Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Kissé rég jártam már erre..Engedjétek meg hogy megosszak veletek egy-két észrevételt..Nos nekem voltak a következő gondjaim:melegen nagyon erőtlen motor,kihúzatáskor megtorpanás erőtlenség!Már kicseréltem a lambdát(NGK),motorhőfok jeladót,trafót,folytószelep potit.Átnéztem a szívó oldalt,hátha valahol falsot szív,de semmi..a következő beruházásom egy AC lett volna...Aztán végülis semmi javulás!Álmomban sem gondoltam azonban hogy egy belevaló gyújtógyertya mégsem belevaló!!Bevallom,arra egész végig nem is gondoltam..Azt hiszem,itt bújtam eme fórumot,mikor valaki hozzászólását olvasva,hogy az F Astra a gyári GM gyertyát szereti a legjobban,kíváncsiságból kicseréltem a vadiúj NGK gyertyáimat,a régi GM-ekre..Megjegyzem szó szerint a kukából halásztam már ki őket:)és hát íme,megjavult az autó:)Húz ahogy kell,semmi megtorpanás 150körül van a végsebesség,meg ilyenek:)Szóval jó lett,de még nem akarom elkiabálni.. :) és most ahogy visszagondolok,hogy mikor hozzámkerült az autó,mindjárt egy gyertyacserével indítottam,vadiúj NGK-k kerültek bele,a típusszámát most hirtelen fejből nem tudom..és a csere után meg is változott a motor hangja,halkabb lett de"csörgősebb"!De még akkor is másra gondoltam,nem az új gyertyákra!Aztán tegnap ahogy betettem a GM-eket és beindítottam,akkor ugrott be,hogy igen,ezt a diszkrét mély-morgós opel hangot hiányoltam,ami szerintem jellemző az opel motorokra:))Aztán már az is beugrott,hogy ez a jellegzetes hang az NGK-k után tűnt el,és most az "ezeréves"GM-ekkel pedig újra visszajött!!Szóval röviden a tanulság,kidobtam egy csomó pénzt,és igazából elég lett volna gyári GM gyertyákat venni bele és kész!Bár a trafó nem volt felesleges pénzkidobás,mert voltak leállogatós-szikrátnemadogatós dolgaim is,de azok meg a trafócsrével szűntek meg!Mondjuk azért a következő beruházásom az lesz,hogy kap egy új szett GM-et,mert ezek már tényleg elég ramatyok,de az NGK-hoz képest ég és föld!!Ezek most egypólusúak,szerintetek vegyek bele kétpólusú GM-et esetleg??? Illetve még az lenne a kérdésem,hogy a francba lehet az,hogy egy katalógusból kinézett,direkt a C14NZ-hez ajánlott NGK,mégsem ér egy kalap sz...t sem???Számomra ez a legérthetetlenebb...

az ngk-t is hamisítják, meg már a naggyát a franciák gyártják, azok meg olyanok amilyenek, nekem a motornál nem váltak be.

én kétpólusú gm-et raktam az enyémbe(enyém is 14nz), lehet feleslegesen, de azt mondta a mókus a boltba hogy ez kell bele én meg elhittem, már tudom hogy nem kell. de hibátlanul működik vele úgyhogy nem cserélem.

Link to comment
Megosztás:

Tökmindegy, mert az X-es dettó ugyanaz, mint a C-s. :D

Na jó, az olajteknő már alumínium és a szelepfedél műanyag az X-es motorokon. :P

tudom a blokk ugyanaz,de egy kicsit más a körítés rajta, vagy ha ez a 2 dolgot kigyerélem az enyém is juro3as lesz? :D

egy olyan műanyag szelepfedélre fáj is fogam....

Link to comment
Megosztás:

Helo!Először is üdvözlök minden tagot,mivel új vagyok még ezen az oldalon! :-) Nekem van egy 93'-as F-es Astrám (C16NZ)!A motor szét lett kapva,mert a vezérműtengelyem megadta magát!A 8. bügyökje elég csúnyán elkopott!Most javítattnii szeretném.Személy szerint mindent kicserélnék!Szerintetek mennyiből úszhatom meg a hengerfej generálását?Mik azok az alkatrészek,amiken nem kellene spórolni?Meg melyek azok a gyártók amelyek jó minőségű alkatrészeket gyártanak?Gondolok pl kolbenschmidtre!

Link to comment
Megosztás:

Helo!Először is üdvözlök minden tagot,mivel új vagyok még ezen az oldalon! :-) Nekem van egy 93'-as F-es Astrám (C16NZ)!A motor szét lett kapva,mert a vezérműtengelyem megadta magát!A 8. bügyökje elég csúnyán elkopott!Most javítattnii szeretném.Személy szerint mindent kicserélnék!Szerintetek mennyiből úszhatom meg a hengerfej generálását?Mik azok az alkatrészek,amiken nem kellene spórolni?Meg melyek azok a gyártók amelyek jó minőségű alkatrészeket gyártanak?Gondolok pl kolbenschmidtre!

én nem tudom, csak kérdeznék:

lehet tudni, hogy mitől kopott el? mennyi km van benne?

Link to comment
Megosztás:

Hát állítólag ez opelbetegség!A vezérműtengelyben a furatok elég kicsi átmérővel rendelkeznek,eldugúlt és nem kapott kenést! :-S Használtan vettem, 150 e km volt benne!Biztos vissza lett pörgetve!!!Így nem tudom!

Csak ezt ne terjeszd! Az eldugult olajfurat nem a motor hibája, hanem a gazdájának a trehánysága! Rendesen szervizelt motorban nem fordul elő. Persze ha valaki még 100 ezer km után is ragaszkodik a 15 +++ ezres olajcsere intervallumhoz és csak akkor néz rá az olajnívóra ha bevillan a lámpa, akkor nincs mit csodálkozni. A sok tulajdonost látott kocsiknál ez már szinte "természetes"...

Link to comment
Megosztás:

Hát állítólag ez opelbetegség!A vezérműtengelyben a furatok elég kicsi átmérővel rendelkeznek,eldugúlt és nem kapott kenést! :-S Használtan vettem, 150 e km volt benne!Biztos vissza lett pörgetve!!!Így nem tudom!

Igen... minden opel betegség, ami opelben fordul elő. De azért elgondolkodtató, hogy akiknek 2-3-400 ezer körül mutat az óra, még mindig nem koptatták el. :rolleyes: Esetleg olajszűrőt is illik cserélni, nem csak eltörölgetni, meg nem 20w40-et önteni bele, és akkor minden olajjárat használható is marad :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hát állítólag ez opelbetegség!A vezérműtengelyben a furatok elég kicsi átmérővel rendelkeznek,eldugúlt és nem kapott kenést! :-S Használtan vettem, 150 e km volt benne!Biztos vissza lett pörgetve!!!Így nem tudom!

ja közben megláttam, enyém is annyi éves kb. és 130 van benne :P

én nem tudom mennyi, majd a sokat látott kollégák megmondják mennyez

viszont, abból amit írtál vagy mindent cserélj(ha nem figyelsz oda rámegy a gatyád is) vagy semmit(minimálisat), szerintem

me ha visszatekerték, meg még nem is figyeltek oda a motorra, akkor sok gondja lehet

szerintetek nem?

Módosítva : stirlitz
Link to comment
Megosztás:

A C16NZ-met 265ezerrel tettem el, NULLA kopással a vezérműtengelyen. Miről beszélünk?

Mondjuk új kora óta castrollal jár, 10 vagy 15w40 most nem tom fejből melyik kell bele, és 10-15 ezrenként cserélve van.

hova tetted el? archiváltad?

na igen ezért, mondtam, hogy ott vmi nincs rendben, nem igen figyelhettek oda a motorra és ez lehet megkérdőjelezi, a teljes felújítását

azért vki megmondhatná mennyi lenne a felújítása

Link to comment
Megosztás:

5 hónapja van nálam a kocsi!2 hónap után kicseréltem benne az olajat!Jó volt meg minden,de egy idő után elkezdett erőtlenné válni!Kb annyira hogy a biciglist alig mertem megelőzni!A víz nem folyt a hengerekbe,pedig nagyon sokat kellett utántölteni!Szétszedett állapotban a tömítéseket végignézve kutya bajuk sincs!

Link to comment
Megosztás:

5 hónapja van nálam a kocsi!2 hónap után kicseréltem benne az olajat!Jó volt meg minden,de egy idő után elkezdett erőtlenné válni!Kb annyira hogy a biciglist alig mertem megelőzni!A víz nem folyt a hengerekbe,pedig nagyon sokat kellett utántölteni!Szétszedett állapotban a tömítéseket végignézve kutya bajuk sincs!

277.000 van most a C16NZ-mben, nincs a vezérműtengelyen látható kopás. Egy idős bácsi használta előttem 1991-től 2000-ig és sosem látott hiperszuper minőségi olajat.

Lehet néha itt olvasni olyat, hogy valaki komplett motort vett 50-60ezerért minden tartozékkal együtt, érdemes akkor egyáltalán felújítani a mostanit, ami kitudja min ment keresztül? Szerezz bele egy 150.000km-es másik motort mondjuk egy német donorból és jó eséllyel évekig nem lesz vele gondod!

Link to comment
Megosztás:

És mi a garancia arra,hogy azzal nem járok ugyanígy?Nyilván nem szeded szét és ellenőrzől le mindent a motorban!Így kétesélyes!Ez meg szédszedett állapotban van és a blokk meg a hegerfej ép!Csak alkatrészek kellenek hozzá!Lehet sokat fogok rá költeni,de ennél tudván tudom,hogy új cuccok vannak benne!És ha vigyázok rá (ami biztos) nagyon sokat fogok vele elmenni!

Link to comment
Megosztás:

X16SZ felújítása nekem úgy nézett ki,hogy először HF teljes felújítással kezdtem,hátha elég lesz ,gondoltam. Gépműhelyes játék volt: új szimmeringek,fészekmarás,köszörülés. Új tömítéskészlet hf,szívó-kipuf. Munkadíj. Ez így 30ropi volt nagyjából. Ugyanúgy 1-1.5l/1000km olaj.

Meguntam,dugók ki lettek lökdösve belőle diag: gyűrűk szétkoptak,hengerfal teljesen jó. Meg lett gyűrűzve goetze gyűrűk,főtengely csapágyak ,megint HF tömítés,ez meg az,munkadíjjal 40ropi.

Itt már nagyon jó kompresszió volt az összes hengerben,semmi füst nem volt 300km megtételéig,amikor lámpánál elindulásnál betakartam a mögöttem jövőket. HF felújítása olyan jól sikerült,hogy frankón beengedte az olajat vákuum alatt zárt fojtószelepnél alapjáraton meg motorféknél.

Vettem egy bontott HF-et 5ropiért,csak megsíkoltattam, a trehány gépműhelyekkel nem volt kedvem küzdeni.

Azzal teljesen jó lett,-illetve nem-,mert lett benne egy olyan magas fordulaton jelentkező torpanós hiba,amire minden szerelő,big expert csak pingvinezni tudott. Magamtól jöttem rá néhány hónap és az összes szikrához és benzinhez köthető alkatrészt kicserélése után (kölcsönalkatrészekből,ezért már nem fizettem,viszont volt mivel tölteni a szabadidőmet),hogy az egyik hidrotőke elengedte az olajat és ezért nem nyitott az egyik szelep eléggé.

Most jól megy,olaj egyáltalán nem fogy belőle,viszont hidegen alapjáraton olyan hangja van,mint egy jó adagolós dízelnek kety-kety-kety-kety-kety..Bemelegszik,elmúlik. Gyík tudja,hogy mitől,gondolom valamelyik csapágy nincs összekopva a tengellyel vagy valami ilyesmi,de le is sz@rom.

Szóval a dilemma marad. Jól dolgozó gépműhely nagyon kevés van,rá lehet szánni egy teljes felújításra 120eftot nyugodtan,ha mégsem lesz olyan,mint egy gyári,akkor pont megvonják a szakik a vállukat,szal garancia arra sincs.

Kipróbálható motort érdemesebb venni,nincs füst,szép a hangja,akkor nincs baja és rendszeres olajcsere után nem is lesz. Egyik ismerősöm c16nz-jében 390ekm van,gyári motor,csak a HF tömítés volt előző gazdánál cserélve,teljesen jó motor még.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.