Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Vezérlés a helyén van,ma kipróbáltam egy másik felső holtpont jeladóval ,semmi...

A másik fórumban mondták a karter szellőztető szelepet,de annak mi köze a gyujtáshoz?Amúgy az egyik indítás után mikor leállitottam olyat hallottam mintha valahonnan nagy nyomással kifujt volna a levegő

Jó estét!Van karter szellőztetö szelep tudomásom szerint.Az 1.4-es motoroknál az olajszűrő alatt úgy 7óra irányában van egy szelep.Azt viszont,hogy köze lenne a gyújtás hibához azt nem tudom.Mechanikai hibára nem tippelnék,hogy egyszerre két hengerbe víz,olaj kerülne,vagy akkora a henger vesztesége.Viszont lehet az ECU hibás,bár ez nagyon ritka.
Link to comment
Megosztás:

Karter szellőztető szelep? :huh:

Lehet az én tudásom hiányos, de tudtommal nincs felső holtpont jeladó (gondolok itt a vezérműjeladóra). Tudomásom szerint a főtengely szíjtárcsáról tudja az ECU, hogy épp hol van az első dugó holtpontja. A 16 szelepesek kiváltsága a két jeladó (főtengely és vezérmű).

Vezérlés biztos, hogy nincs elmászva? Az 1.4 16V (X14XE) motoroknak van egy rákfenéjük a főtengely vezérműszíjtárcsával, hogy az ék gyenge vagy ilyesmi és elmozdul a tárcsa a főtengely végén, emiatt okozva gyújtásproblémákat. J0hnny és pszilaj is járt már így. De 1.6 8V-ről ilyet még nem hallottam és a nem keveset futott SZR-em generáljánál sem tapasztaltunk problémát ezen a téren.

Még azt megpróbálnám, hogy a testkábelek csavarjait meghúznám, esetleg a kontakt részeket kilazítanám, megtisztítanám és újra összerakom a testvezetékezést.

Anno egyik klubbos kollégának ugyanezt megcsináltam és eltűnt a lambdaszonda hiba.

A megnövekedett ellenállás is tud problémákat okozni.

Tankszellőztető szelep az van,hogy a karternak is van-e szelepe azt nem tudom

Amit jeladót cseréltem az a főtengelyen lévő fogazott tárcsáról veszi a jelet

Az ék elnyíródását mondták nekem is,le kéne venni a szijtárcsát megnézni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Lenne egy olyan gondom,hogy tegnap előtt vettem egy 95' 1.4i se gl (82le) f astrát és észre vettem már amikor hoztam el,hogy néha elkezd rángatózni, teljesen mindegy,hogy üzemmeleg vagy nem 40 nél vagy 130nál. Ilyenkor odalépek a gáznak vagy kinyomom a kuplungot és abba marad. Mi lehet a gond? Gondoltam esetleg arra,hogy nem kap elég üzem anyagot tehét vagy a befecskendező nyomás kicsi vagy koszos a szivattyú esetleg gyertya ?! Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Én motoron kívüli hibára tippelnék, pl generátor. Kipróbálhatod, ha leveszed az ékszíjat és nem kattog, akkor ott a bibi. Lambda semmiképpen nem okozhatja ezt a hibát.

Egyébként a 230 ezres lambda a nagy számok törvénye alapján hamarosan beadhatja az unalmast. Szakirodalom 160 ezernél ajánlja a cserét. Volt már hogy 180-nál jelzett a sárga pilács nekem, ezért azóta nem várom már ki ezt.

Igazolódni látszik a tipped:

leszedtem a generátort és megpörgetve sokáig pörög (elég zsírtalanak a csapágyai) + alig érezhetően zakatol egy kicsit. Hidegen. Meleg motornál, árammal terhelve lazán lehet ez a zajforrás. Megnéztem feszszabályzót is, hamár hozzáférhető. Elég kicsi az egyik szénkeféje, épp nem érte még el a Bosch jelet (gondolom az a kopottságjelző a szén részen). Ergo megy az autó generátoroshoz. Közelben a Csurka műhelye van, ajánlják több helyről, majd írok megszűnt-e a hang.

Csáo

Link to comment
Megosztás:

Én motoron kívüli hibára tippelnék, pl generátor. Kipróbálhatod, ha leveszed az ékszíjat és nem kattog, akkor ott a bibi. Lambda semmiképpen nem okozhatja ezt a hibát.

Egyébként a 230 ezres lambda a nagy számok törvénye alapján hamarosan beadhatja az unalmast. Szakirodalom 160 ezernél ajánlja a cserét. Volt már hogy 180-nál jelzett a sárga pilács nekem, ezért azóta nem várom már ki ezt.

Hja, egyébként szokás cserélni a lambdát azért, mert öreg (ill. sokat futott)?! Gondoltam majd cseréltetem, ha tönkre megy, de persze nem fogok sokat járni rossz szondával mert tudom hogy azt a katalizátor bánja.

Link to comment
Megosztás:

Tankszellőztető szelep az van,hogy a karternak is van-e szelepe azt nem tudom

Amit jeladót cseréltem az a főtengelyen lévő fogazott tárcsáról veszi a jelet

Az ék elnyíródását mondták nekem is,le kéne venni a szijtárcsát megnézni

Mekkora a gyujtókábelek ellenálása:megmértem 2,3,4 henger nél 4kOhm körűl van az 1.hengeré 2,65kOhm a kábel 2 végén mérve
Link to comment
Megosztás:

Csak úgy lehet, ha mégsem a trafó rossz. :) Jó lett volna az enyémet berakni a tiedbe, de ugye az a fránya csavar, meg ahogy meghúztuk anno generálnál... :D

Azt nem mondtad neki, hogy tegnap a te DIS-eddel gyönyörűen üzemelt a kis gépsasom? :D

De az is lehet, hogy nálam is eleve nem megy az 1-4 henger és azért nem tűnt fel. :lol:

mennyire gyakori hiba a motorvezérlő hibája?Mert a mai állás szerint ez a probléma nálam,holnap viszem javításra az ECU-t 40K körűl lesz a javítás...
Link to comment
Megosztás:

mennyire gyakori hiba a motorvezérlő hibája?Mert a mai állás szerint ez a probléma nálam,holnap viszem javításra az ECU-t 40K körűl lesz a javítás...

Nem egy gyakori, de nem is lehetetlen, mert volt már rá példa.

Miért nem veszel bontóban, 5 ezerérét?

Mert nem mindegyik passzol. :D Tök jó volt, hogy anno egy G Astra X16SZR ECU-t próbáltunk a kocsimban, vagyis akartunk próbálni. :D

Link to comment
Megosztás:

Karter szellőztető szelep? :huh:

Lehet az én tudásom hiányos, de tudtommal nincs felső holtpont jeladó (gondolok itt a vezérműjeladóra). Tudomásom szerint a főtengely szíjtárcsáról tudja az ECU, hogy épp hol van az első dugó holtpontja. A 16 szelepesek kiváltsága a két jeladó (főtengely és vezérmű).

Vezérlés biztos, hogy nincs elmászva? Az 1.4 16V (X14XE) motoroknak van egy rákfenéjük a főtengely vezérműszíjtárcsával, hogy az ék gyenge vagy ilyesmi és elmozdul a tárcsa a főtengely végén, emiatt okozva gyújtásproblémákat. J0hnny és pszilaj is járt már így. De 1.6 8V-ről ilyet még nem hallottam és a nem keveset futott SZR-em generáljánál sem tapasztaltunk problémát ezen a téren.

Még azt megpróbálnám, hogy a testkábelek csavarjait meghúznám, esetleg a kontakt részeket kilazítanám, megtisztítanám és újra összerakom a testvezetékezést.

Anno egyik klubbos kollégának ugyanezt megcsináltam és eltűnt a lambdaszonda hiba.

A megnövekedett ellenállás is tud problémákat okozni.

Az se, és bátyám sz motorján is van vezérműtengely jeladó. (legalábbis valami van ott, ki nem vettem megnézni, de más mit keresne ott? )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy Opel Astra f 1.4 8V van (60le). Az utóbbi 1 hónapban jelentkezett nálam olyan probléma, hogy hidegen valamiért nem akar indulni. Forgatni forgatja a motort, de nem tudja elkapni hogy beinduljon. Mikor betolom, akkor beindul. Az elején egy-két henger nem megy. Aztán várok vele kicsit, járatom a motort és kis idő elteltével már megy minden henger normálisan. Megyek vele ide-oda leállítom. Bemegyek elvégzem a dolgom. Kimegyek indul pöccre. Este haza megyek munkából leteszem a garázsba. Reggel megyek le megint nem indul. Tehát ha sok időt áll, akkor nem indul. A gyertya, üzemanyagszűrő most lett cserélve. A friss gyertyát beköpi.

Már 2 szerelőnél is voltam és megállt a tudomány... :S

Valakinek valami ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy Opel Astra f 1.4 8V van (60le). Az utóbbi 1 hónapban jelentkezett nálam olyan probléma, hogy hidegen valamiért nem akar indulni. Forgatni forgatja a motort, de nem tudja elkapni hogy beinduljon. Mikor betolom, akkor beindul. Az elején egy-két henger nem megy. Aztán várok vele kicsit, járatom a motort és kis idő elteltével már megy minden henger normálisan. Megyek vele ide-oda leállítom. Bemegyek elvégzem a dolgom. Kimegyek indul pöccre. Este haza megyek munkából leteszem a garázsba. Reggel megyek le megint nem indul. Tehát ha sok időt áll, akkor nem indul. A gyertya, üzemanyagszűrő most lett cserélve. A friss gyertyát beköpi.

Már 2 szerelőnél is voltam és megállt a tudomány... :S

Valakinek valami ötlete?

Hi!

Meg kéne nézni, hogy amikor reggel nem akar indulni, akkor van-e szikra a gyertyáknál, ill. közvetlenül a trafónál nézve. Abból kiindulva, hogy "beköpi" a gyertyákat, gyújtásgondra tippelek. Ha nincs szikra, meg kéne próbálni, hogy valaki indítózik, Te pedig megmozgatod a csatlakozásokat a motortérben, pl. a gyújtásmodul csatiját (a trafó alatt található), az elosztó alján levő kisebb csatit, stb. Amikor beindul a motor, megtaláltad a hibás csatlakozást. Mert sztem azért indul el tolásra, mert olyankor elmozdul az egész motor egy kicsit, és érintkezik az a csatlakozó, ami a kh-t okozza.

Másik kérdés: amikor nem akar indulni, akkor a gyújtás ráadásakor világít a sárga motorkontroll lámpa?

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Meg kéne nézni, hogy amikor reggel nem akar indulni, akkor van-e szikra a gyertyáknál, ill. közvetlenül a trafónál nézve. Abból kiindulva, hogy "beköpi" a gyertyákat, gyújtásgondra tippelek. Ha nincs szikra, meg kéne próbálni, hogy valaki indítózik, Te pedig megmozgatod a csatlakozásokat a motortérben, pl. a gyújtásmodul csatiját (a trafó alatt található), az elosztó alján levő kisebb csatit, stb. Amikor beindul a motor, megtaláltad a hibás csatlakozást. Mert sztem azért indul el tolásra, mert olyankor elmozdul az egész motor egy kicsit, és érintkezik az a csatlakozó, ami a kh-t okozza.

Másik kérdés: amikor nem akar indulni, akkor a gyújtás ráadásakor világít a sárga motorkontroll lámpa?

Szia!

Köszi a választ, ma meg is nézem ;)

Indításkor minden úgy világít mind eddig is. Amikor sokat indítózom, akkor egy idő után a motornak a sárga kis lámpája már villog...

Az utolsó szerelő akinél voltam azt mondta, hogy el volt állítódva a gyújtás, de beállította. Még amit Te mondtál feltétlenül megnézem ;)

Link to comment
Megosztás:

Szasztok Cartársak!

Hú de rég voltam itt, alig igazodom el az új felületen.

Jelenségem van nekem is a motor felől, kérek tippeket:

jól megy, nem fogyaszt sokat, nem villan ki a motorlámpa.

Némi zözgés hallatszik. Fémesen, apró kattogások, de csak 2.000-es fordulat feletti, egyenletes gázpedál állásnál (tehát 80 feletti tartós tempónál csak). Húzatva, motorfékezve rögtön elhallgat! Olaj forrásához tudnám hasonlítani a hangot, de magasabb, fémesebb hangon. Légkondival vagy anélkül, mindegy. Az elmúlt 1000km-en nem sűrűsödött és nem hangosodott - nem romlott az állapot.

Olajszint jó, hidrotőkék elég újak, benzinkúttól független, oktánszámot azt használok, amit mindig máskor.

Van valami tippetek? Főként azért kérdezem, mert nem tudom, hogy szerelőhöz fussak vagy járjak nyugodtan (most sok ezer városi kilométer vár rá, alig lesz 80 felett az autó, amikor a jelenség előjönne). Motordiagnosztikára érdemes vinni vagy szereltessem rögtön? Lambda még gyári (230ekm az autóban), az lehet ludas ilyen jelenségért?

Várom a tippeket, köszönöm, ha hozzám szóltok!

Olcsóbb üzemanyagot mindenkinek!

Cső

Üdv mindenkik!

Nos, generátor felújítva és a zörgés megmaradt. Tanácstalan vagyok, ha nem a motorból jöhet, akkor honnan? Klíma kompresszora ki és bekapcsolt klímánál is zörögne?! Azt kötve hiszem. Szervo kormány nincs és a hangon kívül más jelenség sincs :unsure: Merjek így járni, majd kopog jobban, ha baja van? <_<

epk vagy valaki! Újabb jó tipp?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi a választ, ma meg is nézem ;)

Indításkor minden úgy világít mind eddig is. Amikor sokat indítózom, akkor egy idő után a motornak a sárga kis lámpája már villog...

Az utolsó szerelő akinél voltam azt mondta, hogy el volt állítódva a gyújtás, de beállította. Még amit Te mondtál feltétlenül megnézem ;)

A trafó alatti gyújtás modult kimértétek?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkik!

Nos, generátor felújítva és a zörgés megmaradt. Tanácstalan vagyok, ha nem a motorból jöhet, akkor honnan? Klíma kompresszora ki és bekapcsolt klímánál is zörögne?! Azt kötve hiszem. Szervo kormány nincs és a hangon kívül más jelenség sincs :unsure: Merjek így járni, majd kopog jobban, ha baja van? <_<

epk vagy valaki! Újabb jó tipp?

A klímakompresszor elektromos kuplungja is tud ám szólni rendesen.

Gondolom leszedtétek a hosszbordás szíjat, hogy úgy elkussol E a zörgés.

Link to comment
Megosztás:

A trafó alatti gyújtás modult kimértétek?

Én nem tudom mit csinált az autó szerelő. Azt mondta, hogy elvitte beméretni az elektromos dolgokat az autóban, mert valami leszívja az akkut és azért nem indul ...Kiderült, hogy az akku volt régi és minden egyéb dolog rendbe van az autóval. A gyújtáson állított kicsit amit már említettem.

Azóta ellenőriztem a csatlakozókat. És ugyan úgy nem indult. Utána megint betoltuk és beindult. Most ment az összes henger egyből viszont az ékszíj felőli oldalról valami furcsa és igen hangos kattogás hallatszott. Nem is mentem inkább vele sehova. Este amikor haza értem munkából kíváncsiságból megnéztem, hogy indul-e. És pöccre indult (ami eddig nem indult). Viszont ugyan úgy kattogott valami a motorba.

Már tényleg nincs semmi ötletem, hogy mi okozhatja ezeket a gondokat...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi a választ, ma meg is nézem ;)

Indításkor minden úgy világít mind eddig is. Amikor sokat indítózom, akkor egy idő után a motornak a sárga kis lámpája már villog...

Az utolsó szerelő akinél voltam azt mondta, hogy el volt állítódva a gyújtás, de beállította. Még amit Te mondtál feltétlenül megnézem ;)

ha villog a checkengine az nem immo hibát jelez?
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkik!

Nos, generátor felújítva és a zörgés megmaradt. Tanácstalan vagyok, ha nem a motorból jöhet, akkor honnan? Klíma kompresszora ki és bekapcsolt klímánál is zörögne?! Azt kötve hiszem. Szervo kormány nincs és a hangon kívül más jelenség sincs :unsure: Merjek így járni, majd kopog jobban, ha baja van? <_<

epk vagy valaki! Újabb jó tipp?

Ha utángyári hidrotőkék kerültek bele,azok tudnak zörögni néhány ekm után is.

Egyébként a gyári OHC tőkékeket szét lehet szedni,kitisztítva összerakni és utána tökéletesen csendben vannak.

Az én SE motorom is kattogott (fémesen) olajcserével (mobil s2000 10w-40) megszűnt a dolog.

Szokott még ZÖRÖGNI a vízpumpa is,de az nagyon jellegzetes maródó hang,egy másik korzámon a még gyári 16éves pumpa tengelye lógott bő 1-2 centit,,de a tömszelence semennyi vizet nem engedett.

Link to comment
Megosztás:

Ha utángyári hidrotőkék kerültek bele,azok tudnak zörögni néhány ekm után is. Egyébként a gyári OHC tőkékeket szét lehet szedni,kitisztítva összerakni és utána tökéletesen csendben vannak. Az én SE motorom is kattogott (fémesen) olajcserével (mobil s2000 10w-40) megszűnt a dolog. Szokott még ZÖRÖGNI a vízpumpa is,de az nagyon jellegzetes maródó hang,egy másik korzámon a még gyári 16éves pumpa tengelye lógott bő 1-2 centit,,de a tömszelence semennyi vizet nem engedett.

C14SE motorom volt, a hengerenkénti befecskendező fejek is "csattognak" . Ahogy öregszenek annál inkább. Főleg ha vizes benzint tankolsz bele

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.