Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hali. Nemtud valaki valami okosságot hogy lehetne egy kicsit feljebb húzni egy c16nz teljesítményét?

c16se átépítéssel érdemes próbálkozni, de a motorcsere, vagy autócsere egyszerűbb.

(jó, igaz, én sem fogom kicserélni csak emiatt. :D )

Elküldve

c16se átépítéssel érdemes próbálkozni, de a motorcsere, vagy autócsere egyszerűbb.

(jó, igaz, én sem fogom kicserélni csak emiatt. :D )

a c16se az a hengerenkénti injektoros ugye? Akkor az elvileg úgy működne hogy: a hengerfej elvileg ugyanaz mint az enyém így csak szívósort, kábelköteget, és motorvezérlőt kellene cserélnem. jól mondom? (vagyis írom)

Amúgymeg a motorcsere se lenne butaság csak az a baj hogy lehet többe kerülne mint az autó maga :D lecserélni meg nem akarom mert már sok lóvém benne van és nagyon szeretem. :D

Elküldve

a c16se az a hengerenkénti injektoros ugye? Akkor az elvileg úgy működne hogy: a hengerfej elvileg ugyanaz mint az enyém így csak szívósort, kábelköteget, és motorvezérlőt kellene cserélnem. jól mondom? (vagyis írom)

Amúgymeg a motorcsere se lenne butaság csak az a baj hogy lehet többe kerülne mint az autó maga :D lecserélni meg nem akarom mert már sok lóvém benne van és nagyon szeretem. :D

Csak a blokk marad a hengerfej is cserés...és minden sallangja, a pumpát is cserélni kell nagynyomásura. De elég ritka a c16se nem egyszerű beszerezni.

Elküldve
Csak a blokk marad a hengerfej is cserés...és minden sallangja, a pumpát is cserélni kell nagynyomásura. De elég ritka a c16se nem egyszerű beszerezni.

C14 SE cuccaiból nem lehet felépíteni 1.6-os NZ motorra C 16 SE-t? Gondolom a 200 ccm máshogy dolgozik és az .4 paraméterei ne megfelelően fogják "etetni" a nagyobb motort

Elküldve

C14 SE cuccaiból nem lehet felépíteni 1.6-os NZ motorra C 16 SE-t? Gondolom a 200 ccm máshogy dolgozik és az .4 paraméterei ne megfelelően fogják "etetni" a nagyobb motort

A nagyobb probléma, hogy az 1.4 szívósora kisebb átmérőjű, plusz az 1.4-es elosztós, az 1.6 meg dis gyújtásos.

Egyébként a többlet teljesítmény alapvetően nem a hengerenkénti befecskendezésből fakad, hanem a más fokolású és emelésű vezérműtengelyből, meg a nagyobb kompresszióviszonyból.

Elküldve

Sziasztok!

Astra f szervó ügyben érdeklődnék. Találtam 12ezerért egy szettet (kormánymű,szivattyú,csövek,tartály,tartóbak) Csak hogy ez hosszbordásszíjas nekem meg simaszíjas. Nos ezt megérné e nekem megvenni és tárcsát csináltatni(v.szerezni) rá, vagy inkább vegyek hozzá egy simaszíjas szivattyút +12ezerért? Ha jól informálódtam a főt. és a generátor mellé kell bekötni egy hoszabb szíjjal( a simaszíjasat). Javítsatok ki ha nincs igazam!!

Köszi

Petya

Elküldve

A nagyobb probléma, hogy az 1.4 szívósora kisebb átmérőjű, plusz az 1.4-es elosztós, az 1.6 meg dis gyújtásos.

Egyébként a többlet teljesítmény alapvetően nem a hengerenkénti befecskendezésből fakad, hanem a más fokolású és emelésű vezérműtengelyből, meg a nagyobb kompresszióviszonyból.

Van abból DIS-es verzió is.

Elküldve

C14 SE cuccaiból nem lehet felépíteni 1.6-os NZ motorra C 16 SE-t? Gondolom a 200 ccm máshogy dolgozik és az .4 paraméterei ne megfelelően fogják "etetni" a nagyobb motort

Az injektorok mindkét motornál 150cm3-ek.

Egyébként haveromtól vittek 1.6SZ blokkot gyűrű törött c14se-nek rakták alá,de nem lett olyan tuti,mert hirtelen padlógázra valamelyik dugón koppant egy szelep.

Elküldve

A nagyobb probléma, hogy az 1.4 szívósora kisebb átmérőjű, plusz az 1.4-es elosztós, az 1.6 meg dis gyújtásos.

Egyébként a többlet teljesítmény alapvetően nem a hengerenkénti befecskendezésből fakad, hanem a más fokolású és emelésű vezérműtengelyből, meg a nagyobb kompresszióviszonyból.

Az én 1.4 SE-m is DIS gyújtásos, azzal nem lenne gond. De igazad van, lemértem a csavartávolságokat, nem lehet felfogatni a blokk oldalára a szerelékeket.

Elküldve

Valaki adjon ötletet légyszives ha tud. 1.4se motoros astrám sajnos rászokott a rángatásra. kisebb-nagyobb fordulaton is egyaránt berángat olykor. Gyrtyákat megnéztem,megcsiszoltam mentem vele újra kiszedtem jónak tűnnek. Gyújtókábelek szintén jók,de azért megnéztem egy másik ilyen mocis autóból aminek nincs baja azokkal a kábelekkel is ezt csinálja. Új levegő szűrő és benzin szűrő van. Mi lehet a gond? :(

Elküldve

Nekem csak akkor csinálja, ha 1/4-ed alatt van a szint a tankban. Az alváz alatt futnak a benzinvezetékek, az egyik ami a befecskendezőre megy rá egy kicsit ki volt repedezve. Kicseréltem azt a kb. 20 cm-es darabot, ami egy szűrőszerűség és a blokk között volt, így megszünt a rángatás. Már csak akkor csinálja, ha pirosba ér a benzinszint. Azt hittem csak az enyém csinálja, mert picit be van horpadva a tank alja, de úgy látom ez másnál is előjön.

Olyan mintha menet közben lehúznék egy pipát valamelyik gyertyáról.

Elküldve

Sziasztok!

Astra f szervó ügyben érdeklődnék. Találtam 12ezerért egy szettet (kormánymű,szivattyú,csövek,tartály,tartóbak) Csak hogy ez hosszbordásszíjas nekem meg simaszíjas. Nos ezt megérné e nekem megvenni és tárcsát csináltatni(v.szerezni) rá, vagy inkább vegyek hozzá egy simaszíjas szivattyút +12ezerért? Ha jól informálódtam a főt. és a generátor mellé kell bekötni egy hoszabb szíjjal( a simaszíjasat). Javítsatok ki ha nincs igazam!!

Köszi

Petya

Milyen motorról beszélünk?

Elküldve

Elvileg csak a tárcsa, de a szervo szivattyút felfogó öntvény csavarjait is meg kell nézni. Én amit felraktam konzolt, kilógotta 2.5 cm -el, vagyis pont egy vékony 1 ékes szíj szélességűvel a tárcsát. Kicsit át kellett alakítani és jó lett. Ha a két tárcsa nem fut egymással akkor az nem igazán jó. Vagy csapágyas lesz, vagy megeszi a szíjat.

Elküldve

Szép napot!

C16se re hengerenkénti leömlőt akarok készíteni!

A flansnik már készen van az a kérdés milyet készítsek mert fogalmam se nem sincsen ill valami hozzáértésem van de jó lenne valami rajz vagy okoság pl. lambdát hová rakjam stb...

Elküldve

1.4 60LE C14NZ

Ez pedig amit néztem 16szelepesről való..... különbözik még más is vagy csak a tárcsa??

Azt mindenképpen hosszbordás szíjas módon tudod megoldani, hagyományos ékszíjas szervó csak a dieselekben és a C20NE motoros kocsikban volt. Sztem jobban jársz, ha keresel egy ugyanilyen motorú kocsit (lehet X14NZ, C16NZ is), és abból rakod át az összes cuccot (generátort, szíjtárcsát, stb.).

Elküldve

Azt mindenképpen hosszbordás szíjas módon tudod megoldani, hagyományos ékszíjas szervó csak a dieselekben és a C20NE motoros kocsikban volt. Sztem jobban jársz, ha keresel egy ugyanilyen motorú kocsit (lehet X14NZ, C16NZ is), és abból rakod át az összes cuccot (generátort, szíjtárcsát, stb.).

Épp ez az hogy tudok hozzá hagyományos ékszíjas szívattíút is, mert akkor ugynézki a többi cucc oké hozzá (12ezerért meg amúgy se drága a szett, és akkor még meg is marad egy hosszbordás szivattyú)összvissz 24 ezerben lenne 2féle szivattyúval, szerintem nem sok érte..... de írtad a generátort is az mért szükséges hozzá a régi nem jó ?

De ha valaki tud másik sima ékszíjas szettet az is érdekelne :))

Petya

Elküldve

Épp ez az hogy tudok hozzá hagyományos ékszíjas szívattíút is, mert akkor ugynézki a többi cucc oké hozzá (12ezerért meg amúgy se drága a szett, és akkor még meg is marad egy hosszbordás szivattyú)összvissz 24 ezerben lenne 2féle szivattyúval, szerintem nem sok érte..... de írtad a generátort is az mért szükséges hozzá a régi nem jó ?

De ha valaki tud másik sima ékszíjas szettet az is érdekelne :))

Petya

sima ékszíjas csak a nagyobb motorokon meg a dízeleken volt, annak a szíjtárcsája pedig nem 1 csavaros mint amilyen a te motorodon is van, hanem aszem 3 csavaros, az már eleve nem jó rá, illetve mivel hosszbordás szíjas tárcsa kell a főtengelyre, ezért ugrik a generátor is, de lehet hogy csereberélhető a szíjtárcsa rajta, ezt nem tudom.

a gyíkban van egy korrekt leírás erről is, hogy miből mi kell.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.