Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

4500 az vészmód. állóhelyben sem kéne tovább forognia. általában főtengely jeladó, veztengely jeladó szokott ezeknél elmenni nyaralni és ezektől be is tilt. villogtasd ki, aztán mindenki okosabb lesz.

Köszi a választ, az ecotec rendszerről tudom hogy ha elmegy a vezérműtengely vagy főtengely ford.szám jeladó akkor a motor indíthatatlan( a computer nem engedi) viszont eddig még gond nélkül indítható volt a motor, még akkor is ha ez a letiltós jelendég előállt. Mindegy, egy hibakód-olvasás már többet fog mondani :)

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

A vectrások nem túl aktívak e téren, így itt teszem fel a kérdést.

X16SZ motornak a vezérműtengelyéről van valakinek bármiféle adata?

Bátyám vectráját is szeretném SE-síteni, mivel ott az elektronikai dolgok nagyrésze már megvan, így csak szívósorr/kipuff köteg+ecu módon, de erős a gyanúm hogy ahhoz hogy meglegyen a 100 ló, a vezérműtengelyt is cserélnem kell.

gyárin gondolkodtam én is de az mennyi lehet kb!!?

Otthon nem tudom mennyi, itt kint németben 33 euro volt, KEDVEZMÉNNYEL! <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, az ecotec rendszerről tudom hogy ha elmegy a vezérműtengely vagy főtengely ford.szám jeladó akkor a motor indíthatatlan( a computer nem engedi) viszont eddig még gond nélkül indítható volt a motor, még akkor is ha ez a letiltós jelendég előállt. Mindegy, egy hibakód-olvasás már többet fog mondani :)

A nem ecotec rendszerű motorral szerelt Astrám sem indul el rossz főtengely jeladóval. tapasztalat. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az tapasztalom, hogy melegben néha többet kell indítózni, de néha pár fordulat után könnyen indul. Szintén néha indítás után mikor kialudt az olajnyomás lámpa, közvetlen utána egy tized mp-re kivillan. Illetve 4-esben 3500 fölott nem nagyon húz, előzéskor jobb ekkor feltenni 5-ösbe, akkor megy jobban. 60 000 km-mentem nagy generál óta. Hidrotőke lehet, hogy elenged az olajat, és ez okozza a tüneteket? Olajnyomás mérve még nem volt, de a lámpa kialszik hamar. Télen csattogtak a tőkék, de nyáron ez elmúlt, nagy ritkán csattannak egyet. 60 000 km-es Ajusa tőkék dolgoznak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az tapasztalom, hogy melegben néha többet kell indítózni, de néha pár fordulat után könnyen indul. Szintén néha indítás után mikor kialudt az olajnyomás lámpa, közvetlen utána egy tized mp-re kivillan. Illetve 4-esben 3500 fölott nem nagyon húz, előzéskor jobb ekkor feltenni 5-ösbe, akkor megy jobban. 60 000 km-mentem nagy generál óta. Hidrotőke lehet, hogy elenged az olajat, és ez okozza a tüneteket? Olajnyomás mérve még nem volt, de a lámpa kialszik hamar. Télen csattogtak a tőkék, de nyáron ez elmúlt, nagy ritkán csattannak egyet. 60 000 km-es Ajusa tőkék dolgoznak.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!Az olajnyomás lámpa nálatok is csak kb.2-3mp után alszik el??Míg a többi a motor beindulása után szinte azonnal..Valaki említette hogy ez főtengely csapágyra utal,csakhogy én sem ill.hozzáértők sem hallanak semmit a motor hangján,szépen tisztán jár...Mert azért gondolom egy főtengely csapágyas motoron már hallatszik hogy kopog?Szóval ez normális egy 20éves autónál vagy nem??Kezdjek aggódni vagy ne?? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Kiváncsiságból levettem a kipuf.csonkról jövő gégecsövet ami ugye a meleg levegőt vezeti a légszűrőházba és a bent lévő csappantyú félig nyitott állapotban volt meleg motornál pedig ilyenkor zártnak kellene lennie sztem,hogy csak a hideg levegőt szívhassa a motor.

A rámenő vákumcsövön járó motornál érezni a szívóhatást,ez mire szolgál?Nem a külső lev.hőm.függvényében zár-nyit a csappantyú?A motor X16SZR

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!Az olajnyomás lámpa nálatok is csak kb.2-3mp után alszik el??Míg a többi a motor beindulása után szinte azonnal..Valaki említette hogy ez főtengely csapágyra utal,csakhogy én sem ill.hozzáértők sem hallanak semmit a motor hangján,szépen tisztán jár...Mert azért gondolom egy főtengely csapágyas motoron már hallatszik hogy kopog?Szóval ez normális egy 20éves autónál vagy nem??Kezdjek aggódni vagy ne?? :blink:

Ez a jelenség több okból kifolyólag jelentkezhet. Ha a motorba túl híg olajat öntessz(pl 15w40 helyett 10W40) a szivattyú nehezebben kapja fel az olajat, kell neki az a pár másodperc a nyomás felépítéséhez. Ha az olajszivattyú, főtengelycsapágy kopófélben van szintén olajnyomás problémák lesznek, kezdetben csak alapjárati fordulatszámon, később afölött is. Ha pl rég cseréltél olajat, és sokat használod rövidtávon az autót, a benzin kicsapódik a hengerfalra, és belemosódik az olajba. ez hosszútávon az olaj felhígulását okozza, ami okozhat indításkori olajnyomásproblémákat.

Ja és ügyelni kell a kenőanyag teljesítményszintjére is! a teszkós takony olaj pl ha meghuzatod az autót (kemény hegymenet vagy vontatás) akkor úgy felhígul mint a víz, de persze ha lehűl, indításkor nem lesz semmi gond...pár tízezer kilóméterig.... :D

Link to comment
Megosztás:

Kiváncsiságból levettem a kipuf.csonkról jövő gégecsövet ami ugye a meleg levegőt vezeti a légszűrőházba és a bent lévő csappantyú félig nyitott állapotban volt meleg motornál pedig ilyenkor zártnak kellene lennie sztem,hogy csak a hideg levegőt szívhassa a motor.

A rámenő vákumcsövön járó motornál érezni a szívóhatást,ez mire szolgál?Nem a külső lev.hőm.függvényében zár-nyit a csappantyú?A motor X16SZR

Annak terelőlapnak két állása van: középállás, vagyis kevert levegő, és zárt, vagyis csak meleg a leömlő felől.

Pontosan nem tudom mi szabályozza, de a hőmérséklethez köze van. Télen jól jön, ha rendesen bemelegszik a moci, akkor lesz fűtés. Nyáron meg le kell húzni a gégecső leömlő felőli végét, és előrenyomni a másik cső mellé. Akkor ott is csak kinti levegő jön és kevésbé forr fel a motor.

Paraszt megoldás de működik.

Link to comment
Megosztás:

Annak terelőlapnak két állása van: középállás, vagyis kevert levegő, és zárt, vagyis csak meleg a leömlő felől.

Pontosan nem tudom mi szabályozza, de a hőmérséklethez köze van. Télen jól jön, ha rendesen bemelegszik a moci, akkor lesz fűtés. Nyáron meg le kell húzni a gégecső leömlő felőli végét, és előrenyomni a másik cső mellé. Akkor ott is csak kinti levegő jön és kevésbé forr fel a motor.

Paraszt megoldás de működik.

Én meg inkább otthagyom nyáron is. Nyáron is ugyanúgy jobb a motornak a mihamarabbi felmelegedés, ahogy télen. Azért van a vízhűtés, hogy hűtse.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az tapasztalom, hogy melegben néha többet kell indítózni, de néha pár fordulat után könnyen indul. Szintén néha indítás után mikor kialudt az olajnyomás lámpa, közvetlen utána egy tized mp-re kivillan. Illetve 4-esben 3500 fölott nem nagyon húz, előzéskor jobb ekkor feltenni 5-ösbe, akkor megy jobban. 60 000 km-mentem nagy generál óta. Hidrotőke lehet, hogy elenged az olajat, és ez okozza a tüneteket? Olajnyomás mérve még nem volt, de a lámpa kialszik hamar. Télen csattogtak a tőkék, de nyáron ez elmúlt, nagy ritkán csattannak egyet. 60 000 km-es Ajusa tőkék dolgoznak.

Pont így csinál ha elengedi az olajat.

60.000 az nagyon jó az utángyári tőkéktől.

Link to comment
Megosztás:

Ez a jelenség több okból kifolyólag jelentkezhet. Ha a motorba túl híg olajat öntessz(pl 15w40 helyett 10W40) a szivattyú nehezebben kapja fel az olajat, kell neki az a pár másodperc a nyomás felépítéséhez. Ha az olajszivattyú, főtengelycsapágy kopófélben van szintén olajnyomás problémák lesznek, kezdetben csak alapjárati fordulatszámon, később afölött is. Ha pl rég cseréltél olajat, és sokat használod rövidtávon az autót, a benzin kicsapódik a hengerfalra, és belemosódik az olajba. ez hosszútávon az olaj felhígulását okozza, ami okozhat indításkori olajnyomásproblémákat.

Ja és ügyelni kell a kenőanyag teljesítményszintjére is! a teszkós takony olaj pl ha meghuzatod az autót (kemény hegymenet vagy vontatás) akkor úgy felhígul mint a víz, de persze ha lehűl, indításkor nem lesz semmi gond...pár tízezer kilóméterig.... :D

Nos,hát énis akkor az olajra tippelnék,200e km körül van a motorban,azt mondják hogy ennyitől még nem nagyon szokott a főtengelycsapágy tönkremenni...10W40-es GM olaj van benne,lehet ez nem a legjobb neki,azért nem tud rögtön nyomást csinálni a szivattyú :sick: Szóval akkor tegyek bele nyugodtan 15w40-est esetleg??Meg mondjuk ne GM-et,hanem Castrolt?? :goofy: Azért kockáztattam meg a GM-et mert van aki azt mondja nagyon jó az Astrákba,van aki meg említésre sem méltatja..Nos,gondoltam,nekem is hátha beválik,meg azért a Castroltól olcsóbb is..de persze ha nem szereti a verda,akkor nem spórolok az olajon nyílvánvaló :icon10:

Link to comment
Megosztás:

Nos,hát énis akkor az olajra tippelnék,200e km körül van a motorban,azt mondják hogy ennyitől még nem nagyon szokott a főtengelycsapágy tönkremenni...10W40-es GM olaj van benne,lehet ez nem a legjobb neki,azért nem tud rögtön nyomást csinálni a szivattyú :sick: Szóval akkor tegyek bele nyugodtan 15w40-est esetleg??Meg mondjuk ne GM-et,hanem Castrolt?? :goofy: Azért kockáztattam meg a GM-et mert van aki azt mondja nagyon jó az Astrákba,van aki meg említésre sem méltatja..Nos,gondoltam,nekem is hátha beválik,meg azért a Castroltól olcsóbb is..de persze ha nem szereti a verda,akkor nem spórolok az olajon nyílvánvaló :icon10:

15w40-et ne tegyél bele. Meg ha rám hallgatsz akkor castrolt se...
Link to comment
Megosztás:

Nos,hát énis akkor az olajra tippelnék,200e km körül van a motorban,azt mondják hogy ennyitől még nem nagyon szokott a főtengelycsapágy tönkremenni...10W40-es GM olaj van benne,lehet ez nem a legjobb neki,azért nem tud rögtön nyomást csinálni a szivattyú :sick: Szóval akkor tegyek bele nyugodtan 15w40-est esetleg??Meg mondjuk ne GM-et,hanem Castrolt?? :goofy: Azért kockáztattam meg a GM-et mert van aki azt mondja nagyon jó az Astrákba,van aki meg említésre sem méltatja..Nos,gondoltam,nekem is hátha beválik,meg azért a Castroltól olcsóbb is..de persze ha nem szereti a verda,akkor nem spórolok az olajon nyílvánvaló :icon10:

A 15W40-es nem belevaló. Ugyanis hidegen nagyon dermedt lesz és még lassabban fog eljutnia csapágyakig.

Maradhat abban a 10W40-es, csak valami jobb minőségűből. ELF, Metabond, stb.

A Castrolt felejtsd el.

Link to comment
Megosztás:

Okés..köszönöm szépen a tanácsokat!Még van vagy 1500km-em a 10ezres cseréig,de lehet nem várom meg,kipróbálom a Metabondot esetleg,szinte minden Opelos dícséri :icon1:

A 15W40-es nem belevaló. Ugyanis hidegen nagyon dermedt lesz és még lassabban fog eljutnia csapágyakig.

Maradhat abban a 10W40-es, csak valami jobb minőségűből. ELF, Metabond, stb.

A Castrolt felejtsd el.

Okés..köszönöm szépen a tanácsokat!Még van vagy 1500km-em a 10ezres cseréig,de lehet nem várom meg,kipróbálom a Metabondot esetleg,szinte minden Opelos dícséri :icon1: Esetleg a Metabond Speed 10w40?? 5liter 8920ft.Végülis nem is olyan vészes az ára,a GM-et vettem majd 7000-ért... :sick:

Link to comment
Megosztás:

Okés..köszönöm szépen a tanácsokat!Még van vagy 1500km-em a 10ezres cseréig,de lehet nem várom meg,kipróbálom a Metabondot esetleg,szinte minden Opelos dícséri :icon1: Esetleg a Metabond Speed 10w40?? 5liter 8920ft.Végülis nem is olyan vészes az ára,a GM-et vettem majd 7000-ért... :sick:

Így van, a Metabond Speed jó választás, nekem is az van a kocsiban már évek óta. Castrollal már megjártam, nem ajánlom, a GM-et szintén nem szerette a kocsi (bár valszeg hamis volt mindkettő). Jó még az Elf, ha jól tudom, annak is van kimondott diesel olaja, és mellesleg a Metabond alapolaja. A Valvolin, Q8 is jó.

Link to comment
Megosztás:

Így van, a Metabond Speed jó választás, nekem is az van a kocsiban már évek óta. Castrollal már megjártam, nem ajánlom, a GM-et szintén nem szerette a kocsi (bár valszeg hamis volt mindkettő). Jó még az Elf, ha jól tudom, annak is van kimondott diesel olaja, és mellesleg a Metabond alapolaja. A Valvolin, Q8 is jó.

és a mobil s2000 is jóféle, nekem bevált. (Ráadásul olcsóbban kapok, mint hamisított castrolt...)
Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Tegnap nagyon megcumiztatott a kocsi... Fellépésre vittem a cuccost, érek oda, menet közben kigyullad az olajlámpa... Megállok, pont odaérek, nézem, olaj a minimum alatt, öntök utána, beinditom, csattog mint az állat... Na mondom b...meg... vontatás stb...

Olajszivattyura gondoltam h az lehet a baj, mert utána van töltve, maxon van, de igazából fogalmam sincs... lényeg az h nincs olajnyomás, olaj meg van benne... Érdekes dolog, mert valahova eltünik belőle az olaj, a blokk kipuff felőli oldala tiszta olajsár, teknőn is látszik valami, alatta kisebb tócsák szoktak lenni, de nem rendszeresen... ha odalépek neki, jönnek a szagok, szoval fogalmam sincs h mi lehet a baj...

valaki tud értelmeset hozzászólni? Esetleg az olajpumpa fel szokta adni a melót?

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Tegnap nagyon megcumiztatott a kocsi... Fellépésre vittem a cuccost, érek oda, menet közben kigyullad az olajlámpa... Megállok, pont odaérek, nézem, olaj a minimum alatt, öntök utána, beinditom, csattog mint az állat... Na mondom b...meg... vontatás stb...

Olajszivattyura gondoltam h az lehet a baj, mert utána van töltve, maxon van, de igazából fogalmam sincs... lényeg az h nincs olajnyomás, olaj meg van benne... Érdekes dolog, mert valahova eltünik belőle az olaj, a blokk kipuff felőli oldala tiszta olajsár, teknőn is látszik valami, alatta kisebb tócsák szoktak lenni, de nem rendszeresen... ha odalépek neki, jönnek a szagok, szoval fogalmam sincs h mi lehet a baj...

valaki tud értelmeset hozzászólni? Esetleg az olajpumpa fel szokta adni a melót?

Szerintem pont fordítva történt a dolog. Sikerült neked megcumiztatni a kocsidat.

Ha már ennyi előjele volt annak, hogy elfolyik az olaj a motorból, akkor el kellett volna gondolkodni azon, hogy mi a baj? Most már egy összetett hiba alakult ki, aminek a kiderítésére és a javításra legjobb ha szakemberhez fordulsz. Keress a közelben egy jó autószerelőt! Motorbontás nélkül nem úszod meg.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.