Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Kérdésem az volna hogy a vezérműtengely szimeringet felraktam de olyan mintha nem fogna semmit ,mármint ül rendesen csak a tengely könnyen ki be mozgatható ez normális, nézegettem autós boltba több helyen de mindenhol ez a méret van belső 35 külső 48 széllesség 1: 7,vagy ne foglalkozzak vele majd beáll?

Hát úgy tudom csak egy méret volt, nem is kell neki fogni a a tengelyt. De a tengely is meg tud kopni sokezer kilóméter alatt szóval még új szimeringel is szivároghat.

Elküldve

Hát úgy tudom csak egy méret volt, nem is kell neki fogni a a tengelyt. De a tengely is meg tud kopni sokezer kilóméter alatt szóval még új szimeringel is szivároghat.

aha köszi gondoltam elmegyek szimeringeshez és ott csináltatok egyet, vagy ha van raktáron egyel kisebb akkor beleteszem azt:)

Elküldve

aha köszi gondoltam elmegyek szimeringeshez és ott csináltatok egyet, vagy ha van raktáron egyel kisebb akkor beleteszem azt:)

Valaki talán Epk mondott olyant hogyha megvan kopva a tengely a szimeringnél akkor van olyan lehetőség , hogy másik szimering megy bele ami nem a kopásnál tömítt. De azt nem tudom hogy ilyent lehet venni vagy csináltatni kell.

Elküldve

szevasztok!Van egy astra gsi16v c20xe járgányom egy kis hibával.Már volt egy pár szervízben ,de nem találják a baját.Minden rendben müködik .felpörög de ha húznia kell visszaesik alapjáratra.Megy egy pár kilómétert és minden rendbejön.hibátlanul müködik, ha leállítom és újraindítom újból felpörög , de csak alapjáraton húz max2000-res fordulat.Voltam már Boshautódiagnosztikán nem találtak semmit.Kicseréltem a lambdaszondát,légtömegmérőt,az üzemanyagszivattyut a kipufogót szétszedettem,a motorvezérlőt kicseréltem és ugyanaz ahibája.Már gőzöm sincs mitévő legyek.Ha valakinek van valami tipje megkérem ossza meg velem.Köszi,helo!

Elküldve

szevasztok!Van egy astra gsi16v c20xe járgányom egy kis hibával.Már volt egy pár szervízben ,de nem találják a baját.Minden rendben müködik .felpörög de ha húznia kell visszaesik alapjáratra.Megy egy pár kilómétert és minden rendbejön.hibátlanul müködik, ha leállítom és újraindítom újból felpörög , de csak alapjáraton húz max2000-res fordulat.Voltam már Boshautódiagnosztikán nem találtak semmit.Kicseréltem a lambdaszondát,légtömegmérőt,az üzemanyagszivattyut a kipufogót szétszedettem,a motorvezérlőt kicseréltem és ugyanaz ahibája.Már gőzöm sincs mitévő legyek.Ha valakinek van valami tipje megkérem ossza meg velem.Köszi,helo!

Esetleg a gyujtás oldalon is körül lehetne nézni.

Elküldve

szevasztok!Van egy astra gsi16v c20xe járgányom egy kis hibával.Már volt egy pár szervízben ,de nem találják a baját.Minden rendben müködik .felpörög de ha húznia kell visszaesik alapjáratra.Megy egy pár kilómétert és minden rendbejön.hibátlanul müködik, ha leállítom és újraindítom újból felpörög , de csak alapjáraton húz max2000-res fordulat.Voltam már Boshautódiagnosztikán nem találtak semmit.Kicseréltem a lambdaszondát,légtömegmérőt,az üzemanyagszivattyut a kipufogót szétszedettem,a motorvezérlőt kicseréltem és ugyanaz ahibája.Már gőzöm sincs mitévő legyek.Ha valakinek van valami tipje megkérem ossza meg velem.Köszi,helo!

Nézz rá a benzin szűrőre!

Szedd ki, és próbálj át fújni rajta. Ha nehezen sikerül vagy kidurran a pofazacskód, akkor az lesz a hibás :)

Elküldve

Sziasztok! Ötleteket szeretnék kérni a problémámra(persze a megoldás volna a legjobb).

f kombi 94es c14 se motor. Regel indulok relatíve szépen idul, megyek két km leállok, indítok nem indúl csak gáz adással de akkor sem tökéletesen menet közben semmi probléma Hiba jelzés nincs.

Amit próbáltam alpjárati motor csere ill. tísztítás kontakt spray minden csatinál(gyertyák szépek) aksi rendben. Barát aki szintén opeles azt mondta nézzük meg nagyobb fordulaton mit csinál. Leszabájzásig pörgettük egy párszor akkora korom darabokat köpött mint a fejem(tény ez az én hibám 2500-3000 fölé nem vittem pedig állítólag kellene). Azt beszéltük lehet hogy ez a baj le van kormolódva a rendszer járassam meg.Nos meg történt 25km mentem 3500-4000 körül ezt követően már volt motor hiba. Mondom hurrá legalább valami kijött.Kód olvosás a következőt dobta :

1 Fojtószelep(potentiométer feszültség túl alacsony)

2 Lambda szonda keverék túl szegény

Annyit én is tudok és ebben itt is megerősíttek az olvasottak hogy egymásból eredhet a két probléma.

Arra gondoltam hogy a nagy hajtás miatt le kormolodot ill lejött a védő korom onnan is ahonnan nem kéne. lambda szonda ki egy kis takarítás vissza, akksi le majd vissza indítás hiba kód nincs promléma megmaradt. Mit tegyek cseréljem ki a potmétert meg szondát is, vagy nálam is a gyújtás kábelek szórakoznak.

Légyszíves segítsetek már egy jó ideje szívok ezzel.

előre is köszönöm

Elküldve

Sziasztok! Ötleteket szeretnék kérni a problémámra(persze a megoldás volna a legjobb).

f kombi 94es c14 se motor. Regel indulok relatíve szépen idul, megyek két km leállok, indítok nem indúl csak gáz adással de akkor sem tökéletesen menet közben semmi probléma Hiba jelzés nincs.

Amit próbáltam alpjárati motor csere ill. tísztítás kontakt spray minden csatinál(gyertyák szépek) aksi rendben. Barát aki szintén opeles azt mondta nézzük meg nagyobb fordulaton mit csinál. Leszabájzásig pörgettük egy párszor akkora korom darabokat köpött mint a fejem(tény ez az én hibám 2500-3000 fölé nem vittem pedig állítólag kellene). Azt beszéltük lehet hogy ez a baj le van kormolódva a rendszer járassam meg.Nos meg történt 25km mentem 3500-4000 körül ezt követően már volt motor hiba. Mondom hurrá legalább valami kijött.Kód olvosás a következőt dobta :

1 Fojtószelep(potentiométer feszültség túl alacsony)

2 Lambda szonda keverék túl szegény

Annyit én is tudok és ebben itt is megerősíttek az olvasottak hogy egymásból eredhet a két probléma.

Arra gondoltam hogy a nagy hajtás miatt le kormolodot ill lejött a védő korom onnan is ahonnan nem kéne. lambda szonda ki egy kis takarítás vissza, akksi le majd vissza indítás hiba kód nincs promléma megmaradt. Mit tegyek cseréljem ki a potmétert meg szondát is, vagy nálam is a gyújtás kábelek szórakoznak.

Légyszíves segítsetek már egy jó ideje szívok ezzel.

előre is köszönöm

Szerezni kellene próbának egy másik folytószelep-potmétert, lehet ebből erednek a gondok!

Elküldve

Szerezni kellene próbának egy másik folytószelep-potmétert, lehet ebből erednek a gondok!

Köszönöm a válaszod!

valószínű hogy beruházok egyre kb4000ft ért már lehet kapni.

még annyi az előzőekhez hogy hideg motornál pöcre indúl szép alapjárattal most néztem meg megint. a gyújtó kábeleket is lelellenőriztem sötétben nincs "fény".

viszont a tank tájékjáról jön szörcsögő hang de szivattyút már cseréltem párhónapja és menet közben nics húzás csökkenés sem más milyen tünet ami a szivattyúra utalna.

ez nagyon feladja a leckét nekem meg az idegeimnek.(még a motorhőfok ell. is eszembe jutott szerinted?)

az biztos hogy szépen lassan elkezdem cserélgetni a dolgokat a legolcsóbbal kezdve aztán meglátjuk.

Elküldve

Köszönöm a válaszod!

valószínű hogy beruházok egyre kb4000ft ért már lehet kapni.

még annyi az előzőekhez hogy hideg motornál pöcre indúl szép alapjárattal most néztem meg megint. a gyújtó kábeleket is lelellenőriztem sötétben nincs "fény".

viszont a tank tájékjáról jön szörcsögő hang de szivattyút már cseréltem párhónapja és menet közben nics húzás csökkenés sem más milyen tünet ami a szivattyúra utalna.

ez nagyon feladja a leckét nekem meg az idegeimnek.(még a motorhőfok ell. is eszembe jutott szerinted?)

az biztos hogy szépen lassan elkezdem cserélgetni a dolgokat a legolcsóbbal kezdve aztán meglátjuk.

Úgy tudom hidegen még nem foglalkozik a motorvezérlő az érzékelőkkel, olyan ez mint a vészüzemmód, előre beálított értékeken pörgeti a motort, aztán ahogy melegszik, úgy áll be a befecskendezés is pl a normális értékre, de a Lambda szonda is csak üzemmelegen ad reális jelet.

A tank néha nekem is szörcsög, diszkont kutas benzinnel hangosabb, OMW-vel meg sose csinálja, nem értem mitől. Kiszedtem már megnézegetni de semmi különöset nem találtam se az AC-n, se a tankban.

Az ECU hőérzékelője a szívósor hátuljába van betekerve, mérjél má hidegen, meg 90 foknál is, aztán meglesem én is, milyen értéknek kellene kijönnie. Folytószeleppotmétert ugyanígy meg tudom mérni neked ha gondolod, nehogy potyára cserélj dolgokat!

Elküldve

Úgy tudom hidegen még nem foglalkozik a motorvezérlő az érzékelőkkel, olyan ez mint a vészüzemmód, előre beálított értékeken pörgeti a motort, aztán ahogy melegszik, úgy áll be a befecskendezés is pl a normális értékre, de a Lambda szonda is csak üzemmelegen ad reális jelet.

A tank néha nekem is szörcsög, diszkont kutas benzinnel hangosabb, OMW-vel meg sose csinálja, nem értem mitől. Kiszedtem már megnézegetni de semmi különöset nem találtam se az AC-n, se a tankban.

Az ECU hőérzékelője a szívósor hátuljába van betekerve, mérjél má hidegen, meg 90 foknál is, aztán meglesem én is, milyen értéknek kellene kijönnie. Folytószeleppotmétert ugyanígy meg tudom mérni neked ha gondolod, nehogy potyára cserélj dolgokat!

Hali!

Megvettem a potmétert, 3500ft volt elég korrekt ár, persze utángyártott!

Mit is mondjak nem ártott az autónak mert érezhetően szebben megy és a hangja is egyenletesebb, de a probléma nem szünt meg -pontosabban ritkult ez azt jelent hogy eddig 5ből 3szor nem indult most 5ből 1szer(hátha még szokja az új potit elég szoros volt mikor be raktam :) ) természetesen hiba kód még mindig nincs! A következő az alapjárati motor lesz szerintem olyan szerencsém van hogy két szart cserélgetek ki-be, ja meg a hőérzékelőt is lehet hogy ki cserélem 1000 párszázért már lehet kapni.

Köszönöm az ajánlatod a méréssel kapcsolatban de őszinte leszek ezek a méricskélések nem igazán mennek nekem van multim csak nem mindig tudom használni(persze voltot tudok mérni de ennyi, ha több láb van akkor meg meg vagyok zavarodva) szájamba rágni meg nem mindenki szereti

Ma kaptam ég egy ötletet az üzemanyag nyomással kapcsolatban arra is rá nézek!

Ha bárki másnak van még ötlete szivesen venném hátha más is járt már hasonlóan!

Előre is kössz!

Elküldve

Úgy tudom hidegen még nem foglalkozik a motorvezérlő az érzékelőkkel, olyan ez mint a vészüzemmód, előre beálított értékeken pörgeti a motort, aztán ahogy melegszik, úgy áll be a befecskendezés is pl a normális értékre, de a Lambda szonda is csak üzemmelegen ad reális jelet.

A tank néha nekem is szörcsög, diszkont kutas benzinnel hangosabb, OMW-vel meg sose csinálja, nem értem mitől. Kiszedtem már megnézegetni de semmi különöset nem találtam se az AC-n, se a tankban.

Az ECU hőérzékelője a szívósor hátuljába van betekerve, mérjél má hidegen, meg 90 foknál is, aztán meglesem én is, milyen értéknek kellene kijönnie. Folytószeleppotmétert ugyanígy meg tudom mérni neked ha gondolod, nehogy potyára cserélj dolgokat!

Az ECU kétvezetékes hőmérséklet jeladója C14SE-n nem a szívósor végén van,ott az IAT szenzor van.
Elküldve

Sziasztok! Ötleteket szeretnék kérni a problémámra(persze a megoldás volna a legjobb).

f kombi 94es c14 se motor. Regel indulok relatíve szépen idul, megyek két km leállok, indítok nem indúl csak gáz adással de akkor sem tökéletesen menet közben semmi probléma Hiba jelzés nincs.

Amit próbáltam alpjárati motor csere ill. tísztítás kontakt spray minden csatinál(gyertyák szépek) aksi rendben. Barát aki szintén opeles azt mondta nézzük meg nagyobb fordulaton mit csinál. Leszabájzásig pörgettük egy párszor akkora korom darabokat köpött mint a fejem(tény ez az én hibám 2500-3000 fölé nem vittem pedig állítólag kellene). Azt beszéltük lehet hogy ez a baj le van kormolódva a rendszer járassam meg.Nos meg történt 25km mentem 3500-4000 körül ezt követően már volt motor hiba. Mondom hurrá legalább valami kijött.Kód olvosás a következőt dobta :

1 Fojtószelep(potentiométer feszültség túl alacsony)

2 Lambda szonda keverék túl szegény

Annyit én is tudok és ebben itt is megerősíttek az olvasottak hogy egymásból eredhet a két probléma.

Arra gondoltam hogy a nagy hajtás miatt le kormolodot ill lejött a védő korom onnan is ahonnan nem kéne. lambda szonda ki egy kis takarítás vissza, akksi le majd vissza indítás hiba kód nincs promléma megmaradt. Mit tegyek cseréljem ki a potmétert meg szondát is, vagy nálam is a gyújtás kábelek szórakoznak.

Légyszíves segítsetek már egy jó ideje szívok ezzel.

előre is köszönöm

Ez a hiba sztem üzemanyagellátási problémára utal, eltömődött benzinszűrő, halódó AC, ill. relé.

Elküldve

Ez a hiba sztem üzemanyagellátási problémára utal, eltömődött benzinszűrő, halódó AC, ill. relé.

Köszönöm a válaszod.

A szürő kb egy hónapos a szivattyú pedig féléves. A relét passzolom öszintén azt sem tudom hol van de most utánna nézek helyileg is és anyagilag is! Egyébbként a haldokló relé csinálhat olyat hogy hatszor szépen indul szinte függetlenül a meleg ill. hideg állapottól 1-2 alkalommal pedig nem?

üdv

Elküldve

Annyit még kérdeznék hogy a szívósor jobb oldalán(szembe állva) van egy vékonyka szövetes gumicső ami el van hasadva jelenleg "foltoztt" állapotban van azt szereném meg tudni hogy ennek csőnek mi a hivatalos neve bocs a kérdésért.

Elküldve

Akartam szólni,hogy mielőtt kicseréled a fél autót,nézd végig a gumicsöveket,különösen a MAP szenzor csövét.

-szegény keverék+alacsony fojtószelep poti feszültség egyszerre szvsz fals levegőt jelenthet.

Elküldve

Akartam szólni,hogy mielőtt kicseréled a fél autót,nézd végig a gumicsöveket,különösen a MAP szenzor csövét.

-szegény keverék+alacsony fojtószelep poti feszültség egyszerre szvsz fals levegőt jelenthet.

Kössz a tippet meg nézem!

Én is gonoltam rá már vettem 1-2 csővet is párszáz forint volt, de az a furi hogy rendszertelen a dolog.

Ja és egy új dolog most van próba alatt egy másik ötlet, eddig (3-4alkalom) még mindig elindúlt igy !

az ötlet: gyújtás -gázpedál padló-gyujtás levesz. állítólag ez beállítja az alapjárati motort alapra és indítás ez eddig sikerült remélem nem irtam hülyén le a dolgot.

Ez biztos alpjárati motor hiba vagy a gázpedál lenyomása mást is változtat?

Elküldve

Köszönöm a válaszod.

A szürő kb egy hónapos a szivattyú pedig féléves. A relét passzolom öszintén azt sem tudom hol van de most utánna nézek helyileg is és anyagilag is! Egyébbként a haldokló relé csinálhat olyat hogy hatszor szépen indul szinte függetlenül a meleg ill. hideg állapottól 1-2 alkalommal pedig nem?

üdv

Szerintem egy kontakthibás relé pont ilyen hibát okozhat. Az enyémen egyszer halt meg a relé, de a hiba kiderítése két szerelőnek két napba került, nekem meg 15 ezer forintba. Ebből a relé 2500 Ft volt, a többi a szerelőkre meg a vontatásra ment el.

A relé a jobb 1 ülés lábterében, az A oszlop tövében van az ECU mellett.

Elküldve

Sziasztok! Most vettem néhány napja egy astrát x18xe motorral, kérdésa következő, megnéztem mit tud a gép és sebességfokozatokban 4500 1/min a motor végfordulatszáma, tehát dadog, a computer leszabályoz, viszont üresben kiforogja a 7000-et. Kérdés hogy ez normális vagy valamiféle vészmódban fut a computer? (nem gyullad ki semmilyen hibát jelző ikon, de indítás előtt a motor kontroll-lámpája ég, szóval nincs kilőve) Előre is köszönöm a segítséget :)

Elküldve

Sziasztok! Most vettem néhány napja egy astrát x18xe motorral, kérdésa következő, megnéztem mit tud a gép és sebességfokozatokban 4500 1/min a motor végfordulatszáma, tehát dadog, a computer leszabályoz, viszont üresben kiforogja a 7000-et. Kérdés hogy ez normális vagy valamiféle vészmódban fut a computer? (nem gyullad ki semmilyen hibát jelző ikon, de indítás előtt a motor kontroll-lámpája ég, szóval nincs kilőve) Előre is köszönöm a segítséget :)

4500 az vészmód. állóhelyben sem kéne tovább forognia. általában főtengely jeladó, veztengely jeladó szokott ezeknél elmenni nyaralni és ezektől be is tilt. villogtasd ki, aztán mindenki okosabb lesz.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.