Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A jelentősége ott kezdődik,hogyha nincs a helyén akkor falsot szív a motor.

Amúgy a pillangószelep alól "visz" fel vákuumot a folytószelepházba,pontosan nem tudom mi a szerepe,de alapjáraton kihúzom a házból és bedugom,akkor majdnem leáll a motor.

Az a jelentősége, hogy abban a fekete fedélben van egy termosztát, ami egy másik vákuumcsővel a légszűrőházban levő csappantyúhoz csatlakozik. Hidegben ezzel a csappantyúval a kipuff felől meleg levegőt enged a légszűrőházba, azon a csövön keresztül, ami a légszűrőháztól megy a kipuffcsonkhoz, az azon levő légterelő lemezhez.

Link to comment
Megosztás:

Az a jelentősége, hogy abban a fekete fedélben van egy termosztát, ami egy másik vákuumcsővel a légszűrőházban levő csappantyúhoz csatlakozik. Hidegben ezzel a csappantyúval a kipuff felől meleg levegőt enged a légszűrőházba, azon a csövön keresztül, ami a légszűrőháztól megy a kipuffcsonkhoz, az azon levő légterelő lemezhez.

Vágtam egy gumicsövet és azzal pótoltam az eltörött műanyag csatlakozót. Pont jó volt a csöcsre. :D Szerintem már egy ideje így járok vele, hogy nem volt a helyén de nem vettem észre semmi különöset. Bár egy ideje ha 90 fok fölé megy a víz akkor világít a check engine lámpa. Ezzel lehet összefüggésben?

Mert anno házilag kivillogtattam és a lambdaszondát dobta, de azt már kicseréltem. Az autó jól fogyaszt, hűtő kapcsol ahol kell. És ha 90 fok alá megy a víz a jelzés is elalszik.

Olyan régen világít már a check engine lámpa, hogy haveromtól kaptam is egy matricát hátra! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene!

Vettem egy Astra F 1.4Si (C14SE) motoros autót. Igen sokat költöttem rá, mindig javítgatom, szépítgetem, nekem ez a hobbim.

Hengerfejesen vettem, többek között ez is szépen meg lett csinálva.

A gond a következő.

Meleg motornál, 5-ből 4 alkalommal indításkor, viszonylag hangos egy-két fémes kattanás hang jön a motorból, gyors egymás után, mintha szelep lenne, majd semmi. Szépen jár, és semmi. Meleg motorral Kb. 2000-es fordulatnál úszok az úton városban, majd egy kicsit, tényleg egy hangyányit gyorsítok, akkor ugyanez a hang kerepel. Ha kövérebbet nyomok elhallgat, ha elveszem a lában a gázról elhalgat. Motorféknél nem csinálja, de gázadásnál sem. Ugyanez kb. 3000-es fordulatnál is. Eddig ennél a két fordulatnál tapasztaltam. Amióta hallom, 300 km-t mentem, de nem sűrűsödik, néha 20 km út alatt nem is hallom. Hideg motornál semmi.

A kelepelés nem túl hangos, de jól hallható, mondjuk emelkedőn erősödik is egy kicsit, addig, míg nem adok, vagy veszek el gázt. Bízom benne hogy hidrotőke, és nem csapágy. Mondjuk pont egy hete szép nyári napon meghajtottam 170-el, rövid távon, hosszú út után, nem hidegen, de az olajnívóm, mint kiderült lent volt. Véleményetek szerint aggódjak, vagy hidrotőke csere (esetleg olaj csere) megoldja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene!

Vettem egy Astra F 1.4Si (C14SE) motoros autót. Igen sokat költöttem rá, mindig javítgatom, szépítgetem, nekem ez a hobbim.

Hengerfejesen vettem, többek között ez is szépen meg lett csinálva.

A gond a következő.

Meleg motornál, 5-ből 4 alkalommal indításkor, viszonylag hangos egy-két fémes kattanás hang jön a motorból, gyors egymás után, mintha szelep lenne, majd semmi. Szépen jár, és semmi. Meleg motorral Kb. 2000-es fordulatnál úszok az úton városban, majd egy kicsit, tényleg egy hangyányit gyorsítok, akkor ugyanez a hang kerepel. Ha kövérebbet nyomok elhallgat, ha elveszem a lában a gázról elhalgat. Motorféknél nem csinálja, de gázadásnál sem. Ugyanez kb. 3000-es fordulatnál is. Eddig ennél a két fordulatnál tapasztaltam. Amióta hallom, 300 km-t mentem, de nem sűrűsödik, néha 20 km út alatt nem is hallom. Hideg motornál semmi.

A kelepelés nem túl hangos, de jól hallható, mondjuk emelkedőn erősödik is egy kicsit, addig, míg nem adok, vagy veszek el gázt. Bízom benne hogy hidrotőke, és nem csapágy. Mondjuk pont egy hete szép nyári napon meghajtottam 170-el, rövid távon, hosszú út után, nem hidegen, de az olajnívóm, mint kiderült lent volt. Véleményetek szerint aggódjak, vagy hidrotőke csere (esetleg olaj csere) megoldja.

A hidrotőke csattogása elég jellegzetes, hozzáértő fül egyből felismeri meg kellene mutatni olyannak aki tudja miről van szó mert így távdiagnosztizálni nem nagyon lehet. Ha időszerű, olajat cserélhetsz az sosem árt.

Link to comment
Megosztás:

A hidrotőke csattogása elég jellegzetes, hozzáértő fül egyből felismeri meg kellene mutatni olyannak aki tudja miről van szó mert így távdiagnosztizálni nem nagyon lehet. Ha időszerű, olajat cserélhetsz az sosem árt.

Köszönöm a választ, majd beültetek magam mellé valakit, csak ugye nagy kört kell menni, hogy meghallja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene!

Vettem egy Astra F 1.4Si (C14SE) motoros autót. Igen sokat költöttem rá, mindig javítgatom, szépítgetem, nekem ez a hobbim.

Hengerfejesen vettem, többek között ez is szépen meg lett csinálva.

A gond a következő.

Meleg motornál, 5-ből 4 alkalommal indításkor, viszonylag hangos egy-két fémes kattanás hang jön a motorból, gyors egymás után, mintha szelep lenne, majd semmi. Szépen jár, és semmi. Meleg motorral Kb. 2000-es fordulatnál úszok az úton városban, majd egy kicsit, tényleg egy hangyányit gyorsítok, akkor ugyanez a hang kerepel. Ha kövérebbet nyomok elhallgat, ha elveszem a lában a gázról elhalgat. Motorféknél nem csinálja, de gázadásnál sem. Ugyanez kb. 3000-es fordulatnál is. Eddig ennél a két fordulatnál tapasztaltam. Amióta hallom, 300 km-t mentem, de nem sűrűsödik, néha 20 km út alatt nem is hallom. Hideg motornál semmi.

A kelepelés nem túl hangos, de jól hallható, mondjuk emelkedőn erősödik is egy kicsit, addig, míg nem adok, vagy veszek el gázt. Bízom benne hogy hidrotőke, és nem csapágy. Mondjuk pont egy hete szép nyári napon meghajtottam 170-el, rövid távon, hosszú út után, nem hidegen, de az olajnívóm, mint kiderült lent volt. Véleményetek szerint aggódjak, vagy hidrotőke csere (esetleg olaj csere) megoldja.

Szimplám becsörög,(kopogásos égés),ahogy leírtad,nekem az ugrik be.

Üresben pörgetve nem csinálja csak terhelésen?

Oktánszámváltót nézd meg,hogy az üzemanyagnak megfelelő pozícióban van-e (95-98).

Egyébként sok embertől hallottam,hogy csörög a motorja mostanában. Fater is MOL 95öt tankolt az is csörgött,100-as rátankolásával elmúlt.

(Lehet ez újabban áremelés kompenzáció,mint amikor a 20szálas cigisdobozba 19et raktak ugyanannyi pénzért.)

Link to comment
Megosztás:

Szimplám becsörög,(kopogásos égés),ahogy leírtad,nekem az ugrik be.

Üresben pörgetve nem csinálja csak terhelésen?

Oktánszámváltót nézd meg,hogy az üzemanyagnak megfelelő pozícióban van-e (95-98).

Egyébként sok embertől hallottam,hogy csörög a motorja mostanában. Fater is MOL 95öt tankolt az is csörgött,100-as rátankolásával elmúlt.

(Lehet ez újabban áremelés kompenzáció,mint amikor a 20szálas cigisdobozba 19et raktak ugyanannyi pénzért.)

Köszönöm a választ!

Üresben nem csinálja. Sőt, ahogy írtam amikor meghallom, és pl. gázt adok, elhallgat. Csak bizonyos fordulatszámon, és minimális terhelésen.

Valószínűleg van igazság abban amit írtá, mert ma nem csinálta. Próbáltam reprodukálni, melegen indítóztam ma stb...stb..., mentem városban 20 km-t, emelkedőn is voltam, de semmi.

Oktánszám váltó? Bocs, de '95-ös F astrába (C14SE) van ilyen? És ha van, hol találom? (Megjegyzem, az ülésmagasság állító kart 1 hónap után vettem észre :omg: )

Ja, a hétvégén kéményrendszert cseréltem egydül, mert az egyik dobom össze volt omolva belül. Ezért alatta voltam, de az üzemanyagszűrőt sem találtam :huh: , pedig nagyon ki akartam cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Üresben nem csinálja. Sőt, ahogy írtam amikor meghallom, és pl. gázt adok, elhallgat. Csak bizonyos fordulatszámon, és minimális terhelésen.

Valószínűleg van igazság abban amit írtá, mert ma nem csinálta. Próbáltam reprodukálni, melegen indítóztam ma stb...stb..., mentem városban 20 km-t, emelkedőn is voltam, de semmi.

Oktánszám váltó? Bocs, de '95-ös F astrába (C14SE) van ilyen? És ha van, hol találom? (Megjegyzem, az ülésmagasság állító kart 1 hónap után vettem észre :omg: )

Ja, a hétvégén kéményrendszert cseréltem egydül, mert az egyik dobom össze volt omolva belül. Ezért alatta voltam, de az üzemanyagszűrőt sem találtam :huh: , pedig nagyon ki akartam cserélni.

A kiegyenlítő tartály előtt a tornyon sárga naaagy dugaszos csati.

A szűrő meg a jobb hátsó kerék előtt van a küszöb alatt.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindenkinek!Van nekem tavaly november óta egy f astrám(c14nz),és már kezdetek óta szívat az alapjárat,de gondolom ez nem meglepő.Szóval olvasgatom már egy ideje a fórumot,hogy jobban megismerjem eme gépsárkány lelki világát,de konkrétan az én bajomra nem találtam választ.A tünetek: üresben ,terheletlenül túráztathatom, nyugodtan szépen visszaesik az alapjáratom ahogy kell,de ha elindulok és egy nyugodt városias tempóval az első pl. piroslámpánál megállok leveszem a lábam a gázról vissza áll egy fél másodpercig 900-as ford.-ra majd felemeli 1500-1800-as alapjáratra olyan 8-10 másodpercig majd ismét szépen beáll ahova kell 900-as ford.) Amiket eddig cseréltem .;komplett folytószelepház(fals gyanus volt a pillangószelep tengelyének lógása)Kapott új alapjárati motrot,új fólytószelep potenciamétert (azt hiszem így hívják a pillangószelep tengelyének a végén lévő kis szenzort),új hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőt,és természetessen egy kiadós folytószelepház nagytakaritást.Már nemtudom mit csináljak vele mert marhára idegesítő.Ja és persze megcsináltam ezt a féktisztitós falstesztet a folytószelepháznál de semmi.Még annyit,hogy ki is villogtattam,de semmi hiba:

Az ötleteket és a segítségeteket előre is megköszönöm!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Vettem egy Astra F 1.4Si (C14SE) motoros autót. Igen sokat költöttem rá, mindig javítgatom, szépítgetem, nekem ez a hobbim.

Hengerfejesen vettem, többek között ez is szépen meg lett csinálva.

A gond a következő.

Meleg motornál, 5-ből 4 alkalommal indításkor, viszonylag hangos egy-két fémes kattanás hang jön a motorból, gyors egymás után, mintha szelep lenne, majd semmi. Szépen jár, és semmi. Meleg motorral Kb. 2000-es fordulatnál úszok az úton városban, majd egy kicsit, tényleg egy hangyányit gyorsítok, akkor ugyanez a hang kerepel. Ha kövérebbet nyomok elhallgat, ha elveszem a lában a gázról elhalgat. Motorféknél nem csinálja, de gázadásnál sem. Ugyanez kb. 3000-es fordulatnál is. Eddig ennél a két fordulatnál tapasztaltam. Amióta hallom, 300 km-t mentem, de nem sűrűsödik, néha 20 km út alatt nem is hallom. Hideg motornál semmi.

Hali!

Nekem majd' 10 éve van hasonló autóm és túl van hidrotőke cserén is. Ezen a nyáron nekem is elkezdett hasonló zajt produkálni, 2000 ford./perc fölött, alig terhelten. Viszont nálam nem kerepel, hanem olajsercegés szerű (tehát nem periodikus) hangot ad olyankor. Még nem jöttem rá mi okozza, pedig felújíttattam a generátort, hátha annak a csapágya adja a hangot. Már 25°C külső hőnél sem jött elő a hang, csak a kánikulában.

Egyelőre rejtély az oka, de mivel hideg idő jön lehet csak jövő nyáron fog kiderülni az igazság. Nagy baja csak nincs ami roncsolna egy tél alatt...

Link to comment
Megosztás:

Szimplám becsörög,(kopogásos égés),ahogy leírtad,nekem az ugrik be.

Üresben pörgetve nem csinálja csak terhelésen?

Oktánszámváltót nézd meg,hogy az üzemanyagnak megfelelő pozícióban van-e (95-98).

Egyébként sok embertől hallottam,hogy csörög a motorja mostanában. Fater is MOL 95öt tankolt az is csörgött,100-as rátankolásával elmúlt.

(Lehet ez újabban áremelés kompenzáció,mint amikor a 20szálas cigisdobozba 19et raktak ugyanannyi pénzért.)

Van értelme szerinted átfordítani 98-asra és tankolni hozzá 98 vagy 100-ast? Mondjuk próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindenkinek!Van nekem tavaly november óta egy f astrám(c14nz),és már kezdetek óta szívat az alapjárat,de gondolom ez nem meglepő.Szóval olvasgatom már egy ideje a fórumot,hogy jobban megismerjem eme gépsárkány lelki világát,de konkrétan az én bajomra nem találtam választ.A tünetek: üresben ,terheletlenül túráztathatom, nyugodtan szépen visszaesik az alapjáratom ahogy kell,de ha elindulok és egy nyugodt városias tempóval az első pl. piroslámpánál megállok leveszem a lábam a gázról vissza áll egy fél másodpercig 900-as ford.-ra majd felemeli 1500-1800-as alapjáratra olyan 8-10 másodpercig majd ismét szépen beáll ahova kell 900-as ford.) Amiket eddig cseréltem .;komplett folytószelepház(fals gyanus volt a pillangószelep tengelyének lógása)Kapott új alapjárati motrot,új fólytószelep potenciamétert (azt hiszem így hívják a pillangószelep tengelyének a végén lévő kis szenzort),új hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőt,és természetessen egy kiadós folytószelepház nagytakaritást.Már nemtudom mit csináljak vele mert marhára idegesítő.Ja és persze megcsináltam ezt a féktisztitós falstesztet a folytószelepháznál de semmi.Még annyit,hogy ki is villogtattam,de semmi hiba:

Az ötleteket és a segítségeteket előre is megköszönöm!

Üdv!

Hi!

Ha mindig fékezés után jön elő a hiba (esetleg kipróbálhatod álló helyzetben is, hogy rálépsz a fékre) sztem nézd meg a fékrásegítő vákuumdobját, ill. az oda vezető vákuumcsövet, hátha szivárgás van valahol, esetleg kirohadt a vákuumdob alul.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nekem majd' 10 éve van hasonló autóm és túl van hidrotőke cserén is. Ezen a nyáron nekem is elkezdett hasonló zajt produkálni, 2000 ford./perc fölött, alig terhelten. Viszont nálam nem kerepel, hanem olajsercegés szerű (tehát nem periodikus) hangot ad olyankor. Még nem jöttem rá mi okozza, pedig felújíttattam a generátort, hátha annak a csapágya adja a hangot. Már 25°C külső hőnél sem jött elő a hang, csak a kánikulában.

Egyelőre rejtély az oka, de mivel hideg idő jön lehet csak jövő nyáron fog kiderülni az igazság. Nagy baja csak nincs ami roncsolna egy tél alatt...

Szokott "sercegősen" zörögni a leömlő feletti lemez,meg a csőben a drót is amivel ez a meleglevegő-lemez össze van kötve a légszűrőházzal.

Az oktánszámdugóval állítható az üzemanyagnak megfelelő előgyújtás,igen elvileg jobban fog harapni és kevesebbet is kell egyen 98-v 100-assal.

Kopogásszenzorosnál meg automatikusan hallgatózás alapján adja az előgyújtás értékét az ECU.

Amúgy van kopogásérzékelős SE motor? Én eddig csak oktándugóval láttam SE-t.

Link to comment
Megosztás:

Szokott "sercegősen" zörögni a leömlő feletti lemez,meg a csőben a drót is amivel ez a meleglevegő-lemez össze van kötve a légszűrőházzal.

Az oktánszámdugóval állítható az üzemanyagnak megfelelő előgyújtás,igen elvileg jobban fog harapni és kevesebbet is kell egyen 98-v 100-assal.

Kopogásszenzorosnál meg automatikusan hallgatózás alapján adja az előgyújtás értékét az ECU.

Amúgy van kopogásérzékelős SE motor? Én eddig csak oktándugóval láttam SE-t.

:omg: Uhh, na igen, meg kellene fogdosni minden lemezt, kötést a motorteremben, talán elszabadult valami. Egy éve volt olyan hibám, hogy erősen kopogott valami alapjáraton. Erre kiderült, hogy a generátor feszítése nem, csak a felrögzítő tengelye volt kilazulva :D

Oktándugós nekem is, soha nem fordítottam még meg.

Más: szerintetek érdemes "belső motortisztításként" E85-öt is tankolni pár alkalommal? Mondjuk pont a hűvösebb idők beálltával jut eszembe... Szóval szerintetek javasolt? Milyen arányban?

Link to comment
Megosztás:

Szokott "sercegősen" zörögni a leömlő feletti lemez,meg a csőben a drót is amivel ez a meleglevegő-lemez össze van kötve a légszűrőházzal.

Az oktánszámdugóval állítható az üzemanyagnak megfelelő előgyújtás,igen elvileg jobban fog harapni és kevesebbet is kell egyen 98-v 100-assal.

Kopogásszenzorosnál meg automatikusan hallgatózás alapján adja az előgyújtás értékét az ECU.

Amúgy van kopogásérzékelős SE motor? Én eddig csak oktándugóval láttam SE-t.

Ez igaz, de annyi a bibi, hogy amikor a mi autóinkat tervezték ('80-as évek vége, '90-es legeleje) még 91-es és 95-ös benzinből lehetett választani. Ha volt is akkoriban 98-as benzin, nem is feltételezték, hogy olyat fogsz tankolni. Az ECU-t tehát legfeljebb 95-ösre lőtték be, vagyis hiába öntesz bele 98-ast vagy prémium 100-ast nem tudja kihasználni a motor.

Persze ilyenkor azért tudat alatt beindul a placebo-hatás és mindenki megtáltosodni érzi az autóját. :D Pedig semmi alapja valójában.

Ha mindenáron azt akarjátok hogy a 98-astól harapjon a motor, akkor vegyetek új autót. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz, de annyi a bibi, hogy amikor a mi autóinkat tervezték ('80-as évek vége, '90-es legeleje) még 91-es és 95-ös benzinből lehetett választani. Ha volt is akkoriban 98-as benzin, nem is feltételezték, hogy olyat fogsz tankolni. Az ECU-t tehát legfeljebb 95-ösre lőtték be, vagyis hiába öntesz bele 98-ast vagy prémium 100-ast nem tudja kihasználni a motor.

Persze ilyenkor azért tudat alatt beindul a placebo-hatás és mindenki megtáltosodni érzi az autóját. :D Pedig semmi alapja valójában.

Ha mindenáron azt akarjátok hogy a 98-astól harapjon a motor, akkor vegyetek új autót. :D

Az 1,4-et nem tom hogy van,de az 1.6-os si motornak 98.as az előírt benzin. Ennek megfelelően 95-98 van az oktánszámállítón. És tényleg szebben jár vele/erősebb.

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz, de annyi a bibi, hogy amikor a mi autóinkat tervezték ('80-as évek vége, '90-es legeleje) még 91-es és 95-ös benzinből lehetett választani. Ha volt is akkoriban 98-as benzin, nem is feltételezték, hogy olyat fogsz tankolni. Az ECU-t tehát legfeljebb 95-ösre lőtték be, vagyis hiába öntesz bele 98-ast vagy prémium 100-ast nem tudja kihasználni a motor.

Persze ilyenkor azért tudat alatt beindul a placebo-hatás és mindenki megtáltosodni érzi az autóját. :D Pedig semmi alapja valójában.

Ha mindenáron azt akarjátok hogy a 98-astól harapjon a motor, akkor vegyetek új autót. :D

Az én C14SE-m DIS gyújtásos és 95 és 98 között állitható az elögyújtás.Gondolom az ECU tartalmaz 98-as elögyújtás táblázatot,harapósabban megy 98-as benzinnel.
Link to comment
Megosztás:

Én is tankoltam már 100 benyot az nz be különbséget erőben nem vettem észre talán annyit hogy kevesebbet evet belőle!

De csörögni tuti nem csörgött tőle!

Ha le van kopva az oktánszámállítóról a szám hogyan lehet megálapitani hogy most 95 v 98 ?

Ja mert az nz az pont 91-95-re van hangolva.

Csak az erősebb/nagyobb sűrítési viszonyú motorok kaptak 98-as programot. (kisebbnél nincs is értelme)

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz, de annyi a bibi, hogy amikor a mi autóinkat tervezték ('80-as évek vége, '90-es legeleje) még 91-es és 95-ös benzinből lehetett választani. Ha volt is akkoriban 98-as benzin, nem is feltételezték, hogy olyat fogsz tankolni. Az ECU-t tehát legfeljebb 95-ösre lőtték be, vagyis hiába öntesz bele 98-ast vagy prémium 100-ast nem tudja kihasználni a motor.

Persze ilyenkor azért tudat alatt beindul a placebo-hatás és mindenki megtáltosodni érzi az autóját. :D Pedig semmi alapja valójában.

Ha mindenáron azt akarjátok hogy a 98-astól harapjon a motor, akkor vegyetek új autót. :D

Halkan szólok,hogy a tiéden is van 98-as előgyújtástábla meg kopogásérzékelő is,ami teljesen automatikusan állítja magát ha 98kerül bele. ;)

http://www.opel-info...oren/motto.html

80-as években volt 98as benzin,ráadásul ólom-tetraetil is volt benne,ami egyrészt kopogásgátló hatása miatt volt benne.

"Régebbi" rotoros gyújtással meg kézzel lehet állítgatni üzemanyagnak megfelelő előgyújtást. Lehet rá adni bőven,26éves autómon még a 100-as is képes becsörögni ha túl sokat sikerül rátekerni,szal még japán belpiacos 116-os oktánszámú benzinhez is hozzá tudnám állítani.

Van két olyan autónk eur3-4,ami kopogásérzékelős,magas sűrítésviszonyú,mégis csak 91-95 anyagokhoz tudja magát állítani.

Ki kell nyitni a gépkönyvet,nem a totálkáron olvasottakra kell alapozni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.