Peeti183 Elküldve Szeptember2, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2012 sima ékszíjas csak a nagyobb motorokon meg a dízeleken volt, annak a szíjtárcsája pedig nem 1 csavaros mint amilyen a te motorodon is van, hanem aszem 3 csavaros, az már eleve nem jó rá, illetve mivel hosszbordás szíjas tárcsa kell a főtengelyre, ezért ugrik a generátor is, de lehet hogy csereberélhető a szíjtárcsa rajta, ezt nem tudom. a gyíkban van egy korrekt leírás erről is, hogy miből mi kell. Köszi elolvastam , már minden világos. :) Legegyszerűbb ha átszerelem hosszbordásra.... Már csak azt szeretném tudni hogy kell e hozzá feszítőgörgő? Generátorral nem lehet megfeszíteni?? Petya Link to comment Megosztás: More sharing options...
MomoadamM3 Elküldve Szeptember3, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2012 Jó reggelt! Sziasztok! Ez a probléma már 2szer fordult elő ezért ugy gondolom megosztom hátha találkoztatok már ilyennel egyszer autópályán lassitáskor ma pedig kereszteződésben áthajtáskor igaz itt nem is volt egyenes az út felülett mint a pályán. A hiba: Egyszer csak kigyullad az összes önellenőrző lámpa motor leáll elektromos berendezések tovább működnek lámpa rádió stb.de pl szervo nem megy de hát az csak járó motornál mükődik Olyan mint amikor inditóznál. Aki esetleg tudd valami hasznosat az kérem segitsen. Minden más normálisan működik, fordulatszám oké egyenletes járás nem füstől nem köhög gázadásra rögtön reagál. Motor:C18NZ Kb havonta csinál ta-ja Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Szeptember3, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2012 Valami biztosíték kontakthibás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember3, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2012 Jó reggelt! Sziasztok! Ez a probléma már 2szer fordult elő ezért ugy gondolom megosztom hátha találkoztatok már ilyennel egyszer autópályán lassitáskor ma pedig kereszteződésben áthajtáskor igaz itt nem is volt egyenes az út felülett mint a pályán. A hiba: Egyszer csak kigyullad az összes önellenőrző lámpa motor leáll elektromos berendezések tovább működnek lámpa rádió stb.de pl szervo nem megy de hát az csak járó motornál mükődik Olyan mint amikor inditóznál. Aki esetleg tudd valami hasznosat az kérem segitsen. Minden más normálisan működik, fordulatszám oké egyenletes járás nem füstől nem köhög gázadásra rögtön reagál. Motor:C18NZ Kb havonta csinál ta-ja Elektromos probléma lesz, az ECU tápellátása megszűnik egy pillanatra. Nekem is volt hasonló, egy csati a motortérben kontakthibás volt. A képen a lezacskózott elosztófedél felett van egy motorkiemelő kampó, közvetlenül a felett látszik egy csati. Ha az, ami az enyémben is van, akkor 2-2 vezeték megy bele alulról és felülről, az egyik az ECU tápvezetéke, a másik az injektor vezetéke. Próbáld meg, hogy járó motornál megmozgatod (meg minden elektromos csatlakozást, amit találsz a motortérben), ha előáll a hiba, azt a csatit kell kiiktatni (én levágtam, és zsugorcsővel összeforrasztottam). A képet itt találod: http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_motor/opel_astra_f_1.8_c18nz_kozponti_injektoros Link to comment Megosztás: More sharing options...
MomoadamM3 Elküldve Szeptember3, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2012 Elektromos probléma lesz, az ECU tápellátása megszűnik egy pillanatra. Nekem is volt hasonló, egy csati a motortérben kontakthibás volt. A képen a lezacskózott elosztófedél felett van egy motorkiemelő kampó, közvetlenül a felett látszik egy csati. Ha az, ami az enyémben is van, akkor 2-2 vezeték megy bele alulról és felülről, az egyik az ECU tápvezetéke, a másik az injektor vezetéke. Próbáld meg, hogy járó motornál megmozgatod (meg minden elektromos csatlakozást, amit találsz a motortérben), ha előáll a hiba, azt a csatit kell kiiktatni (én levágtam, és zsugorcsővel összeforrasztottam). A képet itt találod: http://racing-bazar....onti_injektoros Köszönöm szépen ma megnézem...és megírom a fejleményeket... Megnéztem, de sajnos nem, az összes vezetéket megmozgattam de nem történt semmi az nem lehet, hogy az alapjárati motor kezd haldokolni vagy ami rosszabb az ECU ismerőseim körében mostanság ez a gyakoribb bár azok corsak bár ez csak az én feltételezésem és lehet hülyeség.. Hibakód kiolvasás mondana valamit vagy ez még ebben a kocsiban elég gyerek cipőben jár Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Szeptember3, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2012 alapjárati motor tuti nem okozhat ilyet Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember3, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2012 alapjárati motor tuti nem okozhat ilyet Vészvillogó kapcsoló....hmmm? Link to comment Megosztás: More sharing options...
MomoadamM3 Elküldve Szeptember3, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2012 Vészvillogó kapcsoló....hmmm? Ez most nem komoly, ugye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember3, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2012 A klímakompresszor elektromos kuplungja is tud ám szólni rendesen. Gondolom leszedtétek a hosszbordás szíjat, hogy úgy elkussol E a zörgés. Ha utángyári hidrotőkék kerültek bele,azok tudnak zörögni néhány ekm után is. Egyébként a gyári OHC tőkékeket szét lehet szedni,kitisztítva összerakni és utána tökéletesen csendben vannak. Az én SE motorom is kattogott (fémesen) olajcserével (mobil s2000 10w-40) megszűnt a dolog. Szokott még ZÖRÖGNI a vízpumpa is,de az nagyon jellegzetes maródó hang,egy másik korzámon a még gyári 16éves pumpa tengelye lógott bő 1-2 centit,,de a tömszelence semennyi vizet nem engedett. Nos, érdekes a helyzet. Írtam, hogy az a pattogó hang megmaradt. Adódott párszáz kilométer országút megint és most meg sem szólalt! Arra tippelek, hogy most nem volt 30+ °C, csak 20 körüli. Direkt próbáltam klímával is közlekedni, hátha az előhozza újra a zörejt, de nem. Passz. Járni fogok vele, aztán majd ha állandósul és hangosodik, elviszem szerelőhöz. Hosszbordás szíj ezen nincs (szerintem az szervo kormányoson lenne vagy gyári klímáson. Ez Diavia) Hidrotőkés és befecskendezős kattogásra nem gondolok, ez nem olyan szabályos ciklussal zakatoló hang. A vízpumpa elképzelhető, de minden vezérszíj cserénél cserélve volt az is - illetve fizettem a cseréjét :omg: A vízpumpa gondolom megszólalt volna 20°C körüli külső hőmérsékleten is - hiszen a motor ilyenkor is meleg. Vizes benzin remélem nincs benne... De az tele tanknál csak nem jelentkezne hibaként, gondolom csak üres közelinél szívna fel vizet és be is rángatna tőle, nem? Kösz a tippeket, tudósítok, ha van fejlemény. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember3, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2012 Nos, érdekes a helyzet. Írtam, hogy az a pattogó hang megmaradt. Adódott párszáz kilométer országút megint és most meg sem szólalt! Arra tippelek, hogy most nem volt 30+ °C, csak 20 körüli. Direkt próbáltam klímával is közlekedni, hátha az előhozza újra a zörejt, de nem. Passz. Járni fogok vele, aztán majd ha állandósul és hangosodik, elviszem szerelőhöz. Hosszbordás szíj ezen nincs (szerintem az szervo kormányoson lenne vagy gyári klímáson. Ez Diavia) Hidrotőkés és befecskendezős kattogásra nem gondolok, ez nem olyan szabályos ciklussal zakatoló hang. A vízpumpa elképzelhető, de minden vezérszíj cserénél cserélve volt az is - illetve fizettem a cseréjét :omg: A vízpumpa gondolom megszólalt volna 20°C körüli külső hőmérsékleten is - hiszen a motor ilyenkor is meleg. Vizes benzin remélem nincs benne... De az tele tanknál csak nem jelentkezne hibaként, gondolom csak üres közelinél szívna fel vizet és be is rángatna tőle, nem? Kösz a tippeket, tudósítok, ha van fejlemény. Nem mondod, hogy mezei ékszíjjal van hajtva a klímakompi. :huh: Sűrűn kell cserélni a szíjat akkor. Láttam már Diavia klímát és az 5 bordás szíjjal volt megoldva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember4, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2012 Ez most nem komoly, ugye? Érdekes dolgokat tud művelni...szerez valakitől egy próbadarabot... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Szeptember4, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2012 Nem mondod, hogy mezei ékszíjjal van hajtva a klímakompi. :huh: Sűrűn kell cserélni a szíjat akkor. Láttam már Diavia klímát és az 5 bordás szíjjal volt megoldva. Igazad van, nekem diavia van, és külön szíja van Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Szeptember4, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2012 Nem mondod, hogy mezei ékszíjjal van hajtva a klímakompi. :huh: Sűrűn kell cserélni a szíjat akkor. Láttam már Diavia klímát és az 5 bordás szíjjal volt megoldva. Van ékszíjas is, bár a többsége 5 bordás (pl. az enyém is). Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember4, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2012 Nem mondod, hogy mezei ékszíjjal van hajtva a klímakompi. :huh: Sűrűn kell cserélni a szíjat akkor. Láttam már Diavia klímát és az 5 bordás szíjjal volt megoldva. Hááát... szóval nem is tudom mikor volt cserélve, de az van rajta, igen. Főtengelyen a tárcsa dupla, egyik szíj generátoré, másik kompresszoré. Nem volt vele gond soha. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Szeptember5, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2012 Szép napot! Az egyik haver C16 se motora kompresszort akar rakni 0.4-0.5 töltéssel !!! :blink: El fogja bírni a moci? :evilgrin: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember5, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2012 Szép napot! Az egyik haver C16 se motora kompresszort akar rakni 0.4-0.5 töltéssel !!! :blink: El fogja bírni a moci? :evilgrin: Egy darabig, biztos... :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
vpeterke Elküldve Szeptember6, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2012 Hello! Lenne egy kérdésem, mert első F Astra vásárlásán gondolkodom: Úgy hallottam, hogy a 16 szelepes ecotec motorokhoz alkatrész (kuplungcsere, stb.), javíttatás sokkal drágább, mint a 8 szelepeseknél, ez mennyire igaz? Melyik a megbízhatóbb? Köszi a választ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember6, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2012 Ha nem cipőzi egyfolytában,megoldja,hogy ne szegényedjen a keverék nyélgázon, akkor sokat bírhat. Ismerek olyan autót,ahol a 2000-es eredetileg K-jet motorral raktak c24ne szívósort turbóval,hibátlan már majd 100ekm óta. Néha becsörög,ezért e-dis kopogásérzékelős gyújtást fog kapni TSZ vákuumos elosztós helyett. Szal kopogásérzékelős gyújtással lenne tuti, c16se-n mondjuk még nem láttam. De ilyenbe csak nagyon sok szabadidővel és pénzzel,tartalék motorral "érdemes" belevágni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember6, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2012 Hello! Lenne egy kérdésem, mert első F Astra vásárlásán gondolkodom: Úgy hallottam, hogy a 16 szelepes ecotec motorokhoz alkatrész (kuplungcsere, stb.), javíttatás drágább, mint a 8 szelepeseknél, ez mennyire igaz? Melyik a megbízhatóbb? Köszi a választ! Ha nem ablakos a váltó a 16szelepen akkor igen,mert cseréhez le kell húzni a váltót,de 95ös 1.4 16V korzámon ablakos váltó volt. "Melyik a megbízhatóbb" kezdetű kérdések tökéletesen irrelevánsak 15-20éves autóknál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vpeterke Elküldve Szeptember6, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2012 Ok, kösz, mondjuk duplája árban? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember6, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2012 Ok, kösz, mondjuk duplája árban? Munkadíjban van különbség. Haveromnál 18-20ropi a kuplungcsere szerkezettel,kinyomócsapággyal hibátlan gyári bontottból ablakos váltónál(az ilyen olasz utángyárik elég gázosok). Ha le kell húzni az valamivel drágább,de nem a duplája. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Delvecchio Elküldve Szeptember6, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2012 Szevasztok! Bontódik: Astra f sedan 1.4 Astra f sedan 1.6 Astra f 5 ajtos 1.4 astra f kombi 1.7 isuzu! Érdeklődni privatban! Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Szeptember6, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2012 Ha nem cipőzi egyfolytában,megoldja,hogy ne szegényedjen a keverék nyélgázon, akkor sokat bírhat. Ismerek olyan autót,ahol a 2000-es eredetileg K-jet motorral raktak c24ne szívósort turbóval,hibátlan már majd 100ekm óta. Néha becsörög,ezért e-dis kopogásérzékelős gyújtást fog kapni TSZ vákuumos elosztós helyett. Szal kopogásérzékelős gyújtással lenne tuti, c16se-n mondjuk még nem láttam. De ilyenbe csak nagyon sok szabadidővel és pénzzel,tartalék motorral "érdemes" belevágni. És szerinted menyi plusz pacit kap az se etől akopreszortól! egyébkén nem nagy munka ez nem oylan mint egy turbó! Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Szeptember6, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2012 Ha nem ablakos a váltó a 16szelepen akkor igen,mert cseréhez le kell húzni a váltót,de 95ös 1.4 16V korzámon ablakos váltó volt. "Melyik a megbízhatóbb" kezdetű kérdések tökéletesen irrelevánsak 15-20éves autóknál. az ablakos váltónál hogy a p.csába lehet kuplungot cserélni (széthúzás nélkül)? írtátok már többen is. én nézegettem, agyaltam, de nem jöttem rá. a nyelestengely a tárcsába beleér, hogy veszed le róla?nekem csak kinyomócsapágyat kéne cserélnem, de pont ezért nem vágtam bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember6, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2012 Hello! Lenne egy kérdésem, mert első F Astra vásárlásán gondolkodom: Úgy hallottam, hogy a 16 szelepes ecotec motorokhoz alkatrész (kuplungcsere, stb.), javíttatás sokkal drágább, mint a 8 szelepeseknél, ez mennyire igaz? Melyik a megbízhatóbb? Köszi a választ! Megbízhatóságban szerintem nem nagy különbség van. Annyi, hogy a 16 szelepesek több törődést és odafigyelést kérnek. Viszont a vezérműszíj-csere bőven a duplája, mint egy nyolcszelepesnek. Ezért cserébe viszon mozgósabbak.. :) Egy esetleges szíjszakadás következménye is sokkal drámaibb. Mert minden szelepet elhajtogat, törheti a vezérmű tengelyt és a dugókat. Ilyenkor az olcsóbb megoldás a motorcsere... A kuplung-csere meg ugyanannyi, mert az nem szelepfüggő. A féktárcsákban van különbség, mert a 16 szelepesek általában hűtött tárcsások, ami szintén drágább. Igazából ami a "legideálisabb" választás egy C14SE vagy egy C16SE. Ezek nyolcszelepesek, de 82 és 100 lóerősek. Viszont karbantartásilag kevesebből megvannak. Feltéve ha nem nagy blokkos kocsin gondolkodsz(1.8 vagy 2.0). Remélem nem kapok nagy flémet ezekért a szavakért... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts