Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Igen megnéztem, van benne elég olaj pont max és min között. Mobil 10w40

Egyébként a főtengelykopást nem igazán venném oknak az alacsony olajnyomásnak és kopogásnak, mivel az olajpumpát a főtengely hajtja és ha van kellő fordulatszám, akkor lennie kell olajnyomásnak is.

A dugattyúcsapszeg viszont lehetséges illetve maga az olajpumpa is lehet bűnös. Van egy szűrő a pumpán, ami belelóg az olajteknőbe, azt szokták takarítani és akkor helyreáll a rend olajnyomás téren általában, de ha nem is ez lesz a baj, akkor sincs gond, legalább az tiszta. Esetleg még lehet testelési probléma a motoron vagy az olajgomba rossz.

A csattogást okozhatja az is, hogy nem jut elég olaj a hidrotőkéknek, nem kapott megfelelő minőségűt az előző gazdájánál esetleg emiatt a tőkék sem üzemelnek jól. A magas fordulatszámos csattogás viszont rossz tőkét jelez vagy nem megfelelő kenés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kartel gázzal kapcsolatosan lenne egy kérdésem.. Ban nekem egy c20ne a kocsimban... Anyit tudok a motor elöéletéről hogy 2000 elött került hozzánk akkor egy asconában volt amit németböl hoztunk be tesomnak garantált 74e kmel szerviz könyves volt szoval tényleg annyi volt benne meg látszodott is a kocsin tesom használta itthon össze törte a kocsit a motor meg maradt idén került bele az astrámba. Nincs benne 100ezer az biztos max 15ezret ment vele tesom.nem eszi az olajat,nem füstöl olaj csere után sokáig tiszta volt az olaj.szerintem jol is megy 0-100 8,37 szerintem ez jo. Viszont ma leszedtem a kartel gáz csövet és azért van némi kartelgázom ugy ha jobban meg figyelem lehet látni némi füstöt meg ha befogom kicsit a csövet szuszan egyet.illetve a szivorészben látni némi barnás "kokszos" foltot. Ezenyire normális? elvileg semmi kartelgáznak nem szabadna lennie,nem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kartel gázzal kapcsolatosan lenne egy kérdésem.. Ban nekem egy c20ne a kocsimban... Anyit tudok a motor elöéletéről hogy 2000 elött került hozzánk akkor egy asconában volt amit németböl hoztunk be tesomnak garantált 74e kmel szerviz könyves volt szoval tényleg annyi volt benne meg látszodott is a kocsin tesom használta itthon össze törte a kocsit a motor meg maradt idén került bele az astrámba. Nincs benne 100ezer az biztos max 15ezret ment vele tesom.nem eszi az olajat,nem füstöl olaj csere után sokáig tiszta volt az olaj.szerintem jol is megy 0-100 8,37 szerintem ez jo. Viszont ma leszedtem a kartel gáz csövet és azért van némi kartelgázom ugy ha jobban meg figyelem lehet látni némi füstöt meg ha befogom kicsit a csövet szuszan egyet.illetve a szivorészben látni némi barnás "kokszos" foltot. Ezenyire normális? elvileg semmi kartelgáznak nem szabadna lennie,nem?

Kartelgáz valóban nem lehet, de karteRgáz már lehetséges. Valamennyinek mindenképp kell lennie, bár nekem a kb új motorom semmit nem ad ki magából, mint kartergáz. Amúgy egy olajnak azonnal sötét színűnek kell lennie. Ma cseréltem olajat és járattam amíg vissza nem hűlt a hűtővíz. Az alatt már feketedett egy keveset.

Link to comment
Megosztás:

Kartelgáz valóban nem lehet, de karteRgáz már lehetséges. Valamennyinek mindenképp kell lennie, bár nekem a kb új motorom semmit nem ad ki magából, mint kartergáz. Amúgy egy olajnak azonnal sötét színűnek kell lennie. Ma cseréltem olajat és járattam amíg vissza nem hűlt a hűtővíz. Az alatt már feketedett egy keveset.

Én olyan 300km után néztem és még szép tiszta volt. kb olyan 1000km után lett sötét.én is ugy gondolom hogy nem gáz csak nem tudo anno tesom menyire ütötte vágta a motorokat, nem-e kapott valami benne. Csak pl a régi 1.4nek amiben 200 e fölött volt km annak szinte semmi nem volt. de azon pl nincs úgy felvezetve nivopálca melett mint ezen. lehet csak emiatt

Link to comment
Megosztás:

Újabb kérdés lenne , hátha valaki találkozott vele. Ha volt akkor is várok rá választ mert olvastam a fúrumot de nem találtam semmit.

Szóval C14Nz motor, hidegen az alapjárat köhög, olykor leesik majd felpörgeti magát a gép. Melegen is csinálja de kb 30 mp-ig egyenletesen ketyeg a motor majd jóval kisebbet de beköhhent mint hidegen. Cserélve volt a gyújtáselosztó(komplett) és az alapjárati motor is gyári opelre, de nem javult meg. Egyéb ötlet ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kartel gázzal kapcsolatosan lenne egy kérdésem.. Ban nekem egy c20ne a kocsimban... Anyit tudok a motor elöéletéről hogy 2000 elött került hozzánk akkor egy asconában volt amit németböl hoztunk be tesomnak garantált 74e kmel szerviz könyves volt szoval tényleg annyi volt benne meg látszodott is a kocsin tesom használta itthon össze törte a kocsit a motor meg maradt idén került bele az astrámba. Nincs benne 100ezer az biztos max 15ezret ment vele tesom.nem eszi az olajat,nem füstöl olaj csere után sokáig tiszta volt az olaj.szerintem jol is megy 0-100 8,37 szerintem ez jo. Viszont ma leszedtem a kartel gáz csövet és azért van némi kartelgázom ugy ha jobban meg figyelem lehet látni némi füstöt meg ha befogom kicsit a csövet szuszan egyet.illetve a szivorészben látni némi barnás "kokszos" foltot. Ezenyire normális? elvileg semmi kartelgáznak nem szabadna lennie,nem?

Adj hozzá 1.5-2mp-et. Gyári c20ne astrában 10mp körül van 100on. Gyorsulásmérővel nézve...

Kartergáza minden belső-égésű motornak van.

Gyűrűzés előtt az enyém zabálta az olajat,most már nem fogy belőle,de kartergáz ugyanannyi maradt.

Link to comment
Megosztás:

Kartelgáz valóban nem lehet, de karteRgáz már lehetséges. Valamennyinek mindenképp kell lennie, bár nekem a kb új motorom semmit nem ad ki magából, mint kartergáz. Amúgy egy olajnak azonnal sötét színűnek kell lennie. Ma cseréltem olajat és járattam amíg vissza nem hűlt a hűtővíz. Az alatt már feketedett egy keveset.

Amíg a karter csövek tiszták és kevés a kartergáz addig elszívja a szívócsonkba ezért amíg jó a motor hiába húzogatja az ember a nívópálcát nem jön mellette gáz ennek ellenére minden motornak van még az újank is valamennyi.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Reggelente hidegen kicsit hedrázik a motor... ingadozik a fordulat. A VW Bora-m nál ilyenkor a pillangó szelepet kellett takarítani mert a dzsuva miatt már nem zárodott rendesen.

Opelnál is van ilyen pillangó szelep amit takarítani érdemes olykor? C14NZ van benne. :)

Minden benzin hajtású (autó) motorban van pillangószelep. A karburátoros kocsiknál a karburátorban, az injektorosoknál a szívócsőben. A pillangószelepet takarítani illik (1 - 2 évente) mert a a szívó oldalra visszavezetett kartergáz (kopottságtól függően) több - kevesebb olajos trutymót is visz magával, ami lerakódik. Legjobb tisztítószer a féktisztító spray.

Link to comment
Megosztás:

Minden benzin hajtású (autó) motorban van pillangószelep. A karburátoros kocsiknál a karburátorban, az injektorosoknál a szívócsőben. A pillangószelepet takarítani illik (1 - 2 évente) mert a a szívó oldalra visszavezetett kartergáz (kopottságtól függően) több - kevesebb olajos trutymót is visz magával, ami lerakódik. Legjobb tisztítószer a féktisztító spray.

Ok! Tiszta sor. Ehhez gondolom nem bonyolult hozzá férni. Csak a két csavart kell kihajtanom az injektor tetején lévő GM feliratú fekete műanyagból amibe a légszűrőtől is megy a levegő cső. Igaz? Vagy más hol keressem? :D Kell valamire ügyelni széttszedés v. takarítás közben? Azon kívűl, hogy nem ejtek bele semmit!

Link to comment
Megosztás:

Ok! Tiszta sor. Ehhez gondolom nem bonyolult hozzá férni. Csak a két csavart kell kihajtanom az injektor tetején lévő GM feliratú fekete műanyagból amibe a légszűrőtől is megy a levegő cső. Igaz? Vagy más hol keressem? :D Kell valamire ügyelni széttszedés v. takarítás közben? Azon kívűl, hogy nem ejtek bele semmit!

Nem.

Link to comment
Megosztás:

Ok! Tiszta sor. Ehhez gondolom nem bonyolult hozzá férni. Csak a két csavart kell kihajtanom az injektor tetején lévő GM feliratú fekete műanyagból amibe a légszűrőtől is megy a levegő cső. Igaz? Vagy más hol keressem? :D Kell valamire ügyelni széttszedés v. takarítás közben? Azon kívűl, hogy nem ejtek bele semmit!

Még annyit, hogy a pillangószelep környékén van az alapjárati léptetőmotor is. Azt hiszem 5 eres vezeték megy rá és két torx csavar fogja fel. Azt is érdemes kiemelni és féktisztító sprayvel megfújkodni, a fészkével egyetemben. :)

Piros karikával jelzett dolog:

351330.jpg

Mert ha sosem takarították, akár kinézhet így is és nem tudja a feladatát ellátni maradéktalanul:

alapjaratimotor_1n.jpg

Link to comment
Megosztás:

Még annyit, hogy a pillangószelep környékén van az alapjárati léptetőmotor is. Azt hiszem 5 eres vezeték megy rá és két torx csavar fogja fel. Azt is érdemes kiemelni és féktisztító sprayvel megfújkodni, a fészkével egyetemben. :)

Piros karikával jelzett dolog:

351330.jpg

Mert ha sosem takarították, akár kinézhet így is és nem tudja a feladatát ellátni maradéktalanul:

alapjaratimotor_1n.jpg

Köszi! ;) Azegyik kollégám szerint STP adalékkal kéne probálkoznom mert szerinte több kárt csinálok mint hasznot ha szétszedem. Ezek az injektor takarító adalékok érnek valamit? Spurit használtam már de nem ebben a 19 éves autóban. Akkor nem sok változást tapasztaltam. Tényleg képet hogy lehet beszúrni mert eddig nem sikerült megtalálnom? :)

Link to comment
Megosztás:

Minden benzin hajtású (autó) motorban van pillangószelep. A karburátoros kocsiknál a karburátorban, az injektorosoknál a szívócsőben. A pillangószelepet takarítani illik (1 - 2 évente) mert a a szívó oldalra visszavezetett kartergáz (kopottságtól függően) több - kevesebb olajos trutymót is visz magával, ami lerakódik. Legjobb tisztítószer a féktisztító spray.

A vw-nél ez azért kritikus, mert annál a pillangószeleppel állít alapjáratot a rendszer, az opelnál viszont megkerülőcsatorna van, amit az alapjárati motor nyitogat-csukogat, szal első körben ott kellene takarítani. (ettől persze nem árt a pillangószelepet sem, meg úgy általában a szívóoldalt.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! ;) Azegyik kollégám szerint STP adalékkal kéne probálkoznom mert szerinte több kárt csinálok mint hasznot ha szétszedem. Ezek az injektor takarító adalékok érnek valamit? Spurit használtam már de nem ebben a 19 éves autóban. Akkor nem sok változást tapasztaltam. Tényleg képet hogy lehet beszúrni mert eddig nem sikerült megtalálnom? :)

Az STP adalék nem rossz. De csak ott fog takarítani, ahol átfolyik... ;)

Az injektort tényleg kitisztítja, meg az üzemanyag vezetéket, esetleg képes a szelepekről is puceválni.

De az alapjárat ingadozásért felelős léptetőmotort nem tudja, mert ott csak levegő megy. Némi kartergázzal, ami olajgőzöket tartalmaz és az rakódik le.

Mikor hsz-t írsz, van abetűtipus-méret mellett egy vigyor jel. Az alatt van egy kis zöld négyzet. Ha azt megnyomod, akkor meg lehet adni a kép linkjét, amit a rendszer beemel.

Link to comment
Megosztás:

Az STP adalék nem rossz. De csak ott fog takarítani, ahol átfolyik... ;)

Az injektort tényleg kitisztítja, meg az üzemanyag vezetéket, esetleg képes a szelepekről is puceválni.

De az alapjárat ingadozásért felelős léptetőmotort nem tudja, mert ott csak levegő megy. Némi kartergázzal, ami olajgőzöket tartalmaz és az rakódik le.

Mikor hsz-t írsz, van abetűtipus-méret mellett egy vigyor jel. Az alatt van egy kis zöld négyzet. Ha azt megnyomod, akkor meg lehet adni a kép linkjét, amit a rendszer beemel.

Köszi a válaszokat! ;)

Az STP-t akkor kipróbálom, és megpróbálom megtakarítani a léptetőmotort. Annak gondlom egyfajta állása van ha nem jár a motor. Úgy értem nem tudom rosszul vissza tenni.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat! ;)

Az STP-t akkor kipróbálom, és megpróbálom megtakarítani a léptetőmotort. Annak gondlom egyfajta állása van ha nem jár a motor. Úgy értem nem tudom rosszul vissza tenni.

Nem lehet rosszul visszarakni. Csak annyi a lényege, hogy ne késsel kapargasd. Hanem fújjad a sprayvel, esetleg finom ecsettel be lehet neki segíteni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna nekem valaki vmi tanácsot adni, Van egy opel astra 1.4 16V EcoTec motoros autóm.Fogyasztása jelenleg 14-16L :( Erő nincs benne...Van olyan szerelő, aki azt mondta , hogy kipufogó szelepeket kellene cserélni! Ja,és amúgy már 3 másik szerelő is rádugta számítógépre,ott semmi hibát nem ír ki! Szóval ha valaki tud valami megoldást,vagy hibaokot,annak a válaszát nagyon megköszönném,mert már teljesen tanácstalan vagyok!

Köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna nekem valaki vmi tanácsot adni, Van egy opel astra 1.4 16V EcoTec motoros autóm.Fogyasztása jelenleg 14-16L :( Erő nincs benne...Van olyan szerelő, aki azt mondta , hogy kipufogó szelepeket kellene cserélni! Ja,és amúgy már 3 másik szerelő is rádugta számítógépre,ott semmi hibát nem ír ki! Szóval ha valaki tud valami megoldást,vagy hibaokot,annak a válaszát nagyon megköszönném,mert már teljesen tanácstalan vagyok!

Köszi a segítséget

A vezérlést néztétek már?

Mert ez a motor hajlamos arra, hogy elmásszon. Mint nekem is. Eltud fordulni a főtengely végén a vezérmű fogaskerék. Erő oda, fogyasztás fel.

A szelepeket lehet ellenőrizni egy kompresszióméréssel.

Ha a lambda nagyon megmegy, az is tud hasonlót okozni.

A kétvezetékes hőmérséklet érzékelő elromlása is okozhat hasonlót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna nekem valaki vmi tanácsot adni, Van egy opel astra 1.4 16V EcoTec motoros autóm.Fogyasztása jelenleg 14-16L :( Erő nincs benne...Van olyan szerelő, aki azt mondta , hogy kipufogó szelepeket kellene cserélni! Ja,és amúgy már 3 másik szerelő is rádugta számítógépre,ott semmi hibát nem ír ki! Szóval ha valaki tud valami megoldást,vagy hibaokot,annak a válaszát nagyon megköszönném,mert már teljesen tanácstalan vagyok!

Köszi a segítséget

Normális betűmérettel is látjuk :rolleyes: Jó lenne tudni miket néztetek meg eddig. Hibakódokat hiába tudunk, ha az ECU nem dob hibát, akkor sokat nem ér hogy nekünk megvan a hibakód táblázat. A GyIKban benne van a fogasztásnövekedés lehetséges okai című rész, azokat érdemes végiglesni ;) Itt megtalálod: http://www.opelforum...?showtopic=1759

Link to comment
Megosztás:

Még annyit, hogy a pillangószelep környékén van az alapjárati léptetőmotor is. Azt hiszem 5 eres vezeték megy rá és két torx csavar fogja fel. Azt is érdemes kiemelni és féktisztító sprayvel megfújkodni, a fészkével egyetemben. :)

Piros karikával jelzett dolog:

351330.jpg

Mert ha sosem takarították, akár kinézhet így is és nem tudja a feladatát ellátni maradéktalanul:

alapjaratimotor_1n.jpg

Na kitakarítottam az alapjárati motort...ennyire nem volt vészes mint a képen de azért volt rajta dzsuva. Most jobbnak tűnik. Viszont a pillangó szelep fedelébe (amin a GM felirat van) megy...menne két vákuumcső. Ha szemben állok az autóval akkor jobb oldali csatlakozója el van törve és csak lóg a világba. Gondlom már egy ideje így van. :D Van ennek jelentősége, mire jó? Üdv: Viktor

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.