nagydavid Elküldve Augusztus10, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2012 Hellosztok ha az autót sebességben hagyom és előre hátra mozgatom(tolom) normális ha hallok egy kottyanó hangot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus10, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2012 Hellosztok ha az autót sebességben hagyom és előre hátra mozgatom(tolom) normális ha hallok egy kottyanó hangot? Új autónál nem (nagyon), egy több százezret futottnál igen. Ennyi a hajtáslánc holtjátéka a kopások miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus10, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2012 Hellosztok ha az autót sebességben hagyom és előre hátra mozgatom(tolom) normális ha hallok egy kottyanó hangot? Ahogy EPK is írta előttem a használat alatt minden alkatrésze kopik a hajtásláncnak. Amikor így mozgatod ennyi idősen, az összes alkatrészen lévő kopás összeadódik és így már lesz kotyogás bőven. Egyébként elég nagy részben javul a féltengelyek cseréjével, eltűnni nem fog, de a kotyogás jelentős része általában hozzá köthető. Ettől függetlenül, amíg kitekert kormánynál elindulva nem kattog, fölösleges foglalkozni vele ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus11, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2012 Új autónál nem (nagyon), egy több százezret futottnál igen. Ennyi a hajtáslánc holtjátéka a kopások miatt. Bezony ha 4-ben a fékre lépve akarod meglazítani a főtengely szíjtárcsa csavarját, elég rendesen "rugózik" a kulcs a holtjátékok miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus11, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2012 A középső kipufogódob kivételének van-e vmi gyakorlati haszna,gondolok itt a fogyasztásra,motor rugalmasságának változására,emissziós értékek változása,esetleg műszakin belekötnek-e? Csere érett lett és kipróbálnám nélküle Valakinek tapasztalat esetleg?X16SZR Link to comment Megosztás: More sharing options...
badicszoo Elküldve Augusztus11, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2012 Ezzel a dologgal mi lenne a célod? Ha teljesítményt szeretnél növelni, akkor inkább 1.4-es hengerenkénti injektoros (C14SE) hengerfejet tegyél rá a sallangjaival együtt, azzal nyerhetsz több, mint 10 lovat. Helló! Nem teljesítményt akarok növelni, csak simán cserélni. Az 1.6-os fejet akarom teljesen felújítani és majd lecserélni az 1.4-re, hogy 1-2 óra alatt meglegyen a mutatvány. Mivel az már kicsit odavan. Ezért gondolkoztam az 1.6-ban. Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsokat!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szenes87 Elküldve Augusztus11, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2012 Sziasztok! Szükségem lenne egy kis segítségre. Van nekem egy 1994-es Opel Astra F-em C14NZ motorkódú 8 szelepes kisautóm. Olyan problámával küzdök már legalább fél éve, hogy az alapjáratom valamikor megüti még a 3-4 ezret is. Kicsit kellemetlen és dühítő is olyankor. :S Már nem 1 szerelőnél voltam és olvasgattam fórumokat is és mindent megcsináltam rajta amit írtak és javasoltak. Kitisztítottam az alajárati motor fészkét és maga az alkatrészt is. Kicsit javult, de egy idő után újra kezdte. Vettem egy új alajárati-t és azzal is azt csinálja. Mi lehet a gond? Kérlek segítsetek, mert szeretem ezt a kis autót és nem szeretném lecserélni, meg hát pénzem sincs rá, hogy leváltsam. Előre is köszi Gergő Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus11, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2012 Sziasztok! Szükségem lenne egy kis segítségre. Van nekem egy 1994-es Opel Astra F-em C14NZ motorkódú 8 szelepes kisautóm. Olyan problámával küzdök már legalább fél éve, hogy az alapjáratom valamikor megüti még a 3-4 ezret is. Kicsit kellemetlen és dühítő is olyankor. :S Már nem 1 szerelőnél voltam és olvasgattam fórumokat is és mindent megcsináltam rajta amit írtak és javasoltak. Kitisztítottam az alajárati motor fészkét és maga az alkatrészt is. Kicsit javult, de egy idő után újra kezdte. Vettem egy új alajárati-t és azzal is azt csinálja. Mi lehet a gond? Kérlek segítsetek, mert szeretem ezt a kis autót és nem szeretném lecserélni, meg hát pénzem sincs rá, hogy leváltsam. Előre is köszi Gergő vegyél egy flakon féktisztitót, és alapjáraton járatva, kezdd el fújkálni a vákumcsöveket. Ha valahol felpörög, akkor ott falsot szív. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szenes87 Elküldve Augusztus11, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2012 vegyél egy flakon féktisztitót, és alapjáraton járatva, kezdd el fújkálni a vákumcsöveket. Ha valahol felpörög, akkor ott falsot szív. Köszönöm a gyors választ. Azt fogom tenni, és beszámolok az eredményről. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szenes87 Elküldve Augusztus11, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2012 Köszönöm a gyors választ. Azt fogom tenni, és beszámolok az eredményről. Azt tettem amit mondott, még szerencse, hogy még délelőtt folyamán be tudtam szerezni egy flakkon féktisztítót. Ahogyan mondta alapjáraton járattam, és elkezdtem fújkálni a vákumcsöveket. Nem volt semmi változás, majd csak 1-2 perc elteltével beállt az alapjáratom. De, ha már felpattintottam a motorháztetőt kiszedtem az alapjárati motort és újra megtisztítottam a féktisztítóval és íme az eredmény: gyújtás rá és -levételre szépen mozog a kis tengely az alkatrészen. Beállt az alapjárat, igaz most meg nagyon alacsonyvolt, de egy kis gázadásra beállt, de a hibajelző lámpa felvillant, majd miután 900-as alapjáratra beállt kialudt a motorcheck lámpa. Most működik tökéletesen, majd kiderül. Köszönöm mégegyszer a segítő hozzászólást. ui: Ha így sem szűnik meg a probléma, lehetséges, hogy a tömítés a hiba forrása? üdvözlettel: Gergő(Szenes87) Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Augusztus12, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2012 Szia! A vectra a fórumon le írtam hogy kell csinálni és ott van a speckos célszerszám is hozzá házilag elkészíthető! Akárhogy kerestem, nem találtam, Be tudnád linkelni? Melyik topicban volt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Déwid cvc Elküldve Augusztus12, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2012 üdv. kérdés. 1.6 8v-t átlehet alakitani 1.6 16v re,ugy h a 16 szelepes hengerfejet rárakom a 8szelepes helyére? Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Augusztus12, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2012 üdv. kérdés. 1.6 8v-t átlehet alakitani 1.6 16v re,ugy h a 16 szelepes hengerfejet rárakom a 8szelepes helyére? Nem. (Ha jól rémlik, ezt a kérdést én is feltettem kb 5 évvel ezelőtt. :lol: Azóta nem sok változott.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Augusztus12, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2012 Sziasztok! Egy hete HF felúításon, gyűrűzésen és hajtókarcsapágy cserén esett át a gépezet. Azóta hidegen minden szép és jó, majd ahogy bemelegszik az olaj úgy fogy az olajnyomás, először csak vibrál, majd fokozatosan elkezd égni az olajnyomás lámpa. Csak alapjáraton ég a visszajelző, gázadásra elalszik. Menet közben ha felengedem a gázt és motorfékezni kezdek, egy ideig szelepcsattogás hallatszik. A lámpa a szelephang ritmusát követve villog. Kimostam az olajteknőt és lepucoltam a szívókosarat, azóta kicsit javult a dolog: alapjáratra visszaállás után 15-20 mp az első villanás. A túlnyomásszelepet kipucoltam, semmi nem változott, a hidrotőkék hidegen-melegen kőkemények. A motorszétszedés óta hidegindításkor 2-3 mp-ig hangos csapágy és szelephang van. Olaj+szűrő frissen cserélve. Van valakinek valami ötlete? Elromlott volna a pumpa? De miért pont a motorgenerállal egyidőben?? Esetleg elengedi melegen valamelyik tőke a nyomást? Hogyan tudnám ezt tesztelni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Augusztus13, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2012 Mindenképpen nézd ,meg manuális órával az olaj nyomást! Esetleg az olajpumpánál a nyomástartó szelepet nézd meg a rugót ill a hüvelyét hogy minden rendben van! Ha ez nem oldja meg a problémát.én inkább arra gyanakodnék hogy valahol a főtengelykörnyékén megy el a nyomás! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus13, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2012 Mindenképpen nézd ,meg manuális órával az olaj nyomást! Esetleg az olajpumpánál a nyomástartó szelepet nézd meg a rugót ill a hüvelyét hogy minden rendben van! Ha ez nem oldja meg a problémát.én inkább arra gyanakodnék hogy valahol a főtengelykörnyékén megy el a nyomás! Ezt már megnézte. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kopasz1488 Elküldve Augusztus13, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2012 Sziasztok!!!!! :) Mit csináljak, hogy a C14Se motorkodú F Astrám jobban menjen, mit lehetne rajta bütykölni??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus13, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2012 Sziasztok!!!!! :) Mit csináljak, hogy a C14Se motorkodú F Astrám jobban menjen, mit lehetne rajta bütykölni??? Hát úgy nagyjából semmit...lehet próbálkozni, direktszűrő, sportdob....de ezek nem hoznak nagy eredményt....legális megoldás az autócsere, ilegális a motorcsere......a tied 82 ló egy 2 literes 16 szelepes meg 150, de most őszintén van értelme kihegyezni a motort ha van olyan ami alapból majdnem kétszer olyan erős? Persze volt már rá példa hogy a 60 lóból kihoztak 110-et vagy többet, de ez rengeteg munka és pénz. Mennyit akarsz rászánni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kopasz1488 Elküldve Augusztus13, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2012 Hát úgy nagyjából semmit...lehet próbálkozni, direktszűrő, sportdob....de ezek nem hoznak nagy eredményt....legális megoldás az autócsere, ilegális a motorcsere......a tied 82 ló egy 2 literes 16 szelepes meg 150, de most őszintén van értelme kihegyezni a motort ha van olyan ami alapból majdnem kétszer olyan erős? Persze volt már rá példa hogy a 60 lóból kihoztak 110-et vagy többet, de ez rengeteg munka és pénz. Mennyit akarsz rászánni? Gondolkoztam motor cserén C20ne motrot bele tenni de félek ha veszek egy komplett motrot bontóba h be fog okádni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus13, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2012 Gondolkoztam motor cserén C20ne motrot bele tenni de félek ha veszek egy komplett motrot bontóba h be fog okádni. Bontott motor mindíg lutri, meg ugye akkor már fék-futómű tuningon is kell gondolkodni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus13, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2012 Sziasztok!!!!! :) Mit csináljak, hogy a C14Se motorkodú F Astrám jobban menjen, mit lehetne rajta bütykölni??? mé nem veszel egy rendes autót? :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus13, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2012 mé nem veszel egy rendes autót? :omg: Mer' autót nem veszünk, hanem építünk. Kinek kell olyan legó, amit a boltban raktak össze? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus13, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2012 Mer' autót nem veszünk, hanem építünk. Kinek kell olyan legó, amit a boltban raktak össze? :D ja, értem....végül is.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Devdev Elküldve Augusztus13, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2012 Sziasztok Én teljesen laikusként fordulok Hozzátok, ugyanis heves vita alakult ki a családban.. Van egy 97-es 1.4-es X14NZ motorkódú Opel Astra F. kocsink. Kb. 2 hónapja érdekes hangokat hallottunk a motorból, ami időnként abbamaradt. Ejtettünk egy soron kívüli olajcserét motoröblítéssel (sosem volt öblítve, csak sima csere időben). 2 nap múlva hatalmas csattanással megszorult a vezérműtengely. A szerelő szétszedte, azt mondta azért, mert a tömítésről levált egy pici darab, ami elállta az olaj útját és a vezérműtengelyhez nem jött fel rendesen az olaj. Kicseréltek benne pár szelepet, a tengely némi csiszolás után vissza lett téve azzal, hogy meglátjuk mit csinál. (annyira megszorult, hogy szét kellett ütni, és belemart a házba is). A napokban elkezdett "csühögni", nem tudom másképpen írni, mint egy traktor. Azonnal leálltam vele, irány a szerelő. Azt mondta vegyünk új tengelyt, meg házat. (jelenleg nem járok vele, de hozzátenném, hogy nem állandó a zaj, időnként abbahagyja, főleg még hideg motornál) A vita tárgya az, hogy állítólag így jó lesz, a hiba elhárul. A másik variáció az, hogy a korábbi tengely megszorulást sem dugulás okozta, hanem valami lentebbi probléma, például hajtókarcsapágy, vagy egyéb nem jól működő dolog. Lehetséges e az utóbbi, vagy nyugodtan bele lehet tenni az új tengelyt, illetve a himbákat szerintetek? Nem szeretnék újabb vagyonokat költeni rá.. Igazából bízok én a szerelőben, csak mivel ilyen viták alakultak ki, szeretnék inkább tapasztaltabbaktól is véleményeket olvasni, ha ennyi információ alapján ez ehetséges. Ja, az olajnyomás visszajelző lámpa nem villog, nem ég, normális állapotot mutat. Köszönöm előre is válaszotokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus13, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2012 Sziasztok Én teljesen laikusként fordulok Hozzátok, ugyanis heves vita alakult ki a családban.. Van egy 97-es 1.4-es X14NZ motorkódú Opel Astra F. kocsink. Kb. 2 hónapja érdekes hangokat hallottunk a motorból, ami időnként abbamaradt. Ejtettünk egy soron kívüli olajcserét motoröblítéssel (sosem volt öblítve, csak sima csere időben). 2 nap múlva hatalmas csattanással megszorult a vezérműtengely. A szerelő szétszedte, azt mondta azért, mert a tömítésről levált egy pici darab, ami elállta az olaj útját és a vezérműtengelyhez nem jött fel rendesen az olaj. Kicseréltek benne pár szelepet, a tengely némi csiszolás után vissza lett téve azzal, hogy meglátjuk mit csinál. (annyira megszorult, hogy szét kellett ütni, és belemart a házba is). A napokban elkezdett "csühögni", nem tudom másképpen írni, mint egy traktor. Azonnal leálltam vele, irány a szerelő. Azt mondta vegyünk új tengelyt, meg házat. (jelenleg nem járok vele, de hozzátenném, hogy nem állandó a zaj, időnként abbahagyja, főleg még hideg motornál) A vita tárgya az, hogy állítólag így jó lesz, a hiba elhárul. A másik variáció az, hogy a korábbi tengely megszorulást sem dugulás okozta, hanem valami lentebbi probléma, például hajtókarcsapágy, vagy egyéb nem jól működő dolog. Lehetséges e az utóbbi, vagy nyugodtan bele lehet tenni az új tengelyt, illetve a himbákat szerintetek? Nem szeretnék újabb vagyonokat költeni rá.. Igazából bízok én a szerelőben, csak mivel ilyen viták alakultak ki, szeretnék inkább tapasztaltabbaktól is véleményeket olvasni, ha ennyi információ alapján ez ehetséges. Ja, az olajnyomás visszajelző lámpa nem villog, nem ég, normális állapotot mutat. Köszönöm előre is válaszotokat. Kár volt azért a "motoröblítésért"! Inkább egy olajteknő leszerelés és benzines mosás kellett volna neki, ha már mindenáron takarítani volt kedvetek. Én most is ezt tenném és egyúttal (ha már úgyis szét lesz borítva a motor) kivenném az összes hajtórudat a dugattyúkkal együtt, valamint az olajnyomás szabályzó szelepet és benzinben mosnám őket el, és ha rendben vannak a csapágyak, vissza mindent! Persze előtte az olajjáratokat sűrített levegővel átfújnám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts