rosszat. mind egy utobbit csak ugy érdekeség képpen kérdeztem meg

Megfőzéssel gyűrűket és dugókat is jól haza lehet vágni.

Tágul-szorul-kopik. Van rá példa,hogy meg is szorul.

Ha effektíve nincsenek szelepszárszimeringek,akkor nagyjából olyan 1-2ekm-t is elmegy 1liter olajjal. Asszem skoda 1000mb motorjában nem is volt gyárilag szelepszárszimmering. A szelepvezetők elég jól tömítenek (feltéve,hogy jók) főleg üzem meleg állapotban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem akarok hülyeségbe beleugrani, inkább kérdezek, abból még baj nem lehet, a motoron olaj folyás nyomok láthatók az olajteknőn meg a motor falán és a szerelőm azt mondta, hogy ezek főtengely szimmering hibája de ezért nem érdemes szétszedni a motort mert nincs tócsa az autó alatt.. szóval most dillemába vagyok, hogy megcsináltassam-e mert elég olajos szegénykém vagy tényleg ne foglalkozzak vele, meg ha már ezt csinálja akkor már egy motor felújítás is jó lenne egy kuplung cserével de viszont azt hallottam, hogy szétszedés után már nem olyan a motor, hogy több lesz a hiba mint a szétszedés ellőtt, aki újíttatott már fel motort meg ossza velem tapasztalatait vagy esetleg mit változtatott egyes alkatrészeken... amúgy 250 ezer km van benne és a motornak csak ennyi hibája van C18NZ...

Nem tudom ide tartozik e, de sikeresen lezajlott a hűtő rehabilitációja mert a vízhőfok mérőm is folyamatosan piros mezőben járt és melegedett a víz még piros lámpánál is pillanatok alatt 100 C felett volt most cserélve lettek benne: hőgombák /egy vw golf gombája került bele/ termosztát, plusz cartechnik-es hűtővíz illetve maga a hűtő mosássa kívül belül az eredmény pedig fix hőmérséklet a műszer szerint...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem akarok hülyeségbe beleugrani, inkább kérdezek, abból még baj nem lehet, a motoron olaj folyás nyomok láthatók az olajteknőn meg a motor falán és a szerelőm azt mondta, hogy ezek főtengely szimmering hibája de ezért nem érdemes szétszedni a motort mert nincs tócsa az autó alatt.. szóval most dillemába vagyok, hogy megcsináltassam-e mert elég olajos szegénykém vagy tényleg ne foglalkozzak vele, meg ha már ezt csinálja akkor már egy motor felújítás is jó lenne egy kuplung cserével de viszont azt hallottam, hogy szétszedés után már nem olyan a motor, hogy több lesz a hiba mint a szétszedés ellőtt, aki újíttatott már fel motort meg ossza velem tapasztalatait vagy esetleg mit változtatott egyes alkatrészeken... amúgy 250 ezer km van benne és a motornak csak ennyi hibája van C18NZ...

Nem tudom ide tartozik e, de sikeresen lezajlott a hűtő rehabilitációja mert a vízhőfok mérőm is folyamatosan piros mezőben járt és melegedett a víz még piros lámpánál is pillanatok alatt 100 C felett volt most cserélve lettek benne: hőgombák /egy vw golf gombája került bele/ termosztát, plusz cartechnik-es hűtővíz illetve maga a hűtő mosássa kívül belül az eredmény pedig fix hőmérséklet a műszer szerint...

Szerintem ha nem folyik nagyon és nincs más baja nem kell piszkálni. A szimeringcserét a vezérlés oldalon össze lehet kötni a vezérlés cseréjével a váltó oldalon én csak a motor kiemelésével tudtam cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Jaja másnak mindenki ajánlgatja, de ha a saját kocsira mondja azt a szerelő hogy vezérlésoldali szimeringcsere 25 ezer akkor meg nem is szivárog annyira.... ;)

Ilyenkor kell keresni másik szerelőt. :icon1:

nekem mult héten volt komplett hengerfej felújítás. A szerelőm munkadíja 21 ezer volt. A gépműhely 17 ezer, ebben benne volt a síkolás, szelep becsiszolása, egy szelep és szelepvezető cseréje, szimmeringekkel, nyomáspróbával. A szelep szára s alakban meg volt hajolva, a vezetője darabokra törve. Jó hogy nem esett bele a motorba. De a motor hibátlanul ment, a szelep zárt. :omg:

Összes tömítés, hengerfej csavarok, bontóból 20 ezerért másik vezérműtengely, mert az egyik bütyök csúnyán elkopott.

Olajcsere szűrővel, levegőszűrő csere, hűtővíz csere.

A vezérműtengelyért is a szerelőm rohangált.

Így fizettem mindennel együtt 85 ezret.

A motorom most ujszerű állapotban van. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ilyenkor kell keresni másik szerelőt. :icon1:

nekem mult héten volt komplett hengerfej felújítás. A szerelőm munkadíja 21 ezer volt. A gépműhely 17 ezer, ebben benne volt a síkolás, szelep becsiszolása, egy szelep és szelepvezető cseréje, szimmeringekkel, nyomáspróbával. A szelep szára s alakban meg volt hajolva, a vezetője darabokra törve. Jó hogy nem esett bele a motorba. De a motor hibátlanul ment, a szelep zárt. :omg:

Összes tömítés, hengerfej csavarok, bontóból 20 ezerért másik vezérműtengely, mert az egyik bütyök csúnyán elkopott.

Olajcsere szűrővel, levegőszűrő csere, hűtővíz csere.

A vezérműtengelyért is a szerelőm rohangált.

Így fizettem mindennel együtt 85 ezret.

A motorom most ujszerű állapotban van. :icon1:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=758&st=5700#entry907354

És a fékbetétet nem kellett cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.