hakapeszimaki Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Jó estét Mindenkinek!A Problémám a következő:Egyik pillanatról a másikra (160km út után,20 perc állás) indítás után a két középső hengerem nem megy.A gyertyák 3600km-t mentek,gyári GM kétpólusú.A gyújtásom DIS.Benzint kap,jó erős benzinszag van.A motor C14SE.Köszönöm a segítséget. A trafó pont így szokott tönkremenni,hogy két henger nem megy egyszerre. 99.9% DIS kocka kuka. Link to comment Megosztás: More sharing options...
frici12650 Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 A trafó pont így szokott tönkremenni,hogy két henger nem megy egyszerre. 99.9% DIS kocka kuka. Köszönöm.Mennyibe kerül egy DIS kocka?Csak a gyárit érdemes venni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Köszönöm.Mennyibe kerül egy DIS kocka?Csak a gyárit érdemes venni? Érdemes gyári bontottat venni... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július8, 2012 Megoszt Elküldve Július8, 2012 Lehet, hogy a "Figyelmeztetés alatt" jelzéssel kapcsolatban végülis alaptalanul gyanúsítottalak, de erről, a mai napig nem tudtam meggyőződni. Ugyanis miután ezt a bejegyzésemet tettem: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=14&st=28760#entry897678 megjelent a figyelmeztetés az avatarom alatt. Lehet, hogy figyelmeztetés eddig is volt az éterben, de 7 év óta ilyen jelzést még nem láttam itt a fórumon, gyakorlatom nincs ebben, a korreláció pedig nagyon logikusnak tűnt. No, most a magyarázat, hogy százalákos jelzéssel.... stb. nem működik, mert nem kaptam semmi értesítést, sőt "rányomtam" és olvastam is, hogy "There are no warnings to display". Ha nincs figyelmeztetés, akkor miért van mégis "Figyelmeztetés alatt" jelzésem? Miért pont akkor tűnt fel, amikor megkérdőjeleztem egy állításodat? Ki tudja azt onnan törölni és kell-e érte folyamodványt írni? De nem is ez a lényeg. Számomra úgy tűnik bárkit röviden hülyeség terjesztésével vádolsz. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=14&st=28700#entry897186 és annak bizonyítására, hogy nincs igaza, dobsz egy linket, amiben csak arról nincs szó, hogy a dugattyú nem ér hozzá a hengerhez, amit egyébként állítasz. A tárgybeli tévedésért nem is reagáltam volna most, no de a stílus! A "Más"-ra válaszul ajánlom szíves figyelmedbe a 31; 32; és 34. oldalt az alábbi linken, ha már a tudásodat az interneten szerzed be: http://siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu_diagnosztika/Bels%C5%91%C3%A9g%C3%A9s%C5%B1%20motor%20f%C5%91bb%20alkatr%C3%A9szeinek%20t%C3%B6nkremenetele%20%C3%A9s%20jav%C3%ADt%C3%A1sa.pdf A gyűrűk szerepe a tömítés, a dugattyúe az erőátvitel részeként az alternáló mozgásból forgó mozgássá alakításban van. Végül, hogy ne érhessen az a vád, hogy "nem merek nevet leírni", itt áll a nevem alább, amit az adatlapomon bárki más is olvashat, köztük te is: Kémeri-Greguss Zoltán a szittya magyar, akinek nincs vér a pucájában. A tiédet nem írhattam mert nem nyilvános az adatlapodon. Nem fogom senkinek sem bizonygatni, hogy hol dolgozom, mivel is foglalkozom és honnan szerzem be az infókat, maradjunk annyiban, nem a netről... A stílusom nem mindig makulátlan, ez tény, de ettől függetlenül soha nem alacsonyodnék oda, hogy a moderátori jogaimmal visszaéljek, mert úgy vélem valamiben másnak van igaza. A figyelmeztetési státusz megjelenése a fórummotor frissítése után lett nyílvános, az hogy te emögé milyen összeesküvés elméleteket gyártasz és olyasmivel vádolsz, ami nem igaz...hogy is mondjam...inkább nem írom le. :) Részemről eme vitát lezártnak tekintem, ha a figyelmeztetési dolgot nem hiszed el, nyugodtan írj Heminek, ő a fórum adminja, leírja majd néked mi is az, amit sérelemnek vélsz. Csak zárójelben jegyzem meg, nekem van is figyelmeztetésem, le is vehetném magamról, mégsem teszem, mert pár éve igenis megérdemeltem kaptam és ma is vállalom. ;) Üdvözlettel: Putyora János Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fabrikátor Elküldve Július9, 2012 Megoszt Elküldve Július9, 2012 Érdemes gyári bontottat venni... :) Annyiban javítanám ki Pszilaj kartársat hogy csak bontott gyárit szabad venni,sok kellemetlenségtől és kiadástól kíméled meg magad! Egyébként a DIS kocka legnagyobb ellensége a rézvezetékes gyújtáskábel,úgy szokták kiütni hogy az egyik kábel tönkre megy vesznek darabra és kész a baj!Persze magától is kifekszik de nehéz behatárolni az élettartalmát! Link to comment Megosztás: More sharing options...
frici12650 Elküldve Július9, 2012 Megoszt Elküldve Július9, 2012 Köszönöm a segítséget.A gyertyakábeleim jók,kimértem öket,az eredeti Beru van benne ,még nem volt cserélve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabee3 Elküldve Július9, 2012 Megoszt Elküldve Július9, 2012 Sziasztok ! Vettem tömités szettet az 1,5 TD motoromhoz. Az alábbi dolgokról sajnos fogalmam sincs, h mi micsoda. Ebben tudnátok segíteni ? http://kephost.hu/sh...3_4FFB0BC2.html Illetve leszedtem az olajhűtőt is, ami így nézett ki : http://kephost.hu/sh...1_4FFB0C07.html Mindkét vége zárt, gondolom ennek így semmi értelme. Viszont mikor levettem, olaj és víz folyt ki belőle. Vissza akarom rakni, de majd beköttetem hozzáértővel. Kell ebbe nekem vizet öntenem ? Köszönöm szépen előre is a válaszokat ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sanya82 Elküldve Július10, 2012 Megoszt Elküldve Július10, 2012 Sziasztok! Motortartó gumibakokat kell cserélnem. Milyet érdemes venni? Van esetleg preferált márka vagy ilyesmi? Gondolom érdemes akkor már az összeset cserélni, hány darabot kell vennem ha az összeset ki kell cserélni? Előre is köszönöm a segítséget! Üdv.: Sanya Link to comment Megosztás: More sharing options...
z66666 Elküldve Július10, 2012 Megoszt Elküldve Július10, 2012 Hali.Olyan gondom van c16nz motorral hogy állandóan leáll. Hidegen elindul mindig de ahogy bemelegszik alig lehet inditani,menet közben lefullad ha lassitok.Ugy indul mintha csak 2 henger menne és feketén füstöl.Cserélve lett gyertya,gyujtáskábel,elosztófedél..de semmi változás...wtf???? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július10, 2012 Megoszt Elküldve Július10, 2012 Hali.Olyan gondom van c16nz motorral hogy állandóan leáll. Hidegen elindul mindig de ahogy bemelegszik alig lehet inditani,menet közben lefullad ha lassitok.Ugy indul mintha csak 2 henger menne és feketén füstöl.Cserélve lett gyertya,gyujtáskábel,elosztófedél..de semmi változás...wtf???? 2 vezetékes hőmérséklet érzékelő cserés szerintem...ha attól nem javul, akkor lambda-szonda... Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Július10, 2012 Megoszt Elküldve Július10, 2012 Hali.Olyan gondom van c16nz motorral hogy állandóan leáll. Hidegen elindul mindig de ahogy bemelegszik alig lehet inditani,menet közben lefullad ha lassitok.Ugy indul mintha csak 2 henger menne és feketén füstöl.Cserélve lett gyertya,gyujtáskábel,elosztófedél..de semmi változás...wtf???? nekem gyújtásmodul csinált ilyet, igaz akkor melegen teljesen leállt ha lehűl újraindul? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Július10, 2012 Megoszt Elküldve Július10, 2012 Sziasztok! Motortartó gumibakokat kell cserélnem. Milyet érdemes venni? Van esetleg preferált márka vagy ilyesmi? Gondolom érdemes akkor már az összeset cserélni, hány darabot kell vennem ha az összeset ki kell cserélni? Előre is köszönöm a segítséget! Üdv.: Sanya erre, hogy jöttél rá vagyis van annak vmi jelensége, hogy bakot kell cserélni, mondjuk "lötyög" motor vagy hogy jött ez elő? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július10, 2012 Megoszt Elküldve Július10, 2012 Hali.Olyan gondom van c16nz motorral hogy állandóan leáll. Hidegen elindul mindig de ahogy bemelegszik alig lehet inditani,menet közben lefullad ha lassitok.Ugy indul mintha csak 2 henger menne és feketén füstöl.Cserélve lett gyertya,gyujtáskábel,elosztófedél..de semmi változás...wtf???? Gyújtáselosztóban a hétlábas gyújtásmodul. vagy pedig az induktiv tekercs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Július10, 2012 Megoszt Elküldve Július10, 2012 Gyújtáselosztóban a hétlábas gyújtásmodul. vagy pedig az induktiv tekercs. nu akkor 2pont a modulnak, mondjuk az a drágább, de a tekercs ritkán romlik és könnyen kideríthető ha szar(800ohm) Link to comment Megosztás: More sharing options...
z66666 Elküldve Július11, 2012 Megoszt Elküldve Július11, 2012 Ujra lehet inditani melegen is csak nehezen és nem minden henger indul be.komplett gyujtás csere megoldaná a gondot? gyujtás modul az merre van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Július11, 2012 Megoszt Elküldve Július11, 2012 Ujra lehet inditani melegen is csak nehezen és nem minden henger indul be.komplett gyujtás csere megoldaná a gondot? gyujtás modul az merre van? az elosztófej alatt, leveszed ott van a rotor alatt(a motor felé) a indukciós jeladó és utána egy 7 lábú fekete cucc de sztem csak akko szed szét, van új, me nézegetni lehet, de megjavítani nem 6-7ezerHUF a 17es alkatrész: http://www.opeloem.com/opel/astra_1992_1998/electrical/engine_and_cooling/distributor_contd_/c16nz_petrol_engine.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sanya82 Elküldve Július11, 2012 Megoszt Elküldve Július11, 2012 erre, hogy jöttél rá vagyis van annak vmi jelensége, hogy bakot kell cserélni, mondjuk "lötyög" motor vagy hogy jött ez elő? Szia! Előfordult, hogy amikor megérkeztem valahova és leállítottam a motort, mondjuk 1-2 percre majd újra indítottam iszonyat nagyot rántott keresztirányba az elején meg alapjáraton remegett. Gondoltam majd megnézzük mizu, aztán 7végén letört egy darab abból a műanyag vízcsőből ami a vízpumpa felől megy a hűtő felé különböző leágazásokkal. Na amikor ezt csinálta a szerelő ismerős tegnap, akkor átnézegette az autót arrafelé is és utána mondta, hogy lassan cserés lesz. Üdv.: Sanya Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július11, 2012 Megoszt Elküldve Július11, 2012 Helló....! Megszeretném azt is kérdezni, hogy az astra g 1.4-es vízpumpája jó e az én f astrámba.... üdv.... Tomi Nézd meg itt: http://www.unixauto.hu/ Keresd ki mindkét tipus vízpumpáját és a kódokat hasonlítsd össze! Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Július11, 2012 Megoszt Elküldve Július11, 2012 Szia! Előfordult, hogy amikor megérkeztem valahova és leállítottam a motort, mondjuk 1-2 percre majd újra indítottam iszonyat nagyot rántott keresztirányba az elején meg alapjáraton remegett. Gondoltam majd megnézzük mizu, aztán 7végén letört egy darab abból a műanyag vízcsőből ami a vízpumpa felől megy a hűtő felé különböző leágazásokkal. Na amikor ezt csinálta a szerelő ismerős tegnap, akkor átnézegette az autót arrafelé is és utána mondta, hogy lassan cserés lesz. Üdv.: Sanya aham, kösz Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolpat Elküldve Július11, 2012 Megoszt Elküldve Július11, 2012 Sziasztok! Kissé rég jártam már erre..Engedjétek meg hogy megosszak veletek egy-két észrevételt..Nos nekem voltak a következő gondjaim:melegen nagyon erőtlen motor,kihúzatáskor megtorpanás erőtlenség!Már kicseréltem a lambdát(NGK),motorhőfok jeladót,trafót,folytószelep potit.Átnéztem a szívó oldalt,hátha valahol falsot szív,de semmi..a következő beruházásom egy AC lett volna...Aztán végülis semmi javulás!Álmomban sem gondoltam azonban hogy egy belevaló gyújtógyertya mégsem belevaló!!Bevallom,arra egész végig nem is gondoltam..Azt hiszem,itt bújtam eme fórumot,mikor valaki hozzászólását olvasva,hogy az F Astra a gyári GM gyertyát szereti a legjobban,kíváncsiságból kicseréltem a vadiúj NGK gyertyáimat,a régi GM-ekre..Megjegyzem szó szerint a kukából halásztam már ki őket:)és hát íme,megjavult az autó:)Húz ahogy kell,semmi megtorpanás 150körül van a végsebesség,meg ilyenek:)Szóval jó lett,de még nem akarom elkiabálni.. :) és most ahogy visszagondolok,hogy mikor hozzámkerült az autó,mindjárt egy gyertyacserével indítottam,vadiúj NGK-k kerültek bele,a típusszámát most hirtelen fejből nem tudom..és a csere után meg is változott a motor hangja,halkabb lett de"csörgősebb"!De még akkor is másra gondoltam,nem az új gyertyákra!Aztán tegnap ahogy betettem a GM-eket és beindítottam,akkor ugrott be,hogy igen,ezt a diszkrét mély-morgós opel hangot hiányoltam,ami szerintem jellemző az opel motorokra:))Aztán már az is beugrott,hogy ez a jellegzetes hang az NGK-k után tűnt el,és most az "ezeréves"GM-ekkel pedig újra visszajött!!Szóval röviden a tanulság,kidobtam egy csomó pénzt,és igazából elég lett volna gyári GM gyertyákat venni bele és kész!Bár a trafó nem volt felesleges pénzkidobás,mert voltak leállogatós-szikrátnemadogatós dolgaim is,de azok meg a trafócsrével szűntek meg!Mondjuk azért a következő beruházásom az lesz,hogy kap egy új szett GM-et,mert ezek már tényleg elég ramatyok,de az NGK-hoz képest ég és föld!!Ezek most egypólusúak,szerintetek vegyek bele kétpólusú GM-et esetleg??? Illetve még az lenne a kérdésem,hogy a francba lehet az,hogy egy katalógusból kinézett,direkt a C14NZ-hez ajánlott NGK,mégsem ér egy kalap sz...t sem???Számomra ez a legérthetetlenebb... Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Július11, 2012 Megoszt Elküldve Július11, 2012 Sziasztok! Kissé rég jártam már erre..Engedjétek meg hogy megosszak veletek egy-két észrevételt..Nos nekem voltak a következő gondjaim:melegen nagyon erőtlen motor,kihúzatáskor megtorpanás erőtlenség!Már kicseréltem a lambdát(NGK),motorhőfok jeladót,trafót,folytószelep potit.Átnéztem a szívó oldalt,hátha valahol falsot szív,de semmi..a következő beruházásom egy AC lett volna...Aztán végülis semmi javulás!Álmomban sem gondoltam azonban hogy egy belevaló gyújtógyertya mégsem belevaló!!Bevallom,arra egész végig nem is gondoltam..Azt hiszem,itt bújtam eme fórumot,mikor valaki hozzászólását olvasva,hogy az F Astra a gyári GM gyertyát szereti a legjobban,kíváncsiságból kicseréltem a vadiúj NGK gyertyáimat,a régi GM-ekre..Megjegyzem szó szerint a kukából halásztam már ki őket:)és hát íme,megjavult az autó:)Húz ahogy kell,semmi megtorpanás 150körül van a végsebesség,meg ilyenek:)Szóval jó lett,de még nem akarom elkiabálni.. :) és most ahogy visszagondolok,hogy mikor hozzámkerült az autó,mindjárt egy gyertyacserével indítottam,vadiúj NGK-k kerültek bele,a típusszámát most hirtelen fejből nem tudom..és a csere után meg is változott a motor hangja,halkabb lett de"csörgősebb"!De még akkor is másra gondoltam,nem az új gyertyákra!Aztán tegnap ahogy betettem a GM-eket és beindítottam,akkor ugrott be,hogy igen,ezt a diszkrét mély-morgós opel hangot hiányoltam,ami szerintem jellemző az opel motorokra:))Aztán már az is beugrott,hogy ez a jellegzetes hang az NGK-k után tűnt el,és most az "ezeréves"GM-ekkel pedig újra visszajött!!Szóval röviden a tanulság,kidobtam egy csomó pénzt,és igazából elég lett volna gyári GM gyertyákat venni bele és kész!Bár a trafó nem volt felesleges pénzkidobás,mert voltak leállogatós-szikrátnemadogatós dolgaim is,de azok meg a trafócsrével szűntek meg!Mondjuk azért a következő beruházásom az lesz,hogy kap egy új szett GM-et,mert ezek már tényleg elég ramatyok,de az NGK-hoz képest ég és föld!!Ezek most egypólusúak,szerintetek vegyek bele kétpólusú GM-et esetleg??? Illetve még az lenne a kérdésem,hogy a francba lehet az,hogy egy katalógusból kinézett,direkt a C14NZ-hez ajánlott NGK,mégsem ér egy kalap sz...t sem???Számomra ez a legérthetetlenebb... nekem volt benne (C16NZ) 2polusú GM, nem volt jó, ment vele, de nem volt jó kapott egypolusut, aztán mikor elkezdett nekem is rángatni(később kiderült fals miatt) áá mondom biztos gyertya, abba a hengerbe(4) tettem 2 pólusút, na azzal meg állandóan kihagyott az a henger(jó tudom, hogy mind1 a 4et cserélni kellet volna de nem volt időm, annyi se :wacko: ) visszaraktam a régi(eredeti) 1 pólusút és vígan muzsikál NGK-val nekem nincs tapasztalatom meg az a legolcsóbb is nem? már hogy a 1pol. GM (anno volt benne Bosch ami ugyanaz talán, az se volt jobb) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július11, 2012 Megoszt Elküldve Július11, 2012 nekem volt benne (C16NZ) 2polusú GM, nem volt jó, ment vele, de nem volt jó kapott egypolusut, aztán mikor elkezdett nekem is rángatni(később kiderült fals miatt) áá mondom biztos gyertya, abba a hengerbe(4) tettem 2 pólusút, na azzal meg állandóan kihagyott az a henger(jó tudom, hogy mind1 a 4et cserélni kellet volna de nem volt időm, annyi se :wacko: ) visszaraktam a régi(eredeti) 1 pólusút és vígan muzsikál NGK-val nekem nincs tapasztalatom meg az a legolcsóbb is nem? már hogy a 1pol. GM (anno volt benne Bosch ami ugyanaz talán, az se volt jobb) Gyújtáselosztós/rotoros motorhoz egypólusút kell berakni, DIS gyújtásoshoz kell a kétpólusú gyertya. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Július11, 2012 Megoszt Elküldve Július11, 2012 Gyújtáselosztós/rotoros motorhoz egypólusút kell berakni, DIS gyújtásoshoz kell a kétpólusú gyertya. igen azóta olvasta, talán pont Te mondtak akkor is, hogy nem az kell bele nincs is már benne Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve Július11, 2012 Megoszt Elküldve Július11, 2012 Sziasztok még mindig elmegy a víz valahol vagy netom pedig már le is légtelenítettem megyek vele párnapot és eltünik a kiegyelitőből és ha leveszem a kupakot akkor viszza jön valamennyi mindig rá kel tőlteni szerintem ebből szervíz lesz Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Július11, 2012 Megoszt Elküldve Július11, 2012 Sziasztok! Kissé rég jártam már erre..Engedjétek meg hogy megosszak veletek egy-két észrevételt..Nos nekem voltak a következő gondjaim:melegen nagyon erőtlen motor,kihúzatáskor megtorpanás erőtlenség!Már kicseréltem a lambdát(NGK),motorhőfok jeladót,trafót,folytószelep potit.Átnéztem a szívó oldalt,hátha valahol falsot szív,de semmi..a következő beruházásom egy AC lett volna...Aztán végülis semmi javulás!Álmomban sem gondoltam azonban hogy egy belevaló gyújtógyertya mégsem belevaló!!Bevallom,arra egész végig nem is gondoltam..Azt hiszem,itt bújtam eme fórumot,mikor valaki hozzászólását olvasva,hogy az F Astra a gyári GM gyertyát szereti a legjobban,kíváncsiságból kicseréltem a vadiúj NGK gyertyáimat,a régi GM-ekre..Megjegyzem szó szerint a kukából halásztam már ki őket:)és hát íme,megjavult az autó:)Húz ahogy kell,semmi megtorpanás 150körül van a végsebesség,meg ilyenek:)Szóval jó lett,de még nem akarom elkiabálni.. :) és most ahogy visszagondolok,hogy mikor hozzámkerült az autó,mindjárt egy gyertyacserével indítottam,vadiúj NGK-k kerültek bele,a típusszámát most hirtelen fejből nem tudom..és a csere után meg is változott a motor hangja,halkabb lett de"csörgősebb"!De még akkor is másra gondoltam,nem az új gyertyákra!Aztán tegnap ahogy betettem a GM-eket és beindítottam,akkor ugrott be,hogy igen,ezt a diszkrét mély-morgós opel hangot hiányoltam,ami szerintem jellemző az opel motorokra:))Aztán már az is beugrott,hogy ez a jellegzetes hang az NGK-k után tűnt el,és most az "ezeréves"GM-ekkel pedig újra visszajött!!Szóval röviden a tanulság,kidobtam egy csomó pénzt,és igazából elég lett volna gyári GM gyertyákat venni bele és kész!Bár a trafó nem volt felesleges pénzkidobás,mert voltak leállogatós-szikrátnemadogatós dolgaim is,de azok meg a trafócsrével szűntek meg!Mondjuk azért a következő beruházásom az lesz,hogy kap egy új szett GM-et,mert ezek már tényleg elég ramatyok,de az NGK-hoz képest ég és föld!!Ezek most egypólusúak,szerintetek vegyek bele kétpólusú GM-et esetleg??? Illetve még az lenne a kérdésem,hogy a francba lehet az,hogy egy katalógusból kinézett,direkt a C14NZ-hez ajánlott NGK,mégsem ér egy kalap sz...t sem???Számomra ez a legérthetetlenebb... az ngk-t is hamisítják, meg már a naggyát a franciák gyártják, azok meg olyanok amilyenek, nekem a motornál nem váltak be. én kétpólusú gm-et raktam az enyémbe(enyém is 14nz), lehet feleslegesen, de azt mondta a mókus a boltba hogy ez kell bele én meg elhittem, már tudom hogy nem kell. de hibátlanul működik vele úgyhogy nem cserélem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts