wookie Elküldve Július13, 2012 Megoszt Elküldve Július13, 2012 hova tetted el? archiváltad? na igen ezért, mondtam, hogy ott vmi nincs rendben, nem igen figyelhettek oda a motorra és ez lehet megkérdőjelezi, a teljes felújítását azért vki megmondhatná mennyi lenne a felújítása Betettem helyette egy se motort egy astrából, mert kevésnek találtam a 75 lovat. De mivel a motor amúgy hibátlan (hidrotókék csattogtak picit hidegen, de nem vészes, ez az eredménye a sokéves városon belüli rövidtávú használatnak) meg még van két másik vectra ilyen motorral a családban, ezért szépen elspájzoltam ínségesebb időkre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Július13, 2012 Megoszt Elküldve Július13, 2012 Betettem helyette egy se motort egy astrából, mert kevésnek találtam a 75 lovat. De mivel a motor amúgy hibátlan (hidrotókék csattogtak picit hidegen, de nem vészes, ez az eredménye a sokéves városon belüli rövidtávú használatnak) meg még van két másik vectra ilyen motorral a családban, ezért szépen elspájzoltam ínségesebb időkre. wow, ja a vekniben volt, abba tényleg nem sok 75paci egyébként, abban nem valami C16NZ2 motor van? csak kérdezem mert láttam valahol, mitha más lenne a gyújtása nem? vagy dettó olyan mint az astrában? kb mennyi volt átíratni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
z66666 Elküldve Július13, 2012 Megoszt Elküldve Július13, 2012 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl sûrû ez a hibakód jött ki. Rángatás,lefulladás,ingadozó alapjárat.Ötlet vki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július13, 2012 Megoszt Elküldve Július13, 2012 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl sûrû ez a hibakód jött ki. Rángatás,lefulladás,ingadozó alapjárat.Ötlet vki? Hááát talán halódik a szonda? Bel kéne próbálni egy másikat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hozeee87 Elküldve Július14, 2012 Megoszt Elküldve Július14, 2012 Csak ezt ne terjeszd! Az eldugult olajfurat nem a motor hibája, hanem a gazdájának a trehánysága! Rendesen szervizelt motorban nem fordul elő. Persze ha valaki még 100 ezer km után is ragaszkodik a 15 +++ ezres olajcsere intervallumhoz és csak akkor néz rá az olajnívóra ha bevillan a lámpa, akkor nincs mit csodálkozni. A sok tulajdonost látott kocsiknál ez már szinte "természetes"... Mint kiderűlt az egyik hidrotőkém megszorúlt és megette a vezérműtengelyt!Amikor olajat cseréltem benne valószínűleg az olajdekniben volt valami dzsuva amit az elhasználódott olajszűrő nem bírt kiszűrni és bekerűlt a rendszerbe!Jó kis tanulópénz!De örűltem,hogy a kocsit legalább megbírtam venni önerőből! Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július14, 2012 Megoszt Elküldve Július14, 2012 Mint kiderűlt az egyik hidrotőkém megszorúlt és megette a vezérműtengelyt!Amikor olajat cseréltem benne valószínűleg az olajdekniben volt valami dzsuva amit az elhasználódott olajszűrő nem bírt kiszűrni és bekerűlt a rendszerbe!Jó kis tanulópénz!De örűltem,hogy a kocsit legalább megbírtam venni önerőből! Mi az, hogy az elhasználódott olajszűrő? Az olajcserekor nem cseréltél szűrőt?!!! Ha már vettél egy öreg autót, akkor az első dolog az olaj és a szűrők cseréje, vezérműszíj és feszítő görgője, vízpumpa cseréje kell, hogy legyen! Ez a minimum. Azután jöhet a hűtőfolyadék csere, ami persze a vízpumpa cseréhez tartozik. Trutymós folyadékot nem töltünk vissza! Ha ezt a minimumot nem tartod be, bármikor megnyekkenhet a kocsid. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek497 Elküldve Július14, 2012 Megoszt Elküldve Július14, 2012 üdv.! hengerfejtömítés cserének otthon nekiállni jó ötlet? valaki csinálta már? :D valaki olyan aki történetesen nem otthon tartja az autószerelő vállalkozását :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július14, 2012 Megoszt Elküldve Július14, 2012 üdv.! hengerfejtömítés cserének otthon nekiállni jó ötlet? valaki csinálta már? :D valaki olyan aki történetesen nem otthon tartja az autószerelő vállalkozását :D Nyomatékkulcs kell hozzá mindenképpen, és a hengerfejet leszedés után síkolni illik. Az sem árt ha új csavarok mennek bele, de én visszaraktam a régivel. Ugye csigavonalban lehúzva a nyomaték rajta lesz a tömítés csomagolásán. De úgy emlékszem 25Nm+2X90fok. Pasztáztuk tehát csak másnap lett elindítva. A szelepfészkeket feltöltöttük benzinnel , de nem eresztette, ezért nem lettek becsiszolva. Szerintem érdemes akkor már szelepszárszimeringet cserélni. Nagyjából ennyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hozeee87 Elküldve Július14, 2012 Megoszt Elküldve Július14, 2012 Mi az, hogy az elhasználódott olajszűrő? Az olajcserekor nem cseréltél szűrőt?!!! Ha már vettél egy öreg autót, akkor az első dolog az olaj és a szűrők cseréje, vezérműszíj és feszítő görgője, vízpumpa cseréje kell, hogy legyen! Ez a minimum. Azután jöhet a hűtőfolyadék csere, ami persze a vízpumpa cseréhez tartozik. Trutymós folyadékot nem töltünk vissza! Ha ezt a minimumot nem tartod be, bármikor megnyekkenhet a kocsid. Teljesen igazad van!Gondoltam,pár hónap leforgása alatt tudok mindent cserélni,de hamarabb megadta magát szegénykém!Sajnos így jött össze!Az olaj le volt engedve teljesen és újjal fel lett töltve!Nem vagyok nagy szakértő a kocsiknál,most tanúlgatom!Úgyhogy kérlek nézzétek el a tudatlanságomat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július14, 2012 Megoszt Elküldve Július14, 2012 Teljesen igazad van!Gondoltam,pár hónap leforgása alatt tudok mindent cserélni,de hamarabb megadta magát szegénykém!Sajnos így jött össze!Az olaj le volt engedve teljesen és újjal fel lett töltve!Nem vagyok nagy szakértő a kocsiknál,most tanúlgatom!Úgyhogy kérlek nézzétek el a tudatlanságomat! Semmi gond csak ugye úgy szokott lenni hogy az ember spórolni akar, és tuti beüt valami és 5X annyi megy el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kecsu84 Elküldve Július14, 2012 Megoszt Elküldve Július14, 2012 sziasztok! körülbelül vagy 3 napja találtam otthol egykis benzint :) vagy 3 litert de már régi volt,kb 1.5 éves vagy éppen 2 éves.beöntöttem a kis astrámba vesztemre! :(((( azóta ha odalépek neki akkor olyan katogó,recsegő,csörgő hangja van pedig már tankoltam rá azonnal 10 litert mert egyből észre vettem hogy valami gáz van! segisetek már légyszi hogy mi lett vele.köszönöm szépen. astra f c14se motor,hengerenkénti injektoros,92-es kiadás. azelött semi baja nem volt csak miota beöntöttem azt a régi benzint. köszönöm a segitséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Július14, 2012 Megoszt Elküldve Július14, 2012 sziasztok! körülbelül vagy 3 napja találtam otthol egykis benzint :) vagy 3 litert de már régi volt,kb 1.5 éves vagy éppen 2 éves.beöntöttem a kis astrámba vesztemre! :(((( azóta ha odalépek neki akkor olyan katogó,recsegő,csörgő hangja van pedig már tankoltam rá azonnal 10 litert mert egyből észre vettem hogy valami gáz van! segisetek már légyszi hogy mi lett vele.köszönöm szépen. astra f c14se motor,hengerenkénti injektoros,92-es kiadás. azelött semi baja nem volt csak miota beöntöttem azt a régi benzint. köszönöm a segitséget! Tuti sima 95-ös benzin volt? Szerintem minél előbb el kellene tűntetni a "rossz" benzint az autóból, akár leeresztéssel, még mindig el lehet használni valami butább motorban, mondjuk rotációs kapa xD Ha arra gyanakszol hogy kosz került a benzinrendszerbe, akkor pár tankolásnál halványan bekeverni bioetanollal, ki fogja pucolni a rendszert elég jól, úgyhogy 2000km múlva benzinszűrő csere. Amúgy lehet csak pl oktánszám gondja van a régi benzinnel, és az ECU próbálkozik valamit csinálni, de nem nagyon sikerül neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július15, 2012 Megoszt Elküldve Július15, 2012 Tuti sima 95-ös benzin volt? Szerintem minél előbb el kellene tűntetni a "rossz" benzint az autóból, akár leeresztéssel, még mindig el lehet használni valami butább motorban, mondjuk rotációs kapa xD Ha arra gyanakszol hogy kosz került a benzinrendszerbe, akkor pár tankolásnál halványan bekeverni bioetanollal, ki fogja pucolni a rendszert elég jól, úgyhogy 2000km múlva benzinszűrő csere. Amúgy lehet csak pl oktánszám gondja van a régi benzinnel, és az ECU próbálkozik valamit csinálni, de nem nagyon sikerül neki. Igazából ugye elrontani nem nagyon tudja maximum a legrosszabb ami történhet hogy nem megy vele a kocsi, de nem lesz baja szerintem. Leereszteni leginkább csak a benzinpumpával tudja, de szerintem ha rátankolt akkor majd kijárja és ennyi. Volt hogy keverékkel jártam egy hétig. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július15, 2012 Megoszt Elküldve Július15, 2012 sziasztok! körülbelül vagy 3 napja találtam otthol egykis benzint :) vagy 3 litert de már régi volt,kb 1.5 éves vagy éppen 2 éves.beöntöttem a kis astrámba vesztemre! :(((( azóta ha odalépek neki akkor olyan katogó,recsegő,csörgő hangja van pedig már tankoltam rá azonnal 10 litert mert egyből észre vettem hogy valami gáz van! segisetek már légyszi hogy mi lett vele.köszönöm szépen. astra f c14se motor,hengerenkénti injektoros,92-es kiadás. azelött semi baja nem volt csak miota beöntöttem azt a régi benzint. köszönöm a segitséget! Ha én a motorom karburátorában (mindegy melyik, Simson vagy Honda) hagynám (de nem hagyom) az állott benzint, 1-2 hónap után már be se indul vele. A mai benzinek már "műanyagból" vannak és az idővel a könnyű párlatok elillannak belőle és ottmarad az értéktelen töltelék anyag, amit jó drágán adnak el neked, nekem. :D Ma már minden hamis, például az etanolt is tölti bele a MOL. Pedig én speciel nagyon jól meglennék nélküle! Volt nálam egy Yamaha javításra, amelyiknek a tankjába 2011 októberében tankoltak. Aztán most áprilisban akartam beindítani vele, de sehogy sem indult. Leengedtem a benzint a karburátorból és kiöntöttem egy edénybe, aztán meg akartam gyújtani. Gyufával nem sikerült. Végül a gázos forrasztólámpámmal gyújtottam be, és a "benzin" nagyon kormos lánggal égett el. Miután kialudt a láng, ottmaradt az edény alján egy kanálnyi éghetetlen olvadt zsírhoz hasonló folyadék! Ezt kapjuk benzin helyett! Persze a friss benzinnel a Yamaha első rugásra beindult... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július15, 2012 Megoszt Elküldve Július15, 2012 Ma már minden hamis, például az etanolt is tölti bele a MOL. Pedig én speciel nagyon jól meglennék nélküle! Attól, hogy a szesz kicsit javít az oktánszámon, miért lenne hamis a benzin? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július15, 2012 Megoszt Elküldve Július15, 2012 Nyomatékkulcs kell hozzá mindenképpen, és a hengerfejet leszedés után síkolni illik. Az sem árt ha új csavarok mennek bele, de én visszaraktam a régivel. Ugye csigavonalban lehúzva a nyomaték rajta lesz a tömítés csomagolásán. De úgy emlékszem 25Nm+2X90fok. Pasztáztuk tehát csak másnap lett elindítva. A szelepfészkeket feltöltöttük benzinnel , de nem eresztette, ezért nem lettek becsiszolva. Szerintem érdemes akkor már szelepszárszimeringet cserélni. Nagyjából ennyi. üdv.! hengerfejtömítés cserének otthon nekiállni jó ötlet? valaki csinálta már? :D valaki olyan aki történetesen nem otthon tartja az autószerelő vállalkozását :D Én már csináltam házilag hengerfejtömítés cserét...nem vészes. Lényeg a sorrend és a nyomatékok betartása. Viszont a hf tömítésre semmiféle pasztát nem ildomos kenni!!!!!!! Csavarokat is illik újakat tenni, mert ezek "nyúló" csavarok és egyszer már megnyúltat összeszereléskor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maxyy Elküldve Július15, 2012 Megoszt Elküldve Július15, 2012 (edited) Üdv ! Most vettem egy astra kombit 1,4i/60Le (C14Nz) motoros. Kérdésem az lenne ,hogy milyen olajat ajánlotok bele ? szerk: Látom van ennek topik, átvánszorgok oda :blush: Módosítva Július15, 2012 : Maxyy Link to comment Megosztás: More sharing options...
kecsu84 Elküldve Július15, 2012 Megoszt Elküldve Július15, 2012 nagyon szépen köszönöm a segitségeteket az informáciokat!azt hittem komolyabb gondja lesz majd a kisopelemnek de megnyugodtam mostmár.köszi szépen mindenkinek! az opel sose kop el!! :) és ez igaz!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tamasmi87 Elküldve Július16, 2012 Megoszt Elküldve Július16, 2012 Üdv! Ha folyamatos "dohogó" hangot ad a kipufogó,ugye az lehet gyújtásprobléma(gyújtótrafó) de pl,lehet lambda szonda is? 3hengerezett a kocsi,de 4 gyári gyertya segített rajta,viszont mostmár nem csak néha "beleköhög" a kipufogóba,hanem folyamatos,!egyenletes! ötlet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
djhalasi Elküldve Július16, 2012 Megoszt Elküldve Július16, 2012 Üdv! Ha folyamatos "dohogó" hangot ad a kipufogó,ugye az lehet gyújtásprobléma(gyújtótrafó) de pl,lehet lambda szonda is? 3hengerezett a kocsi,de 4 gyári gyertya segített rajta,viszont mostmár nem csak néha "beleköhög" a kipufogóba,hanem folyamatos,!egyenletes! ötlet? Erre nekem is jó lenne valami megoldás! Nekem nem folyamatos, de bele-bele "dohog" elég sűrűn. Végül is vehetjük folyamatosnak is, mert nincs olyan, hogy nem csinálja. Az autó egyébként tökéletesen megy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spicceshorgasz Elküldve Július16, 2012 Megoszt Elküldve Július16, 2012 Sziasztok! Mostanában olyat csinál az autóm (1998, 1,4, 8v, 60 LE), hogy teljes gáznál felakad a pedál. Elég kellemetlen tud lenni főleg városban vagy autópályán. Gyorsan megállni, villogó, motorháztető felnyit és ujjal lehet visszahúzni a rudazatnál, olyan mintha egy ponton átbillenve beakadna, tehát vissza kell ugrasztani. A bowden rendben van, igazából nem látom, hogy bárhol is szorulna vagy ki lenne szálkásodva. Az injektor előtti rudazattal gondolnám a problémát, ennek a csuklóit már megolajoztam, de nem javult meg. Volt már nektek ilyen problémátok, szerintetek mi lehet a baj? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július16, 2012 Megoszt Elküldve Július16, 2012 Sziasztok! Mostanában olyat csinál az autóm (1998, 1,4, 8v, 60 LE), hogy teljes gáznál felakad a pedál. Elég kellemetlen tud lenni főleg városban vagy autópályán. Gyorsan megállni, villogó, motorháztető felnyit és ujjal lehet visszahúzni a rudazatnál, olyan mintha egy ponton átbillenve beakadna, tehát vissza kell ugrasztani. A bowden rendben van, igazából nem látom, hogy bárhol is szorulna vagy ki lenne szálkásodva. Az injektor előtti rudazattal gondolnám a problémát, ennek a csuklóit már megolajoztam, de nem javult meg. Volt már nektek ilyen problémátok, szerintetek mi lehet a baj? A gázpedál alatt, a szőnyegen átjön egy fém lemez. Azon megvan a rászúrt gumi ütköző? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Július16, 2012 Megoszt Elküldve Július16, 2012 Sziasztok! Mostanában olyat csinál az autóm (1998, 1,4, 8v, 60 LE), hogy teljes gáznál felakad a pedál. Elég kellemetlen tud lenni főleg városban vagy autópályán. Gyorsan megállni, villogó, motorháztető felnyit és ujjal lehet visszahúzni a rudazatnál, olyan mintha egy ponton átbillenve beakadna, tehát vissza kell ugrasztani. A bowden rendben van, igazából nem látom, hogy bárhol is szorulna vagy ki lenne szálkásodva. Az injektor előtti rudazattal gondolnám a problémát, ennek a csuklóit már megolajoztam, de nem javult meg. Volt már nektek ilyen problémátok, szerintetek mi lehet a baj? Bruce Willis majd megállítja az elszabadult c14nz-t. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spicceshorgasz Elküldve Július16, 2012 Megoszt Elküldve Július16, 2012 A gázpedál alatt, a szőnyegen átjön egy fém lemez. Azon megvan a rászúrt gumi ütköző? :rolleyes: Igen, a gumiütköző megvan. Brúsz most bajban lesz mert ez x14nz!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július16, 2012 Megoszt Elküldve Július16, 2012 Igen, a gumiütköző megvan. Brúsz most bajban lesz mert ez x14nz!!! Ugyanaz a motor fizikailag. :D Amúgy sztem bowden csere lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts